Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Odesláno

Přikládám pár fotek kapesních hodinek, které mám po svém dědečkovi.

Strojek Omega pochází dle výrobního čísla (4776214) z let 1915 - 1916,

plášť je od firmy Elgin Watch-Cases, Illinois. Pátral jsem po historii

této kompilace, ale bohužel se mě nepovedlo nic kloudného zjistit.

Ukázal jsem je p. Hanákovi v Brně, prý se s tím nikdy nesetkal, ale určitě

to prý nevypadá na domo-robo nějakého starého mistra, který by stroj Omega

vložil do cizího pláště. Snad to byla nějaká série pro americký trh, kdoví.

Setkal se už někdo z vás s takovým hybridem? Za případné odpovědi děkuji.

Obsah je dostupný pouze registrovaným uživatelům. Registrace na Chronomag Fórum je zdarma.

Pokud již registraci máte, přihlaste se, prosím.

Obsah je dostupný pouze registrovaným uživatelům. Registrace na Chronomag Fórum je zdarma.

Odesláno

Díky!

Ještě jsem vyfotil jeden nápis, který je na rubu vnitřního pláště. Ten už vypadá "fabricky".

Nejsem odborník - omega si pláště nechávala vyrábět? Je tedy možné, že ten plášť je origo k tomu strojku a někdo tam "dopsal" to Elgin.....

anebo pláště na hodinkách Omega nikdy nemívaly info o garanci. Nota bene, 10 let se mě zdá jaksi málo :sad01_anim:

Odesláno

Ta záruka se může vztahovat k povrchové úpravě pouzdra. Podle fotek jde špatně posoudit barvu, ale vypadá to jako postříbřené, tedy záruka, že se to za 10 let nošení neprošoupe.

A na jedné americké stránce jsem narazil na zmínku, že v USA prý bylo v té době možné, že si zákazník vybral samostatně strojek a pak samostatně pouzdro, takže pak strojek mohl být v pouzdře jiného výrobce. Takhle to tam bylo popsané. Ale mně se to moc nezdá, vždyť každý výrobce měl ty strojky rozměrově trochu jinak... Co je tedy pravda, těžko říct.

Odesláno

Skutečnou historii jejich vzniku se už dnes asi těžko podaří zjistit. To ale nevadí. Není to přece žádný sběratelský kousek, ale památka na dědu.

Díky, karlosi, za tvoji investigativní činnost.

Odesláno