Přejít na obsah

RC modely letadel


Návštěvník Tada

Doporučené příspěvky

Tvá nedůvěra vůči mým kočičím relfexům je zřejmá :D Podle mě to zkrátka nemůže být tak těžké ... :) Takže už jen proto abych Ti ukázal, že se pleteš, tak se to holt budu muset nějak naučit a nerozflákat přitom eroplán :D Sakra, však když se se skutečnou patnáctkou dokázali naučit i severokorejci, kteří do té doby viděli maximálně okřídleného vepře na vánoc, musím se to naučit i já s modelem :P

Korejec at letel tam nebo zpatky, porad mel doprava a doleva stejne. To ty to musis v hlave prehazovat podle toho jestli letíš od sebe a nebo k sobě, taky poletíš vzhledem k velikosti modelu minimálně dvojnásobnou rychlostí, než lítali Korejci, a v neposlední řadě, když Korejec udělal chybu, měl pod sebou pár set metrů v horším případě, a pár kliometrů v lepším případě, ty budeš mít pod sebou pár metrů, a budeš rád...ale držím palce, aby jsi přežil alespon první let :-)

Upraveno uživatelem Cyber
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník Tada
Čéče, chtěl bych mít tvoje sebevědomí :sweatdrop: A kočičí reflexy...

 

Kluky se Sváťou stejně netrumfneš :thumbsup_anim:

 

 

Hele, prostě jsem udělal rozhodnutí, že to zvládnu, takže už moc není cesty zpět :) Ale možná přecejenom udělám kompromis - F9F lítá taky dobře a Gripen nebo Eurofighter umí létat i dost pomalu na to, abych to zvládl.

 

Přes víkend se rozhodnu, něco pořídím a příští víkend tu bude video jak to léce :D

 

Cyber: Jo, tohle všecko vím, snažím se alespoň zvykat si na to, že éro vidím jen z jednoho místa - v různých simulátorech... Každopádně je až zarážející, jak moc se model patnáctky chová jako skutečné letadlo - podle toho co jsem kde viděl a četl.

Upraveno uživatelem Tada
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rádia na 2.4 GHz jsou mnohem bezpečnější než 35 a 40MHz rádia z důvodů mnohem horší ,,zarušitelnosti".Dnes je totiž dost velký problém v prodeji mnoha ,,hraček",jejichž provozovatelé nemají ani páru o problémech a nebezpečí,které při provozování těchto věcí hrozí.U 2.4kových souprav ale také musí člověk dávat pozor,např. se uvádí že při dešti hrozí mnohem menší dosah souprav,nebo třeba zalétnutí za ,,mokré" stromy prý může být nebezpečné.Tohle se uvádí v některé odborné literatuře,já osobně jsem to nezkoušel,když prší sedím doma a nestraším na letišti,(myšleno s modely,jinak je na letišti vždycky co dělat na zařízení a na mašinách v hangáru).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník Tada
Rádia na 2.4 GHz jsou mnohem bezpečnější než 35 a 40MHz rádia z důvodů mnohem horší ,,zarušitelnosti".Dnes je totiž dost velký problém v prodeji mnoha ,,hraček",jejichž provozovatelé nemají ani páru o problémech a nebezpečí,které při provozování těchto věcí hrozí.U 2.4kových souprav ale také musí člověk dávat pozor,např. se uvádí že při dešti hrozí mnohem menší dosah souprav,nebo třeba zalétnutí za ,,mokré" stromy prý může být nebezpečné.Tohle se uvádí v některé odborné literatuře,já osobně jsem to nezkoušel,když prší sedím doma a nestraším na letišti,(myšleno s modely,jinak je na letišti vždycky co dělat na zařízení a na mašinách v hangáru).

 

No já už jsem skoro rozhodnutý pro Panthera, kvčera jsem si o něm něco přečetl a prý je oproti ostatním dmychadlovým modelům poměrně příjemný, ale prodává se s 35Mhz - jde mi jen o to, jestli to není nějaký totální hendikep (když jsem s RC modely před +- 10lety začínal ani nic jiného nebylo :D)...

 

Hm a na druhou stranu jsem se taky dočetl, že ty Panthery od Star-maxu trpí na přehřívání a problémy s elektronikou, což mě zase posunulo někam kde jsem byl předtím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U 35 MHz modelu je problém ten, že když přijedeš na letiště, tak musíš obejít všechny modeláře co tam jsou a domluvit se na jakém kanálu kdo bude, protože když se oba potkáte na jednom kanálu tak jste oba dole. Kanály se mění výměnným krystalem na vysílačce a na přijímači. Naproti tomu 2,4Ghz jede digitálně, tudíž se nestane, aby se dva modeláři mohli rušit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník Tada

Je to nějaké těžké se rozhodnout, skoro těžší jak vybrat hodinky :(

 

Sedím teď ve škole a čtu kde co najdu ke každému z letadel, které jsou v užším výběru...

