Přejít na obsah

BIKE [2007-2020]


Doporučené příspěvky

Odesláno (upraveno)

Chtěl bych mladé (158cm, 53 kilo) koupit na léto kolo, asi celoodpružený.

Tak nějak čekám, že na tom udělá ročně tak do 500 kilometrů.

Nemáte někdo nějaký rozumný tip?

Jako nečekám dravce za sto litrů, to fakt ne, ale ani šunt z Tesca.

Prostě aby to bylo tak nějak rozumně kvalitní, hezky to vypadalo a až to budu dávat na roční servis, aby mechanik neplakal jako Mechano, když vidí Poljoty a Rakety.

Díky.

 

Edit: a když prej bude fialový, tak bude nadšená :)

Upraveno uživatelem NIGHTinGALE
Odesláno

Chtěl bych mladé (158cm, 53 kilo) koupit na léto kolo, asi celoodpružený.

Tak nějak čekám, že na tom udělá ročně tak do 500 kilometrů.

Nemáte někdo nějaký rozumný tip?

Jako nečekám dravce za sto litrů, to fakt ne, ale ani šunt z Tesca.

Prostě aby to bylo tak nějak rozumně kvalitní, hezky to vypadalo a až to budu dávat na roční servis, aby mechanik neplakal jako Mechano, když vidí Poljoty a Rakety.

Díky.

 

Edit: a když prej bude fialový, tak bude nadšená :)

 

A proč celopéro pro holku, která najede ročně 500km?? Kudy ji chceš tahat?

Odesláno

Řazení fakt měnit nebudu, chtěl jsem (Force) ale dlabu na to :) mě se káble na odiv líbí.

 

Ještě k těm výběrům velikostí a radám, já mám ramena 49 cm, znamená to, že mám 44cm rodla na silnici špatně? Na horáku mám 660mm vlaštovky a není to sjezďák, je to špatně? Na X kolech předtím jsem měl rovná řídítka 560, 580 a 610mm, je to teda taky špatně? Prakticky na žádném kole se mi nepodařilo mít v zákrytu, nebo čem to, nábu a řídítka, je to špatně? Mezeru jsem na favoritu mezi "štanglí a rozkrokem" neměl ani na pěst, naproti tomu na RB, nebo na Kleinu jsem měl mezeru i 30 cm, jeto tak dobře? :)Když dám nohu na silničce patou na pedál, tak ji mám pokrčenou o cca 2cm, je to dobře? :D SEdlo mám na fullu mírně špičkou dolů, aby se při sednutí srovnala do roviny, je to blbý? A takhle se dá komentovat celý postup...

 

Při stejné výšce můžou mít lidi rozdíl v délkách 5 cm v trupu, rukách nebo nohách, rámy od Kleinu a třeba Authora mají naprosto odlišnou geometrii, rámy kol v ceně 10 tisíc a 20 tisíc taky. Sloping a velikosti jsou velmi různý (viz ten klein třeba)... Takhle by se dalo pokračovat, člověka který neví která bije můžou tyhle rady spíš zmátnout. Raděj bych fakt nechal radu na prodavači u konkrétního kola.

 

Ještě k tomu Amuletu, kolo je to nadmíru pěkný, váha nekecá (viz. popis velikosti a bez pedálů), u této značky opravdu neplatíte za název jako u Artura, a to "pseudo" co prodáváj v Liberci, mno je to konfekce čajna (ebay je toho plnej ale bez laku a nápisů), stejně jako nakonec ten Amulet a Artur a 90% ostatního. Jen s vlastním nápisem,opravdové značky mají výhodu v tom, že tam sami zajedou a ošahají a vyzkouší, číňani totiž umí už docela dobře, ale člověk je musí hlídat a kontrolovat, oni okopírují a vyrobí cokoliv s jakoukoliv chybou nebo nesmyslem.

Odesláno

NiGu já bych radil Giant Trance X, závodit nebudete a loni to bylo z kategorie povozeníčko podle mě snad nejpovedenější kolo, třeba zde nebo zde .

 

Pokud chceš vybírat fialový, tak good luck :D

Zde je test, tohle kolo jsem jel loni spolu s dalšíma 20-30ti a přišlo mi snad úplně nejpřátelštější, až neuvěřitelně poslušné a se zdvihem 120mm jako kolo se 150mm (v pozitivním slova smyslu - rezervy a pohodlí), přitom rychlé a přesné.

