Trocha kontextu: Ruzne neterenni obytnaky pujcuju poslednich cca 5-6 let (letni prazdniny s detmi na ±3 tydny), mam vyzkousene male dodavky Marco Polo, vetsi dodavky ala Ducato s vestavbou a zvedaci strechou az po ruzne polointegry se slusne velkou lednickou, sprcha/wc, letiste vzadu a elektricka postel nad sedackami, ve kterych se da celkem komfortne fungovat i ve 4. Uz me asi opustily vlhke sny na neskutecne expedicni nakladaky v cenove relaci 10mKc+, u kterych mi prijde, ze clovek musi byt i velmi slusny mechanik, jinak s tim driv nebo pozdeji bude mit problem na cestach, ktery nebude snadne nekde jen tak vyresit, nicmene me uz tak 2-3 roky drzi aktualni a podstatne realnejsi sen v podobe terenniho Sprinteru, ktery dokaze prakticky vsechno, co muzu potrebovat, nevazi pres 10 tun, da se s nim normalne jezdit skoro vsude a nema spotrebu 30 na 100. Na druhou stranu jeste jsem nedozral k tomu, abych utratil za takove auto 3MKc+, poridil si ridicak C a platil myto. Ale mozna se to blizi. Nez se tak stane, tak ale premyslim nad lowcostovou variantou (vyrazne mene komfortni nez vyse popsane) a o te bych se rad nize poradil.
Co zvazuju: Libi se mi postarsi Land Rovery (kolem roku 2000), ve verzi Discovery se pohybuji kolem 200-300k, jsou casto v peknem udrzovanem stavu, nekdy maji i snorchl, stan na strese, ulozne boxy s supliky vzadu apod a podvozek nevypada obycejne taky marne (i kdyz nejaka drobna koroze se asi najde vzdy). Kdyz vedle toho koukam na podobne vybavene rocniky ve verzi Defender, tak jsou ale typicky za dvojnasobek. Proc tomu tak je? Ma Disco nejaky problem proti Defikovi o kterem nevim? Na co bych si mel davat bacha? Je tady nekdo, kdo ma podobne auto (klidne i Gecko od MB, nebo jakykoliv jiny terenni obytnak) a dokazal by nasdilet sve zkusenosti, rady a tipy?
diky moc predem za nazory / zkusenosti