Přejít na obsah

BIKE [2007-2020]


Návštěvník milosklikar

Doporučené příspěvky

"Pravej cyklista" kolo do debilního stojanu nedává. :D Pokud si uvědomím že mě kotouč stojí 800Kč, jeden drát do kola 100Kč (ve stojanu se to dá poničit) a nějakej kokot narve do stojanu vedle mýho kola za 100.000Kč svoji herku a pedálama a řídítkama mi ještě stihne odřít lak... Což se nám v rodině opravdu už stalo, to bych pak vraždil. Zásadně kolo opírám o zadní pneumatiku, nebo ho pokládám na zem, případně opřu o pedál.

 

IMHO vícedílný kotouč - alu nebo kompozitový unašeč, podle mě obvykle spíš na škodu, buď je nýt na volno a pak to škrtá ještě víc, enbo je na rozdíl od ocelového méně tuhý a tím pádem více náchylný ke škrtání. Nehledě na možnost nedokonalého vystředění a souososti unašeče a brzdné plochy. (hází už novej a nejde skoro nic dělat)Taky něco jiného je řešit problém na 160mm kotouči a na 203mm kotouči.

 

nechcel som sa k tomu stojanu moc vyjadrovat aby som sa niekoho nedotkol ale ty si mi to s tym odkladanim zobral tak nejako z jazyka :rolleyes:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Velice všem děkuji za rady a názory. Jsem více a více zmatený, protože to, co jsem po doporučeních prodejců a po selekci v e-shopech považoval za kola poměrně dosti kvalitní se najednou jeví jako tak trochu krámy neschopné dlouhodobější spolehlivé funkce, pokud vůbec nějaké funkce. Přiznám se, že mě začíná jako nejrozumnější připadat na kolo se vybodnout, protože se mi nechce vyhodit cca 13.000,- Kč za něco, co bude zlobit a vyžadovat opakovaný servis.

Nakonec o nic nejde, mám solidní rotoped, tak si otevřu okno a budu šlapat nebo ho dám před dům na ulici a vždy po chvilce šlapání ho o kousek přenesu, jako že jsem popojel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo, souhlasím - koupit kolo osobně někde, kde to máš dostatečně blízko kvůli servisu. Dnes se s kolem jezdí každoročně na servisní prohlídku jako u auta. U té dnešní techniky si totiž toho běžný smrtelník doma moc neudělá.

Já jsem koupil u Štěrby, na free garančku jsem jel tam, ale další servis dělám u Fialy, protože to mám blízko (a prodávají taky GT, tak snad mají přehled).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pavča,kludne do toho chod,tie rady co sa tu napisali su vo velkej miere od borcov so strojmi v inej cenovej kategorii tak aj tie pohlady su na to trochu ine...

a uprimne co je lepsie viest sa za pekneho pocasia prirodou alebo prenasat rotoped?uvidi ta sused a povie,ze si magor :oneeyed02:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pavca: hele, konkretni typ na kolo:

 

http://www.bradsky.c...010-p-2389.html - vsechny velikosti nebo http://www.bradsky.c...disc-p-632.html - velikost 20,5"

 

Je osazeny kvalitne a bez kompromisu obvyklych v dane cenove kategorii. Nevyhodou je, ze to neni kolo na paradu, protoze ta znacka se u nas netesi zadne extra velke oblibe a navic je to uz starsi kousek. Ale porad mi prijde rozumnejsi kupovat 3 roky starou kombinaci LX/XT (nebo X7/X9) nez aktualni mix XT-Deore-Altus (oblibena kombinace americkejch znacek u levnejsich kol). Co u aktualnich modelu kol za tyhle prachy nenajdes temer 100% jsou kvalitni kliky, ktery tu jsou. Stejne tak kola, razeni a presmykac.

Na tom kole jezdim (trochu jinak osazeny), ram je OK - z kvalitniho hliniku (v tyhle cene neni ten material standardni), kamarad na nem odjezdil 4 sezony a daval mu zabrat - vymenil ho jen kvuli designu. Jediny co zbejva je vyzkouset si geometrii.

A ja osobne bych nemel problem koupit kolo 100km daleko, zvlast kdyz si muzes servisni prohlidku / nakup kola spojit s vyletem po Jizerkach.

 

Jo a jeste k tomu servisu - stejne krome garancek budes servis platit, takze si to v klidu muzes nechat servisovat / serizovat v nejakym dobrym krame v okoli.

