Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Odesláno

Přítomnost Cartieru není o tom co dělal kdysi, ale o tom co dělá teď - a Cartier je v řadách konzistentní.

 

Na tvůj příměr by seděl (imho správně) absentující Breguet, taky kdysi dělali ikonický kapsáče...

 

Ja bych do tech deseti autoikon Mustanga treba dal...Ale budiz, jsem ubit argumenty.

Odesláno

Aby sa hodinky stali legendou, alebo ikonou, mali by byť /podľa mňa/ všeobecne známe, designovo alebo konštrukčne nezameniteľné, nesmie chýbať príbeh a tiež značné obdobie, počas ktorého boli obľúbené a obchodne úspešné. Mám trochu problém, sem zaraďovať hodinky ktoré sú pritom nespochybniteľne z HH, ako PP, AP a JLC.

Odesláno

Tady je ta podmínka úspěšnosti a rozšíření, a to myslím jak reverso, tak calatrava splňují, proto jsou tam právem, i když jsou drahý, tak úspěch vždy měly a mají a taky tomu odpovídá široké rozšíření ( když se to srovná s ostatními takhle drahými hodinkami). Santos de Cartier splňuje všechny důležité podmínky - je originální, úspěšný, rozšířený, prodává se stále už přes 100 let skoro nezměněn - já myslím, že je to ikona jako hrom, možná z první trojky, i když tady na chronomagu není v oblibě, tak je to prostě základní vzdělání.

 

Dobrý příklad je ford - T tam nyní už nebude, už se nevyrábí, ale mustang samosebou ano. To je dnešní ikona.

Odesláno (upraveno)

Cigi, s tim mustangem... ja nevim. Mustang je oprasena legenda, byl uzasnej, pak ho pom*dali, ted se jim povedlo navazat na tu puvodni verzi, i diky jakesi retro-vlne. Ale ze by to byla ikona, to nevim. Naprosto ve stejny situaci je treba Chevy Camaro, Mercedes SL, Dodge Charger / Caliber, ...

A ty cartiery... proste mi tam nepasujou. Historicky jim nic upirat nechci, ale myslim, ze to neni dostatecne, aby mohli byt mezi 10 ikonama. Za zasluhy ne :)

 

Btw, mozna me napadlo, co by mohlo byt zajimavy voditko, jak urcit, co je a co neni ikona:

1. definovat minimalni dobu, jak dlouho se hodinky prodavaji, rekneme 40 let

2. definovat minimalni pocet prodanych kusu celkem nebo minimalni prumerny pocet kusu prodanych rocne

3. definovat moment, kdy se dane hodinky zacly prodavat hodne, rekneme treba 60% prodejni spicky (napr. v roce 2002 byla spicka -> hodinek se prodalo 100 000 kusu, minimalne 60 000 kusu rocne se prodava od roku 1985 -> to je ten moment)

3.a pridat podminku, ze dana modelova rada nebo jeji primy nastupce (ne jenom "odkaz") se musi stale prodavat

3.b pridat podminku, ze aktualne se hodinky nesmi prodavat pod tech 60% prodejni spicky

4. zjistit cenu danych hodinek v zakladnim provedeni v roce z bodu 4 a prepocist ji na kupni silu obyvatelstva; pravdepodobne v US, protoze to byl nejvetsi trh a porad je minimalne na spicce

5. zjistit aktualni cenu pouziteho modelu v dobrem stavu s maximalnim moznym prislusenstvim / dokumentaci a tu prepocist na kupni silu obyvatelstva opet treba US (proste stejne zeme jako v bode 4)

6. zopakovat c. 4 u aktualniho rocniku

7. zopakovat c. 5 u aktualniho rocniku

8. vyjadrit v procentech rozdil mezi cenou noveho a bazaroveho kusu u obou pripadu

 

=> ziskame cisla, ktery nam urci, jak moc stoupa hodnota hodinek v case a jako moc hodinky ztraci / ziskavaji na hodnote samotnou koupi, napr (vymyslena cisla!!!):

Daytona v roce 1985 dosahla poprve 60% sve maximalni prodejnosti, prodavala se v prepoctu na dnesni menu za 1 000 USD. Daytona z roku 1985 v nejlepsi mozne kondici se dnes prodava za 15 000 USD. Tedy zhodnoceni 1 500%.