Odesláno

Kucí jak jste tady házeli ty kotoučovky a všelijaký výhody, mám k tomu jeden osobní poznatek. Červená a černá sjezdovka se neslučuje s funkcí nižších řad kotoučovek. Sám jsem byl svědkem, jak se zapekly pístky na Juliích a kolo jelo jako sáně. Já akorát zasmrděl spálenejma špalkama, ale kola se pořád točily a brzdilo to sice špatně, ale dost nato, abych si nerozbil tlamičku.

Rekreační ježdění tedy nemusí být vždy jenom o pupíkářském výletu od hospody k hospodě. Jezdím třetím rokem na stařičkém sectoru na véčkových XT brzdách, vybavení LX a na to co to má najeto a kolik se do všecho dostalo v Maroku písku, to všechno šlape jako hodinky.

Chci tím říct, že pokud někdo sháníte slušný kolo za dobrý peníze, není od věci se kouknout po inzerátech a koupit něco staršího po nějakém honiči gramů, protože to bude za hubičku a dost často je to vybavené na sto let rekreačního huntování. Nechat si poradit v krámu je asi to poslední, co by člověk měl zkoušet. Sebevětší enthusiasta se bude snažit především prodat...

 

Mám za léta freeridového blbnutí a jednou zlomeninou holení kosti projeto docela dost kol a ač se mi snaží výrobci a prodejci namluvit opak, dobrá kola se přestala vyrábět v roce 2005. Od té doby sleduju akorát úbytek životnosti, nárůst složitosti komponent a zvyšování cenového rozdílu mezi jednotlivými řadami. Nakonec je to stejně většinou Tchajwan, jen vyšší řady jsou dělané v původních domácích továrnách.

 

Takže až dojezdím stařešiny Author Sector(MTB) a Merida 909(Silnice) nastane mi veliká prekérka. Je tu někdo, kdo by mi už teď poradil, po čem se začít koukat jako o nástupcích?

Odesláno

I ty knedlo :) Kola se přestaly vyrábět dřív než v roce 2005 :)

 

Trochu bych oponoval, i dnes se dá koupit dobrý KOLO. Je pravda, že je toho čím dál míň a těžko se to hledá. Dneska se spěchá ještě víc a všechno se snaží firmy ošulit a zjednodušit.

 

Pokud máš za sebou léta Freeride, tak musíš vědět, jak se brzdí na sjezdovce, žádná brzda nevydrží kontinuální brzdění po celou cestu dolů, ani ty tvoje véčkový XTéčka (taky jsme je měl, i s pantografem a v těch letech sice celou cestu cvakaly, ale měly super špalky, to Shimano fakt válí). Osobní zkušenost s Juice 7 kotouče 203mm, sjezdová trať v Jasné, dole smrděly brzdy jako stádo bubáků :D, nicméně brzdily, a takový nudy jako Špindleruv Mlýn, Blava, Karlovice, Myjava, Ramzová... tam se ani pořádně neohřály.

 

Dej vědět, až budeš vybírat nový kola, každej rok se to mění, za sebe můžu na silnici doporučit rozhodně karbonový Meridy, Spešly :), Scotty, Treky... ono toho není zase málo. V MTB je situace podobná, samosebou dnes člověk nemůže čekat žádný zázraky z garážovek, komerce a tlak na cenu a zisky to všechno skoro poslaly do prde... Viz. krásný příklad Kona, všechny vypadají a jsou jako z obchoďáku, hnus pro trochu technicky a esteticky založenýho člověka (odporný detaily, všechno jako z plechu nabřinkaný na lisu, nedotažený a ošizený, a bohužel tohle je napříč skoro všemi značkami, Trek, Scott, Specialized, Meridu a ostatní nevyjímaje.

Odesláno

NiGu já bych radil Giant Trance X, závodit nebudete a loni to bylo z kategorie povozeníčko podle mě snad nejpovedenější kolo, třeba zde nebo zde .

 

Díky, Petře, to mi přijde dobrý, těch 35 tisíc mi přijde celkem O.K.

 

Ještě teda zvážím, jestli není celoodpružený kolo nesmysl, jak tu někdo psal.

Ale zase to člověk nekupuje na rok, tak by to možná za tu vyšší cenu stálo.

