Jump to content

eLzyx

Member_50
  • Posts

    191
  • Joined

  • Last visited

Profile Information

  • Pohlaví
    Muž
  • Bydlí
    Teplicko
  • Fanoušek značky
    Omega, Traser, Prim, Seiko

Recent Profile Visitors

1,536 profile views

eLzyx's Achievements

Učedník

Učedník (4/8)

  1. jestli je to na práci, tak bych neopomíjel při výběru i NBD záruky s dojezdem technika na místo. Nechceš být měsíc bez počítače, nebo se patlat na starém.
  2. tlumič jen tlumí, na statickou výšku auta vliv nemá, resp. neměl by mít. Na dynamickou už ano, tam je možné, že když si auto dřepne, tak si na jedné straně přidřepne víc, což trošku může změnit geometrii, adhezi pneumatik. Vizuální kontrola je tam možná asi jen tak, že se koukne, jestli není oblitý od oleje. Pak je to leda na nějaká natřásadla. A ještě bych zkusil jiný gumy. I ty umí dobře pozlobit
  3. jestli nikde nic necinká, nebouchá, nedrhne(ložiska), tak bych se ohnul pod auto a zkusil zkontrolovat stabilizátory, jestli není na jedné straně prasklý. Sice se ten "zkrut" přenáší z jedné strany na druhou, ale už jsem viděl, že prasklý stabík na jedné straně dokázaly udržet v relativní funkčnosti navulkanizované silentbloky. A také nebývají slyšet prasklé pružiny a vyteklé tlumiče. Hledal bych na zadní nápravě, stačí pohledově, než pojedeš do Fordu.
  4. podle mě se rozvody mění "časově" kvůli řemenům a kilometrově kvůli ložiskům - kladky, pumpa ... obvykle se najezdí dříve kilometry, než dojde na stáří, takže je to jasné - mění se to komplet, řemen je za pár šupů, navíc když se sundá, už by se neměl znovu použít. Otázkou je, jestli má smysl řešit nějakou úsporu, na tyhle VW motory ty rozvody nebudou drahé, draží bude práce. Třeba u Volva si za rozvody řeknou 12-15t Kč. Tam teoreticky výměna jen řemene kvůli stáří může mít smysl. Pokud to budeš dělat v neautorizáku, tak bych trval na nějakých klasických značkách typu INA, Gates, SKF ... pokud je to možné, tak preferovat kovové lopatky na vodní pumpě. Plast je nahovno. SKF je tušímže kov ...
  5. no, nelze mi to pod auto, ale do auta. A to mi tak nějak stačí. Tesla určitou skupinu žen přitahuje.
  6. u těch, co mají v baráku/garáži jen 1f, bych spíše doporučil instalaci "modrých" "průmyslových/karavanových" zásuvek, pokud není možný 3f. Jsou na tu zátěž lépe uzpůsobeny než klasické zásuvky na spotřební elektroniku. I originální nabíječky s patřičnou originální redukcí (např. Tesla to tak má - podle koncovky pozná, kolik může odebírat) pak umožní nabíjení 16A případně i 32A. Samozřejmě kabely musí být v mědi. Já to mám v hliníku a když jsem to kontroloval termokamerou ... tudy cesta nevede, nutné snížit proud.
  7. jen pozor na to, že většina EV omezuje nabíjení z 230V jen na 10A. Některé povolí až 13A. Je to proto, že těch 16A trvale nedávají zásuvky. Takže nejsi na 3,6kW, ale na 2,3kW resp. 3kW. U malých BEV asi v pohodě. U něčeho s velkou baterkou (75kWh+) to už může dělat i 10h rozdílu. Nicméně máš pravdu, wallbox vůbec není potřeba. Imho lepší dokoupit nejdříve 3f cestovní nabíječku a doma použít klasickou červenou 3f zásuvku. Bohatě to stačí. Jiné je to ve chvíli, kdy řešíš rekonstrukci rozvodů, protože to máš natažené ve "4 kolíku". Tak to už rovnou osadíš wallboxem, ať se nedělá revize na třikrát.
  8. první dva týdny, co jsem měl Teslu, tak jsem měl jen 1f/13A nabíječku, takže 3kW. A šlo to, obvykle jsem doma stíhal dobít to, co jsem předchozí den vyjezdil (do 100km). S 11kW (3f/16A) jsem úplně v pohodě. Budu teď instalovat nejspíše dva wallboxy od Tesly a ani nebudu navyšovat "jistič", nechám je, ať si sdílí příkon. Bohatě to bude stačit.
  9. suchý únor? Wtf? Piju když chci. A poslední cirka tři roky se mi nechtělo, protože není s kým. Dneska jdu na párty a docela nezájem s těmito rádoby lidstvo zachraňujícími akcemi.
  10. ty čtyři kilíčka tam valil už cirka 5 let zpátky ve Veyronu. To nikomu nevadilo. Já s tou jeho rychlostí nemám problém. Pokud nejede na doraz, nevynucuje si, neprolétá extrémní rozdílovou rychlostí hned vedle jiných aut ... ať si tam valí třeba 600. To, že tam jiní jezdí třetinovou rychlostí neznamená, že oni jsou bezpečnější.
  11. řešil jsem před pár lety, ale měl jsem kliku. Hasiči věděli o oyebávkách pojišťoven, tak nám napsali, že došlo ke vznícení benzinových par v motorovém prostoru bezprostředně před ostavením vozidla bez toho, aniž by si toho řidič všiml. Platilo se z toho sousedovo auto, sousedova garáž, naše garáž (ale jen kvůli tomu, že se naši nevzali a auto bylo na jiného pojistníka než byl majitel garáže). Auto havarijně pojištěno nebylo, takže jsme dostali 1000Kč za šrot.
  12. jsem koukal na bazoš, že se tam nějaké nerozbalené sety dají koupit. Asi pořeším co nejdříve, díky za upozornění. Barvu T2 nechám tak jak je, světle modrou má kamarád. Navíc já už k té béžové mám sehnané i dobové čalounění, záclonky atp.
  13. dávám komplet dohromady. Motor jsem postavil, převodovku zgenerálkovat, sedačky přečalounil, palubku zrenovoval, kus elektroinstalace zrenovoval, doplnil elektrickou pumpu na ostřikovače tak, aby to nebylo poznat (ostřikovače poháněné tlakem z rezervního kola fakt nechceš), opravil poškozenou konstrukci uchycení předních sedaček (bývalý majitel předělával samodomo flexa z 1+2 sedačky na 1+1). Ještě mi zbývá vyměnit jeden nosník a zavařit podlahu. Pak už to snad vyjede na silnice.
  14. si tu T2 musím taky pořídit, když mám reálnou v garáži. Akorát přemýšlím, jestli nenechat někde ve specializovaném shopu vyměnit všechny modré dílky za béžové. Ať to mám k barvě reál auta.
×
×
  • Create New...