Přejít na obsah

Vodnateni benzinu


Doporučené příspěvky

PS: už jsem viděl i benzín, který se prodává a deklaruje jako E10, ale splňoval E5 🤣

Tak a pak se v tom vyznejte 😉

Sázka na jistotu bývají obecně BA98 a 100ky, ty bývají zpravidla E5. Pokud se bojíte že je to moc vysoké oktanové číslo, tak asi ředit.

Klasická 95ka v E5 mizí, nebo už zmizela úplně. Takže u těch 95 E10 bude řešením dolít Velfobin - proti vázání vody. Nebo nějaké aditivum dělané přímo pro E10.

Co se týká nafty tak sázkou na jistotu je EuroOil + RoBiN OIL, které mají jako jediné výhodu nafty bez biosložky. Viz moje foto výše 😉

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 minutami, poiuz napsal:

Zajímavé. A jak to, že 0,2 % + 15,2 % = 15,4 %, když tě cituji "E5 = podíl biosložky DO 5%"?

Přesně jsem čekal, kdo se ozve 🤣 Správně by se také mělo spíš říkat podíl Etanolu / Lihu. Tam to sedí. Jak vidno, ETBE může být i přes 10% 😉

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bordel je v tom, že může dojít i k tomu, že ze stojanu/pistole s označením BA95 E10 může reálně téct i E5, problém je, že se to nesmí říkat nahlas, protože značení je jasné 😉🤣😂

Takže jediná jistota je a za tím si stojím - nákladní list z rafinerie/skladu s atestem. Na atestu musí vždy být uvedeny parametry paliva.

Na některých čerpacích stanicích nemají problém se ti podívat a říct ti údaje o palivu z posledního závozu. Ty papíry mají (musí). Jde o to, zda ví a zda chtějí 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 54 minutami, DarylVanHorne napsal:

Výše vidíte že obsah Etanolu v BA98 (E5) je 0.2% a ETBE 15.2%

Oproti tomu BA95 (E10) má podíl Etanolu 7.4% a ETBE 3.8%

Jak je to ale s účinkem ETBE na palivový systém, vstřikování ap..? Pořád jde o biosložku vyrobenou z biolihu.. 

Tady přidávám ještě citaci z jednoho rozhovoru (takovy PR pro Vervu 100): 

A jak je to s veterány? Nebo třeba zahradní technikou, kterou také často přes zimu nepoužíváme?

I v těchto případech je ideální Verva 100 bez přidaného biolihu, která pro maximální posílení skladovatelnosti obsahuje nadstandardní dávku stabilizátorů. Nízký obsah olefinů, jež mají tendenci polymerovat a vytvářet pryskyřičné úsady, už jsem zmiňoval. Mezi naše zákazníky patří motoristé, kteří vlastní i předválečné veterány, a podle jejich slov se jim Verva 100 osvědčila jako nejlepší. Já sám do svého motocyklu tankuji výhradně Vervu 100 a po zimní přestávce jsem nikdy nezaznamenal žádný problém.

  Zdroj: https://www.garaz.cz/clanek/novinky-s-palivem-e10-je-to-slozitejsi-ve-skutecnosti-nemusi-biolih-vubec-obsahovat-starsim-autum-pak-skodit-nebude-ale-neplati-to-vzdy-21011598

Tankovat tedy dle aplikace ideálně benzín z hmotných rezerv bez přídavku biosložky, jak už tady zaznělo, nebo bez obav tankovat např. tu Vervu 100 a jiné podobné E10 "prémiové" benzíny s ETBE místo biolihu? 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud by mě strašilo, že mám starší vůz s náchylným motorem/palivovým systémem tak E10 nebrat, stejně tak u sekačky pily atd...

Moderní motory "by měly" být na E10 ready.

E5 je jistota

Aditivovaný natural a nafta jsou řešením, ale pokud to jde, nejlepší varianta je za mne (můj názor!) vždy ta "čistá" varianta. 

Čistá nafta = všude nuly (viz atest výše)

"Čistý" natural = E5

Aditiva... Ehm, jo moje starý diesel BMW jezdilo lépe na aditivovanou naftu a v zimě dostalo jenom tu. Otázka: namlouval jsem si to? Neměřil jsem, na motorové brzdě jsem nebyl. Čistě pocit.

Aditiva jsou o "pocitu" 😉 Že mám lepší naftu, nebo lepší natural. Ano, nějaké hodnoty jsou tam lepší, ale těm biosračkám se nevyhnete. Tzv "lepší" benzín/nafta je v mnoha případech pouze aditivovaná sračka - protože prostě musí "plnit normu". 

Konkrétní vzorec a složení aditiv si každý prodejce/síť už asi stanoví sám dle svých požadavků a schopností dodavatele - skladu/rafinerie. 

Benzín shodný pro třeba OMV najdete i u konkurence, jen bude mít jiný obchodní název. Co se týká konkrétních aditiv - tak tady už je to většinou o tom PR, co kdo řekne zákazníkům a čemu oni chtějí věřit.

Zásadní je, co opustí rafinerii/sklad = realita.

