Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Odesláno

Pošli mně prosím originál s exifem nebo se zblázním! Odhadem kdyby to byl FF, byl by to záběr ze 20-30 cm a při f8 má 100 sklo DOF tak 2-3 mm!!! Čas nehraje roli, to je optika. Kde je chyba?

  • Odpovědi 49
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Uživatelé s nejvíce příspěvky v tomto témátu

Uživatelé s nejvíce příspěvky v tomto témátu

Odesláno

Roman Šula : Ta první úprava co se dá zmáknout trojhmatem ve Photoshopu (shift+ctrl+L) je asi nejlepší, ta orig táhně do žluta a ta co sis s ní hrál déle zase do modra.

Odesláno

RomanP: Já mám jiný trojhmat Apple+Shift+L, nicméně úpravy dělám ve CMYKu, abych si mohl vyhrát s úrovní černé, a kromě úpravy úrovní je tam i doostření.

 

old black: Hmyz jsem ještě nefotil, ale větší zvířata už jo, a to je taky fuška, říkejte němé tváři, ať se chvilku nehýbe.

Odesláno
  legoxx napsal:
tebou upravene fotografie maju prepalene odlesky a to uz ziadnou retusou nezachranis. Hodinky a sperky vseobecne sa fotia velmi zle. Robi sa to v tzv. svetelnom tuneli co je vlastne zdroj rovnomerneho, rozptyleneho svetla dopadajuceho zo vsetkych stran (v amaterskych podmienkach kludne strc hodinky do bielej igelitovej tasky ktoru z vonkajsej strany nasvietis obyc. lampu), pripadne dosvietene bodovym reflektorom pre efektne odlesky.

 

jeden taky pokus

http://static.flickr.com/40/87761766_2e1cf...cfd09e0.jpg?v=0

Canon 350D, EF 100/2.8 Macro. stativ, ISO100, f8, 20s

Legoxxi tak tohle je opravdu paráda. Myslím si, že by jsi určitě uspěl na fotoaparat.cz

 

To je fotka na zeď.

Odesláno
  Roman Šula napsal:
Jo jo, je dobré, když se při focení na hodinkách nic nehýbe, ale při krátkém osvitu by to u quartzek, pokud tam skáče ručička po celých vteřinách nemusel být problém.

Problém je v tom, že se budete potýkat s nedostatkem světla což se dá kompenzova např vyšším ISO za cenu vyšší zrnitosti, nebo nizkou clonou s malou hloubkou ostrosti (může být výhodou i nevýhodou) nebo delším časem (problém vteřinovky a problém že to asi neudržíte "z ruky").

 

Já osobně bych zastavil vteřinovku, ISO tak kolem 100, clona na f8, blesk vyvedený na kabelu a osvit od odrazné desky + přirozené světlo. Samozřejmě bych fotil na stativu. No a potom bych to zkoušel. Focení na digitál nic nestojí.

 

Jenom jak už tady někdo psal tak pozor na digitály. Mají nižší expoziční pružnost než film, takže je lepší podexponovat (stejně jako u focení na diafilmy) a potom případně fotku upravit v PC.

Odesláno

Osobně bych pro opravdu profiesionální fotky volil asi tento postup:

Na digitálu vyzkoušet osvětlení, úhly a podobně, finální fotky pak dělat na film, naflákat jich několik desítek z různých úhlů, nechat vyvolat a udělat papírové fotky menšího formátu (9x13) na prohlédnutí, z těch vydařených nechat udělat velký formát (18x26), na kvalitním skeneru naskenovat v co největším (fyzickém) rozlišení a pak dál zpracovávat softwarově (retuše, fotomontáže...).

Odesláno
  Roman Šula napsal:
Osobně bych pro opravdu profiesionální fotky volil asi tento postup:

Na digitálu vyzkoušet osvětlení, úhly a podobně, finální fotky pak dělat na film, naflákat jich několik desítek z různých úhlů, nechat vyvolat a udělat papírové fotky menšího formátu (9x13) na prohlédnutí, z těch vydařených nechat udělat velký formát (18x26), na kvalitním skeneru naskenovat v co největším (fyzickém) rozlišení a pak dál zpracovávat softwarově (retuše, fotomontáže...).

