sibirnaya Odesláno 12. července 2019 Nahlásit Sdílet Odesláno 12. července 2019 Kdyz mas pojizdky po praze po zakazkach, tak km da firma do nakladu, ale zadnej cestak, to by musela bejt jina obec. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Franta Dobrota Odesláno 12. července 2019 Nahlásit Sdílet Odesláno 12. července 2019 V 12. 7. 2019 v 19:37, Milan Praha napsal: Takže pokud by se domluvil paušál vnitropodnikovou směrnicí tak pak se mi z výplaty v zásadě strhne 1% v dani z příjmu a pak zaplatím ten paušál a je hotovo ? Nemusí se pak v knize jízd - máme elektronické přes gps řešit soukromé a firemní a i firma je krytá proti finančáku že pak může vše dávat do nákladů? Je dáno čímkoliv dáno jak vysoký musí být ten paušál - mohl by logicky říci 1 Kč ... víš jak to myslím Jde mi o to ay to prostě bylo naprosto čisté ... když už Samozřejmě v bejvalé práci jsem měl službák k soukromým účelům, vše se psalo jako služební cesty a nic se neřešilo ... tento způsob znám ale až teď jsem zjistil jak je to složitější - čistě .... díky opravdu velmi za rady - potřebuji toto vyřešit Finanční úřad si samozřejmě umí ohlídat, aby jej sprostí poddaní neokrádali. Zaměstnanci třeba netuší, jaké složitosti se týkají odpočtů DPH na straně zaměstnavatele zrovna u služebních aut. Takže jednokorunový paušál určitě ne spolu s uplatněním nákladů spojených s jízdami jako daňově uznatelných nákladů, tak to by, soudruzi, určitě neprošlo. Jsou to spojené nádoby, daňově uznatelný náklad (vč. možnosti uplatnění odpočtu DPH) je možný pouze u výdajů (nákladů) vynaložených na dosažení, zajištění a udržení příjmů. Což soukromé jízdy nejsou.Paušál za soukromé kilometry jsem zažil, dělal rádově 1000 Kč měsíčně, ale zdůrazňuji konsekvence na straně zaměstnavatele. Ale kdo chvíli stál, již stojí opodál... Poslední roky už zákony vašeho státu tak moc nesleduju, jenom když se mě to nějak týká osobně nebo nějaké mé firmy. Je možné že novely ZDP nebo ZDPH v posledních letech to změnily, v posledních letech těch změn bylo až příliš. Pokud jsi decision maker, určitě bych konzultoval s daňovým poradcem, jaké jsou možnosti. Pokud nejsi, tak stejně musíš přijmout to, co v současnosti zaměstanavetel nabízí/umožňuje. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Franta Dobrota Odesláno 12. července 2019 Nahlásit Sdílet Odesláno 12. července 2019 V 12. 7. 2019 v 20:23, Milan Praha napsal: takže když jedu i z domova Praha na stavbu v Praze tak je to "služebka" i když sídlo společnosti je v Praze? Jsi si jistý? Protože mně skálopevně tvrdili že se to počítá od sídla - já jen že bych v tom chtěl mít jasno. dík Lidi toho nakecají... Jestli to chápu dobře, tvrdí ti, že musíš nejprve přijet soukromě do kanceláře, a pak z ní služebně na stavbu. To je blbost. Cesta (nejenom) z domova na stavbu, za zákazníkem, na úřad, k právníkovi, daňovému poradci, na výjezdní zasedání, či kamkoliv jinam v souvislosti s výkonem práce je služební jízda. Všechny náklady v souvislosti s touto jízdou jsou pro zaměstnavatele daňově uznatelné náklady vč. možnosti odpočtu DPH a není důvod, aby za to chtěl od zaměstnance peníze; pak by to byl na jeho straně zdanitelný příjem, který by zase on musel zdanit.Cesta z domova do místa výkonu práce je soukromá jízda, všechny soukromé jízdy si obvykle zaměstnanec hradí sám a zaměstnavatel si tyhle náklady nemůže uplatnit (ani tu poměrnou část DPH). Cestu do práce jako i jiné soukromé jízdy může zaměstnavatel dobrovolně hradit, ale je to to samé, jako by proplácel zaměstnancům šalinkartu, je to pro zaměstnance další příjem, který musí (zaměstnanec) zdanit. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Milan Praha Odesláno 12. července 2019 Autor Nahlásit Sdílet Odesláno 12. července 2019 díky moc, tohle mi hodně pomohlo Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vaba Odesláno 13. července 2019 Nahlásit Sdílet Odesláno 13. července 2019 Potom je řešením mít místo výkonu práce shodné s tvým bydlištěm, a odjezd z tohoto místa,i do sídla firmy, je potom služební cesta. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
noviisek Odesláno 13. července 2019 Nahlásit Sdílet Odesláno 13. července 2019 Nebo napsat místo výkonu práce ČR a jsi v haji:) Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
