RadekCX Odesláno 14. února 2012 Nahlásit Sdílet Odesláno 14. února 2012 Zdravim, koupil jsem starsi PRIM (televize) s kalibrem 96 (nemam je tu a nevim presne zda 96 nebo 96.1) hned po otevreni mi bylo jasne, ze je v haji lozisko zavazi samonatahu, protoze je osoupane dynko. Chci se zeptat zda nemate nekdo nejakej rozkres jak je to tam udelane pripadne zda je to ulozeno na futro nebo kulickove lozisko - a jake jsou moznosti opravy. Dik za info. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
RadekCX Odesláno 14. února 2012 Autor Nahlásit Sdílet Odesláno 14. února 2012 jen abych upresnil - uz jsem dohledal ze tam je bronzove (nebo mosazne?) futro a ocelovej cep byva ochozenej ten cep nebo spis to futro? to futro bych udelal - ten cep uz je horsi - da se nekde koupit novej? Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rs. Odesláno 14. února 2012 Nahlásit Sdílet Odesláno 14. února 2012 (upraveno) V primkach bude cep s aretaci pomoci prisroubovane desticky. Vykresy musis loudit od nekoho jineho, ale jsou zbytecne.Vetsinou se to spravuje vyfutrovanim a ma se u toho vymenit cep, nebo alespon se mu MUSI vratit valcovy tvar.Odhadni si povolenou vuli a tolerance (delka cepu vuci delce paky rotoru s jeho vui vuci zakladne a mustkum). Futro mosazne (hodinarska, tvrda, ne mosazna pajka), Bulova v 60tych pouzivala beriliovy bronz (stavim se do fronty, jestli sezenes, edit - vagon neberu), cep nejaka pruzinova nastrojovka, popustit kvuli lomum.Delal jsem to zatim jednou (a ceka mne to jeste alespon 15x) a nakonec to musis spasovat "rucne", to proste merenim netrefis. Taktez lapovani grit400 je VELMI hrube, konec musi jit pastou nalesklo pod 20x lupou. Hodne trpelivosti ... preji a nedej se odradit tim, ze to napoprve bude horsi nez ten ochozeny cep :-) Upraveno 14. února 2012 uživatelem Rs. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
RadekCX Odesláno 14. února 2012 Autor Nahlásit Sdílet Odesláno 14. února 2012 ahoj, uz jsem to sundal - ten plisek uz jsem odhalil ;-) a cele jsem to sundal chtel jsem se kouknout jak je to opotrebovane tak jsem nazhavil fotak s makrobjektivem a jeste s mezikrouzkem a nafotil to: http://www.cncnet.info/galery/hodinky/calibr96/ (makrozabery jsou ty DSCxxxx.jpg) je to tam pekne videt jak se cep sjizdi konicky od zakladny a aspon na prvni pohled ta dira v tom rotoru vypada netknute - zkusim to zkontrolovat nejakym kalibrem - takze asi jde hlavne o ten cep - dival jsem se jak je tam ten cep zalisovanej - vidim dobre ze na tom korpusu je nechanej lem, kterej se po nasunuti cepu zapertluje pres hranu toho cepu? je to videt na http://www.cncnet.info/galery/hodinky/calibr96/rotor1.jpg ze kolem tela toho cepu v korpusu je takovej otrep predpokladam, ze ty cepy uz jsou nesehnatelne - preci jen to vyfutrovani a pripasovani diry se dela snaz nez ten cep - jsme sice vybaveni docela slusne, ale na o neco vetsi vyrobu - do MN80 to neupnu (spis nemam ty hodinarske klestiny co se k nemu dodavali) - budu muset zbastlit nejake vreteno na hodinarinu no z berilioveho bronzu se delaji treba lodni srouby (modelarske) Octura - nejsou levne ale ani nejsou zase uplne cenove scifi - chce to zajet na MS a obihat zavodniky cas od casu se je podari urazit ;-) mozna ze neco doma vyhrabu