Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Návštěvník Kamil
Odesláno
.....taky jsem si koupil fortisky místo orlíků.

Já zas Orlíky místo Omeg.:)

Ale ty Orlíky, které viděl Foundryman a které spustily celou diskuzi jsou ošklivé a nedal bych za ně ani desetinu prodejní ceny.

  • Odpovědi 299
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Uživatelé s nejvíce příspěvky v tomto témátu

Uživatelé s nejvíce příspěvky v tomto témátu

Odesláno
batty - chyba - oni to udělali přešně tak, jak říkáš, řekli si , my budeme exkluzívní, protože v tomhle segmentu trhu cítíme šanci - a uspěli do dneška, jenže už před nějakou dobou, prim až teď. Nebo znáš nějaký lidový médi šafky, na kterejch si vybudovali pověst?

 

odpovědi na tvé otázky najdeš zde na foru mnohokrát rozvedené.

no co sa tyka mercedesu, tak povedali si ze su exkluzivny a su... ale ukazali ludom pozrite sa, my mame najsilnejsie motory, pozrite sa nase motory vydrzia viac, nase karoserie su kvalitnejsie, pohodlie vozenia je lepsie ako ma konkurencia... ak toto vsetko chcete mat, tak musite zaplatit vyssiu cenu...

 

Prim dokazal ... pozrite sa, my sme exluzivna znacka a montujeme ETA, ktora sa dava do podstatne lacnejsich hodiniek, ale my ju premenujeme na Prim, ved sme ten strojcek rozobrali a znovu poskladali, teda uz to nie je ETA ale uz je to odvodeny strojcek a pod. teda pracuje len s emociami, nic viac, nic menej...

 

terajsi kvazi boom akolo Prim opadne, ludia ktori si ich kupili prave kvoli emociam, historii uz nebudu mat o ne zaujem, ved uz doma ich budu mat a potom nasleduje racionalne rozhodovanie zakaznika a tu Prim prehra na plnej ciare...

 

len problem je v tom, ze Prim nemoze znizit cenu, lebo nemaju vyrobne kapacity, aby si mohli dovolit vyrabat viac pri nezmenenom obrate, teda ci chcu alebo nie, musia sa tvarit, ze su exkluzivny, lebo zial momentalne je taka situacia...

 

a este jedna vec, minule tu niekto hodil stranku s hodinarskymi firmami, viac ako 300 znaciek tusim, opravte ma ked sa mylim, ale ja som tam Prim nikde nevidel a taka exkluzivna znacka chyba na takom zozname?

Odesláno
Nemuzete srovnavat Mercedes, IWC nebo Rolex se znackou Prim.

Proč to nelze srovnávat? Protože mercedesem jezdí řezníci a veksláci s rolexkama na rukou, zatímco primky nosí Karel Schwarzenberg? (btw. zrovna ty, co se Kamilovi i jiným tak nelíbí - měl bych jim tu udělat nějaký lepší PR, aby jste se mi do nich už přestali strefovat) Řek bych, že srovnání se nabízí celá řada (až na ty cena/výkon poměry, jimž jsem se už pokusil vysmát). Začít můžeme třeba průzkumem, jak souvisí preference automobilových značek a výrobců náramkových hodinek.

Odesláno
Ale za 50 let po Primkách neštěkne pes - proč by měl?

A 40 let by ti nestačilo? Koukni se jak spousta lidí kupuje staré Primky zrovna teď! To si docela troufáš, předpovídat sběratelský zájem za 50 let....

 

Jo, jenže právě hodinky třeba mě učí poznávat "pravou" cenu věcí... ...Takže hodit do placu příklad džínů Diesel je přesně to, o čem jsou ceny Primek. Nafouknuté nic, marketing, manipulace, díry do hlav.

Tak si nekupuj ani Primky, ani Diesely.:lol:

Co je "pravá" cena věci? Řekl bych ta, kterou je ochoten nebo schopen někdo zaplatit. A když na ni nemám, koupím si něco jiného.

To by se mohlo začít diskutovat o nadhodnotě, nabídce a poptávce a dostaneme se do konfliktu kdyz na jedné straně budou příznivci Erazima Koháka a jaho teorie že "Nabídka vyvolává poptávku" a na druhé třeba Klausovci tvrdící opak :)

Stejná debata jako tady o Primkách se teď rozpoutala, se u mně v práci rozpoutala o Mini Cooperu co jsem si koupil... Nic neuveze a za stejné prachy by byla byla Octavia v kombíku která odveze na chatu rodinu a tři pytle cementu.... Ale mně se MINI líbí a cement nevozím... Stejně tak jsem si nechal udělat Primky i když jsem ya ty samé prachy mohl koupit třeba Hanharty...

