Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Odesláno
Docela mne zaráží, že v letecké dopravě dodržování předpisů schvaluješ a v pozemní ne. Protože i rychlost patří mezi předpipsy. Jinak předpokládám, že asi nemáš děti, které samy chodí do školy. "Nejlépe" přes rušnou ulici. Protože pak by jsi trochu změnil názor na to, jestli 50 ve městě je nebo není blbost.

 

Nejsem pilot, dělám u dopravních letadel na zemi. A jedna z věcí, kterou prostě ctíme je: Vždycky stát na bezpečné straně. Jinak riskuješ, že někde přijde o život.

 

No, ale jak říkám, v tomhle se prostě neshodneme. Nemá cenu se v tom i nadále nimrat.

pres vesnice jedu vzdy 50. i v noci. v Praze 50 jen kde to ma smysl, jinak jedu normalne. max do 70 treba po plzensky. nechtej mi namluvit, ze po Praze jezdis 50. to je proste kravina a sam to vis.

co se deti tyka, vsude kde je skola nebo deti jsou znacky a co jsem mel moznost videt, tak lidi zpomali a jsou ohleduplni. mozna az se mi narodi prcek tak zmenim pristup, nevim. zatim to mam tak, ze k tomu budu pristupovat jako nasi ke me. od malicka jsem sam chodil pres rusne silnice, jezdil metrem. proste me to naucili.

 

souhals, nema dal cenu v tom pokracovat. netvrdim, ze jsem pirat silnic, ale slepe dodrzovani rychlosti proste nedelam.

  • Odpovědi 624
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Uživatelé s nejvíce příspěvky v tomto témátu

Uživatelé s nejvíce příspěvky v tomto témátu

Odesláno

Poslední drobnosti:

 

- Děti chodí do školy nejen kolem školy. Ale třeba i okolo domu, kde bydlí. A ten nemusí být přímo u školy.

- Osobně rozlišuji (očividně na rozdíl od mnohých) dva termíny: V Praze se 50 jezdit nedá a V Praze se mi 50 jezdit nechce (nebo mi to nevyhovuje) Jsou to dvě rozdílné věci.

Odesláno
Poslední drobnosti:

 

- Děti chodí do školy nejen kolem školy. Ale třeba i okolo domu, kde bydlí. A ten nemusí být přímo u školy.

- Osobně rozlišuji (očividně na rozdíl od mnohých) dva termíny: V Praze se 50 jezdit nedá a V Praze se mi 50 jezdit nechce (nebo mi to nevyhovuje) Jsou to dvě rozdílné věci.

 

 

 

moje řeč :)

Odesláno
Mechano, nic ve zlém, ale pokud někdo považuje rychlostní limity a řízení tak, aby nebyly ohrožováni další (zákon kupodivu oboje požaduje) za blbost, tak k tomu není co dodat. Snad jen, že já začnu za blbost považovat trestní zakonník. Podle uvedené logiky bych pak byl king a frajer a pokud by mne chytili, pak by to byla státní zvůle, neboť holt trest 25 let za vraždu je taková blbost, že si příslušný zákon nezaslouží, aby byl respektován.

Tedy, rychlostní limit 130 na DÁLNICI, je podle mého názoru naprostá kravina a zpátečnictví. Ve chvíli kdy se policii podaří prosadit jeho dodržování, přestane mít dálnice smysl, bude totiž levnější a rychlejší jezdit vlakem nebo autobusem. A "řízení tak,aby nebyli ohrožováni další" nespočívá v pomalé jízdě, spíš naopak někdy pomalá jízda stresuje ty kteří pospíchají a může je vést i ke zkratovému jednání, viz tady někde zmíněné podjíždění zprava. Pokud si dobře vzpomínám, ve starých vyhláškách (141,80) byla vyjmenována "bezdůvodná pomalá jízda" jako dopravní přestupek.

A k tomu trestnímu zákoníku: to co píšeš je nesmysl, nikdo neříká, že všechy zákony jsou blbé, je jen blbé si nepřipustit, že některé ano. Někomu by se třeba časem mohlo stát, že ho zavřou (v případě větší horlivosti zastřelí na ulici) za to, že dá svému nevychovanému spratkovi (výchovnou, někdy nezbytnou) facku.

Odesláno
Poslední drobnosti:

 

- Děti chodí do školy nejen kolem školy. Ale třeba i okolo domu, kde bydlí. A ten nemusí být přímo u školy.

- Osobně rozlišuji (očividně na rozdíl od mnohých) dva termíny: V Praze se 50 jezdit nedá a V Praze se mi 50 jezdit nechce (nebo mi to nevyhovuje) Jsou to dvě rozdílné věci.

no asi by bylo potreba byt konkretni.takhle to vypada, ze jezdim po praze kilo. coz tak neni. takze rychlost se meni. kdyz sem jezdil jeste do prace, tak sem se malokdy dostal nad 50 i kdyz nebyly zacpy.

cesta po plzensky naopak kousek nad 50 umoznuje a nikoho neohrozuje.

