Henry Odesláno 21. března 2014 Nahlásit Odesláno 21. března 2014 Zdravím všechny zájemce o tikající nesmysly.Před nedávnem jsem se stal majitem záznamového rychloměru, kterým musí být vybaveno téměř každé drážní vozidlo. Je to záznamové zařízení, které na papírovou pásku zaznamenává základní informace o jízdě lokomotivy. Jak již z názvu zařízení plyne, na papírovou pásku je zaznamenávána rychlost. Dále se zaznamenává čas a některé další významné události. Páska se pak po jízdě odevzdává a příslušný strojmistr vyhodnotí, zda byla překročena předepsaná rychlost atd. aby mohl být fírovi udělen flastr. V případě mimořádné události slouží páska jako důkazní materiál Drážní Inspekci k objasnění příčin. V zásadě se jedná o velmi bytelnou kovovou krabici, která má zajistit "přežití" záznamového média. Uvnitř je mechanický hodinový stroj, který má cca 40. hodinovou rezervu chodu. V současných moderních lokomotivách jsou používána elektronická zařízení, umožňující záznam mnohem širšího portfolia provozních údajů. Vlevo natahování, vpravo nastavování času. Vprostřed jistící šroub, umožnující vyklopení čelní desky se strojem a výměnu pásky, viz. pant na spodu krabice. Ciferníku dominuje rychloměr s vyznačenou maximální rychlostí. V jeho horní části jsou pak mimostředné hodiny, ve spodní okénko s kilometráží. Hodiny indikují přechod poledne, viz. značka pod 24 a modré indexy. Vpavo pod ciferníkem indikátor vložení pásky - momentálně není vložena. Samozřejmostí je typový štítek. Elektrické schéma. Ve spodní části je vidět kabel od zásuvky, relátka a náhon rychloměru. Na cívku se navíjí papír z cívky nad relátky. Černou krytkou zakrytý a zaplombovaný hodinový stroj, částečně je vidět značka výrobce. Záznamové zařízení. Vpravo jsou "tužky" zaznamenávají události, např. stisknutí tzv. tlačítka bdělosti, vlevo pak "tužka" zaznamenávající rychlost a kotouč, který úderem na pásku zaznamenává čas. Mimochodem v klidné kanceláři zajímavý zvukový efekt. Kolaga tvrdí, že se vždy lekne :-) Povšimněte si pouze tří zubů na krokovém kole a poměrně masivní setrvačky. Detail záznamu času a rychlosti.
KFL Odesláno 21. března 2014 Nahlásit Odesláno 21. března 2014 Presne, takova dvojka nebo kocour by se sikla kazdymu . Jinak hezky, zeleznicni artefakt jak ma byt a pokud to jeste tika, tim lip
Henry Odesláno 24. března 2014 Autor Nahlásit Odesláno 24. března 2014 Kocoura bych nechtěl, dvojka nevím co znamená, bude to asi taky něco velkého...na takové to "domácí ježdění" by stačilo jen nějaké "prase" :-) A když už je řeč o lokomotivách, tak mám poměrně blízko ke "Kocůrovi" - 314.303 a "Matějovi" - 433.002. Při oslavách 130. výročí trati Hranice na Moravě - Vsetín 12.04.2014 bude možnost vidět právě 433.002 při posunu ve stanici Vsetín. Celou tratí pak pojede nostalgický vlak tažený lokomotivou 475.101 s přezdívkou "Šlechtična" vypravený z Olomouce. Podrobnosti na webu ČD .
Qvido Odesláno 24. března 2014 Nahlásit Odesláno 24. března 2014 mašina neměla ani moc nalítáno, pokud na dráze taky nestáčej
Doporučené příspěvky
Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.
Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat
Vytvořit účet
Vytvořte si nový účet. Je to snadné!
Vytvořit nový účetPřihlásit se
Máte již účet? Zde se přihlaste.
Přihlásit se