Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Odesláno

Hola,

 

neni tady nekdo, kdo by letal na UL nebo o tom uvazoval? Hledam partu na spoluletani a na eventuelni porizeni neceho vlastniho. Tata byl stihaci pilot, tak mne k tomu tahne odmala. Ted uz by byl i nejaky peniz, ale ne dost na pujcovani si letadla.

 

Ondrej

Odesláno (upraveno)

Tak otec postupne

 

1977 - Mig 21 Prerov

1982 - Mig 23 Caslav

1988 - L 39 Piestany

1993 - Su 25 Trencin/Malacky

 

Cez pana co ucil otca na MIg 23 mam kontakt na super vyucujuceho, tiez byvaly pilot z Caslavi. Absolvoval som u neho teoriu pred dvoma rokmi, ale na peniazoch to dalej krachlo. Osobne chcem lietat tak 50h/rok a to uz je na prenajom drahe. To lietadlo by som si predstavoval 3-4 osoby cena do 1 mil.

 

 

Len pre upresnenie... jedna sa o lietanie v okoli Prahy :)

Upraveno uživatelem ondrej80
Odesláno

A vies co je najlepsie... otec ma strach z vysok :-D Ale vzdy vravel, ze v lietadle to je ine, ze lietadla nekonstruovali ziadni blbci.... Popravde ja tak obcas sa zamyslim, o com ja budem vykladat detom z prace, kedy mi vybehla modra obrazovka na kompe? 

Odesláno

V Kosiciach sa ucil a v Piestanoch ucil (1 turnus alzircanov a 1 turnus cechoslovakov). Mne to utnul vychyleny krcny stavec z hokeja. Nastasie uz vv trinastich, takze som sa nemusel ucit :-D. Ale otec mi aj tak povedal, ze po revolucii by ma tam stejne nepustil.

Odesláno

A vies co je najlepsie... otec ma strach z vysok :-D Ale vzdy vravel, ze v lietadle to je ine, ze lietadla nekonstruovali ziadni blbci.... Popravde ja tak obcas sa zamyslim, o com ja budem vykladat detom z prace, kedy mi vybehla modra obrazovka na kompe? 

 

Taky mám strach z výšek a na kolotoč nechodím...a přesto jsem za tím kniplem pár let vydržel taky :)

Ale tvého tátu jsem netrefil, už jsem byl chvilku z Piešťan u útvaru.

Ale není zase třeba si příliš démonizovat a glorifikovat tuhle profesi...:)

Pěkný den.

Odesláno

Tiež sorry za offtopic ale klobúk dole. Pekný letecký život... Čo by som za to dal. Veľký obdiv. Pozdrav :-)

Mám pár kamarátov čo sú alebo boli vojenskí piloti, technici alebo aeroklubáci a vždy ma fascinuje čo zažili a čo vedeli. To sú potom rozprávania na dlhé hodiny. Ach, škoda rečí... 

Odesláno

Osobne chcem lietat tak 50h/rok a to uz je na prenajom drahe. To lietadlo by som si predstavoval 3-4 osoby...

Ja ti nechci kazit radost, ale mas nejak spocitane, ze se to vyplati?

Tomu letadlu musis pak platit hangar, spousta ruzne udrzby a prohlidek, to vsechno platis i kdyz to letadlo jenom stoji na zemi... Palivo mas pak podstatne drazsi, nez za kolik ho ma firma (spotrebni dan)... Ja se obavam, ze pri tomhle poctu lidi te pak letova hodina vyjde skoro stejne, ne-li vic, nez pronajem... Navic pronajem je bez starosti.

Odesláno (upraveno)

spoctene je na 50h... 1 letova hodina pronajateho letadla je min 1500...*50 75000/rok pri planovanem mem doziti next 20 let :) 1500000... proti tomu parkovani stoji 1000/mesic kolem prahy, benzin se tam leje bezny, takze ceny zname. U UL neni zas tak drahy servis, protoze to nepodleha krutym limitum na resurs (letas s tim sam a jen za pekneho pocasi). Takze i kdyby mi to letadlo vydrzelo jen 10 let tak se mi to vyplati (pri poctu 3-4 lidi). A hlavni rozdil je v tom, ze takto muzu odletet nekam na vikend a stoji mne to porad jen palivo a poplatky.

 

EDIT: nekde jsem videl i vypocet, ze ve trech do mice se to vyplati jiz pri triceti hodinach

Upraveno uživatelem ondrej80
Odesláno (upraveno)

Na hrubý začátek kalkulace doporučuji tyto dva články z Aerowebu: tady a tady Taky jsem si tím přemýšlením a sny prošel. A po zvážení reálných možností jsem se pokorně a rád vrátil k ůjčování. A mám to bez jakýchkoliv starostí o cokoliv. jen prostě lítám.

 

Jinak bacha, těch 50 hodin na ULL ročně je strašně moc. Vzhledem k tomu, že se létá v průměru 6-9 měsíců ročně, vychází to na cca min 6 hodin měsíčně. Ač se to nezdá, je to strašně moc. Pokud jsi sám, dá se, ale pokud vezmeš v potaz rodinu, budeš mít problém. Znamená to jakmile je obstojné být prakticky furt o víkendu na letišti. Nezdá se to, ale fakt je to žrout času. Já jsem se s tolerancí rodiny dostal na nějakých 20-25 hodin, víc už bych měl problémy (nehledě na to, že chci i být s rodinou). A krom toho to brutálně leze do peněz - 75k ročně není málo - jsi si jist, že ti to tvá partnerka bude dlouhodobě tolerovat?

 

Jinak při počtu 3-4 lidí se už začínáš dostávat do problému, že nemůžeš letět vždy, kdy ty sám chceš a je to na úrovni půjčovny.