http://www.gravesrc.com/OCTURA_1427_PROP_27X37_8_125_BERYLIUM_p/oct-1427.htm Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bohus76 Odesláno 14. února 2012 Nahlásit Sdílet Odesláno 14. února 2012 Bulova v 60tych pouzivala beriliovy bronzJe problém sehnat beryliový bronz vůbec a nebo ber.bronz o průměru třeba 1mm ?Nebo o jaký formát by ti šlo?Sorry za OT Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rs. Odesláno 14. února 2012 Nahlásit Sdílet Odesláno 14. února 2012 (upraveno) imho - nejsem hodinar, ani strojar, ale programator a elektrikar, ten cep je na odpis.Ja volil cep vylisovat, diru opatrne "zarovnat" do kulata (jakoby protahnout hod. vystruznickem - takova 5-ti boka jehla) a cep jsem delal na jedno upnuti znova, +0.05 nozem, konec do spice a po setinkach kameny odmerovat rotorem.Jestli je to dobry postup nevim, to musi rict hodinari jako mechano a pod.Mam neco velikosti MN80, normalne s univerzalkou, ten cep je imho hovadina upinat do klestin, stejne to hazi. Takze do jezka nebo natmelit. Klestiny jsou dobre tak na hlazenku, ale na rekonstrukce se pouzivaji jine principy upnuti. Hazivost +-0.005 je 1.2nasobek povolenych toleranci. A protoze podruhe nehodlam nekoli hodin brousit, tak jsem si udelal takovou malilinkou brusku na kulato o velikosti noze, kluzne kuzely.Do dilny se bohuzel ted dostanu tak jednou za dva mesice, takze tyto strojky stoji a ucim se "adjustovat". Dily na PRIM nemam zadne, mam neco velmi malo na swiss a USA ... Za tip na lodni sroub diky, jsem na letadla, lodicky neznam.... Upraveno 14. února 2012 uživatelem Rs. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rs. Odesláno 14. února 2012 Nahlásit Sdílet Odesláno 14. února 2012 (upraveno) Bohus - no, pokud ho budes chtit paletu, lepe kamion, tak Ti tip dam. pokud ho potrebujes 15 cm prm 2.5, tak fakt nevim.edit - proste standardni kulatinka (drat) zhruba prumeru na vyrobu lozisek, tj 2.5-5 mm, minimalni pouzitelna delka pro mne je cca 2cm, Upraveno 14. února 2012 uživatelem Rs. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
RadekCX Odesláno 14. února 2012 Autor Nahlásit Sdílet Odesláno 14. února 2012 (upraveno) imho - nejsem hodinar, ani strojar, ale programator a elektrikar, ten cep je na odpis. Ja volil cep vylisovat, diru opatrne "zarovnat" do kulata (jakoby protahnout hod. vystruznickem - takova 5-ti boka jehla) a cep jsem delal na jedno upnuti znova, +0.05 nozem, konec do spice a po setinkach kameny odmerovat rotorem. Jestli je to dobry postup nevim, to musi rict hodinari jako mechano a pod. Mam neco velikosti MN80, normalne s univerzalkou, ten cep je imho hovadina upinat do klestin, stejne to hazi. Takze do jezka nebo natmelit. Klestiny jsou dobre tak na hlazenku, ale na rekonstrukce se pouzivaji jine principy upnuti. Hazivost +-0.005 je 1.2nasobek povolenych toleranci. A protoze podruhe nehodlam nekoli hodin brousit, tak jsem si udelal takovou malilinkou brusku na kulato o velikosti noze, kluzne kuzely. Do dilny se bohuzel ted dostanu tak jednou za dva mesice, takze tyto strojky stoji a ucim se "adjustovat". Dily na PRIM nemam zadne, mam neco velmi malo na swiss a USA ... Za tip na lodni sroub diky, jsem na letadla, lodicky neznam.... ja vim, ze ten cep je po smrti - mozna varianta je take ho olestit jak je, nasunout do rotoru a zatemovat jak cep tak to kolecko