Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Odesláno

dlouhodobe jsem zil v tom, ze lepsi gumy ma clovek davat na napravu s nahonem (tzn typicky dopredu). pred nejakou dobou jsem v moste na skole smyku byl informovan mistnimi skoliteli, ze lepsi kola se maji davat dozadu, protoze snizuji riziko pretaciveho smyku (bez ohledu na to kde je nahon). a co na to rikaji mistni borci? prijde nekdo s definitivni odpovedi a argumentaci?

Odesláno

Já bych to tak neprožíval... Tradiční metoda říká, že se prostě gumy z přední a zadní nápravy každou sezónu prohodí, aby se sjížděly tak nějak podobně.

Myslím, že jestli mají jedny 5 mm a druhé 5,5 mm, nemá na jízdní vlastnosti až takový vliv, na které nápravě zrovna jsou které.

 

Jestli to ale chceš akademicky rozebírat, tj. kde je o to 1% lepší mít těch půl milimetru navíc, obávám se, že odpověď nemám. My zadokolkaři tohle stejně řešit nemusíme, prostě nakoupíme co nejlepší gumy a pak jsme rádi, že se v zimě rozjedeme. :wheelchair:

Odesláno

Samozřejmě se lepší dvojice zimních gum dává dozadu, bez ohledu na hnanou nápravu. Je to kvůli roztočení v zatáčce, přesně jak jsi psal. Pokud by nějakej inteligent obul letní a zimní zároveň, tak zimní samozřejmě na hnanou nápravu, aby se vůbec rozjel.

Odesláno (upraveno)

No argumentaci budu mít čistě podle zkušenosti. Obě varianty maj nějaky plus i mínus.

U předokolky lepší gumy vpředu je jasna lepší trakce, ale zas ted mám dva měsíce předohrabový kombík který měl vzadu gumy fakt už sjeté a přetáčivější auto jsem nezažil, stačilo jen trošku mokro a zadek lítal a dá se říct že ani nezáleželo na rychlosti. Takže za mě lepší gumy dozadu, čistě aby auto bylo bezpečnější. Ale zas když uklouzne předek někde tak auto míři rovnou do závěje, svodidel apod..

Samozřejmě na kravinky je přetáčivost lepší a ten deštivý týden jsem si s tím autem aji užil a za rukáv jsem tahat rozhodně nemusel (samo že bmw ze svorem je jinde, žadne drifty to nebyly)

Upraveno uživatelem Speedster
Odesláno

Pokud jezdíš rychle a umíš to, tak lepší pneu dopředu:

- Lepší záběr a brždění na sněhu

- Menší náchylnost k akvaplaningu na vodě

- 95% aut má tendenci jít nedotáčivým smykem ven ze zatáčky, předek se jako první utrhne i s horšími pneu vzadu (bavíme se o pár mm, ne o tom, že dáš v zimě dozadu letní)

 

Pokud řídit neumím, tak lepší pneu dozadu

- Dřív nastane nedotáčivost a upozorní mě, že jedu moc rychle

- Neustřelí mi prudce zadek (nemusím řešit kontra, při smyku prostě dám nohu z plynu, kochám se blíkáním ESP, případně brzdím když vidím že to už nevyjde)

 

Já osobně dávám vždy lepší pneu dopředu, a to i na RWD.

Odesláno

(obecně) Vzhledem k tomu kolik peněz se dá za pořízení auta plus to co se dá ročně za palivo, mne překvapuje jak jsou lidi schopni sjíždět pneumatiky do mrtě ve snaze ušetřit maximum. Přitom pneumatika je to jediné co drží auto na silnici. Proto si myslím, že pokud se začne přemýšlet "kam dát horší a kam dát lepší", tak by se měl spíš řešit nákup nových. Pokud je to jako v uvedeném příkladu tedy 5 vs. 5.5 mm tak je to fuk.

Měl jsem zkušenost se školou smyku v době přezují ... na suchu se pneumatiky zdály být zcela v pořádku, nepociťoval jsem žádný problém. Ale na mokru resp. na folii byl ten rozdíl mezi sjetými (ač v zákonném limitu) a novými doslova propastný. Takže na pneumatikách neškudlit, těch pár ušetřených drobáků může v krizové situaci vyjít hodně draze.

Odesláno

dlouhodobe jsem zil v tom, ze lepsi gumy ma clovek davat na napravu s nahonem (tzn typicky dopredu). pred nejakou dobou jsem v moste na skole smyku byl informovan mistnimi skoliteli, ze lepsi kola se maji davat dozadu, protoze snizuji riziko pretaciveho smyku (bez ohledu na to kde je nahon). a co na to rikaji mistni borci? prijde nekdo s definitivni odpovedi a argumentaci?

 

Zkoušel jsem všechny varianty a moje rada je následující:

 

- u zadokolky rozhodně lepší pneu na zadek

- u předokolky je to na pováženou, ale u méně zkušeného řidiče taktéž na zadek (letní vzadu na sněhu je fakt vražda, jel jsem jednou takhle přes Prahu a co zatáčka to drift jak sviňa)

- u čtyřkolky nevím, tam je to asi celkem jedno

Odesláno

Já tedy dávám lepší vzorek na přední hnanou a pocitově nejlepší na pravou stranu(jezdí ve větším bordelu u krajnice). :smoke:

Do kufru řetězy a do dveří lano.

Pokud je vánice a neprohrnutá silnice tak je to stejně všechno na ..., nebo na traktor a kam nemůže traktor dojde kůň.

Odesláno

já dával taky lepší dopředu a jezdil jsem i na gumách co už se zimním moc nepodobaly. Neprohrnuté silnice jsou tady na Vysočině běžnou realitou. Jde to. Znám i lidi co jezdili pořád na letních a taky to zvládali. Chce to trochu myslet hlavou. Ale k tématu, podle mě do horších podmínek, kopců a hlubšího sněhu kde se jede spíš pomalu a je potřeba záběr, tak na poháněnou nápravu dát lepší. Do mírnějších podmínek na zadní. Nevyjet kopec je menší průser než v hodinách vyletět ze silnice. Taky záleží na autě, některé bude bez problémů i na horších kolech, některé může být neovladatelné. A nejvíc záleží na řidiči protože i na nejlepších gumách to klouže.

Odesláno

Já jezdím často na hory a tam hlavně potřebuju vyjet kopec. Takže lepší vzorek bych vždy dal na hnanou nápravu. Jezdím v předokolce. Párkrát se mi v zimě stalo, že mi mírně ustřelila zadní náprava, ale nikdy nic hrozného. Já si myslím, že záleží na tom, kde jezdíš - potřebuješ vyjet kopec, dej to na hnanou nápravu. A jezdi opatrně!

Odesláno

Já jako zatvrzelý zadokolkář jedině pořádné pneu na zadek a nejlépe samosvornej diferák, u předního náhonu je lepší mít víc vzorku na předku kvůli rozjezdu, osobně si mi nikdy nestalo že by se mi to přetáčelo, vždycky po tečně ven a s tim se toho pak nedá moc dělat, takže preferuji pretáčivé (a řiditelné) auta. Většina rozumných lidí se však stejně k takovému extrému nedostane.

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...