 

Tomu Pantheru od Star-maxu prý selhává regulátor, motor a občas se roztaví dmychadlo či co :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tssss, si s tim poradim...

Zvláštní - to samé jsem si říkal, když jsem vypouštěl do luftu Spitfira od FSK... Letěl asi 10 vteřin... Domů jsem nesl jen pytlíček elektroniky... (kombinace eliptického křídla, vývrtky a neřízené směrovky je vražedná...)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník Tada
Zvláštní - to samé jsem si říkal, když jsem vypouštěl do luftu Spitfira od FSK... Letěl asi 10 vteřin... Domů jsem nesl jen pytlíček elektroniky... (kombinace eliptického křídla, vývrtky a neřízené směrovky je vražedná...)

 

Spitfire nemam rad,mel jsem balzoveho gumaka a letal hrozne, kdz se rozmazl o strom tak jsem z keho kridla a ocasu postavil perfektni hazedlo :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ona většina modelů FSK vypadá nádherně,ale Zdeněk Poduška (majitel firmy i konstruktér) dává přednost maximální maketovosti před rozumnou úpravou modelu kvůli lepším letovým vlastnostem,(mě třeba při naší debatě přesvědčoval že SpitIX musí mít čtyřlistou vrtuli i když se zhorší letové vlastnosti). Na rozdíl od něho Tonda Alfery(Alfa model) preferuje drobné,,ošizení" maketovosti modelu kvůli dobrým letovým charakteristikám a je fakt,že jeho modely jsou většinou mnohem ,,hodnější" než FSKčka,ale je také fakt že modely od obou výrobců se dají dotáhnout k velice létavým modelům.Ještě k tomu přehřívání komponent u F9F.Děje se to hlavně při snaze vymáčknout z modelu více než je schopen,a tudíž při létání na ,,plný knedlík".Motor točí opravdu dost otáček a pokud se nenechá trochu odpočnout, mohou nastat problémy.To samé platí o regulátoru,je to přeci jenom čína a musí se na to brát zřetel,nejde tyhle komponenty zatěžovat jako třeba české regulátory JETI,který nevadí přetěžování o rozumné hodnoty nad hodnoty deklarované ve specifikaci na rozdíl od číňanů,kde je rozumné zatěžovat regly max. do 75 až 80 % deklarovaného stálého proudu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník Tada

Vendy: A jak to vidis s tim radiem? Neni v dnesni dobe 35Mhz oproti 2.4 giga nejaka nevyhoda? Takovy zhorely regulator asi pujde dobre vymenit za nejaky odolnejsi? Mozna bych to udelal i preventivne...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník Tada

A nemá tady někdo časopis RC Modely 2/2010 - je tam test Pantheru. Buď jestli by ho někdo mohl nafotit/naskenovat nebo alespoň napsat, jak to letadlo hodnotili.

 

Mig už jsem v podstatě vzdal - argumenty proti němu jsou rozumné...

 

Takže už se rozhoduji víceméně jen mezi F9F Panhter od Star maxu, RTF, 35Mhz nebo Jas-39 Gripen od Art techu, 2.4Ghz ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co se týká té 35,je to v pohodě,ale jak tady napsali jiní je nutné dávat pozor okolo sebe co se kde ,,šustne".U té 2,4 není velká pravděpodobnost že někoho ohrozíš,nebo někdo Tebe,ale u všech Megaherzových rádií si člověk musí dávat bacha,(najednou se na okraji letiště objeví auto a pak vidíš jak se ve slunci blýská anténa 35kového vysílače z nějaké hračky.Když k tomu člověku příjdeš tak nechápe že ohrožuje nejen sebe a svůj model,ale i model někoho cizího třeba v ceně 300 000kč,který také může létat až 300km/hod,a hrozně se diví,že mu v obchoďáku o tom nic neřekli).Ono obecně se uvádí že by modeláři s pracujícími vysílači měli stát blízko sebe aby nebyla ohrožena bezpečnost.Když totiž přiletíš s modelem k vysílači jiného modeláře,který od Tebe bude stát třeba 150metrů na vzdálenost +/- 30-50metrů může se docela dobře stát že elmag. pole jeho vysílače zablokuje Tvůj přijímač a Tvoje letadlo se stane neovladatelné(s jasným následkem).Tohle pravidlo ale samozřejmě platí víceméně i pro 2.4ku.To zablokování přijímačů hrozí u těch 35 a 40tek i když krystaly(kanály) budou rozdílná.Ještě k regulátorům na modelech:V případě že regulátor ,,odejde" je velmi pravděpodobné že model spadne v důsledku nefunkčního obvodu BEC tj.napájení přijímače a serv z pohoných baterií,který většinou v regulátoru také shoří (vyjímky se stávají,ale ne moc často).V poslední době jsme měli také několik ,,kraksen" z důvodu přechodu na lepší LIPol baterie s vybíjecími proudy až 50C,které byly mnohem ,,tvrdší"a byly schopné dodat vysoké proudy a když modeláři k tomu nepřispůsobili osazení a proudy, tak vše hořelo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník Tada

vendy: Nepočítám s tím, že bych se při svých pokusech o létání s někým moc potkával, takže 35mhz by mi snad ani nevadilo.

