Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Odesláno (upraveno)

Který výklad o reklamaci je správný prosím o radu

 

1 Jde-li o vadu, kterou lze odstranit, má kupující právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna, a prodávající je povinen vadu bez zbytečného odkladu odstranit. Není -- li takový postup možný, může kupující žádat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit.

 

Jde-li o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby věc mohla být řádně užívána jako věc bez vady, má kupující právo na výměnu věci nebo má právo od smlouvy odstoupit. Táž práva přísluší kupujícímu, jde-li sice o vady odstranitelné, jestliže však kupující nemůže pro opětovné vyskytnutí vady po opravě nebo pro větší počet vad věc řádně užívat. (O opětovné vyskytnutí vady po opravě se bude jednat v případech, kdy se stejná vada vyskytne znovu po dvou předchozích opravách. O větší počet vad se bude jednat v případech, kdy se na výrobku vyskytnou současně 3 a více vad, nebo v případech, kdy se sice bude jednat o minimálně 3 různé vady, avšak tyto vady budou následovat krátce po sobě a výrobek tak bude delší dobu v opravně než u spotřebitele

 

 

 

 

2 Opakovaná reklamace vady zboží, výrobku - 3x a dost

Stejnou volbu - tedy výměnu zboží nebo vrácení peněz - máte, jestliže se vada vyskytne opakovaně nebo má zboží větší počet vad a nelze jej proto řádně užívat.

Právo na vrácení peněz za zboží nebo výměnu zboží máte při třetí reklamaci (tzv. 2x jste výrobek reklamovali, přicházíte reklamovat potřetí a můžete již požadovat výše uvedené).

 

 

díky za odpověď

Upraveno uživatelem Conrad
Odesláno (upraveno)

Konkrétní případ kolegy v práci

 

Hodinky v ceně cca 40 00 zakoupeny před necelým rokem v Koscomu

 

Za 4 měsíce po koupi se začaly zpožďovatt o více než je normální rozptyl udáváný autorizovaným servisem- opraveno

 

Za další 3 měsíce přestaly jít oprava blíže nespecifikovaná za 2850 kč- neplaceno v záruce

 

nyní se opět zpoždují o více než je povolená hodnota od výrobce- tedy 3 závada z toho 2 stejné

 

Má nárok na výměnu na jiné stejného typu a značky nebo nemá?

 

Díky

Upraveno uživatelem Conrad
Odesláno

Nejsem právník, ale pokud vím (tvrdili mi to kdysi v servisu), tak v případě 2. se musí opakovat 3x stejná závada. Proto servisy mají snahu závady různě pojmenovávat, aby závada byla pokaždé jiná (to byl můj případ).

Odesláno (upraveno)

§ 655 OZ

 

(1) Je-li věc opravena nebo upravena vadně, má objednatel právo na bezplatné odstranění vady. Zhotovitel je povinen vadu odstranit nejdéle v dohodnuté lhůtě. Nelze-li vadu odstranit nebo neodstraní-li ji zhotovitel v dohodnuté lhůtě, anebo vyskytne-li se vada znovu, má objednatel právo na zrušení smlouvy nebo na přiměřené snížení ceny opravy nebo úpravy.

 

Komentář: Zrušení smlouvy nebo přiměřené snížení ceny může objednatel u odstranitelných vad požadovat pouze v případě, že zhotovitel vadu v dohodnuté lhůtě neodstraní (vada se stane tzv. subjektivně neodstranitelnou) nebo vyskytne-li se vada znovu. V těchto případech má objednatel stejná práva, jako by se jednalo o vadu neodstranitelnou. Spojení ?vyskytne-li se vada znovu? by mělo být vykládáno obdobně jako ?opětovné vyskytnutí vady? v § 648 odst. 2 větě druhé. Opětovným vyskytnutím vady se přitom zpravidla rozumí případ, jestliže se stejná vada, která již byla nejméně dvakrát odstraněna, projeví znovu. Nezáleží na příčině vady, rozhodné jsou její stejné projevy.

 

EDIT: Je to správně, ale nemám pojištění na poskytování právních služeb, kdyby to bylo špatně :D

Upraveno uživatelem Vit3k
Odesláno

co dohoda s prodejcem? z vlastní zkušenosti vím, že je oboustranně příjemnější, pokud se nezačne rovnou šermovat paragrafy?

 

Ale ty seš jinej, Kubo :D
Odesláno (upraveno)

V Koscomu s Hlavackem se dá taky mluvit. Určitě by bylo dobře to zkusit, souhlas s Kubou.

