orol Odesláno 1. dubna 2019 Nahlásit Odesláno 1. dubna 2019 Zdar mládenci , mám takový pěkný a hlavně jdoucí strojek z kapesních hodinek (pouzdro ovšem nemám) : Mají zajímavý natahovací mechanizmus. Řekl bych přímo inverzní Výchozí stav toho mechanizmu je ve stavu seřizování ruček, ve kterém je udržovanýpružinkou. K natahování je třeba zatlačit na hřídelku, aby se překonal odpor pružiny a spojkovýpastorek se přesunul a zapadl do kola natahovacího. Natahovací hřídel chybí, ale ulomená není. Ve stroji je část dělené hřídele s vnitřním čtyřhranem. Můžete mi ukázat, nebo popsat, jak vypadá zbytek natahovacího mechanizmu?Jak je aretována nahovací hřídelka v poloze NATAHOVÁNÍ? Za jakékoliv poznatky budu vděčný.
Karlos Odesláno 1. dubna 2019 Nahlásit Odesláno 1. dubna 2019 Poznatek nemám, ale dírka u natahovacího kola na prvním obrázku, normálně tam bývá šroubek držící natahovací hřídelku, co je v ní tady?
orol Odesláno 1. dubna 2019 Autor Nahlásit Odesláno 1. dubna 2019 Ano, dírka tam je a je (asi) v poloze, v které by se měla hřídelka aretovat pro natahování/nošení.Dírka je hladká. Šroubek tady není - hřídel je dělená a přestavné páčky jsou fixovány "deklem". Nemám tušení, jak by se od dírky vyváděla aretace někam na plášť - skrz možná dvě víčka?
Jiří9 Odesláno 1. dubna 2019 Nahlásit Odesláno 1. dubna 2019 (upraveno) U tohoto sistému je to tak, že druhý díl hřídele, je v krčku pouzdra, držen takovou kleštinou . Hřídel má dvě polohy tedy zářezy Zjednodušeně to vypadá takto. bez toho to fungovat nebude. Ty čáry vlevo dole tam nepatří Upraveno 1. dubna 2019 uživatelem Jiří9
mendi88 Odesláno 1. dubna 2019 Nahlásit Odesláno 1. dubna 2019 Niečo takéto používal aj Elgin,Waltham na vreckových hodinkách.
orol Odesláno 1. dubna 2019 Autor Nahlásit Odesláno 1. dubna 2019 Díky za info.Mám pouzdro, do kterého by se ten stroj dal "narvat".Teď už jen vymyslet, jak do krčku vecpat aretační pružiny a vyrobit hřídel. Mám o čem přemýšlet
Jiří9 Odesláno 1. dubna 2019 Nahlásit Odesláno 1. dubna 2019 (upraveno) Tak ať se Ti zadaří. Omega , Zenith a možná i jiní, které si na počkání teď nepamatuji . Mají tento systém a já ho nemám rád. Když praskne kleština, nebo jenom její jedna packa, jsou problémy. Nebo špatně napružená( narezlá) pružinka ve spojkovém ústrojí a je minimálně na púl dne vystráno. A když máš štěstí, funguje to . Když nemáš originál dobré díly. Ty kleštiny rády praskají a kde je vzít . Ale na druhou stranu, když stačí, stroji, udělat v uvozovkách, jenom generálku, je to radost z toho, co naši předci, dokátzaly vymyslet a my, po nich, dokázaly opravit, nebo zprovoznit jejich stroje, Osobně mne to těší . (omlouvám se za hrubky ) Jirka Upraveno 1. dubna 2019 uživatelem Jiří9
Doporučené příspěvky
Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.
Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat
Vytvořit účet
Vytvořte si nový účet. Je to snadné!
Vytvořit nový účetPřihlásit se
Máte již účet? Zde se přihlaste.
Přihlásit se