na sebe - neni to sice uplne koser, ale nektere veci takhle funguji leta - kdyz jsem takhle zatemoval pistni cepy na modelarske 3.5ccm tak se mi smali a dodnes to tam tak je a ten motor toci 30.000rpm a ma skoro 1hp imho kdyz to vidim tak hlavni pruser celeho reseni je, ze kazdej kaslal na to ten cep obcas namazat - takze to dopadalo jak to dopadalo pokud by se ten cep delal na jedno upnuti tak ho klidne muzes tocit v klestine - uplo by se to za tu rozsirenou cast - stocil ten male prumer a pripasoval na rotor a pak by se stocil velkej prumer a na zaver by se to upichlo - je to na jedno upnuti edit: jinak mame stejna povolani jak vidim - programator (velke klient-server aplikace) a zakazkovej vyvoj HW (to uz jsem ale utlumil) ;-) Upraveno 14. února 2012 uživatelem RadekCX Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rs. Odesláno 14. února 2012 Nahlásit Sdílet Odesláno 14. února 2012 No, u zatemovani - vem v uvahu, ze nesmis pohnout s ozubenim kola, a to je problem.Temovanim na stred (rozklepavanim) se vyjmecne zvetsoval prumer kola.Na jedno upnuti - vim, ale za tu rozsirenou cast to neupnes, garantuji, ma by oko 0.5-0.8 mm. jestli hodlas ztencovat cep, tak natmelit a za tepla srovnat hazivost nozem. Mozna to upnes do stupnovite klestiny, ale bude to dost nejiste.Navic vyroba te diry neni az takova sranda, tu muzes zkazit jednou (ozubeni), musi byt pomerne presne jak na stred tak i odklon, cepu si vyrobis kolik mas trpelivosti. Ten AS (A. Schild) strojek co jsem delal to mel resene podobne, ten prede mnou ten cep delal taky cely novy, jenom to kaleni nebo material nebyl idealni.Ve sve podstate roztemovani je "nehezka" oprava, ja to nemam na kseft, takze mne to nejak nebere. Jakoukoliv takovou opravou se dostanes s cenou nad hodnotu tech hodinek, takze nema smysl "setrit". Toto nema smysl flakat, za pusu koupis peknou novou china a bude fungovat lepe nez tyto primky ... Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
RadekCX Odesláno 14. února 2012 Autor Nahlásit Sdílet Odesláno 14. února 2012 Na jedno upnuti - vim, ale za tu rozsirenou cast to neupnes, garantuji, ma by oko 0.5-0.8 mm. jestli hodlas ztencovat cep, tak natmelit a za tepla srovnat hazivost nozem. Mozna to upnes do stupnovite klestiny, ale bude to dost nejiste. si zrejme nerozumime (zjednoduseny postup) - vezmu kulatinu treba d=5mm - usponuju ji - zarovnam z cela, stocim neco nad prumer cepu (cca 0.7mm co jsem meril), dopasuju/dolestim (tohle bude nejvetsi pakarna) na diru v rotoru, pak osadim vnejsi prumer toho cepu (cca 3.5mm) a pak ho upichnu z kulatiny tak aby mel ten vnejsi prumer spravnou tloustku upnute to bude za prumer materialu tedy tech 5mm nebo co najdu na MN80 bude spis problem s reznou rychlosti - preci jen pri prumeru 0.7mm se to musi uz trochu vrtet - ja tam mam menic takze z toho vyzdimu tak 2.800rpm na motoru krat cca 2.5 prevod na vretenik - no snad by to mohlo stacit Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rs. Odesláno 14. února 2012 Nahlásit Sdílet Odesláno 14. února 2012 (upraveno) postup - j, ja pochopil, ze chces podtacet ten puvodni cep. zvaz pred upichnutim nechat rezervu na podtoceni, prelestit na rozmer vetsinu zadni strany a odpichnout. tolerance neni kriticka, musi to byt tenci nez vyska obruby pro zalisovani. Kriticky je opet prumer, ale uz ne kuzelovitost. Rezna rychlost staci cca 4-5tis, s fortelem se da i 3 a mene, aby Ti to taky pobral nuz, protoze pokud nemas vakuove kaleni a popousteni, tak po hrubem (+1/2mm) doporucuji kalit v krabicce.Co nejmensi studena spona=co nejmensi "otlaceni" materialu, ja nevim jak to popsat, proste se to nesmi samo zakalit ani omylem. Bude potom problem pri dobrusovani a lesteni. Upraveno 14. února 2012 uživatelem Rs. