@Maxel i3 je skvělá, ideální pro někoho, kdo chce elektromobilitu vyzkoušet. Když jsem v roce 2023 koukal, co pořídím jako nástupce Outbacku tak jsem vyzkoušel vše, co šlo. A ve výsledku poměr cena/užitná hodnota vyhrála Tesla. To bylo ještě v době, co VAG prohlašoval, že s cenami jejich EV nelze jít níž a do cenové války s Teslou se pouštět nikdy nebudou. Mě to auto maximálně vyhovuje, bezpečnost a výkon je top za ty peníze. Docela velkým plus je one pedal driving, v té době to VAG ani Ford neuměl, nevím jak to je dnes. To by mi po i3 chybělo asi nejvíc. Tesla má ale také chyby. Historky o dílenském zpracování asi znáš, ale to se vztahovalo hlavně na US importy. Moje je z Německa a stále nic nevrže, interiér je sice minimalistický, materiály a zpracování na úrovni VAG. Automatické stěrače jsou občas úplně mimo a dvakrát se mi stalo, že adaptivní tempomat začal brzdit zbytečně. Je ale pravda, že rád řídím a moc ho nepoužívám.
Zajímavé je, že ta i3 má dlouhodobou spotřebu 13.8 kWh a Y 15.5 kWh. i3 váží půlku a má třetinový výkon, navíc ta naše se na dálnici ani nepodívá.
Největším problémem Y jsou "petrolheadi". Jezdím svižně, ale tolik lepení a nebezpečných situací jako s Y jsem nezažil s žádným jiným autem. Vždy se najde nějaký křupan, který ti bude chtít ukázat že jeho 320si tě pojede. O čemkoliv s TDi pod kapotou ani nemluvím... Mě se na posledním trackday seriózně ptali, jestli to auto na dálnici, když je kopec dokáže udržet rychlost.