 

co se dalnice tyka, tak nevimrozdil mezi 130 nebo 150. ta rychlost nikoho neohrozuje. ja porad nechapu, proc to je takovy problem tak 160? konkretne u nas, ale i v nemecku stejne jezdim 140-160 protoze to je takova prijemna provozni rychlost. vic me to nebavi, clovek se musi jeste vice soustredit.

Odesláno (upraveno)
Mě je měřený ukradený, jezdím jak zákon říká a taky žiju, nemusím si nic dokazovat tím, že budu na zákon srát. Jenom nevím, proč si mám připadat jak naprostej vůl, když dodržuju zákon ...

Nikdo tady myslím nekritizuje lidi, kteří dodržují zákon. Taky si myslím, že si nikdo nedokazuje něco tím, že zákon nedodržuje. Některé je ale velmi těžké respektovat, například jak se zde píše výše, jak se zachovat když někdo (mimochodem protizákonně) blokuje levý jízdní pruh na dálnici a ještě má pocit, že brání zákon?

Upraveno uživatelem mechano
Odesláno

Bezdůvodně pomalá jízda (třeba 90 - 100 kmh ba dálnici) je IMHO stejně nebezpečná (možná dokonce víc) jako jízda rychlá. Ale to přeci nemůže být důvodem pro rychlou jízdu.

 

K tomu ježdění 160 - zkusili jste si někdy porovnat brzdnou dráhu v porovnání k brzdné dráze při 130 kmh?

Odesláno
Bezdůvodně pomalá jízda (třeba 90 - 100 kmh ba dálnici) je IMHO stejně nebezpečná (možná dokonce víc) jako jízda rychlá. Ale to přeci nemůže být důvodem pro rychlou jízdu.

 

K tomu ježdění 160 - zkusili jste si někdy porovnat brzdnou dráhu v porovnání k brzdné dráze při 130 kmh?

jo. dobre auto s fajn gumama zabrzdi stejne z 60 jako starsi auto z 50. je to prokazano. navic, 160 jedes kdyz mas nejaky prehled co se deje. prizpusobujes rychlost podminkam. ja to tak delam. takze jedine, kdo me ohrozuje, jsou jedinci co nekoukaji do zrcatek, nedavaji blinkry. a ty by me ohrozili i kdybych jel tech 130.

Odesláno

Ve stejném autě (tj při stejném záporném zrychlení při brždění) bude poměr brzdných drah při 160 (cca 44 m/s) oproti 130 (cca 36 m/s) dán podílem druhých mocnin rychlostí (nutno použít m/s). Kupodivu brzdná dráha při 160 vychází na 149% brzdné dráhy ze 130 km/h. Ač se to nezdá, fyzikální zákony bohužel okecat nejdou.

Odesláno
tak to nevim, kdes na tom byl,

Neumím říct, kde jsem na tom byl, vím, že jsou samoštelovací ale praxe.................

 

Nikdy nikoho nepodjíždím, neboť vím, že člověk který blokuje levý pruh je prokazatelně hovado, nebo vůbec neví kde se momentálně nalézá a tudíž není vůbec jasné, co udělá. To je i s hodně rychlým autem strašně riskantní manévr. A že mám hodně rychlý. :thumbsup_anim:

Odesláno
Ve stejném autě (tj při stejném záporném zrychlení při brždění) bude poměr brzdných drah při 160 (cca 44 m/s) oproti 130 (cca 36 m/s) dán podílem druhých mocnin rychlostí (nutno použít m/s). Kupodivu brzdná dráha při 160 vychází na 149% brzdné dráhy ze 130 km/h. Ač se to nezdá, fyzikální zákony bohužel okecat nejdou.

ale ja nic neokecavam. jen, ze kazdy ma to auto jine. tim nerikam, ze kdyz mam lepsi auto, muzu si dovolit jezdit rychleji. tak to ani nedelam. ale kam smeruje tva otazka na brzdnou drahu na dalnici? ja jedu tak, abych bezpecne zastavil z te rychlosti co jedu. pokud mi tam skoci jelen tak je uplne jedno jestli jedu 130 nebo 150

Odesláno
Bohužel auto je taky zbraň. A tudíž s ním můžeš i zabít.

 

Pokud se někomu zdá stanovení rychlostních limitů blbost, tak se e ním opravdu nemám o čem bavit. Tady se prostě shodnout nemůžeme. Stejně tak se neshodnu s někým, kdo se nějaký zákon nebo předpis rozhodne vědomě porušovat (nikoli poukazovat na chyby, ale vědomě porušovat, to je něco jiného), protože mu to nevyhovuje a tudíž je to z jeho pohledu blbost.

 

Já se ve své práci také vybodnu na dodržování některých předpisů, které mne omezují a můžu je považovat za blbost. Ale pak se nediv, když se tvá rodina místo šťastného návratu z dovolené rozmázne spolu s dalšími 200 lidmi někde třeba nad Rakouskem a jejich zbytky shoří v kerosinu.

Heleď, psal jsem výslovně některé zákony. Velice si vážím tvojí svědomitosti v práci ale řekni mi, ruku na srdce, jak jsi to dělal za minulého režimu? Chodil jsi hlásit, když soused vedl protistátní řeči? Nebo jsi jen poukazoval na chyby?

