Jump to content

eLzyx

Member_50
  • Posts

    170
  • Joined

  • Last visited

Profile Information

  • Pohlaví
    Muž
  • Bydlí
    Teplicko
  • Fanoušek značky
    Omega, Traser, Prim, Seiko

Recent Profile Visitors

1,428 profile views

eLzyx's Achievements

Učedník

Učedník (4/8)

  1. mám a můžu říct, že to úplně nechceš, protože to už nikdo neumí seřídit. Nelze k tomu připojit diagnostika a tuty karburátory už na škole neměli.
  2. Nokian Hakkapeliitta bývají finské, takže OK. Horší jsou ty WR něco. Ty jsou u nás z ruské fabriky, kde je kvalita značně proměnlivá. Někdy je zimní směs tvrdá, klouzavá, někdy je tam špatná vulkanizace, takže ta guma po čase popraská, vydrolí se, oddělí se jednotlivé vrstvy. Někdy jsou ty gumy příkladné. Ovšem takovou loterii fakt hrát nechceš. Takže já už Nokiany vyřadil z výběru natrvalo.
  3. Čekal jsem tuhle otázku. Asi má, ale takto na hulváta jsem tam stál já. Málo místa, velikost auta nemám ve voku, musel jsem si přeparkovat ob místo … hlavně jsem byl 21h “na nohách”, bez jídla, chtělo se mi s pískem …
  4. od včerejška si vozím zadek v tomto vehyklu. Ač to má nesmysl výkon, tak si paradoxně užívám pohodovou plavnou jízdu. Což je přesně to, co jsem potřeboval - zklidnit. (a ano, je to z toho důvodu, že při "divočině" to nikam nedojede )
  5. v pohodě, vyřešíme PPLkou.
  6. hm, v pondělí 30.8. jedu do Prahy, někdy kolem 8-9 ráno bych tam byl, zpátky bych jel asi tak kolem 15h. Hodí se to nějak? Časy můžu klidně upravit
  7. excel jsem zatím nepáchal, ale asi začnu. Samotného mne zajímá, jakou mám spotřebu v průběhu dne. Sesbírat data aspoň za běžných 14 dní. Nicméně - přes léto mi běží docela dost jiných spotřebičů. Svářečka a kompresor v garáži. Sekačka na trávu. Čerpadla na vodu - zalévání zahrady. Štípačka na dřevo, elektrická pila na dřevo. Obecně mi v baráku jede nonstop domácí server, dvě teplotně spínaná čerpadla, jedno u kotle, druhé na fototermický ohřev vody (účinnější než FVE), lednice, dva mrazáky, hromada stand-by spotřebičů (TV, nabíječky atp.) ... S tím elektromobilem je to fakt, ale i tak si myslím, že když přijedu z práce kolem 17h, tak to slunce má do těch 20h ještě sílu něco do toho auta našťouchat, plus nějakou tu kWh bych mohl vzít i z baterií domu. A ráno to nějaký ten kilometr taky dotlačí. Z baráku vyrážím kolem 8h.
  8. parádní prácička. Vím komu svěřím svoje Redukované Speedy, jen pořád nevím, kdy pojedu kolem Jihlavy. Posílat se mi moc nechtějí. Nebo to není problém? Ale nějak to budu muset vyřešit, začaly se docela zpožďovat (mám pocit, že hlavně když nejsou ještě dostatečně natažené), rezerva chodu taky není to, co za mlada, pouzdro by potřebovalo alespoň nějakou základní péči (aspoň zaleštit pár vrypů) a pak mi vadí neoriginální korunka, která má tendenci se vyšroubovávat. A bylo by fajn mít potvrzené, že jsou vodotěsné.
  9. jo, taky mne to překvapuje. Prachy tu lidi mají, takže bych očekával, že budou mít ty své vilky, které generují poměrně značné účty za elektriku, což se vyplatí ponížit FVE. A pak si z úspor kupovat více tikajícího štěstí. Ale ono se tomu není co divit. Spousta lidí to chápe tak, že FVE jsou špatné, protože najednou mají problémy s recyklací, přírodou, těžbou vzácných kovů atp. Ale to, že mají doma hromadu elektroniky, co je až na FV panely vlastně ekologicky stejná, to je nevzrušuje. Je tu i ta velká černá kaňka ve smyslu "solární baroni". Rozumím tomu, když má někdo odpor k dotacím, tak se tohoto nechce účastnit. Z mého pohledu je vhodné se tím zabývat a to z několika důvodů. 1. snížení nákladů na provoz domácnosti, což se bude hodit zejména v pozdějším věku, kdy ty příjmy nebudou takové 2. méně mne budou štvát zprávy typu "zdražení elektriky na dvojnásobek, připravte si peněženky". 3. v budoucnu bych neočekával současnou stabilitu sítě. Vlastně docela očekávám, že si v brzké době užijeme celoevropské blackouty. 4. vlastní FVE mi pomůže snížit i stále rostoucí náklady na provoz auta, kdy mé další auto bude již elektromobil. Na ekoideologii kašlu, ale finančně a časově mi to dává smysl (pro mě). Navíc - benzín si nevyrobím, elektriku ano. Klidně ty FVE postavím dvě. Jednu pro barák, druhou na garáž
