Myslim, ze v tech 60. a na pocatku 70. let vyrobci hodinek krom nekterych vyraznych znacek uvazovali tak, ze pri designovani potapek/sportovnich hodinek vzali nejake zakladni znaky (luneta, vyraznejsi indexy), ktere byly shodne pro velkou skupinu znacek. Pak se pustili do dila, pricemz tvar byl obvykle kukaty (prece jenom to byl konvencni tvar hodinek), barvy konzervativnejsi (hodne cerne) a dal postupovali tak, jak jim to umoznily technologie, technicke vybaveni a finance se zohlednenim zakladni estetiky. Pak dochazeli k podobnym vysledkum. K "opisovani" taky dochazelo a, jak uz bylo zmineno, Orlik je zarnym prikladem. Byly to ale prvni sportovni hodinky znacky, ktera se teprve rozvijela, tak mozna nechteli riskovat fiasko s nejakym vlastnim designem. Pri vyrobe dalsich hodinek uz meli vetsi know how. Anebo to bylo s Orliky jinak? Nepise o tom pan Hovorka neco v knize?