Odesláno
ale ja nic neokecavam. jen, ze kazdy ma to auto jine. tim nerikam, ze kdyz mam lepsi auto, muzu si dovolit jezdit rychleji. tak to ani nedelam. ale kam smeruje tva otazka na brzdnou drahu na dalnici? ja jedu tak, abych bezpecne zastavil z te rychlosti co jedu. pokud mi tam skoci jelen tak je uplne jedno jestli jedu 130 nebo 150

 

Kam to směřuje? K tomu, že ty limity jsou na základě nějaké empirické zkušenosti stanoveny. Tohle totiž (bohužel) funguje. Spousta předpisů v letectví je podobně stanovena - prostě se empiricky přišlo na to, že tenhle postup, limit a podobně je nejlepší. Jeho překračování stojí životy. A mnozí si fakt neuvědomují, že pouhých 30 km rozdílu v rychlosti jim zvedne brzdnou dráhu jejich auta o polovinu. Protě místo třeba na 80 metrech zastavíš na 120. A tohle totiž opravdu může rozhodovat o životech. Byť se to z pocitu řízení kvalitního vozu může zdát jinak.

 

Nejvíc ze všeho ale nesnáším jednu věc: Když se někomu nechce něco dodržovat, tak říká, že se to nedá dodržovat. Dá, jen se musí chtít to dodržovat a ne na to kašlat.

Odesláno
Heleď, psal jsem výslovně některé zákony. Velice si vážím tvojí svědomitosti v práci ale řekni mi, ruku na srdce, jak jsi to dělal za minulého režimu? Chodil jsi hlásit, když soused vedl protistátní řeči? Nebo jsi jen poukazoval na chyby?

 

Je mi 35. Spočítej si to sám. Navíc srovnávat dopravní předpisy (tj opravdu věcný spor) s komančema, to je minimálně trochu podpásovka.

Odesláno
Já také nepovažuji rychlost za velký problém.. Ale štve mně, že se bodový systém změnil v honičku na rychlou jízdu... Předjíždění plné čáry, nedávání znamení o změně směru jízdy, bezdůvodně pomalá jízda na dálnici, jízda na dálnici v prostředním pruhu (proč jezdit v pravém, byť je kilometr předemnou prázdný, že?) .. to jsou věci které vytváří víc krizových situací a ještě jsem nepotkal nikoho komu by za to sebraly nějaký bodík...

Přesně.

Odesláno

...zlatý srazy... tam se kecá o ciferníku pilotek, o kvalitě piva, o náruživosti partnerek...

Psaný slovo je v tomhle případě na prd, myslím, že na srazu byste to měli za minutu vydiskutované a ani jeden by nevypadal jako obhájce nějakého extrému.

Odesláno
QUOTE(Onion @ 29.1.2009 - 10:01) post_snapback.gifJá také nepovažuji rychlost za velký problém.. Ale štve mně, že se bodový systém změnil v honičku na rychlou jízdu... Předjíždění plné čáry, nedávání znamení o změně směru jízdy, bezdůvodně pomalá jízda na dálnici, jízda na dálnici v prostředním pruhu (proč jezdit v pravém, byť je kilometr předemnou prázdný, že?) .. to jsou věci které vytváří víc krizových situací a ještě jsem nepotkal nikoho komu by za to sebraly nějaký bodík...

Přesně.

 

Ale s tímhle já taky souhlasím. Krom první věty. Řeknu to jinak. To co Onion dále psal považuji za problém větší, jsou to věci asi i nebezpečnější. Ale i nedodržování rychlosti považuji za problém a odmítám kašlání na to z důvodů, které jsem tu už vyjmenoval.

Odesláno
Kam to směřuje? K tomu, že ty limity jsou na základě nějaké empirické zkušenosti stanoveny. Tohle totiž (bohužel) funguje. Spousta předpisů v letectví je podobně stanovena - prostě se empiricky přišlo na to, že tenhle postup, limit a podobně je nejlepší. Jeho překračování stojí životy. A mnozí si fakt neuvědomují, že pouhých 30 km rozdílu v rychlosti jim zvedne brzdnou dráhu jejich auta o polovinu. Protě místo třeba na 80 metrech zastavíš na 120. A tohle totiž opravdu může rozhodovat o životech. Byť se to z pocitu řízení kvalitního vozu může zdát jinak.

 

Nejvíc ze všeho ale nesnáším jednu věc: Když se někomu nechce něco dodržovat, tak říká, že se to nedá dodržovat. Dá, jen se musí chtít to dodržovat a ne na to kašlat.

tak pak nejak nechapu ty empiricke zkusenosti v nemecku, kde muzes jet kolik chces. a nehod tam je mene nez u nas. neni to o rychlosti, ale o lidech a jejich schopnosti ridit. ne o tom, jestli jedes 120 nebo 140. v obci s 50 nemam problem. jestli v Praze jezdis vsude max 50 tak te obdivuju. ja v provozu nepotkavam takove lidi. vetisna se pohybuje mezi 50-60.

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

×
×
  • Vytvořit...