  10. jo, to by paradoxně mohlo konkurenci dost pomoci. Ovšem je otázkou, jakou cenu Musk těm ostatním nastaví ...
  11. za 1.2M je tak model 2017-2018, ne? To má baterku pod zárukou. Já mám v plánu model 2015-2016, tedy aspoň 2 roky záruky na motor a baterky. Cenově pod 800(spíše blíž té sedmičce). To mi udělá 200t Kč úsporu na benzinu. Pak budu doufat, že to dá další rok, dva, abych měl 400t Kč v kapse a tu novou si "klidně" šel koupit*. Kdyby náhodou ne, tak tu baterii nechám neautorizovaně opravit, ono to zas tak drahé není. Buď se vyřadí vadné články, nebo se vymění celý vadný modul. *Koupit novou baterii má několik benefitů - rychlejší nabíjení, vyšší kapacita ze 70,75,85 ->90kWh, životnost zase na dostatek let.
  12. tak já uvažuji o ojetině, ještě se SC free, takže tam ta návratnost je lepší. Ale klidně bych si koupil něco klasičtějšího, nového, se zárukou, v ceně jeté Tesly, ale jen pokud bych měl tento nabíjecí komfort.
  13. úplně jednoduše. V Tesle neřeším kde nabíjet, protože je to vždy Super nebo Destination charger. Super chargery mají maximální cenu asi 0,36€/kWh (v ČR do 8,3Kč/kWh). Destination chargery 0Kč/kWh, resp. v ceně spotřebované služby (ubytování v hotelu, jídlo v restauraci atp.). Pokrytí je takové, že není potřeba řešit něco jiného. Možná v nějakém zapadlém hotelu si dopředu zjistit, jestli mi to připojí na 3f, když nemají destination charger. Ostatní mají cenu za nesmysl, slušně rozšířené Ionity je za 21Kč/kWh (pomíjím roční akci MB a Volva za 9Kč/kWh), někteří účtují hodinové nabíjení za 25€, nebo podobné vychytávky. Viděl jsem ceník dvou agregátorů a tam byly ceny od 15 do 22Kč/kWh a to i za pomalé 50kW nabíjení. Navíc nemám žádnou jistotu, že u toho neznámého stojanu budu moci nabít, případně, že to bude za přijatelnou cenu. Nevím podle čeho tu nabíječku hledat. Jestli bude někde ve vnitrobloku, průmyslovém areálu, nebo na dálničním odpočívadle bez toalety. Často se také stane, že v neznámém místě budu obětí "buďto si nabiješ za nesmysl, nebo nikam nejedeš". Tesla je něco jako McD. Taky to není nejlepší jídlo, ale víš co tam dostaneš, v jaké kvalitě a přibližně i v jaké ceně. V neznámém prostředí, pod tlakem je to jistota. Víš jak to najdeš, víš jak to uvnitř funguje, víš jakou dostaneš porci, víš jak dlouho budeš cirka čekat, očekáváš nějaký standard servisu nebo hygieny. To samé je s nabíječkami. Nechci v Itálii řešit, jestli správně rozumím tomu, co tam píšou. Chci přijet, zapojit kabel a nic víc neřešit. Maximálně to, jestli se mi chce, nebo nechce jít na záchod. Nechci ani nic řešit až mi dorazí vyúčtování, nebo se strhnou finální prachy z karty. Chci prostě jednoduchou službu s jednoduchou matematikou - každý km mimo domov mě bude stát maximálně 2Kč (ovšem ne 3Kč, to můžu jet 26let starým Volvo 850 T-5R s větší zábavností a rychlejším přesunem přes Německo). Ano, nabíjení po Evropě resp. SC mi bude generovat tak 10-20% km ročně, takže bych to asi nemusel řešit, ale vadí mi, když mne někdo okrádá a ještě se u toho tváří, jakou mi dělá službu (Ionity). Zbytek nabíjení bych realizoval doma s průměrnou cenu tak 1Kč/kWh (něco ze sítě, něco z plánované FVE) Ano, nezapojuji do toho srovnání se spalováky, protože ty moderní s hromadou kravin kolem jsou servisní nesmysl, takže s nimi již pro sebe nepočítám. Hybridy tuplem. Ani v autorizáku to neumí opravit. Navíc auta si servisuji sám a ten pravidelný servis, který u EV není, mi začíná lézt na nervy. Takže z mého pohledu je pro mne už vhodné přejít. Na Tesle mi vadí spousta věcí, proto se ptám na to, jestli mají ostatní vyřešené "evropské" nabíjení na podobné úrovni. Ale evidentně nemají a hlavně nechápou požadavky některých zákazníků, jako jsem já, nebo ti, co již Teslu vlastní.
  14. to byla reakce na Spongeboba ... že jsou i černý. Jsou, ale ne v kombinaci T100 & automatic. Vejš jsem psal, že ta šedá docela ujde. Vlastě čím víc se na ně koukám, tím víc se mi líbí. Zelené T100& automatic mi přijdou docela úchylně divné.
  15. Jenže to předpokládá, že se motáš jen kolem komína (v CZ). Já mám občas tendence skočit do auta a jet na výlet přes Evropu. Nebo tam potřebuji něco koupit a jedu pro to třeba 1000km. To by se mi značně prodražilo. Vyšlo mi z toho, že jediná možnost v elektrice je pro mne Tesla
×
×
  • Create New...