Přejít na obsah

Operativní leasing


Doporučené příspěvky

Návštěvník Zmizík
Odesláno

Hej hola, fandové motorismu a finančních služeb. Pomalu budu přemejšlet o novým služebním vozidle a chtěl jsem se zeptat. Jako jedna z možností mě napad operativní leasing, tak jak ho všude prezentujou. Tj. veselý chlapík si pěkně jezdí, vo nic se nikdy nestará a po třech čtyřech letech si vezme nový fáro a tak dokola, když to dobře jde. Totiž když si spočítám, co mě stojí můj současný automobil, tak to měsíčně vyjde na docela dardu (akontace+leasing.splátky+servis+pneu+benzín 11l/100km) - takže by mě asi nevadilo, kdybych to všechno platil v jedný koncentrovaný částce, teda mimo benzínu.. Máte někdo pozitivní/negativní zkušenost? Napadá mě třeba: Nabízej výměnu pneumatik, ale co když tam daj nějaký jebky, to na tom budu muset jezdit? Nebo třeba: V jakým stavu se po čtyřech letech používání má (musí) ten automobil nacházet, jsem přece jen trochu čuně...? Nebo jak to je s nájezdem - ujedu třeba místo smluvních třiceti tisíc za rok čtyřicet a budu doplácet nějakej ranec nebo co? Existuje na to nějaká super firma? Tj. docela rád zaplatím za nějakou službu ale zas nechci bejt vyloženě za hejla.. Díkes.

Odesláno

Potkal jsem člověka, co má na operativní leasing Cayenne S. Platí 30 tkč měsíčně a neřeší vůbec nic, kromě tankování. Sjede za sezónu gumy, dostane nové. Když musí do servisu, tak ho tam někdo odveze. Přezutí na léto/zimu neřeší, pojištění neřeší. Je to prostě pohodlné

Odesláno

Něco podobného se řešilo zde třeba bude vyhovovat. Já se toho chytil a zítra si jdu pro auto. Ale je tam limit půjčení na 6měsíců a 10000Km. Což je i pro mě málo, ale řešení je, budu couvat cca 2000Km :rolleyes:

Návštěvník Zmizík
Odesláno

Potkal jsem člověka, co má na operativní leasing Cayenne S. Platí 30 tkč měsíčně a neřeší vůbec nic, kromě tankování. Sjede za sezónu gumy, dostane nové. Když musí do servisu, tak ho tam někdo odveze. Přezutí na léto/zimu neřeší, pojištění neřeší. Je to prostě pohodlné

 

Hm, tak skoro na stejnejch nákladech jsem s Outbackem... :(
Odesláno

no možná to bylo 60...:guiltysmiley: . Jsme se bavili krátce, ale zaujalo mě, jak se o nic nestará. Nalítá s tím tolik, že gumy mění i 2X za sezonu a neplatí za to nic navíc

Odesláno

Nalítá s tím tolik...

To bude nějaký slušný produkt. Bavil jsem o tom se známým, který si chtěl vzít Insignii (nakonec cash) a všude měl omezení např. 15 000 kilometrů za rok.
Návštěvník J. V. Pleva
Odesláno

Ukázka kalkulace mého bývalého služebáku (kupováno tuším 2006, ale princip zůstává podobný):

 

VW Touran 2.0 FSI Highline

Item                       | Listpr. | D% | Investment
Basic price                | 793 000 | 12 | 697 840
Bi-Xenon headlights        |  32 900 | 12 |  28 952
Comp.acces.-Constr,rugs    |   3 660 |  0 |   3 660
VIN etching windows        |     840 |  0 |     840
Hands-free set Parot       |  11 000 |  0 |  11 000
Winter set                 |   9 700 | 12 |   8 536
Alloy Wheels Magny Cours   |   4 500 | 12 |   3 960
Cargo safety net           |   5 800 | 12 |   5 104
Parkpilot                  |  12 300 | 12 |  10 824
Alarm with back-up-horn    |  12 000 | 12 |  10 560
Radio RCD 500              |  10 200 | 12 |   8 976
Metallic paint grey bamboo |  11 000 | 12 |   9 680
Sum                          906 900      
Calculated investment                       799 932