Tak tento postup bych určitě nevolil! Rozdíl mezi optikou digitálního a analogového foťáku je tak velký, že vlastně není co tím digitálním dopředu vyzkoušet a pokud pak vyflákám spoustu snímků, tak bych si stejně stejně moc nepomohl... A zkoušel si skenovat někdy fotku? Já jo a je to dost o ničem. Než skenovat fotku, je lepší oskenovat přímo filmové políčko. (Samozřejmě na skeneru, který to umí.)

Jsem přesvědčen o tom, že pro dobré fotky hodinek je úplně jedno, jestli se použije digitál nebo film, ale že je především důležité správně nasvítit.

Odesláno

Není skener jako skener, rozhodně bych neskenoval na skeneru za dva tisíce. Ale pokud bych chtěl velkou fotku, třeba na plakát A2, tak nic jiného, než ten papír stejně nezbude, právě kvůli kvalitě skenování. S tím nějakou zkušenost mám. Plakát se sice nemusí nutně tisknout ve 300 dpi, protože z pár cm se na něj nikdo dívat většinou nebude, ale fotka z digitálu má pro tyto účely i tak dost málo bodů.

 

Co se týká porovnání digitálu a filmu, tak výsledek bude i při zachování stejných podmínek odlišný, to je samozřejmé, ale ten test digitálem pomůže najít správné světlo a podobně, pokud bude výstup z digitálu v některých případech dobrý, tak výstup na filmu bude o třídu lepší. Za předpokladu slušné techniky a materiálu. Je to vyzkoušené. A rozhodně si za tím stojím.

Odesláno
  Roman Šula napsal:
Není skener jako skener, rozhodně bych neskenoval na skeneru za dva tisíce. Ale pokud bych chtěl velkou fotku, třeba na plakát A2, tak nic jiného, než ten papír stejně nezbude, právě kvůli kvalitě skenování. S tím nějakou zkušenost mám. Plakát se sice nemusí nutně tisknout ve 300 dpi, protože z pár cm se na něj nikdo dívat většinou nebude, ale fotka z digitálu má pro tyto účely i tak dost málo bodů.

 

Co se týká porovnání digitálu a filmu, tak výsledek bude i při zachování stejných podmínek odlišný, to je samozřejmé, ale ten test digitálem pomůže najít správné světlo a podobně, pokud bude výstup z digitálu v některých případech dobrý, tak výstup na filmu bude o třídu lepší. Za předpokladu slušné techniky a materiálu. Je to vyzkoušené. A rozhodně si za tím stojím.

Tu okliku přes fotku bych vynechal. Nezískáš nic víc, než kvalitním skenem negativu nebo diapozitivu. Záleží, jak bys tu fotku dělal. V minilabu asi ne, tam naskenují negativ a vytisknou 300 - 400 DPI. Pokud bys potom skenoval výslednou obří fotku na 12000 DPI, už bys žádnou informaci navíc nezískal, jen bys zvětšil objem dat. Taky nepředpokládám scanner za 2000, 2-3 nuly bych za to přidal, abych se přiblížil realitě :)

Odesláno

12000 dpi je nesmysl, políčko filmu má smysl skenovat podle zrnitosti tak do 5000, papír asi na polovinu.

Papír smysl má, líp se s ním pracuje, v případě poškození (škrábance atd.) je pořád k dispozici origoš na filmu, navíc se dá lépe vybrat, které z více fotografií skenovat. Pokud někdo nemá doma v obýváku skener za čtvrt mega, tak si to musí v nějaké studia nechat naskenovat za docela nemalé peníze. Pak už se vyplatí vědět přesně, co chci, a hlavně nemusím dávat z ruky originál.

Co se týče papíru, je třeba použít nějaký kvalitní a k výrobě použít fotoateliér, nikoliv minilab, ten je dobrý tak na fotky z dovolené. A opět je to otázka peněz, fotka z fotoateliéru vyjde na minimálně desetinásobek než z minilabu.

Odesláno

Pokud přímo plakát, tak to má své opodstatnění, jinak mi totiž přišli uváděné postupy jako neadekvátní.

Protože kloudná fotka se dá udělat i dnešními digitály (...myslím technicky nikoli kompozičně a myslím zrcadlovku 5-8mpx)

Odesláno

Samozřejmě že s fotkou na web bych si takhle asi nehrál, zbytečná komplikace a ztráta času a tu kvalitu tam pak i znalec v těch pár bodech nemá podle čeho ocenit. Myslím technicky, kompozice je o něčem jiném.

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

×
×
  • Vytvořit...