Odesláno
To by se mohlo začít diskutovat o nadhodnotě, nabídce a poptávce a dostaneme se do konfliktu kdyz na jedné straně budou příznivci Erazima Koháka a jaho teorie že "Nabídka vyvolává poptávku" a na druhé třeba Klausovci tvrdící opak :)  

Stejná debata jako tady o Primkách se teď rozpoutala, se u mně v práci rozpoutala o Mini Cooperu co jsem si koupil... Nic neuveze a za stejné prachy by byla byla Octavia v kombíku která odveze na chatu rodinu a tři pytle cementu.... Ale mně se MINI líbí a cement nevozím... Stejně tak jsem si nechal udělat Primky i když jsem ya ty samé prachy mohl koupit třeba Hanharty...

No, do mojí teorie to teda sedí. Je to jasný, komu imponuje prodejní strategie "cenavýkon", ten si raděj koupí oktáfku fkombíčku a ftédéíčku. A nejspíš ne primky. Já si teda s dovolením založím na tenhle kvazisociologickej výzkum nový vlákno a poprosím Oniona, aby svoje auto-chrono preference uvedl.

Odesláno
batty - chyba - oni to udělali přešně tak, jak říkáš, řekli si , my budeme exkluzívní, protože v tomhle segmentu trhu cítíme šanci - a uspěli do dneška, jenže už před nějakou dobou, prim až teď. Nebo znáš nějaký lidový médi šafky, na kterejch si vybudovali pověst?

 

odpovědi na tvé otázky najdeš zde na foru mnohokrát rozvedené.

Exkluzivni kvalitou nebo cenou? "Nase auta jsou nejlepsi, protoze jsou nejdrazsi"? :)) BTW, az po prusvihu v roce 1955 u Mercedesu zmenili smer k bezpecnosti a kvalite. A prodavaj se vsude, ne jen v Nemecku z nostalgie...

Odesláno

Pochopitelně je třeba nejdříve přesvědčit zákazníka, že za své peníze dostává odpovídající hodnotu , ba dokonce, že za své peníze dostává hodnotu vyšší, než platí. Implikace "zboží je drahé, proto je skvělé" mi přijde značně ujetá. A při rozhodování zákazník bez výjimky vždy zvažuje poměr cena-výkon (nebo, přesněji, cena - užitek). Do užitku je ovšem nutno započítat i prestiž, citový vztah atd., tedy parametry neměřitelné, pro kupujícího však důležité, ba dokonce u technicky a cenově srovnatelných výrobků určující.

Abychom se vrátili k Eltonu - za dobu od roku 1990 vyzkoušel snad všechny segmenty trhu, od levných quartz strojků, přes českou střední třídu (světové střední třídy dle mého nedosáhl dosud) až po exkluzivní kusy, jimiž se zabývá teď (exkluzivní opět v českém měřítku). V nižších kategoriích firma evidentně neuspěla, uvidíme, jak dopadne při pokusech konkurovat světové střední třídě.

Odesláno

TO cigi prosimte v čem mají Fortisky špatnou pověst? Zatím jsem o nich nic špatnýho nečetl. Uveď mě prosím do problému. Já co můžu jedině posuzovat je to, že jsem si u nich zkracoval tah a šroubky tahu, který jsou zalepený tuším Loctitem, se mi u dvou povedlo při povolování ukroutit hlavičku. podotýkám, že hodinářský cajk mám slušnej. Při dotazu u prodejce mi bylo řečeno, že mi objednaj celý jeden dílek tahu asi za 700 Kč !!! Že samotný šroubek nebo část tahu nelze.To považuju za dost drahý, protože neřeknu kdybych si to způsobil při utahování, ale stalo se to při povolování šroubku, takže jsem si představoval trochu kulantnější cenu. No co dělat, stát se to mohlo i hodinářovi, jenže to bych nemusel platit já, žejo.

Odesláno

to foundryman: Souhlas. Takto muze uspet maximalne na nasem pisecku. Napada me jedna legracni az zvrhla vec. IMHO je totiz trochu odlisna vec utratit desetitice za Rolex, Omegy nebo za Prim. Ani bych to nenazyval prestiz. "Jsem tak bohaty, ze si klidne koupim primky za desetitice":)

 

Ja bych rad nosil cesky hodinky, kdyby jen nestaveli na minulorezimni nostalgii, delali se take v panske velikosti, meli rozumnou cenu a hlavne nevydavali strojky ETA za svoje.

Odesláno

Souhlasím s Onionem. Je to vše o vkusu a potřebě. Když na chatu najedu 6km, všechny příbuzné mám v Praze, tak nepotřebuji tak často měnit auto. Kamarád ač je sám si koupil auto s velkým kufrem aby jednou týdně nemusel dávat bágl s hokejovou výstrojí na zadní sedadlo auta. Nic proti Primu nemám , Sport 1 bych bral, ale žádný jeho nynější model se mi nelíbí.Na Tycho Brahe pořádně nevidím. Když bude model co se mi bude líbit tak jako česká firma má přednost. Teď je možnost kupovat i cizí značky tak domácí výrobce má potíže. Všechny diskuse o strategii Primu jsou podle mne mimo, je to jen problém Primu na co si troufá. Nebo někdo z Vás vidí do budoucnosti????