 

A za sebe mohu potvrdit to s těmi výškami - když stojím na na kraji skály nabo na rozhledně, tak se mi klepou kolena, zatímco, když si dám ostrý pád nebo vývrtku v kiláku, tak mne to neskutečně baví. A to i s tím škarpoletem, co lítám.

 

Edit:

Ještě něco - když si letadlo půjčuješ, můžeš si postupně zvyšovat nároky. Když si koupíš letadlo vlastní, budeš na něm 10-20 let lítat. Stejné výkony, stejné možnosti. Když si budeš půjčovat, můžeš růst. Třeba F-Air (nelétám u nich) na LKBE - začneš na 80hp Echu s pevnou, posupně, až budeš chtít se dáš na 100hp s pevnou a pak stavitelnou. A výkonově jsi někde jinde. Pak si zas někde zkusíš Stara nebo Dynamica...

Upraveno uživatelem Hugo14
Odesláno

Ja o tom uz meditujem 3-4 roky. Povodne som zvazoval PPL, ale to mi bolo dobre poradene, ze na to mozem v pripade zaujmu prejst vzdy a na zaciatok UL je lacnejsi. Ak budem mat vlastne, tak prave tych 75tis nebudem potrebovat. Neviem kolko by chcela pozicovna za 4-5 dni na cestu na Slovensko. Ja by som nemal odvahu lietat s tak malym naletom. 

Odesláno (upraveno)

Právě, že z PPL (nebo z TMG v mém případě) je přechod na ULL jednodušší než naopak. V podstatě je to rozsah typovky. Ale PPL není levné. Z ULL se na velké papíry dostaneš jen za (prakticky) plnou cenu - není tu žádné uznání náletu (edit: nebo prakticky žádné uznání náletu). Jediná výhoda je, že v případě zkušenošstí z ULL ti bude stačit osnova a nebudeš si muset dávat (relativně) drahé hodiny navíc. Ale PPL se dá vylétat třeba s třípísmenným Eurostarem nebo Echem, tam je cena za hodinu taky docela nízko (relativně). A nebo jako já, udělat si TMG a čekat až v dubnu 2015 i u nás vstoupí v platnost nové FCL, kterým vznikne kategorie LAPL, do kteréžto budou spadat i TMG a přechod na letouny je pak defacto otázkou rozsáhlejšího přeškolení.

 

Pokud budeš mít vlastní letadlo, nebudeš sice potřebovat těch 75k ročně, ale to letadlo si budeš muset koupit. A to buď za hotové, nebo na půjčku. A i tohle musíš do všeho započítat. Jeden můj kamarád a slušný letec se stovkami hodin na různých SEP mi na přímý dotaz odpověděl, jaké letadlo by koupil, kdby měl 250k, 500k 750k i 1M vždycky jednoznačně- "Žádné!!! Prolétal bych to. Na různých typech.". A jako důvody uváděl právě to, co píšu nahoře.

 

A nálet 20 hodin ročně rohodně není malý. Záleží, jak jej vylétáš. 20 hodin v prostoru na na okruzích je něco jiného než 10 dvouhodinových navigačních. Já se držím pravidla, že na konci každého navigačního si před naší ATZ dám nějaké pády, zábrany, ostré zatáčky, hady, skluzy. A před finální přistáním alespoň tři okruhy.

Upraveno uživatelem Hugo14
Odesláno

Z myho pohledu ve vsech tech vypoctech chybi jedna zasadni polozka, ktera je ale u kazdyho individualni, a to jsou ty 'starosti'. Ktery samozrejme kazdej oceni jinak, ale v zasade to vychazi asi z toho, na kolik si kdo ceni svuj volnej cas. Ja kdyz si predstavim to papirovani, nutnost resit nejaky servisy, at uz pravidelny, nebo nahodne ze se neco zrovna rozbilo, tak mi fakt vyjde levneji si letadlo pujcovat.

Osobne, kdyz uz bych po tom vlastnictvi nejak prahnul, spis bych se snazil o dohodu s nejakou skolou, ktera se o vsechno postara a bude to letadlo vytezovat v casech, kdy ho nebudu potrebovat ja.

Odesláno

hugo14... ja nejak nerozumim prispevkum od tebe. Ja nepotrebuju presvedcovat co je pro mne dobre, jakou cestou se mam vydat. Pocital jsem si to x-krat. Hold nekdo si koupi Rolex, ja bych chtel spoluvlastnit UL. Znam i lidi, kteri letadla maji a cerpam z jejich zkusenosti. Oni uz ale partu maji a dalsiho nepotrebuji.

 

Pirx.. samozrejme, ze traveni casu je individualni. Mne osobne mechanicke veci bavi a stourat se v nich (nebo aspon cumet jak se v tom stoura nekdo kdo se vyzna) mne hodne bavi. Ja ma i kavovar na espresso mechanicky :).

Odesláno

Ja to beru ciste pragmaticky, na letani na vetsim letadle penize nemam a ani nikdy mit nebudu (muj sef ma PPL a ty ceny to je masakr). Pro mne po financni strance vychazi nejlepe ULL pripadne ELSA (pokud by se povolil let do zahranici, coz myslim, ze zatim nejde).

Odesláno (upraveno)

Já to celé směřoval k tomu, že mít vlastní ULL se finančně vyplatí, když:

 

a) nalítáš opravdu hodně hodin (tj hodně peněz)

b ) tohle udržíš dlouhodobě

 

A ža to chce opravdu rozmyslet. Ale když už to máš rozmyšlené, tak jako bych nic neřekl.

Upraveno uživatelem Hugo14

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...