Přejít na obsah

PAM422


janb

Doporučené příspěvky

  • Odpovědi 45
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Uživatelé s nejvíce příspěvky v tomto témátu

Uživatelé s nejvíce příspěvky v tomto témátu

Nádhera, paráda, gratuluji thumbsup_anim.gif

Jestli se nepletu, tak to nádherně vypuklé sklíčko není safírové, ale plexi. Jak odolné to je "v praxi"? A co se dělá s případným škrábancem, jde to nějak rozleštit?

Sklicko je safirove. Plexi by mělo jít rozlestit ale na druhou stranu ty skrabance mu dávají takovou retro "notu"

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to JANB: Tak to jsi uhodil hrebicek na hlavicku....tyhle parady mam v hledacku! Jedny z nej. PAM v teto dobe pro mne....ano, sklo je safirovy, plexi maji 372ky...

Jinak ta velka vterinovka misto devitky je bozi, prumer 47mm, je to nadhera!!!

Kdyz se rozepises o zkusenostech jak ti sedi pouzdro na ruce, co lumi atd..budu jedine rad...asi za vsechny tady :-)

At delaji radost!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Snad to nebude OT můj dnešní poznatek z Carollina:

 

 

Přestože mám na ruce asi tři týdny moje vysněné 312, nedalo mi to a navštívil jsem tento obchod, abych si prohlédl a vyzkoušel 422, které mě moc zajímaly a které jsem do dneška naživo neviděl. Zejména kvůli většímu průměru 47 mm oproti 44 mm u 312, a kvůli trochu jinému tvaru pouzdra. Pokud se nepletu, tak původní Radiomiry i Luminory vyráběné ve třicátých letech pro egyptskou a italskou armádu byly právě 47 mm nebo 50 mm, a tak jsou 422 jaksi "bližší originálu". Pokud to je jinak, tak mě opravte. Chtěl jsem tedy vyřešit kousavou otázku, zda 312 jsou opravdu to, co jsem chtěl.

Zjistil jsem, že 422 neměli na prodejně, ale byly tam 372, které mají zřejmě úplně totožné pouzdro, s tím rozdílem, že 422 mají safírové sklo a 372 mají plexi - obojí nádherně vypuklé, narozdíl od safíru na 312, kterému říká Panerai "polovypuklé".

Pouzdro 372/ 422 je celoleštěné oproti broušenému pouzdru s leštěnou lunetou 312. Pouzdro je větší, jak je uváděno, ale na ruce je subjektivně rozdíl menší, než by odpovídalo 3 milimetrům.

372/ 422 je (aspoň subjektivně - neměřil jsem to ani nestudoval parametry) nižší než 312 a proto (mě) seděly na ruce lépe a jaksi pevněji. Přecijen 312 jsou už poměrně vysoké.

Poduškovitý tvar obou hodinek ja taktéž rozdílný: 372/ 422 mají zajímavou hranu přesně v polovině výšky pouzdra, zatímco 312 mají bok pouzdra plochý, rovný.

Šířka řemenu 372/ 422 je 26 mm, takže robustnější oproti 24 mm u 312.

Stejný sendvičový ciferník s tím, že 372 nemají vteřinovku na pozici 9, 422 ano a 312 také. 372/ 422 nemají datumovku na rozdíl od 312, takže mají čistší a jednodušší ciferník. Ten nejjednodušší pak mají 372, které nemají ani vteřinovku a mají tedy zobrazená čísla 3, 6, 9 i 12.

Barva znaků a luminscence na ciferníku je u 372/ 422 více do žluta se "zlatými" okraji, oproti spíše bílé barvě 312 s ručičkami se "stříbrnými" okraji.

Pohled zespodu přes safírové dýnko je u 372/ 422 naprosto úchvatný (větší "okno" s tenčím okrajem přes které je vidět in-house kalibr P3000/ P3001) i bez rotoru (mají ruční nátah s 3-denní rezervou chodu), samozřejmě že pohled na "technicky strohý" kalibr P9000 u 312 má taky svoje kouzlo.

 

Takže můj osobní závěr z dneška:

372/ 422 působivé hodinky, monumentální "velkostroj", více klasické a retro celoleštěné pouzdro, ke kterému mě vedou i zlaté okraje ruček.

312 stále klasické Panerai, ale více moderní (broušené pouzdro s rovnými plochami) pouze s leštěnou lunetou.

Papírový rozdíl 47 mm vs. 44 mm není tak zřetelný na pohled.

Takže jsem rád, za mé 312 (ale bylo to těsné), nebýt toho zlata - nevím, nevím...i když datumovku k životu docela potřebuju.

A taky jsem zjistil, že nutně potřebuju pořádný kožený řemen, který sedí na ruce lépe než gumový který tam mám nyní (jak jsem psal v chlubícím vláknu, originál aligátora jsem sundal ihned, ale chce to pořádný hladký řemen).

 

A taky se ke mě dnes v Carollinu chovali velice slušně a ochotně, vrazili mi na odchodu do ruky katalog i Watch magazín. A hodinář o patro výš, kde jsem se ptal na řemeny, taktéž velice ochotný.

 

Tak snad se za tohle srovnání na mě nebude autor vlákna nebude zlobit, nechci si hrát na zkušeného recenzenta, jen posílám do světa mé dnešní dojmy.

 

 

Michal

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to já bych ty 372 zrovna chtěl - ruční nátah + tři dny chodu by mě za občasné vyleštění sklíčka stálo :smile_anim:

 

MW povídání a fotky http://www.wristwatchphoto.com/2011/01/panerai-pam372-luminor-1950-and-fiddy.html

 

 

Tak to ja jsem vdecnej za ten safir na 312-kach, vzhledem k tomu, jak jsem jim uz dokazal namlatit za ty tri tydny, co je mam.

Precijen jsem je nesundal za tu dobu skoro z ruky.

Proc se vlastne dela stale plexi na tak drahych hodinkach, jako jsou 372? Je to proto, ze z plexi bylo sklicko u puvodnich modelu ze 40. a 50. let, a tedy snaha udelat je co nejblize originalu?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Můžu se zeptat, co vás na těch paneraiích tak bere? Historie? Netradiční design?

Jednoduchost, stale jeste urcita jedinecnost(vyrabi se omezeny pocet rocne) historie zajiste....ale to hlavni asi ani neumim

dobre popsat, prijit na to chce cas...

 

EDIT: mozna jeste.....JSOU PROSTE "JINE" nez jakekoli ostatni znacky, to jsem urcite opomel...!

Upraveno uživatelem cikinek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jednoduchost, stale jeste urcita jedinecnost(vyrabi se omezeny pocet rocne) historie zajiste....ale to hlavni asi ani neumim

dobre popsat, prijit na to chce cas...

 

EDIT: mozna jeste.....JSOU PROSTE "JINE" nez jakekoli ostatni znacky, to jsem urcite opomel...!

 

Jo, já právě ještě nepotkal Paneraie, co by se mi líbily, tak mě zajímalo, co na nich tolik lidí bere :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

×
×
  • Vytvořit...