Jump to content

x591

Member_50
  • Content Count

    171
  • Joined

  • Last visited

About x591

  • Rank
    Učedník

Profile Information

  • Pohlaví
    Muž
  • Fanoušek značky
    Hlavně německé - Sinn, cokoliv Glasshutte a z ostatních Fortis nebo IWC.

Recent Profile Visitors

942 profile views
  1. Přesně tenhle stav jsme řešili s pračkou AEG - 3 děti jsou tři děti. Nakonec jsme měnili celý set pračka i sušička a u nás to vyhrál set Bosch Professional. Ale hlavní referencí byla rodina, co má 4 děti a jejich set slouží už 7. rokem. Zatím naprostá spokojenost. Hlavní rozdíl je, že ty Bosch věci váží 2x tolik co AEG. Teď ještě vypadá, že podobný osud stihne myčku. Ale kdo ví, řekneme si za 5 - 7 let.
  2. Nevidím, že by tady někdo prosazoval EV jako jedinou a nejlepší cestu. Sám nevěřím v to, že by nějak zásadně fungovalo vyměnit všechno za hybridy a elektro auta. A už vůbec ne motivaci formou daňových úlev a rádoby certifikací. Jak napsal David a JR - tak pro mě nejčistější je auto, který si nemusím koupit. Obecně ale nevěřím v zásadní změny (tedy pokud to nejsou extrémní šoky), ale postupnou a dlouhodobou korekci. Takže pokud je to, co se teď děje (ať už si to pojmenujeme hysterií nebo příležitostí) je cesta ovlivnit celý řetězec - bez toho jak skokově ohrozit principy, které nám to vše
  3. 62 km papírově a jak jsem psal město 52 - 58 km dělá bez problému, ale i na těch 62 jsem se už dostal (většinou je to právě ve městě nebo provozu, kde prostě popjíždíš v dopravě). Příklad dnes 34 km sem a tam, mezi vesnicemi, a baterka skončila na 51% (tj. čistě matematicky nad tím WLTP údajem). Nemyslím, že jezdím pomalu, ale ne nutně brzda-plyn. Z ostatních auta na Sprit Monitoru to je asi vidět Tenhle hybrid je zatím první, kde nejsem na chvostu ve spotřebě. Ale přiznávám, že v tomhle jsem ideální případ jak pro EV, tak hybrid. Většinu času pracuji z domova, průměrná vzdálenost při b
  4. Určitě Ti nedám nějaký vyčerpávající přehled - v zásadě se pohybuji v těch "lepších lokalitách". Ta mapa nahoře je v okolí hotelu, kde prostě v noci nebylo místo, tak jsem parkoval na ulici a při té příležitosti jsem měl několik nabíječek k výběru (vždycky v cca 5 minutové docházkové vzdálenosti). To že je to blízko Techniky v tom asi roli nehraje, protože ty oficiální nabíječky co mají nejsou v Plugsharingu. Většina nabíječek je tam samostatných na chodníku - v Berlíně jsem ještě nenašel žádnou ve sloupu VO nebo chytrou lampu jakou znám v Praze. Pro tu samou lokalitu ještě přidává
  5. Hledáte za tím něco, co tam není. Je to stejné jako každé jiné auto - s nohou na plynu to prostě do toho chudáka před tebou to pošleš, ať už to je rekuperuje nebo ne.
  6. A k tomu nabíjení - zásadní rozdíl je mezi ČR a tímhle... a to jsou jen nabíječky dostupné přes plugsurfing. Ale to je kapitola sama o sobě, protože bych musel mít dalších 6 aplikací nebo 5 karet, abych využil všechny. Ten nabíječkový "roaming" se musí ještě hodně zlepšit.
  7. Pod 1,500 jsem to nedal. Ale je pravda, že ten spalovací motor moc zajetý není. Napsal bych že mi to auto nezůstane dlouho, ale to bych zase mohl dostat z jiné strany Počítám, že jakmile bude odladěný SW tak půjdu do ID.3 S tím nabíjením uvidím, jak to bude fungovat do budoucna. Doma je to sazmořejmost. Jak jsem psal dřív - když stojím někde, kde je prázdná nabíječka, tak to zapojím. Ale že bych se tím trápil, tak to rozhodně ne. navíc je to hybrid, takže žádné rychlonabíjení se nekoná. Ale když mám zaparkovat o 10 metrů dál bez nabíječky, nebo se nabíjet, tak to tam hodím.