Mileage/year: 37500 km
Duration: 48 months
Interest: 5.07 %
Interest base CZK: 517 566
Residual value CZK:  235 200

Service                       | Service specification             | per month | per KM
Depreciation                  |                                   | 11 765    | 3.7649
Interest cost                 | fixed                             |  2 187
Road tax                      | 250,00
Taxes                         | Fees: Higway, Registration, Radio |    190   
Third party insurance         | ALLIANZ + Glasses insurance       |    673
Fully comprehensive insurance | ALLIANZ 5% / Min 5.000            |  2 594
Passenger insurance           | ALLIANZ                           |     80
Legal Protect. Insurance      | D.A.S.                            |     19
Maintenance                   |                                   |  2 081    | 0.6660
Tyres                         | Winter tyres included "H"         |  2 088    | 0.6682
Replacement car               | Category: E, Days/Year: 1         |     30
Road assistance               |                                   |    104
Management Fee                |                                   |    350


Total Lease costs: 22 410

Each less driven kilometer will be credited at CZK:  1.3342
Each more driven kilometer will be invoiced at CZK:  2.4637

A tady je trochu novější kalkulace kolegova auta, to už zkrouhli limity:

 

post-22558-033693400 1338930275.jpg

Odesláno

Zdravim, je důležité jaké přesně služby si s leasingovkou domluvíš že budou součástí OL. Splátka se odvíjí od rozsahu služeb, (např. je v tom zahrnutá i dálniční známka), nájezdu, pořizovací ceny a prodejní ceny na konci leasingu. Ta může být pevná, nebo otevřená tj. leasingovka auto na konci prodá a zbytek vyúčtuje oproti splátkám.

Každá leasingovka má trochu jiné podmínky ale zhruba to funguje následovně: Platíš nějakou měsíční částku ve které máš co si domluvíš (pojištění + servis + gumy + ...). S autem jezdíš do smluvních servisů (servis má smlouvu s leasingovkou) a jen podepisuješ soupis prací, servis pak fakturuje leasingovce.

Hodně důležité je co bude na konci leasingu a na to pozor! Zase záleží na leasingovce ale třeba u Leaseplanu máš pokutu za nadměrné kilometry tj. ve smlouvě máš nájezd třeba 75 000 za 3 roky, najedeš 90 000 a z rozdílu Ti dopočítají poplatek. Obecně je třeba se hlavně soustředit na to co všechno budeš doplácet po skončení leasingu - a vyjednat si co nejlepší podmínky :)

Odesláno

Osobně mám zcela jinou zkušenost. Právě Audi A6 je na splátky dost drahé, údajně prodejní cena staršího Audi je dost nízká. Zde má jasně výhodu Octavia, VW. Např. A6 a Pasát - leasing na 5 let, měsíčně A6 o cca 8k dražší splátky (rozdíl v pořizovací ceně cca 200k, takže splátka po rozpočítání by se měla lišit o cca 3k).

Odesláno (upraveno)

My máme operáky od třech leasingovek - vyhraje dycky ta nejlevnější nabídka. Auta máme na 4 roky, nájezd do 160 tkm, full servis included (vyzvedávají auta na servis, vozí je zpátky, výměna letní/zimní včetně ráfků, běžná údržba s náhradním autem atd. - i když to je spíš na dohodě se servisem než s leasingovkou), nechybí plná pojistka, a to včetně čelního skla a sedadel.

 

Splátky jsou od 15,5 do 22,5 podle třídy bez DPH. V tý nejnižší jsou oktávky, BMW 1er, Audi A3, Volvo V50, Ford Focus apod., v nejvyšší potom auta do 1,2M pořizovačky (před slevama bez DPH), čili A6, 5er, VW Multivan atd. Hodně důležitá je u smlouvy zůstatková cena auta na případný odprodej, která se promítá do výše splátky.

 

Podle provozu se potom provádí rekalkulace splátek (když má člověk typicky výrazně vyšší nájezd).

 

Pravdou je, že je výhodný nic neřešit a jen jezdit. Můj Sharan měl cenu před slevama a včetně DPH téměř milion korun a splátka za něj pro firmu je cca 17K měsíčně. Blbý je, že jako jednotlivec či firma s jedním autem se k podobnejm částkám asi nedostaneš :/. Ale nevím, třeba jo.

