šíma Odesláno 21. prosince 2007 Nahlásit Odesláno 21. prosince 2007 Kolegáčkové kdo máte Hamilton Khaki Aviation automatic, potřeboval bych vědět, jak funguje funkce Pressure-Altitude Converter. Ta osmička na šesté hodině je datum, nebo výška (stovky m)? Jak se to nuluje, resp. kalibruje, nevidím kromě korunky žádná další tlačítka. Mám výškoměr na tachometru u kola, ale tam kalibruji pomocí dvou tlačítek každou chvíli. Díky.
Filini Odesláno 21. prosince 2007 Nahlásit Odesláno 21. prosince 2007 Kolegáčkové kdo máte Hamilton Khaki Aviation automatic, potřeboval bych vědět, jak funguje funkce Pressure-Altitude Converter. Ta osmička na šesté hodině je datum, nebo výška (stovky m)? Jak se to nuluje, resp. kalibruje, nevidím kromě korunky žádná další tlačítka. Mám výškoměr na tachometru u kola, ale tam kalibruji pomocí dvou tlačítek každou chvíli. Díky. Urcite maju vyskovku ? Vidim len datum a ten subcifernik budu sekundy (20-40-60)
martin1 Odesláno 21. prosince 2007 Nahlásit Odesláno 21. prosince 2007 Pressure-Altitude Converter - podle nazvu bych to spis tipoval na tabulku pro prevod tlaku a vysky (?) ... tj. asi je to ta spousta cisilek, ktera je kolem ciferniku.
šíma Odesláno 21. prosince 2007 Autor Nahlásit Odesláno 21. prosince 2007 Pressure-Altitude Converter - podle nazvu bych to spis tipoval na tabulku pro prevod tlaku a vysky (?) ... tj. asi je to ta spousta cisilek, ktera je kolem ciferniku. Opravdu to asi bude tak, že Avation znamená stylizace číselníku a Altitude converter jsou ony stupnice. Nějak jsem si neuvědomil, že se jedná o mechanické hodinky.
N4M Odesláno 22. prosince 2007 Nahlásit Odesláno 22. prosince 2007 Opravdu to asi bude tak, že Avation znamená stylizace číselníku a Altitude converter jsou ony stupnice. Nějak jsem si neuvědomil, že se jedná o mechanické hodinky. Už jsi se radoval, že máš doma něco z Haute Horlegerie a oni ti to tu zase zkazili Vy jste banda!
only Odesláno 10. července 2008 Nahlásit Odesláno 10. července 2008 Kolegáčkové kdo máte Hamilton Khaki Aviation automatic, potřeboval bych vědět, jak funguje funkce Pressure-Altitude Converter. Ta osmička na šesté hodině je datum, nebo výška (stovky m)? Jak se to nuluje, resp. kalibruje, nevidím kromě korunky žádná další tlačítka. Mám výškoměr na tachometru u kola, ale tam kalibruji pomocí dvou tlačítek každou chvíli. Díky. Ahoj milý kolego. Takže toto ti "mohu vysvětlit opět naprosto přesně" ... . Hodinky vlastním, jsem s nima velice spokojený, ale říkám to proto, že k hodinkám jsem dostal i prospekt Hamiltonu pro rok 2006 (strašné jak to letí) a tam je tato stupnice, resp. její použití, pěkně vysvětleno. Nebudu to zestručňovat, abych to nějak nepopletl Také ale ten prospekt nemám před sebou a nejedná se tedy o doslovný překlad, ale princip je z toho pochopitelný. Jedná se o to, že dřív neměla letadla výškoměr, který by uměl pracovat s tlakem vzduchu, který se neustále mírně mění. Jejich výškomery byly nakalibrovány na základní tlak vzduchu braný k mořské hladině (hlavně se mě neptejte k jakému moři, či oceánu to je, protože to v tom návodu nebylo) a tento tlak činí 1113,25 Hektopascalů. Takže za ideálních podmínek, kdyby byl tlak vzduchu stálý, by ty výškoměry ukazovaly skutečnou výšku. Jenomže jak tlak poklesne, či vzroste, tak ty výškomery s konstantní kalibrací začnou "kecat". Proto museli piloti (a co jsem zjistil z návodu, dokonce i piloti malých letadel, např. ultralightů dnes pořád musí, protože nemají ve výbavě nejmodernější výškomery) během letu kontaktovat pozemní stanice, které jim sdělily aktuální barometrický tlak vzduchu a pilot si již musel dle tabulky přepočítat svojí aktuální výšku. Jeho palubní výškoměr mu ukázal pouze výšku při základním tlaku 1113,25 Hektopascalů, která se ale mohla lišit od skutečnosti i o stovky metrů. No a právě tato tabulka je přenesená do těchto hodinek. Takže na příkladu. který tam byl uvedený se to dá celé pochopit nejlépe: Pilot si takhle krásně letí a letí a najednou vidí, že se blíží ke kopci ... neváhá a zavolá nejbližší pozemní letovou stanici a vyžádá si aktuální hodnotu tlaku vzduchu. Dozví se např., že tlak vzduchu je třeba 995 Hektopascalů a na stupnici na hodinkách vidí, že stupnice přepočtu na metry mu ukazuje - 500 m (je nutné se během příkladu koukat na ty hodinky). Znamená to tedy, že od naměřené hodnoty na jeho výškoměru musí odečíst 500 m. Tzn. když mu výškoměr ukazuje 2000 m, je ve skutečnosti pouze 1500 m vysoko a horu, která má např. 1800 m tak nějak nepřeletí a drcne do ní, pakliže nezvedne éro o min. 300m a nějaký ten cenťák . Dělám si z toho srandu, ale opravdu to takhle je. Dokonce i dneska. Samozřejmě, jak jsem již napsal, pouze u malých sportovních letadel. Takže se dá říct, že tyhle ty Hamiltony, pokud máte doma malý éro, jsou fakt s touto komplikací k něčemu užitečné. Alespoň dle návodu. No a ta třetí, nejspodnější stupnice, je jenom přepočet na tlak v uváděný v palcích. Sice nelítám, ale hodinky se mi moc líbí a mám je rád a dokonce mi už několikrát pomohli od problému! Ne že bych měl vrazit do nějakého koce, ale díky nim jsem už několikrát nepřišel pozdě a v ěděl jsem kolikátého zrovna je! Only.