Rolex Daytona dnes stoji 5 000 USD. Ihned po koupi je mozne hodinky prodat za 5 500 USD. Tedy zhodnoceni 10%.

 

Breitling Navitimer v roce 1965 dosahl poprve 60% sve maximalni prodejnosti, prodaval se v prepoctu na dnesni menu za 1 000 USD. Bretiling Navitimer z roku 1965 v nejlepsi mozne kondici se dnes prodava za 12 000 USD. Tedy zhodnoceni 1 200%.

Breitling Navitimer dnes stoji 3 000 USD. Ihned po koupi je mozne hodinky prodat za 2 400 USD. Tedy ztrata 20%.

 

 

9. stanovit bodove ohodnoceni pro ztratu / zisk na cene, napriklad za kazde 1% jeden historicky 1bod, za kazde procento soucasne 10 bodu. Zisk = zisk, ztrata = ztrata. Body potom secist. Rolex Daytona ma tedy 1600 bodu, Breitling Navitimer 1000 bodu. Podle poctu bodu sestavit potom zebricek.

 

Ja vim, ze to smrdi matematikou, ale myslim, ze to dava smysl.

Takhle sestaveny zebricek by:

a. reflektoval delsi historii modelu (bod 1.)

b. reflektoval dostatecnou prodejnost -> rozsirenost modelu plus jeho aktualnost (body 2 a 3)

c. zohlednoval "ikonovatost" modelu jeho zhodnocovanim - historicky, protoze vintage ikona by mela stoupat na cene, a aktualne, protoze aktualni model ikony by na cene rozhodne nemel moc ztracet.

 

Ty cisla jsou vymysleny narychlo, takze muzou byt nesmyslna, ale snad je ten vzorec k pochopeni - cisla by se samozrejme musela dosadit po nejakem preciznim badani.

Upraveno uživatelem boo-beek
Odesláno

Bubiku, ty seš analytik, viď? :D

Dyť to se nedá celý ani přečíst. :D A s tím chlastem, co mám v sobě to určitě nejde pobrat.

Jinak s tím výběrem souhlasím a Cartier mi tam pasuje, víc než Big Pilot a OP.

Odesláno

Touche :D

...akorat nevim, jestli jsi to odhadl nebo jestli jsem Ti to nekdy rikal - mam matnej dojem, ze jsme se kdysi u Ypa na obede bavili, co kdo dela...

Si to zkus precist, az budes v kondici, libi se mi to cim dal vic :) Jeste kdyby mi za to nekdo zaplatil...

 

 

Odesláno

To neee, spatne pochopeno :) To nejsou filtrovaci kriteria. Ten system je: sestavit zebricek "ikonovatosti" a vzit prvnich deset. Ano, nahore by asi byli Rolex, Breitling, IWC...

 

A stihneš to do srazu? ;) :) ;)
Odesláno

gougy: to zalezi na tom, do kteryho :) Ted jsme zrovna v Polsku a nejakej cas jeste budu... plus cas na pripravu... Rekneme jaro 2012? ;)

 

Někdo to udělat musí ;)

M.j. je v Polsku nějaký výrobce hodinek?

Odesláno

Tady je ta podmínka úspěšnosti a rozšíření, a to myslím jak reverso, tak calatrava splňují, proto jsou tam právem, i když jsou drahý, tak úspěch vždy měly a mají a taky tomu odpovídá široké rozšíření ( když se to srovná s ostatními takhle drahými hodinkami). Santos de Cartier splňuje všechny důležité podmínky - je originální, úspěšný, rozšířený, prodává se stále už přes 100 let skoro nezměněn - já myslím, že je to ikona jako hrom, možná z první trojky, i když tady na chronomagu není v oblibě, tak je to prostě základní vzdělání.

 

Dobrý příklad je ford - T tam nyní už nebude, už se nevyrábí, ale mustang samosebou ano. To je dnešní ikona.

 

Něco je divného, protože už podruhé v krátké době s tebou musím souhlasit :)

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...