Přejít na obsah

Letecké PRIM automat


Doporučené příspěvky

Ne. Tyhle jsou z těch cca 500 kusů, co šly do volného oběhu bez čísel(mc =850,-Kčs).

 

Upřesnění:

 

maloobchodní cena (MOC) nečíslovaných v Klenotech byla 670,- Kčs

velkoobchodní cena (VOC) číslovaných pro MNO byla 602,- Kčs

:)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To taky nebude ale komplet. Tam bylo civilni dynko jako u Sport II. s napisy. Nebo ne?

Ale ta krabice a doklady jsou super.

 

Dýnka s nápisy se dělala až od roku cca 1993 - zároveň se zahájením výroby kalibru 69 pro PS2 automatic. Tehdy se vyrobila jednorázová série dýnek bez popisů, do kterých se vyrážela pořadová čísla leteckých primek. No a zbylých pár kousků pro civilní sektor šla ven bez čísel, ale samozřejmě i bez popisů.

 

 

Pro Petra P.: Tak kde jsem sakryš k té sumě 850,- přišel? Já o tom byl přesvědčený. :wallbash: Díky za opravu. :notworthy:

 

Už to vím - ze stránek Eltonu - "Historie původních leteckých hodinek"

 

Zde výňatek textu:

 

"V roce 1977 tak bylo vyrobeno celkem 3000ks, z toho 2500ks odebrala HTS. Přibližně 100ks se rozprodalo napřímo lidem, kteří o projektu věděli a zbylých cca 400ks se dostalo do prodeje prostřednictvím podniku Klenoty n.p. za cenu cca. 850,- Kč."

 

No jo, tak holt v tom článku bylo více chyb. :wheelchair:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pro Petra P.: Tak kde jsem sakryš k té sumě 850,- přišel? Já o tom byl přesvědčený. :wallbash: Díky za opravu. :notworthy:

 

Už to vím - ze stránek Eltonu - "Historie původních leteckých hodinek"

 

Zde výňatek textu:

 

"V roce 1977 tak bylo vyrobeno celkem 3000ks, z toho 2500ks odebrala HTS. Přibližně 100ks se rozprodalo napřímo lidem, kteří o projektu věděli a zbylých cca 400ks se dostalo do prodeje prostřednictvím podniku Klenoty n.p. za cenu cca. 850,- Kč."

No jo, tak holt v tom článku bylo více chyb. :wheelchair:

 

Jen pro pořádek, "maloobchodní cena" něčíslovaných pro Honzu.mantu na Aukru byla 14 334 Kč! :king:

 

A toto se musím také dát, protože je to možná to nejlepší k těm vyfoceným hodinkám. Nezapomenutelná strory (alespoň pro Honzu) o tom, jak se o ně Honza přetahoval na Aukru s Bertem, který se skrýval za pseudonymem "voborníkovav", je zachycena v tomto vlákně. :box: :lol2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sakra kolik bylo vlastně variant těch šroubovacích dýnek.Tahle je už asi pátá :( .Má ukončení otvorů pro klíč skoro v druhém kruhu.Jak kdyby tam bylo ještě vloženo víčko.

Letecké měly minimálně 0,5 mm mezeru :post-12679-026192000 1319559057.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dýnka s nápisy se dělala až od roku cca 1993 - zároveň se zahájením výroby kalibru 69 pro PS2 automatic. Tehdy se vyrobila jednorázová série dýnek bez popisů, do kterých se vyrážela pořadová čísla leteckých primek. No a zbylých pár kousků pro civilní sektor šla ven bez čísel, ale samozřejmě i bez popisů.

 

 

Pro Petra P.: Tak kde jsem sakryš k té sumě 850,- přišel? Já o tom byl přesvědčený. :wallbash: Díky za opravu. :notworthy:

 

Už to vím - ze stránek Eltonu - "Historie původních leteckých hodinek"

 

Zde výňatek textu:

 

"V roce 1977 tak bylo vyrobeno celkem 3000ks, z toho 2500ks odebrala HTS. Přibližně 100ks se rozprodalo napřímo lidem, kteří o projektu věděli a zbylých cca 400ks se dostalo do prodeje prostřednictvím podniku Klenoty n.p. za cenu cca. 850,- Kč."