Petr28 Odesláno 12. července 2008 Nahlásit Odesláno 12. července 2008 Ahoj milý kolego. Takže toto ti "mohu vysvětlit opět naprosto přesně" ... . Hodinky vlastním, jsem s nima velice spokojený, ale říkám to proto, že k hodinkám jsem dostal i prospekt Hamiltonu pro rok 2006 (strašné jak to letí) a tam je tato stupnice, resp. její použití, pěkně vysvětleno. Nebudu to zestručňovat, abych to nějak nepopletl Také ale ten prospekt nemám před sebou a nejedná se tedy o doslovný překlad, ale princip je z toho pochopitelný. Jedná se o to, že dřív neměla letadla výškoměr, který by uměl pracovat s tlakem vzduchu, který se neustále mírně mění. Jejich výškomery byly nakalibrovány na základní tlak vzduchu braný k mořské hladině (hlavně se mě neptejte k jakému moři, či oceánu to je, protože to v tom návodu nebylo) a tento tlak činí 1113,25 Hektopascalů. Takže za ideálních podmínek, kdyby byl tlak vzduchu stálý, by ty výškoměry ukazovaly skutečnou výšku. Jenomže jak tlak poklesne, či vzroste, tak ty výškomery s konstantní kalibrací začnou "kecat". Proto museli piloti (a co jsem zjistil z návodu, dokonce i piloti malých letadel, např. ultralightů dnes pořád musí, protože nemají ve výbavě nejmodernější výškomery) během letu kontaktovat pozemní stanice, které jim sdělily aktuální barometrický tlak vzduchu a pilot si již musel dle tabulky přepočítat svojí aktuální výšku. Jeho palubní výškoměr mu ukázal pouze výšku při základním tlaku 1113,25 Hektopascalů, která se ale mohla lišit od skutečnosti i o stovky metrů. No a právě tato tabulka je přenesená do těchto hodinek. Takže na příkladu. který tam byl uvedený se to dá celé pochopit nejlépe: Pilot si takhle krásně letí a letí a najednou vidí, že se blíží ke kopci ... neváhá a zavolá nejbližší pozemní letovou stanici a vyžádá si aktuální hodnotu tlaku vzduchu. Dozví se např., že tlak vzduchu je třeba 995 Hektopascalů a na stupnici na hodinkách vidí, že stupnice přepočtu na metry mu ukazuje - 500 m (je nutné se během příkladu koukat na ty hodinky). Znamená to tedy, že od naměřené hodnoty na jeho výškoměru musí odečíst 500 m. Tzn. když mu výškoměr ukazuje 2000 m, je ve skutečnosti pouze 1500 m vysoko a horu, která má např. 1800 m tak nějak nepřeletí a drcne do ní, pakliže nezvedne éro o min. 300m a nějaký ten cenťák . Dělám si z toho srandu, ale opravdu to takhle je. Dokonce i dneska. Samozřejmě, jak jsem již napsal, pouze u malých sportovních letadel. Takže se dá říct, že tyhle ty Hamiltony, pokud máte doma malý éro, jsou fakt s touto komplikací k něčemu užitečné. Alespoň dle návodu. No a ta třetí, nejspodnější stupnice, je jenom přepočet na tlak v uváděný v palcích. Sice nelítám, ale hodinky se mi moc líbí a mám je rád a dokonce mi už několikrát pomohli od problému! Ne že bych měl vrazit do nějakého koce, ale díky nim jsem už několikrát nepřišel pozdě a v ěděl jsem kolikátého zrovna je! Only. QFE - přepočten na zem QNH - přepočten na hladinu moře, standartní atmosféra = 1013.25 hPa (mbar)
navi Odesláno 15. července 2008 Nahlásit Odesláno 15. července 2008 Tento typ Hamiltonů má v názvu QNE - což znamená v mezinárodním významu používaného v letectví: QNE - Jakou výšku bude indikovat můj výškoměr při přistání v ... (místo) o ... hod když mám tlakovou stupnici nastavenou na 1013,2 mb.! Ono je to s těmi přepočty tlakú a výškami o "trošičku" složitější. Jinak hodinky jsou zajímavé, ale nerozluštil jsem ta malá čísílka ani při zvětšení, takže nevím, jak by to bylo při normálním používání.
