Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Odesláno
  V 25. 1. 2025 v 16:57, Irwinek napsal:

Skvělý, předpokládám, že Ti origo stojí před barákem 🙂

Rozšířit  

240-cítka zůstala pouze na wish listě, kdysi nějaký námluvy proběhly, ale buď to bylo schnilý, nebo předražený. Tak jsem před barák zaparkoval Saaba kterého jsem taky vždycky chtěl a nelituju skoro už dvacet let. Proto aspoň ten angličák 😀.

Odesláno
  V 25. 1. 2025 v 17:24, Jackie Treehorn napsal:

240-cítka zůstala pouze na wish listě, kdysi nějaký námluvy proběhly, ale buď to bylo schnilý, nebo předražený. Tak jsem před barák zaparkoval Saaba kterého jsem taky vždycky chtěl a nelituju skoro už dvacet let. Proto aspoň ten angličák 😀.

Rozšířit  

Tak to já tenkrát nezaváhal a 960 je dodnes provozuschopná. Model jsem sháněl skoro 16 let, pak byl 1:43 v černé,  o 3 roky později 1:18 v červené a o půl roku později se mi tu červenou povedlo vyměnit za stříbrnou. Teď jsou všude, asi v 6 - ti barvách. Od originálu model odlišují pouze kola a střešní okno, a pak taky páka automatu , Mazlík je s manuálem. Překvapilo mne, že výrobce vzal za předlohu verzy po faceliftu od roku 1995, těch předfacelivtových se vyrobilo násobně víc.

  • po 2 týdnech...
Odesláno

Zdravím, rád bych se zeptal na resinové modely. Těch pár modelů co vlastním je vyrobeno z kovu a s resinem jsem ještě neměl tu čest, proto bych byl rád kdyby mi tuto technologii někdo trochu přiblížil. Má představa výroby kovového modelu je taková že se model vstřikuje (odlévá) do formy. Předpokládám že i plastové díly jsou vstřikované a dále se polotovary lakují a potiskují před finální kompletací. Ale co ten resin? Mám si to představit jako klasický 3D tisk plastovým filamentem ? Nebo je to něco lepšího? A jak to vychází ekonomicky v porovnání s kovovými modely? Výroba forem není nic levného a proto bych i předpokládal že kovové modely budou výrazně dražší než tištěné, ale přitom jsou ty ceny srovnatelné. A nebo jsem úplně mimo a všechno je úplně jinak? Děkuji za odpověďi JT

  • po 4 týdnech...
Odesláno
  V 7. 2. 2025 v 17:54, Jackie Treehorn napsal:

Zdravím, rád bych se zeptal na resinové modely. Těch pár modelů co vlastním je vyrobeno z kovu a s resinem jsem ještě neměl tu čest, proto bych byl rád kdyby mi tuto technologii někdo trochu přiblížil. Má představa výroby kovového modelu je taková že se model vstřikuje (odlévá) do formy. Předpokládám že i plastové díly jsou vstřikované a dále se polotovary lakují a potiskují před finální kompletací. Ale co ten resin? Mám si to představit jako klasický 3D tisk plastovým filamentem ? Nebo je to něco lepšího? A jak to vychází ekonomicky v porovnání s kovovými modely? Výroba forem není nic levného a proto bych i předpokládal že kovové modely budou výrazně dražší než tištěné, ale přitom jsou ty ceny srovnatelné. A nebo jsem úplně mimo a všechno je úplně jinak? Děkuji za odpověďi JT

Rozšířit  

Zdar, stavim modely aut 1:24 asi 30 let, mam i par resinovych. Jak tu bylo napsane, je to pryskyrice, pouzivaji se lukoprenove formy pro odliti dalsich kusu. Ale protoze musis resin z formy dostat, tak se ty serie modelu pohybuji kolem 100 - 150 ks a forma se par roztrha.

Cenove je to asi takto: plastove modely, napr. Tamiya, Hasegawa, Beemax apod. se pohybuji 1 000 - 1 500 Kc, resin je 5 000 a vic, podle slozitosti. Modelfactory Hiro je v tomto celkem na spici, das za to klidne 10K (hodne to kombinuji dilama z bileho kovu, napr. disky jsou soustruzene.

S resinem je dost prace, casto je to plne bublin a musis to hodne opracovat, vytmelit apod. Z resinu se blbe delaji drobne dily, tzn. podvozek byla casto jen "deska". Hodne se vyuzivaly tzn. transkity, kdy jako zaklad slouzi seriova stavebnice a da se jen resinova kastle. Ale chce to s tim umet, musi se to kvalitne odmastit, pouzivaji se jine plnice apod.

Dneska je v tom spicka Alphamodel, delaji hodne novych supersportu, ale ceny jsou i kolem 10K. Je to uz v kombinaci s 3D tiskem.

Odesláno
  V 25. 1. 2025 v 18:02, Irwinek napsal:

Tak to já tenkrát nezaváhal a 960 je dodnes provozuschopná. Model jsem sháněl skoro 16 let, pak byl 1:43 v černé,  o 3 roky později 1:18 v červené a o půl roku později se mi tu červenou povedlo vyměnit za stříbrnou. Teď jsou všude, asi v 6 - ti barvách. Od originálu model odlišují pouze kola a střešní okno, a pak taky páka automatu , Mazlík je s manuálem. Překvapilo mne, že výrobce vzal za předlohu verzy po faceliftu od roku 1995, těch předfacelivtových se vyrobilo násobně víc.

Rozšířit  

Ahoj, tak to můžeme už udělat Volvosraz, já mám Volvo 850 tdi, dcera taky, Xenomorf taky.. 

Odesláno
  V 10. 3. 2025 v 15:37, Hudson10 napsal:

Mám to RWD na T 603, to stačí...

Rozšířit  

Tak to potom jo 🙂 

Mám na letošek slíbeno, že si jednu zařídím, po 35 - ti letech . Loni mi vyšla carevna - člověk se má radovat z maličkostí 🙂 Mazlík je ale trošku jinde, sice ta slabší verze, ale zato s manuálem. 

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...