  8. Tyhle testy jsou naprostá zoufalost. Jasně, každého zajímá jak auto dojede každý týden do Chorvatska a zpět, v autě které nezná, a jak píše Radek svojí blbost svede na rekuperaci. Mám v EV autech najeto cca 2.5 tisíce km a teď přes 2 tisíce hybrid - takže nejsem expert, ale nikdo Ti nepošle do provozu auto, které "zásadně jinak brzdí". Navíc v tomhle testu si skoro nedokážu představit jak mu stalo přes všechny asisteční systémy. U EV auta si představuji maximálně tak, že si plynem reguloval rekuperaci (tj. sám auto odbržďoval a najednou bylo pozdě).
  9. Teď na 2.5k za mě s autem spokojenost, plní, co jsem čekal - nenápadné malé auto pro nomální ježdění (nehledal jsem nic pro maximální zábavu). Jako firemní auto, kde to lidí dostanou "befelem" a stejně to nebudou nabíjet bych to asi nedoporučoval (zbytečné vyhazování peněz).
  10. Brzdy jsou úplně normální. Platí, že do nějakých 60% (můj amatérský odhad) se to snaží použít elektromotor, ale záleží na stavu baterie, rychlosti reakce, atp. Je to spíš přibržďování. Proto ted spíš mám problém, že mi normální auto samo nedobržďuje Ale pořád platí, že si to všechno můžeš vypnout. Jinak po první dlouhé jízdé mám tohle: Praha-Východ - Berlín, popojíždění po Berlíně a okolí a zpět. Cesta tam za i zpět měřená palubním počítačem za 4.9 l/100 km (ne-hybridní Leon to dal za nedávno za 6 l/100 km). Celkem 808 km, plná baterie na cestě tam, cestou jsem měl zastávku v Ústí, kde b
  11. 17.5 je průměr, při klidné jízdě městem se spoustou zastavení to jde klidně i kolem 15 kWh/100 km. S tím palivem souhlasím. Teď budu tankovat podruhé a to jen kvůli tomu, že mě čeká cesta do Berlína. Zároveň si tak vyzkouším jak reálně funguje regenerace na delší trase. Před měsícem jsem jel stejnou trasu se stejným nehybridním motorem, takže budu mít dobrou referenci. Ty systémy jsou dobré, ale půjčil jsem auto známému, který na to není zvyklý a byl z toho "zaražený". Já si snad jen vypnul upozornění na překročení rychlosti, protože ta hláška mi pravidelně schovávala navigaci při
  12. V čem zatím auto splnilo očekávání je to, že moje běžné jízdy pokryje v EV režimu a zbytek prostě odjedu na benzín (většinou na dálnici stejně přepnu do hybridního režimu). Příklad sobota - ráno cca 19 km v okolí, hodina doma na nabíječce doma, potom se otočit do IKEA a zpět (cca 43 km) a odpoledne 2x kratší jízda (cca 11 km) a kdybych chvíli nejel o něco rychleji než rychlostní limit, tak si to na ICE ani nešláhne. To samé včera, OC Smíchov a zpět (45 km), při schůzce v kavárně jsem to hodil na hodinu na nabíječku, potom vyzvednutí věcí v Alze a zpět. Přesně za 0 l benzínu. Co
  13. Jinak auto je doma pořád připojené k elektrice, a na cestě dobíjím jen když vyloženě vidím prázdnou nabíječku někde v přímém okolí. Pokud je volné třeba jedno místo, tak ho radši nechám někomu, kdo to bude potřebovat. Ale přiznám se, že kromě OC Smíchov v Praze jsem zatím moc EV aut na nabíječkách nepotkal. Elektrická spotřeba je zatím kolem 17.5 kWh/100 km - při 140 km/h to dělá kolem 25 kWh/100 km
  14. @wawrik Seat Leon eHybrid - zatím jsem to moc nesdílel, protože jsem to tady bral spíš jako nepřátelské teritorium Ale když už píšu, tak poznatky po necelých 2 000 km: - 62 km je WLTP dojezd, bez toho abych auto šetřil, tak bez problému udělám 57 km popojížděním po městě, 51 - 52 normální ježdění a cca 40 - 45 km dálniční jízdy (130 - 140 km/h). - Dlouhodobou spotřebu benzínu mám 2.0 l / 100 km, pro běžné popojíždění jsem většinou na 0. I když už 2x se mi stalo, že si auto zaplo motor na cca 5 minut. Kdybych nebyl 1x v Brně a jednou v Liberci, tak bych reálně byl někde na 0.5 - 1.1
  15. Tak třeba to tady ožije. Sám to chci řešit příští rok - fotovoltaiku s baterkou. Roční spotřeba je teď někde kolem 15-16 MWh za rok, teď jsem přidal plugin hybrid a koncem příštího roku bude buď druhý nebo EV.
×
×
  • Create New...