 

No jo, tak holt v tom článku bylo více chyb. :wheelchair:

 

oni to uváděli s DPH ;)

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

oni to uváděli s DPH ;)

 

Musím se přiznat, že tak úplně nechápu, co přesně jsi měl na mysli. :wacko:

 

Co si matně vzpomínám, tak za totáče v centrálně řízené ekonomice žádná Daň z přidané hodnoty (DPH) nebyla - prostě byly minimálně dvoje oficiální ceny MOC a VOC. A takto v konečných částkách jsou v dobových podkladech k PRIM Letecké Automatic ceny uváděny.

 

Co si ale pamatuji mnohem lépe je ;), že k zavádění standardního daňového systému tržní ekonomiky na "našich" územích došlo až v letech 1991 - 1993 a DPH byla zavedena k 1. lednu 1993 (základní sazba 23%, snížená sazba 5%).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Musím se přiznat, že tak úplně nechápu, co přesně jsi měl na mysli. :wacko:

 

Co si matně vzpomínám, tak za totáče v centrálně řízené ekonomice žádná Daň z přidané hodnoty (DPH) nebyla - prostě byly minimálně dvoje oficiální ceny MOC a VOC. A takto v konečných částkách jsou v dobových podkladech k PRIM Letecké Automatic ceny uváděny.

 

Co si ale pamatuji mnohem lépe je ;), že k zavádění standardního daňového systému tržní ekonomiky na "našich" územích došlo až v letech 1991 - 1993 a DPH byla zavedena k 1. lednu 1993 (základní sazba 23%, snížená sazba 5%).

 

Možná to nechápeš, protože na to jdeš moc vědecky a protože se v psaném projevu nedají projevit nonverbální emoce, vymyslel někdo ty smajlíky...už to chápeš?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Možná to nechápeš, protože na to jdeš moc vědecky a protože se v psaném projevu nedají projevit nonverbální emoce, vymyslel někdo ty smajlíky...už to chápeš?

 

Ale jo, už chápu :wallbash:. Já jen ten smajlík s mrknutím používám na něco jiného. Ale jinak je tady tlemících se smajlíků více než dost: :P :D :lol: :thumbsup_anim: :lol2: :gora:
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale jo, už chápu :wallbash:. Já jen ten smajlík s mrknutím používám na něco jiného. Ale jinak je tady tlemících se smajlíků více než dost: :P :D :lol: :thumbsup_anim: :lol2: :gora:

 

:cheers:, jsem si vědom, že Tvoje příspěvky na tomto fóru mají mnohem větší přínos než takové voloviny, jako ta moje

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sakra kolik bylo vlastně variant těch šroubovacích dýnek.Tahle je už asi pátá :( .Má ukončení otvorů pro klíč skoro v druhém kruhu.Jak kdyby tam bylo ještě vloženo víčko.

Letecké měly minimálně 0,5 mm mezeru

 

Tady je pro ukázku několik dalších "různých" vík pouzder leteckých automatů.

 

Čím více se ale na všechny ty fotky koukám, tak mám pocit, že jsem asi jen obětí vizuálních klamů (fotky jsou v různých úhlech a při různém osvěltení s různými stíny) a kombinací výrobních nepřesností (mě to připadá, že každá drážka po obvodu je trochu jiná) a možného provozního opotřebení.

 

Docela by mě zajímalo (Accutron?), jak se ty drážky vlastně dělaly. Manuálně ovládaná frézka (v době před CNC), která vykusovala jednu drážku po druhé? Co se kontrolovalo -rozměrové a geometrické tolerance? Atd.

 

Má-li doma někdo více než jedny letecké Primky a šupleru + úhloměr, tak může zkusmo změřit pár základních rozměrů drážek a jejich vzájemnou polohu. Třeba se pak přesněji ukáže, o kolik se to skutečně (ne)liší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...