Pan Hlaváček je občas i zde na fóru, podílel se i na akci "hodinky pro Leontinku", takže není důvod, proc by nejednal.

Upraveno uživatelem Frantik
Odesláno

co dohoda s prodejcem? z vlastní zkušenosti vím, že je oboustranně příjemnější, pokud se nezačne rovnou šermovat paragrafy?

 

Tak pod to bych se podepsal, tahat paragrafy by měla být vážně poslední cesta. A je to navíc cesta, ze který není moc návratu k dohodě "zadarmo"... Ale na druhou sranu, paragrafy jako podpůrný argument pro případ tuposti druhé stany(není myšleno v tomto konkrétním případě) se často hodí a uvažování té druhé strany, prodejce, dost změní..;)

Odesláno

Konkrétní případ kolegy v práci

 

Hodinky v ceně cca 40 00 zakoupeny před necelým rokem v Koscomu

 

Za 4 měsíce po koupi se začaly zpožďovatt o více než je normální rozptyl udáváný autorizovaným servisem- opraveno

 

Za další 3 měsíce přestaly jít oprava blíže nespecifikovaná za 2850 kč- neplaceno v záruce

 

nyní se opět zpoždují o více než je povolená hodnota od výrobce- tedy 3 závada z toho 2 stejné

 

Má nárok na výměnu na jiné stejného typu a značky nebo nemá?

 

Díky

 

 

Jednoznačně, máš právo už teď na odstoupení od smlouvy, čili vrácení zboží a vrácení peněz, nebo výměnu zboží za nový kus - záleží na dohodě mezi zákazníkem a prodejcem.

Pokud prodejce otálí, nebo nechce vadu uznat, většinou stačí "pohrozit" oznámení na ČOI, když to nezabere, pk doporučuji znalce (zpočátku za své peníze) a ukázat pak posudek prodejci, když i tak nevyměkne, tak soud, což je sice na delší dobu, ale všechny náklady včetně znalce budou vráceny - pokud budeš mít šikovného právníka, může vymoct i úroky, resp. penále z kupní ceny za dobu od poslední reklamace do rozhodnutí soudu...

Odesláno

nene - u třetí reklamace má právo požadovat odstoupení od smlouvy nebo výměnu

 

mimo paragrafy - pokud prodejce u zboží za 40k nechce vadu uznat, nebo se s ním fakt nedá dohodnout "polidsku", pak bych se s ním nemazlil... každopádně bych se však nejprve snažil o rozumnou a věcnou diskuzi a dohodu, pkud možno bez emocí

:rolleyes:

Odesláno

Díky za rady i když jsou někdy protichůdné,kolega je slušný člověk který tam nechce mlátit pěstí do stolu a ohánět se paragrafama,je z toho jen otrávený a chtěl vědět na co má právo,aby tam nechodil zbytečně a protože ví,že se o hodinky zajímám obrátil se na mě. 

Odesláno (upraveno)

Vyzkoušej ještě články na SOS spotřebitele, případně tam přímo zavolej.

 

Tohle kolegu odradilo,na telefon se nedá dovolat a

 

 

Počet momentálně nezodpovězených dotazů: 1942

Z toho členských (s přednostním právem na zodpovězení): 7

 

Předpokládaná doba zodpovězení dotazu: více jak dva měsíce

Upraveno uživatelem Conrad
Odesláno

nene - u třetí reklamace má právo požadovat odstoupení od smlouvy nebo výměnu

 

U třetí při stejné vadě nebo u čtvrté při jiné. Tohle ale není třetí stejná, ne?
  • po měsících...
Odesláno

Nechci otevírat nové vlákno, tak se zeptám tady:

 

Mohl by mi někdo (jen stručně) poradit ohledně odpovědnosti za škodu na nemovitosti? Kdyžtak prosím SZ, díky

 

A.

 

 

Návštěvník Kamil
Odesláno

U třetí při stejné vadě nebo u čtvrté při jiné. Tohle ale není třetí stejná, ne?

Vztahuje se to obecně i na případy, kdy si připlatím za prodlouženou záruku na 3 nebo 4 roky?

Odesláno

Nechci otevírat nové vlákno, tak se zeptám tady:

 

Mohl by mi někdo (jen stručně) poradit ohledně odpovědnosti za škodu na nemovitosti? Kdyžtak prosím SZ, díky

 

A.

 

Jasně. Pokud jsi jí někomu poškodil, tak mu to zaplať.

Odesláno

Jasně. Pokud jsi jí někomu poškodil, tak mu to zaplať.

 

:D to mne nenapadlo, muzu to s tvym svolenim poslat druhe strane, aby mi skodu uhradil?!

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...