Odesláno

Teď je možnost kupovat i cizí značky tak domácí výrobce má potíže. Všechny diskuse o strategii Primu jsou podle mne mimo, je to jen problém Primu na co si troufá. Nebo někdo z Vás vidí do budoucnosti???

 

ale ved keby ponukol nieco s vysokou uzitkovou hodnotou za primeranu cenu, tak by problemy nemal.... Skodu aj napriek tomu ze patri pod VW povazujem stale za cesku firmu a aj napriek tomu, ze existuje kopec inych automobiliek, tak Skoda problem nema a predava a zvysuje predaj... a preco nema problem? lebo ponuka v danej cene viac ako konkurencia a nestavia svoju strategiu na emociach, ze moj dedo mal skodu, moj oco mal skodu, tak si ju kupim aj ja... to je asi vsetko...

Návštěvník Kamil
Odesláno
ale ved keby ponukol nieco s vysokou uzitkovou hodnotou za primeranu cenu, tak by problemy nemal....

To se trochu pleteš.:) Elton problémy nemá, nestačí vyrábět, pokud vím.

Odesláno

Kamile, otázka zní, zda ten problém netkví právě v tom, že nestačí vyrábět. Nechce, pro udržení exkluzivity, nebo nemůže, z důvodu absence zdrojů pro rozšíření výroby? Neuspokojování existující poptávky může být dlouhodobě zrovna tak fatální, jako přebytečná nabídka.

Mě třeba poněkud udivilo, že hodinky Prim v současné době prodává (nebo spíš neprodává, nýbrž skladuje) Hanák v Brně. To znamená, že distribuční síť se v podstatě rozpadla a neexistuje. Jediným prodejním kanálem je tudíž Elton nebo internet. Řečeno slovy mého oblíbeného sira Humphreyho Applebyho, jeví se mi tento postup poněkud neotřelým, ba až odvážným :-)

Odesláno

To bunny se Škodou je to trochu jinak. Zde v našich krajích hrají roli i takové věci jako dostupnost náhradních dílů , nižší cena práce v servisu a podobně.A že nabízí větší užitnou hodnotu než konkurence? To je snad legrace.

Odesláno

Já si myslím, že na to Prim chce jít podobně jako firmy z Glashutte. Bývalé východoněmecké GUB s hodinkama z doby NDR za 100 marek je nyní v extra třídě. Počínaje firmou NOMOS s hodinkama za 800,- Euro, přes MUHLE se strojky ETA ( vida ta podobnost s Primem) dále UNION s vlastními strojky a cenou okolo 1500,- Euro, přes GLASHUTTE ORIGINAL s vlastními strojky a cenou okolo 3 000,- Euro až konečne po A.LANGE und SOHNE s cenou okolo 15 000,-Euro. Konkrétně poslední jmenovaná firma o sobě říká, že chce být těžko sehnatelná a tudíž pro zákazníky velice žádaná.

 

PRIM sám říká, že snad byli na exkurzi v Glashutte. Na krámech je hodinek za 10 000 - 20 000,-Kč tuny a tam nemá PRIM absolutně šanci. Tak pomaloučku polehoučku se škrábe výš a výš a zatím mu to vychází.

 

Podle mně buď PRIM do 5 let padne a koupí ho někdo a budou dělat nějakou předmontáž cizí firmě anebo se vyškrábou někam na úroveň GLASHUTTE ORIGINAL nebo alespoň na úroveň UNION GLASHUTTE a budou za vodou.

Návštěvník Kamil
Odesláno
Kamile, otázka zní, zda ten problém netkví právě v tom, že nestačí vyrábět. Nechce, pro udržení exkluzivity, nebo nemůže, z důvodu absence zdrojů pro rozšíření výroby? Neuspokojování existující poptávky může být dlouhodobě zrovna tak fatální, jako přebytečná nabídka.

Mě třeba poněkud udivilo, že hodinky Prim v současné době prodává (nebo spíš neprodává, nýbrž skladuje) Hanák v Brně. To znamená, že distribuční síť se v podstatě rozpadla a neexistuje. Jediným prodejním kanálem je tudíž Elton nebo internet. Řečeno slovy mého oblíbeného sira Humphreyho Applebyho, jeví se mi tento postup poněkud neotřelým, ba až odvážným :-)

Tak na to se musíš zeptat PRIMA. Já jsem jen nechápal, z čeho bunny usuzuje, že má Elton problémy a nějak to nechápu pořád nebo ty snad o nějakých problémech Eltonu víš? Že jim radíš, jak se chovat.:)

Odesláno

Dokud bude Elton hodinářská a.s. výrobním družstvem s hodinářem, pár ženami ručně kompletujícími hodinky, několika dělníky na obráběcích strojích na pouzdra, muzeem plným nefunkčních atrap a obchodním ředitelem s fantastickými nepodloženými vizemi, nic se nezmění, ani nemůže. Pardon, jestli se mýlím.

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

×
×
  • Vytvořit...