only Odesláno 15. července 2008 Nahlásit Odesláno 15. července 2008 Tento typ Hamiltonů má v názvu QNE - což znamená v mezinárodním významu používaného v letectví: QNE - Jakou výšku bude indikovat můj výškoměr při přistání v ... (místo) o ... hod když mám tlakovou stupnici nastavenou na 1013,2 mb.! Ono je to s těmi přepočty tlakú a výškami o "trošičku" složitější. Jinak hodinky jsou zajímavé, ale nerozluštil jsem ta malá čísílka ani při zvětšení, takže nevím, jak by to bylo při normálním používání. Já si uvědomuji, že to žádna legrace ve vzduchu není, ale jak jsem psal v mém vysvětlení té stupnice, tak jsem v podstatě pouze přetlumočil, co bylo v propagačním letáku Hamilton pro rok 2006. Spletl jsem se s tím základním tlakem, je to samozřejmě 1013,25 a ne 1113, 25 htp. Ale jinak nejsem žádný letec a ani se o ten obor nijak zvlášť nezajímám, takže se jedná pouze o přetlumočení informace Hamiltonu. Asi se taky nechtěli "zapejkat" do nějakého obšírného vysvětlování problému. Ale o přistávání tam opravdu nic nepsali a jako příklad tam je opravdu uvedeno, to co jsem popsal. Fakt, čestný pionýrský Only.
navi Odesláno 17. července 2008 Nahlásit Odesláno 17. července 2008 To Only: to bylo jen oficiální vysvětlení pojmu QNE. Já jen kdyby to někdo opravdu chtěl používat, tak aby si nenaběhnul. A na čestný pionýrský věřím!!! Já si uvědomuji, že to žádna legrace ve vzduchu není, ale jak jsem psal v mém vysvětlení té stupnice, tak jsem v podstatě pouze přetlumočil, co bylo v propagačním letáku Hamilton pro rok 2006. Spletl jsem se s tím základním tlakem, je to samozřejmě 1013,25 a ne 1113, 25 htp. Ale jinak nejsem žádný letec a ani se o ten obor nijak zvlášť nezajímám, takže se jedná pouze o přetlumočení informace Hamiltonu. Asi se taky nechtěli "zapejkat" do nějakého obšírného vysvětlování problému. Ale o přistávání tam opravdu nic nepsali a jako příklad tam je opravdu uvedeno, to co jsem popsal. Fakt, čestný pionýrský Only.
Cyber Odesláno 20. července 2008 Nahlásit Odesláno 20. července 2008 (upraveno) Perfektní zpracování Možná by stačilo napsat: "PZ" - jako perfektní zpracování, informace nulová, ale příspěvěk započten. Potom to "PZ" označ, zkopíruj Ctrl C a do všech vláken nakopíruj pomocí Ctrl V. Během několika málo minut získáš potřebné příspěvky. Není to geniální? Těším se co nového nabídneš v sekci Prodej. Možná ty 8days, co po nich pasu už rok? Upraveno 20. července 2008 uživatelem Cyber
safi Odesláno 20. července 2008 Nahlásit Odesláno 20. července 2008 Perfektní zpracování Zdravím, dovoluji si Vás ve vší slušnosti upozornit na skutečnost, že komunita na tomto fóru je citlivá na nové členy, kteří fórum zamoří nic neříkajícími příspěvky s cílem nahnat 50 příspěvků pro možnost prodeje. Takovíto členové jsou pod bedlivým dozorem moderátorů, kteří jim mohou příspěvky smazat a případně i pozastavit členství.
Conrad Odesláno 15. září 2008 Nahlásit Odesláno 15. září 2008 Když už se tady tak pěkně vysvětluje funkce u Hamiltonu jak se používá stupnice na X windech,to je na měření snosu větrem? Tedy to co se u jachtingu počítá v navigaci jako dryf a více méně se jen odhaduje ?díky
Doporučené příspěvky
Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.
Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat
Vytvořit účet
Vytvořte si nový účet. Je to snadné!
Vytvořit nový účetPřihlásit se
Máte již účet? Zde se přihlaste.
Přihlásit se