 

Takže co bys doporučil z těchto 2 eroplánů: Star max Panther nebo Art Tech Gripen? :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co se týče výběru je to takové,,babo raď".Gripen je na 2.4,Panther od téhle firmy myslím na 35ce,ale to jsme rozebrali že to není až tak důležité pro rozhodování,co vím tak u F9F jde bez problému vyndat podvozek pro snadnější létání když nemáš asfalt,je snadnější přistání do trávy,ale zase start hozením z ruky je trochu horší a bez zkušenějšího ,,házeče" to moc nedoporučuji.Ono s těmihle relativně malými modely to bez možnosti startu z nějakého betonu není žádná sláva (alespoň pro začátek),je samozřejmě lepší když model jeden hází a druhý má od začátku ruce na kniplech,co vím tak oba modely mají řízené příďové kolo což podstatně zlepšuje možnosti při startu ze země.Letové vlastnosti zhruba stejné,určitě hodnější než ta 15ka,ale jak jsem tady už psal jsou ovlivněny dmychadlovým pohonem,tedy neofukovanými kormidly.U F9F se prý nějaký problém okolo regulátoru vyskytl,u Gripena jsem nic nezaslechl,ale je fakt že jsem speciálně po nějakých problémech u těchto modelů na internetu nepátral.Co se týče Tvého výběru,pokud jak vidím jsi rozhodnut jít do ,,roury", už víceméně záleží na vkusu ,,každého soudruha a jeho preferencích co se Ti konkrétně líbí.Asi to nebudeš chtít slyšet,ale být Tebou tak se pokusím ve svém okolí kontaktovat někoho kdo má zkušenosti a domluvit se s ním na záletu a pomoci.V každém případě ,,Zlom vaz"!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník Tada

vendy: Hm, jednoho zkušeného modeláře možná v okolí mám, uvidím. Kousek od domu mám asfaltové letiště pro čmeláky, akorát tam je všude kolem oranice, což ve mě vzbuzuje trošku strach... Jinak máme v okolí velké louky.

 

S tím házením jsem taky už cosi viděl, asi bych to nezvládl - koukal jsem, že kroutící moment dmychadla to letadlo silně vybočí než nabere rychlost...

 

U mě lehce vede Panther protože je to starší typ eroplánu, modeníma věcma nejsem tolik nadšenej.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No on ten krouticí moment je dost znát i u modelů s vrtulí,ale tam jsou přecijen trochu lepší podmínky pro uřízení právě díky ofukování kormidel od vrtule již od nulové rychlosti.Tady, když po odhozu modelu z ruky dám pořádně křidélka ,,kontra",tak kormidla podstatně rychleji zaberou právě díky proudu vzduchu od vrtule.I když na druhou stranu vrtulový proud obtékající model dělá zase jiné neplechy, a společně s krouticím momentem od vrtule je nutné ho kompenzovat vyosením motoru proti ose modelu.To je ale věc kterou už mají výrobci těchto setů docela zmáklou.Ten asfalt by byl dobrý aby nebylo nutné model startovat házením,což by skoro určitě nedopadlo dobře.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník Tada
No on ten krouticí moment je dost znát i u modelů s vrtulí,ale tam jsou přecijen trochu lepší podmínky pro uřízení právě díky ofukování kormidel od vrtule již od nulové rychlosti.Tady, když po odhozu modelu z ruky dám pořádně křidélka ,,kontra",tak kormidla podstatně rychleji zaberou právě díky proudu vzduchu od vrtule.I když na druhou stranu vrtulový proud obtékající model dělá zase jiné neplechy, a společně s krouticím momentem od vrtule je nutné ho kompenzovat vyosením motoru proti ose modelu.To je ale věc kterou už mají výrobci těchto setů docela zmáklou.Ten asfalt by byl dobrý aby nebylo nutné model startovat házením,což by skoro určitě nedopadlo dobře.

 

Jo, asi ten asfalt a budu se učit tak jako první aviatici - krátké skoky, které se budou prodlužovat :)

 

Ale z výběru eroplánu teda moudrej nejsem.

 

Teď jsem našel v nějakém E-shopu v UK Panther s 2.4Ghz soupravou. Což by mohlo být zajímavé, i když zase když hoří ty regulátory možná by to bylo lepší tady z čr aby se líp reklamovalo...

 

EDIT: Tak jsem našel Panthera s 2.4Ghz soupravou v USA, odkud ho dostanu včetně pošty a náhradních baterií ještě za lepší cenu než tady v ČR...

 

Takže je asi rozhodnuto.

Upraveno uživatelem Tada
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...