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Chosé24 Odesláno 14. února 2012 Nahlásit Sdílet Odesláno 14. února 2012 si zrejme nerozumime (zjednoduseny postup) - vezmu kulatinu treba d=5mm - usponuju ji - zarovnam z cela, stocim neco nad prumer cepu (cca 0.7mm co jsem meril), dopasuju/dolestim (tohle bude nejvetsi pakarna) na diru v rotoru, pak osadim vnejsi prumer toho cepu (cca 3.5mm) a pak ho upichnu z kulatiny tak aby mel ten vnejsi prumer spravnou tloustku upnute to bude za prumer materialu tedy tech 5mm nebo co najdu na MN80 bude spis problem s reznou rychlosti - preci jen pri prumeru 0.7mm se to musi uz trochu vrtet - ja tam mam menic takze z toho vyzdimu tak 2.800rpm na motoru krat cca 2.5 prevod na vretenik - no snad by to mohlo stacit A nechceš raději novou plotnu samonátahu i s čepem ? Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
RadekCX Odesláno 15. února 2012 Autor Nahlásit Sdílet Odesláno 15. února 2012 A nechceš raději novou plotnu samonátahu i s čepem ? no jestli ji mas tak si ji rad vezmu ja si ten cep zkusim udelat tak jako tak - uz jen proto, abych si overil, ze to jde - navic ten novej cep muze byt volnej pokud je vydrene to kolecko v rotoru a tak kdyz ho budu delat tak si ho pripasuju lepe Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
RadekCX Odesláno 15. února 2012 Autor Nahlásit Sdílet Odesláno 15. února 2012 postup - j, ja pochopil, ze chces podtacet ten puvodni cep. zvaz pred upichnutim nechat rezervu na podtoceni, prelestit na rozmer vetsinu zadni strany a odpichnout. tolerance neni kriticka, musi to byt tenci nez vyska obruby pro zalisovani. Kriticky je opet prumer, ale uz ne kuzelovitost. Rezna rychlost staci cca 4-5tis, s fortelem se da i 3 a mene, aby Ti to taky pobral nuz, protoze pokud nemas vakuove kaleni a popousteni, tak po hrubem (+1/2mm) doporucuji kalit v krabicce. Co nejmensi studena spona=co nejmensi "otlaceni" materialu, ja nevim jak to popsat, proste se to nesmi samo zakalit ani omylem. Bude potom problem pri dobrusovani a lesteni. no se starym cepem se nema smysl crcat - je lepsi delat z noveho komplet co se tyka rezne rychlosti - nic proti tomu co pises, ale prave proto, je treba dodrzet reznou rychlost - prave proto, aby byly rezne podminky stejne (prave bez ohledu na toceny prumer) - kdyz se to smidla na nizsi tak to sice take jde, ale neudelas povrch (vytrhava se to atd.) - co se tyka spon - to je jasne, ze se to musi brat pomalu, aby se to stihalo chladit (ona rezna kapalina dokaze cary s chlazenim i povrchem) a neodtlacovalo o vikendu se snad dostanu do dilny tak uvidim jestli na to dojde Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.
Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat
Vytvořit účet
Vytvořte si nový účet. Je to snadné!
Vytvořit nový účetPřihlásit se
Máte již účet? Zde se přihlaste.
Přihlásit se