Aditivovat si můžeme i sami (nejlepší na trhu je dlouhodobě VIF, který vede ve všech testech - otázka, jak je to teď v kombinaci s "novou" E10) aspoň pak máte jistotu, že tam to aditivum je 😉😇

Příklad: v rafinerii/skladu dojde k poruše výdeje aditiva. Výsledek? No hádejte sami... Ale pokud z té rafinerie/skladu odjede cisterna s ATESTEM na aditivovanou naftu, tak je aditivovaná i kdyby nebyla 😉 Nebo byla, ale málo (tedy v malém poměru). Když papír říká že je to cajk, tak je to přece cajk 🤣

No takže kdybych chtěl být hnidopich a mít 100% jistotu (kterou nebudeme mít nikdy), tak mám varianty:

Normální 95ka E10 + aditivovat si sám 

"Čistá" E5 s Etanolem 0% - takže BA98 u EuroOil/RoBiN OIL z terminálu Třemošná (Plzeň) nebo Střelice (Brno). 

Nebo nějaké ty 100ky jiných sítí, viz výše jmenovaná Verva atd...

Nafta - bez sraček k dostání pouze v sítích EO a RO.

A pokud chcete mít tu "jistotu" před tankováním na čerpací stanici zažádat o nahlédnutí do atestu z poslední dodávky PHM. 😉

 

  • Like 1
  • Dát hlas 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja jsem k tomuto nacetl dost a s jistotou Ti na tohle nikdo neodpovi. Ideal je cerpat cisty Natural, ale tech je strasne malo a blbe se to zjistuje. Kdyz ten nesezenes tak pak jine premiove Naturaly 100. A to jeste idealne, kde se ten benzin aspon trochu toci 🙂 

 

EDIT: odeslali jsme stejne s DaryVanHorne, reaguji na prispevek vyse.

Upraveno uživatelem McMac
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jistotu máš jen jednu - ATEST z rafinerie/skladu. 

Že zkušenosti mohu potvrdit: pozor je to "jen papír"... Víc neříkám 😉😂😇

Z výše uvedeného mělo vzejít poučení: nekoukat na obchodní názvy a kecy o aditivech, ale jít čistě po značení průseru E5 vs E10 - to jediné je viditelné a směrodatné. Bohužel klasické 95 E5 zmizely a zůstaly nám E5 už opravdu jen u 98 a 100.

PS: Například 98 u RoBiN OIL je také klamné označení. V tomto případě ale nepochopitelně v opačném směru - myslím, že se jedná právě o čistou neaditivovanou 100ku 😉🤣 

Upraveno uživatelem DarylVanHorne
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Začíná se mi líbit konspirační teorie, že někdo chce omezit svobodu pohybu občanů. Nová auta stojí za hovno a nové pohonné hmoty škodí těm autům, na které by byl spoleh, dokud se bude vyrábět kovářská palice. 

Naštěstí jsme zatím ve svobodném prostředí, kde si můžeme vybrat...

Třeba je tu vodík - co vím, tak za Prahou je jedna čerpací stanice, kde mají hasiči hrůzu z toho že tam fakt někdo pojede tankovat.

Nebo elektřina 😉

No a já mám zahradu, tak asi začnu zvažovat koně, co ti chudáci v paneláku, to nevim. Koně na balkon nedáš, dráty k elektronesmyslu z balkonu? 

Nebudeme si kazit krásný den. Zatím se máme ještě dobře 🤣

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no, svobodnem prostredi.. jak se to vezme, neni treba kategoricky zakazat spalovaci motory, staci jen dostatecne utahnout srouby, aby se spotrebitel "sam" rozhodnul prejit na elektro.. At uz pres dane, pojisteni spalovaku, cenu pohonnych hmot, poplatky za vjezdy nebo rovnou zakazy, normu euro 7..8.. atd. Osobne nejsem jejich odpurce, ale ten konec spalovaku uz je asi velmi blizko... 🥶

  • Confused 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 56 minutami, DarylVanHorne napsal:

Jistotu máš jen jednu - ATEST z rafinerie/skladu. 

Že zkušenosti mohu potvrdit: pozor je to "jen papír"... Víc neříkám 😉😂😇

Z výše uvedeného mělo vzejít poučení: nekoukat na obchodní názvy a kecy o aditivech, ale jít čistě po značení průseru E5 vs E10 - to jediné je viditelné a směrodatné. Bohužel klasické 95 E5 zmizely a zůstaly nám E5 už opravdu jen u 98 a 100.

PS: Například 98 u RoBiN OIL je také klamné označení. V tomto případě ale nepochopitelně v opačném směru - myslím, že se jedná právě o čistou neaditivovanou 100ku 😉🤣 

To jo, ale zase radsi vezmu Vervu 100, ktera je E10 s ETBE nez E5 s lihem. Ale myslim, ze si rozumime. Jeste lze vzit na MOL Natural 102+ za 95Kc za litr 🙂 

Ad znaceni - ona norma nic vyssiho nez 98 nezna, takze je to pak vse marketing. Svet motoru nedavno 100 oktany srovnaval a rozdily byly tak male, ze neslo urcit viteze. Meli tam pro zajimavost jeste Natural 95 a vysledky co se vykonu atd tyce byly v podstate srovnatelne s temi Nat. 100. Takze realny prinos je jen ve skladovatelnosti, lepsich startu apod. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...