wizard-ov Odesláno 13. července 2019 Nahlásit Sdílet Odesláno 13. července 2019 Myslím, že to už nejde, ne ? Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
uff Odesláno 13. července 2019 Nahlásit Sdílet Odesláno 13. července 2019 Naopak, mam misto vykonu prace CR, tak se mi jako sluzebni cesta pocita vse v ramci pracovniho dnes, tz i cesta z home office do prace a zpet na home office. Nevim, jak z pohledu statu, ale vykazujeme to tak vsichni... Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Valderek Odesláno 13. července 2019 Nahlásit Sdílet Odesláno 13. července 2019 No řeknu to tak. Není nic výhdnějšího pro zaměstnance než mít služební auto. Samozřejmě ještě i vysoký plat je fajn Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
antitomas Odesláno 13. července 2019 Nahlásit Sdílet Odesláno 13. července 2019 Mam to uplne jinak. Sluzebni auto, ve vyplate 1 % z ceny auta nemam, misto vykonu prace: sidlo firmy, cela CR a misto bydliste.Soukrome km se resi tak, ze natankuju za svy.Netusim, jestli je to tak legislativne spravne nebo ne, ale vyhovuje mi to. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sibirnaya Odesláno 13. července 2019 Nahlásit Sdílet Odesláno 13. července 2019 Nepeněžní příjem zaměstnancePoskytuje-li zaměstnavatel zaměstnanci bezplatně motorové vozidlo k používání pro služební i soukromé účely, považuje se za (nepeněžní) příjem zaměstnance částka ve výši 1 % vstupní ceny vozidla za každý (i započatý) kalendářní měsíc poskytnutí vozidla. Není zde přitom rozhodující, zda zaměstnanec auto skutečně k soukromým účelům použije nebo nepoužije, rozhodující je, zda takovéto auto k soukromým účelům k dispozici má. Je více než vhodné mít v pracovní nebo jiné smlouvě či dohodě upraveno, jaké vozidlo a v jakém období zaměstnanec k soukromým účelům využívat může. A tohle asi antitomas:Úplatné použití firemního auta i pro soukromé účelyV případě úplatného (tedy ne zdarma) poskytnutí vozidla i k soukromým účelům je situace zcela jiná. Pokud zaměstnanec za půjčení vozidla zaměstnavateli zaplatí příslušnou úhradu, jeho příjem se o 1 % vstupní ceny vozidla nezvyšuje. Částka, kterou za půjčení auta zaměstnanec zaměstnavateli zaplatí, by měla být vypočtena tak, aby odpovídala skutečnosti. Například podle spotřeby a ostatních nákladů na provoz vozidla na 1 km a počtu ujetých kilometrů. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jakubko Odesláno 6. srpna 2019 Nahlásit Sdílet Odesláno 6. srpna 2019 Ahoj,nedávno jsem se tím zabýval do hloubky a tak se pokusím doplnit informace, které tu nepadli, nebo padli jenom částečně nebo ne úplně přesně a shrnout to komplexně jak z pohledu zaměstnance, tak zaměstnavatele: Z praxe je to tak, že velká část českých firem oficiálně na soukromé užívaní vozy zaměstnancům neposkytuje, a případně to soukromé ježdění řeší nějak bokem neoficiálně. Ta druhá část firem, která poskytuje auta k soukromému užívaní oficiálně a vše to řeší poctivě dle zákona, tak skutečně musí navýšit příjem zaměstnance o nepeněžní příjem ve výší 1% z pořizovací hodnoty auta včetně DPH. I když dostane zaměstnanec k dispozici 5-leté auto, vždy se vychází z prvotní pořizovací hodnoty, za kterou firma auto pořídila. Tento nepeněžní příjem pak podléhá jak dani z příjmu, tak odvodům do soc. a zdrav. pojišťoven:- u zaměstnance tedy celkem 15% + 6,5% + 4,5% = 26%- ale také na straně zaměstnavatele (od 1.7.2019) 24,8% + 9% = 33,8% Důležité je zdůraznit, že se odvádí ta samá částka (zaměstnanec i zaměstnavatel) bez ohledu na najeté soukromé km v daném měsíci, tedy úplně stejná částka i v měsíci kdy vykážeš 0 soukromých km. Dle zákona stačí že auto je na soukromé km k dispozici. Příklad v číslech při voze za 1 Mil Kč včetně DPH:zaměstnanec ?platí? nebo spíš odvádí 26% z 10.000 Kč = 2.600 Kčzaměstnavatel ale odvádí taky svůj podíl, tedy 33,8% z 10.000 Kč = 3.380 Kč Takže zaměstnavatel za poskytnutí vozu svému zaměstnanci k soukromému užívání ?platí? státu ještě víc než samotný zaměstnanec, který vůz využívá. Bohužel to pro zaměstnavatele není zdaleka jediný náklad s tím spojený.Zaměstnavatel eviduje ujeté služební a soukromé kilometry, a jenom v tomto poměru může uplatnit odečet DPH