Upraveno uživatelem KFL
  • Po letech...
Odesláno (upraveno)

No výhodou u operáku je ta doba minimální délky smlouvy, ta není... na rozdíl od jiných financování. Pár výhod co nabízí operativní leasing najdeš spíše u firem. Ono každému to nemusí sednout, takže zkušenosti jsou různé. Výhoda je, to co píšeš. Neřešíš nic... o vše se stará vlastník vozu, tedy leas. agentura.

Upraveno uživatelem Vašeck
Odesláno

Ja mam zkusenost s Oplem od Arvalu, ale bohuzel jenom jako uzivatel, i kdyz nektere veci jsem poruznu zjistil. Mam auto na 4 roky/200 000 km, zahrnuje to plny servis, jak bylo zmineno vyse - CR znamka, gumy, servis, pov+havarijka. Jestli budeme neco platit navic, kdyz najedu vic nevim, ale nikdo me na to neupozornil. Na servis/gumy jezdim tedy sam, ale to je mi vlastne jedno, ptz bez auta stejne moc fungovat nemuzu. Mame i 5 dni zdarma nahradni auto pri opravach. Cenove to vychazi podle sefa podobne/hur (nerekl presny cifry), nez kdyz jsem mel dlouhodobe pujcenou (smlouva vzdy na mesic+) O2 od Europcar.

Mluvili i do vybavy - vic naslaply auto se jim pry lepe proda. Obecne by mel byt Arval drazsi oproti treba CSOB leasing.

Odesláno

Sice nevím, proč se téma otvírá po tak dlouhé době... Ale přispěji trochou do mlýna..

 

Leasujeme Audi, Superby a Octávky

 

Služby all in/5let nebo nájezd 180 kkm - co je dřív tak se mění..

 

nejlevnější nám jsou v tomto pořadí

 

Auto Klokočka - mají svou leasingovku

ALD - což je v podstaě KBanka

CSOB

Sixt

a nejdražší je Leaseplan - středně vypavená Oktávka při stejných podmínkách přibližně od 8500/měs po nejdražší 11000 měs.. obecně se vrcí 0,7 CZK za nedojeté kilometry a za přejeté se doplácí do 1,5 CZK za přejeté km

Odesláno (upraveno)

Hej hola, fandové motorismu a finančních služeb. Pomalu budu přemejšlet o novým služebním vozidle a chtěl jsem se zeptat. Jako jedna z možností mě napad operativní leasing, tak jak ho všude prezentujou. Tj. veselý chlapík si pěkně jezdí, vo nic se nikdy nestará a po třech čtyřech letech si vezme nový fáro a tak dokola, když to dobře jde. Totiž když si spočítám, co mě stojí můj současný automobil, tak to měsíčně vyjde na docela dardu (akontace+leasing.splátky+servis+pneu+benzín 11l/100km) - takže by mě asi nevadilo, kdybych to všechno platil v jedný koncentrovaný částce, teda mimo benzínu.. Máte někdo pozitivní/negativní zkušenost? Napadá mě třeba: Nabízej výměnu pneumatik, ale co když tam daj nějaký jebky, to na tom budu muset jezdit? Nebo třeba: V jakým stavu se po čtyřech letech používání má (musí) ten automobil nacházet, jsem přece jen trochu čuně...? Nebo jak to je s nájezdem - ujedu třeba místo smluvních třiceti tisíc za rok čtyřicet a budu doplácet nějakej ranec nebo co? Existuje na to nějaká super firma? Tj. docela rád zaplatím za nějakou službu ale zas nechci bejt vyloženě za hejla.. Díkes.

Na pneu jsou různé kategorie, takže si můžeš vybrat lepší gumy a jasně ti řeknou jaké značky tam budeš mít. Auto vrátíš tak jak ho máš, ale můžeš pak doplácet za nějaké poškození apod. Pokud přejedeš, tak budeš platit určitou částku za každý km, zase na druhou stranu, když ujedeš méně, tak ti nějaké peníze vrátí. Pokud přejedeš, tak to je tuším kolem 1,- Kč/km, nebo něco hodně podobného, tj. žádná rána to není :)

Zkus si poptat např. Hertzlease, ALD nebo Leaseplan. 