 

I když... třeba to ani nebude potřeba - o víkendu jsem kupoval mladé kolečkový brusle, v sobotu to půjde poprvé zkusit, tak si možná namele tak, že kolo už chtít ani nebude :)

Odesláno

Hele, jestli se Ti to vejde do rozpočtu, tak vezmi celopéro, konkrétně toho Gianta...

Trance, potažmo celej Giant, je jedno z nejlépe fungujících celoodpruženejch kol, neznám nikoho, kdo by na to nadával a i v recenzích a testech to chválej...

Odesláno

B.F.G. : mozem s tebou iba suhlasit,ked som si kupil v 1996 prvy full Kona,tak celkove spracovanie bolo uplne inde,ked to porovnam s tym co je dnes v obchodoch,tak mi to pripada ako kolotoc(konkretne Kona tam by som si nevybral).

Samozrejme neplati to uplne celoplosne ale smeruje to tam...

Odesláno

B.F.G. : mozem s tebou iba suhlasit,ked som si kupil v 1996 prvy full Kona,tak celkove spracovanie bolo uplne inde,ked to porovnam s tym co je dnes v obchodoch,tak mi to pripada ako kolotoc(konkretne Kona tam by som si nevybral).

Samozrejme neplati to uplne celoplosne ale smeruje to tam...

 

od Kony jedine toto http://www.konaworld.co/bike.cfm?content=explosif a vymazlit si podla vlastneho vedomia a svedomia
Odesláno

No, já jsem původně chtěl, aby měla prdelku jako ve vatě :)

 

 

Osobně bych to ještě zvážil, posez jako ve vatě bych spíš řešil pořádným sedlem. Celopéro ti navýší cenu a váhu, za těch 35tis. jí třeba v Duratecu poskládají luxusní hardtail, třeba i v té fialové barvě. Nebo zmiňované RB-česká ruční práce a cena bude taky v pohodě.

Odesláno

I ty knedlo :) Kola se přestaly vyrábět dřív než v roce 2005 :)

 

Trochu bych oponoval, i dnes se dá koupit dobrý KOLO. Je pravda, že je toho čím dál míň a těžko se to hledá. Dneska se spěchá ještě víc a všechno se snaží firmy ošulit a zjednodušit.

 

Pokud máš za sebou léta Freeride, tak musíš vědět, jak se brzdí na sjezdovce, žádná brzda nevydrží kontinuální brzdění po celou cestu dolů, ani ty tvoje véčkový XTéčka (taky jsme je měl, i s pantografem a v těch letech sice celou cestu cvakaly, ale měly super špalky, to Shimano fakt válí). Osobní zkušenost s Juice 7 kotouče 203mm, sjezdová trať v Jasné, dole smrděly brzdy jako stádo bubáků :D, nicméně brzdily, a takový nudy jako Špindleruv Mlýn, Blava, Karlovice, Myjava, Ramzová... tam se ani pořádně neohřály.

 

Dej vědět, až budeš vybírat nový kola, každej rok se to mění, za sebe můžu na silnici doporučit rozhodně karbonový Meridy, Spešly :), Scotty, Treky... ono toho není zase málo. V MTB je situace podobná, samosebou dnes člověk nemůže čekat žádný zázraky z garážovek, komerce a tlak na cenu a zisky to všechno skoro poslaly do prde... Viz. krásný příklad Kona, všechny vypadají a jsou jako z obchoďáku, hnus pro trochu technicky a esteticky založenýho člověka (odporný detaily, všechno jako z plechu nabřinkaný na lisu, nedotažený a ošizený, a bohužel tohle je napříč skoro všemi značkami, Trek, Scott, Specialized, Meridu a ostatní nevyjímaje.

 

No český kopečky jsem neměl na mysli, tady prakticky není kopec, kde by musel člověk opravdu brzdit :) Protože kdo brzdí, nevyhraje... Pecanovo starý pravidlo z motokrosu platí snad ve všech odvětvích rychlostního sportu. Ale v těch Dolomitech to bylo delší a i když jsme brzdili hodně přerušovaně, stejně to šlo do kopru. Je fakt, že 95 kilo + váha kola se prostě brzdí špatně.

S Meridou jsem spokojenej moc, ale už má holka nejlepší léta za sebou, nějakej čas jí trápil hovaďák, kterej na ní jezdil závody. Teď slouží dobře, ale už se začíná trochu kroutit v zápřahu. Takže vlastně začínám koukat po něčem novém už teď, protože za ten rok dva, kdy jí budu akutně měnit bude cena kola, který bych chtěl, podobná té, kterou si budu moct dovolit...