u pořízeného vozu, a také z dalších provozních nákladů ? např. servis auta. Nejlepší to ukážou čísla u příkladu stejného auta za 1 Mil Kč včetně DPH (tedy 826 tis Kč základ, 174 tis Kč DPH):při poskytnutí vozu na soukromé užívaní, kdy zaměstnanec používá vůz např. ze 75% na služební účely a ze 25% na soukromé účely, si může u DPH uplatnit pouze 75% z celkových 174 tis Kč = 130,5 tis Kč. Tedy již pořízení tohoto vozu se firmě reálně prodraží o 43,5 tis Kč proti variantě, kdyby ho na soukromé účely neposkytlo. Ten samý princip se uplatňuje taky např. u faktur za servis vozu, tedy DPH uplatní jenom % odpovídajícím podílu služebních km. U pořízení vozu se vychází ze zkušenosti ? historie zaměstnance, tedy jaký poměr služebních a soukromých km měl u předchozího vozu v minulém roku. Až by si to chtěl někdo účelově snížit, aby např. ušetřil na DPH při novém voze co nejvíc, tak stejně je povinnost provádět v pravidelných časových intervalech aktualizaci tohoto poměru, a podle toho korigovat uplatněné DPH i zpětně. Tak to všechno pro představu, že to není jenom o tom, co musí ze zákona zaplatit, nebo odvézt zaměstnanec. Ten je na tom vzhledem poměru výhod (možnost soukromého využívání vozu) / nákladů nejlíp. Paradoxně zaměstnavatel, který vůz k soukromým účelům poskytne a žádné výhody z toho pro něj neplynou, s tím má spojené daleko vyšší náklady, a také je s tím spojená neskutečná agenda evidence, počítání, vykazování ? dalo by se vyčíslit jako další náklad na tuhle práci. Možná se tak vracím na začátek, všechno uvedené je vysvětlením proč se nakonec mnoho firem rozhodne vozy k soukromým účelům neposkytovat vůbec, nebo alespoň ne oficiálně. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Seamaster Odesláno 7. srpna 2019 Nahlásit Sdílet Odesláno 7. srpna 2019 Dokonale info jeste doplnim drobnou radou, prebirat vuz k soukromym ucelum na zacatku mesice je idealni, na konci lehce nevyhodne, nebot vam to navisi nepenezni prijem v danem mesici stejne jako byste ho pouzivali cely mesic, nic pomerove na dny se neprepocitava. Alespon u nas ve firme to tak je. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sibirnaya Odesláno 7. srpna 2019 Nahlásit Sdílet Odesláno 7. srpna 2019 vsude to tak je Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vojta3 Odesláno 11. srpna 2019 Nahlásit Sdílet Odesláno 11. srpna 2019 Ja mam misto vykonu prace celou ČR. Znamena to, ze muzu mit presun domov-firma sluzebni? Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lamiczka Odesláno 11. srpna 2019 Nahlásit Sdílet Odesláno 11. srpna 2019 No to si nejsem jisty, imho bys musel mit ve smlouvě definované pravidelné pracoviště doma a to by se pak bralo jako výchozí adresa pro vyúčtování cestovních náhrad... Nevím, jestli tam nebyla zásadnější úprava za poslední roky, ale zde k tomu je i článek:https://www.mesec.cz/clanky/zdanliva-malickost-v-pracovni-smlouve-bude-stat-3-platy/ Citovat Pokud je zvoleno širší vymezení místa výkonu práce, je nutno uvést pravidelné pracoviště, které bude výchozím místem pracovních cest (to má význam pro poskytování cestovních náhrad zaměstnanci). V pracovní smlouvě lze též dohodnut, že zaměstnanec bude vykonávat práci na několika místech (Rychnov nad Kněžnou, Vamberk a Kostelec nad Orlicí apod.). Citovat Pravidelné pracovištěNení-li v pracovní smlouvě sjednáno pravidelné pracoviště pro účely cestovních náhrad, je pravidelným pracovištěm místo výkonu práce sjednané v pracovní smlouvě. Jestliže je však místo výkonu práce sjednáno šířeji než jedna obec, považuje se za pravidelné pracoviště obec, ve které nejčastěji začínají pracovní cesty zaměstnance (viz ust. § 34 odst. 2 zákoníku práce).Místo výkonu práce sjednané v pracovní smlouvě je významné ze dvou důvodů. Jednak je jím určen rozsah dispozičního oprávnění zaměstnavatele vůči zaměstnanci z hlediska místa, kde je zaměstnanec povinen pro zaměstnavatele podle jeho pokynů vykonávat práci, a jednak je toto určení důležité z hlediska nástupu pracovní cesty. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.
Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat
Vytvořit účet
Vytvořte si nový účet. Je to snadné!
Vytvořit nový účetPřihlásit se
Máte již účet? Zde se přihlaste.
Přihlásit se