 

EDIT: až teď vidím, že reaguji trochu pozdě :)

Upraveno uživatelem Jörg8X
  • Po roku...
Odesláno

Abych nezakladal nove tema, tak to zkusim sem:

 

 

Nakonfiguroval jsem si Sharana a jsem tam za 1,2M bez dane, coz me malicko nasralo. Tak premyslim o moznostech:

var1- koupit novy, kdyz ho budu provozovat 10 let (manzelka s tim rocne i s dovolenyma najede max 20kkm) a zbytkova cena bude 200kkc tak to je ztrata na amortizaci 1M, tedy 100kkc rocne

var2- koupit ojety tak do 30kkm a usetrit tak 200kkc, coz by delalo rocni ztratu na amortizaci za 10 let cca 80kkc/rok

var3- poridit operak - ale nemam vubec tuseni, na kolik to vyjde a jestli se jednotlivec/mrdka jako ja, dostane na neco smysluplnyho..

 

poradi nekdo?

Odesláno

Teď jsem počítal auto, pokud chceš auto za 1,2 bez daně tak budeš operák s limitem 20tis. km rok platit cca 18 tis. měsíčně, bez dph.

Jako FO jsi tedy ročně skoro 250 mínus, ale zase si můžeš vybrat co dva roky nové auto ;)

 

Pro tebe se operák na takové auto rozhodně nevyplatí, varianta 2 je nejlevnější.

Odesláno

Teď jsem počítal auto, pokud chceš auto za 1,2 bez daně tak budeš operák s limitem 20tis. km rok platit cca 18 tis. měsíčně, bez dph.

Jako FO jsi tedy ročně skoro 250 mínus, ale zase si můžeš vybrat co dva roky nové auto ;)

 

Pro tebe se operák na takové auto rozhodně nevyplatí, varianta 2 je nejlevnější.

 

a levnejsi operaky s mene castejsim menenim auta nejsou? (napr vymena 1x 4 roky).

 

Provoz koupeneho auta znamena podle me rocne tak 20k pojisteni, 10k servis, 5k gumy = 35k / 12 = ~3kkc/mes. Rocne prijdu o 100k na amortizaci, takze na mesic to je ztrata ~12kkc. Takze pokud bych se dokazal dostat na operak nekde kolem tehle castky, tak by to mohlo davat smysl.

Odesláno (upraveno)

Myslím že se tam nedostaneš, počítáš zcela správně, ale full servis operák třeba na Superb s cenou 0,9 s daní je za 13500 měsíčně s daní při 5% spoluúčastipro FO.

A tam mají 3 roky a 50tis. km max. nájezd.

Zdroj zde: https://www.vwfs.cz/financovani-znacek/skoda-finance/skoda-operativni-leasing.html

 

Jo samozřejmě to je přímo koncernová nabídka, někdo může jit níž, ale 12 u auta za 1,5 to nebude.

Upraveno uživatelem tommas4
Odesláno

Abych nezakladal nove tema, tak to zkusim sem:

 

 

Nakonfiguroval jsem si Sharana a jsem tam za 1,2M bez dane, coz me malicko nasralo. Tak premyslim o moznostech:

var1- koupit novy, kdyz ho budu provozovat 10 let (manzelka s tim rocne i s dovolenyma najede max 20kkm) a zbytkova cena bude 200kkc tak to je ztrata na amortizaci 1M, tedy 100kkc rocne

var2- koupit ojety tak do 30kkm a usetrit tak 200kkc, coz by delalo rocni ztratu na amortizaci za 10 let cca 80kkc/rok

var3- poridit operak - ale nemam vubec tuseni, na kolik to vyjde a jestli se jednotlivec/mrdka jako ja, dostane na neco smysluplnyho..

 

poradi nekdo?

 

Zkus mrknout tady:  http://www.rt-torax.cz/leasing-347-1-0/VW-Sharan-2-0-TDI-BMT-Highline-6mist.html, měl jsem od nich 4 roky Tiguana pro manželku a vše OK...

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...