Jezdil jsem na Treku a Meridě, ostatní kola neznám. Hodně pěkný kola staví Martin Kovařík, toho má tchán v kolárně, Ale ještě jsem na tom nejel, má trochu nižší stavbu, než bych potřeboval. A švagr má v tej samej kolárně krásnýho CrMo Štěrbu, letovanýho stříbrem a opravdu nádherný kolo, ale nevím, jestli se právě tahle garážovka za ty léta nezhoršila k nepoužití. Moc se mi líbí ten tvůj spešl, ale to je asi mimo mojí cenovou relaci.

Takže pokud máš nějakej nápad už teď, sem s ním, ať začnu mít trochu přehled. Na stránky výrobců se mi nechce moc koukat, stejně tam všichni píšou, že jejich kola jsou nejlepší na světě, mají pro to spoustu důvodů, ale vyzkoušet to nejde...

Odesláno

Osobně bych to ještě zvážil, posez jako ve vatě bych spíš řešil pořádným sedlem. Celopéro ti navýší cenu a váhu, za těch 35tis. jí třeba v Duratecu poskládají luxusní hardtail, třeba i v té fialové barvě. Nebo zmiňované RB-česká ruční práce a cena bude taky v pohodě.

 

No zrovna Duratec je nekoukatelnej zblízka. To bych svařil lepší doma ve sklepě... Celopéro je pravda těžší, ale zase to nemusí pálit NiGovo holku, která na tom najezdí tolik, co pantáta do hospody.

Jestli můžu takovou malou trochu do mlýna, přestože tomu zrovna moc nerozumím: kamarádka přesedlala z celopéra na 29" a je strašně spokojená s pohodlím, plynulostí jízdy a lehkostí kola. Já osobně bych asi šel touhle cestou, ona má GF a spokojenost maximální. Viděl jsem 29" Cannondale s lefty a to by se asi dalo sehnat za peníze, který jsou zajímavý a pohodlí bude velký. A nepředpokládám nějaký krkolomný cesty u děvčete, který má roční nájezd na kole stejnej, jako já ujdu pěšky :)

Odesláno (upraveno)

Taky budu oponovat, pevný horský kolo je nesmysl a anachronizmus :) NIKDY bych už na to nevlez a moje záda teprv ne, ať to má kola 30" nebo 50". Je fuk, jestli to bude mít o kilo víc a komplet v XT, pružinu ničím nenahradíš. Kdyby si to ona sama v trochu rozbitým terénu zkusila, tak se vsadím na 100% že šáhne po fullu. Vyšší váha je šumák, nebude na tom přeci závodit. JAk říká mnoho lidí, co přesdlalo na fulla, je lepší přijet o 5 minut pozděj, ale odpočatej :D RB ani Duratec bych já osobně nezvolil z osobní zkušenosti a tím pádem předpojatosti :)(oboje jsem i jezdil).

 

PS: Ten můj Spešl mě stál 30 tisíc... Obecně na silnici doporučuju nějakej karbon, mě to přišlo po 11 letech MTB jako zázrak, když jsem loni vlezl na Meridu, Spešla, Bianchi a Treka, nemohl jsem věřit, jaký skok udělaly silnice za tu dobu. Oceli bych se nebál, pokud nemá nekroucené 50tisíc+ km, ale pohodlí ani váhou na průměrnej karbon prostě nemá ani náhodou.

PPS: GF už si fakt nekoupí nikdo, max z výprodeje. :(

Upraveno uživatelem B.F.G.
Odesláno

Trochu píchnu do vosího hnízda, mě Duratec i RB svým přístupem v minulosti (zcela) a částečně i v současnosti připomíná Prim. Ostatní si domyslete :)

Odesláno (upraveno)

RB ani Duratec bych já osobně nezvolil z osobní zkušenosti a tím pádem předpojatosti :)(oboje jsem i jezdil).

 

Môžeš to prosím trochu rozviesť?

 

EDIT: Nechcem flame. Radšej by som dal peniaze českému výrobcovi než čínskemu, tak ma to zaujíma.

Upraveno uživatelem emte
Návštěvník
Toto téma je nyní uzavřeno, a proto není možné odpovídat.
×
×
  • Vytvořit...