Upraveno uživatelem boo-beek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bubíku, s tím XT-Deore-Altus (nebo občas i hůř!) jsi trefil hřebíček na hlavičku. Já to nechápu, proč to dělaj. Když výrobce to osazení vyrábí jako sadu, proč to jako sadu neosazujou..

GT je s tímhle v letošních modelech hodně daleko, v tom máš úplně pravdu. To já jsem to u svého 2009 modelu chytil ještě celkem dobře (XT-Deore-Deore...), pak už to šlo z kopce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Martz: To je otazka nabidky a poptavky. Poptavka v tyhle cenovy kategorii je prevazne po "aby to dobre vypadalo, pyco."

A vzadu XT® vypada skvele - jenze ty prachy se musej usetrit jinde. A co na tom, ze lepsi sluzbu udela komplet deore nez Altus (v lepsim pripade Alivio) doplneny o XT na mistech, kde je to nejvic videt. XT vypada skvele a na prehazovacce je videt. Smyk uz tolik videt neni, tak se tam da neco levnejsiho, dtto naby, etc.

A jeste k tomu to debilni brandovani vidlic - poznas, ze ta vidlice, na ktery je napsany GT, je Suntour, ale uz skoro nemas sanci zjistit, jestli je to nepouzitelny XCM nabo treba aspon trochu pouzitelny XCR.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jj, já mám na tom svém nějaký tajemný "MAG 32". Při bližším zkoumání jsem zjistil, že nějaké sezóny předtím se pod tímto nebo podobným názvem skrývala vzduchovka od suntouru, já tam mám pod tímto názvem něco jako XCR (pružina/olej).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pavca: hele, konkretni typ na kolo:

 

http://www.bradsky.c...010-p-2389.html - vsechny velikosti nebo http://www.bradsky.c...disc-p-632.html - velikost 20,5"

 

Je osazeny kvalitne a bez kompromisu obvyklych v dane cenove kategorii. Nevyhodou je, ze to neni kolo na paradu, protoze ta znacka se u nas netesi zadne extra velke oblibe a navic je to uz starsi kousek. Ale porad mi prijde rozumnejsi kupovat 3 roky starou kombinaci LX/XT (nebo X7/X9) nez aktualni mix XT-Deore-Altus (oblibena kombinace americkejch znacek u levnejsich kol). Co u aktualnich modelu kol za tyhle prachy nenajdes temer 100% jsou kvalitni kliky, ktery tu jsou. Stejne tak kola, razeni a presmykac.

Na tom kole jezdim (trochu jinak osazeny), ram je OK - z kvalitniho hliniku (v tyhle cene neni ten material standardni), kamarad na nem odjezdil 4 sezony a daval mu zabrat - vymenil ho jen kvuli designu. Jediny co zbejva je vyzkouset si geometrii.

A ja osobne bych nemel problem koupit kolo 100km daleko, zvlast kdyz si muzes servisni prohlidku / nakup kola spojit s vyletem po Jizerkach.

 

Jo a jeste k tomu servisu - stejne krome garancek budes servis platit, takze si to v klidu muzes nechat servisovat / serizovat v nejakym dobrym krame v okoli.

Velice děkuji, s tím, co jsi mi poslal a kolegové ještě přidali, jsem se vypravil za našim místním prodejcem. Začal to brát vážněji, přiznal, že opravdu kola jsou často složena tak, že některé komponenty (ty viditelné) jsou dobré a ty méně viditelné nebo neviditelné jsou ošizené (až hrozně ošizené), řekl, že tak dobré kolo, jako Amulet Sram a Amulet Shimano XT (od Bratského) v nabídce nemá, ale za nižší peníze (13.000,- Kč) mi nabídl Author Context 2009. Hodně komponent je shodných s těmi na Amulet Sram, kolo to prý je dobré, pro moje rekreační a poměrně malé ježdění asi dost dobré. Tak ho asi zítra objednám, snad neudělám chybu??? Tak ještě jednou moc děkuji, pavča.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pavčo, jestli maš rozpočet a jenom trochu můžeš, zajeď si do LBC pro toho Amuleta.

K tomu Authorovi - proč ne, ale za 13? Podívej se na ceny na zbozi.cz ...

Díky, máte Ty i kolega B.F.G. pravdu. Jsem z toho výběru rozpolcený člověk, je to první a současně asi i poslední pořádné kolo v mém pohnutém životě, tak proč ne nějaké pořádné.

Vím, že ten Author je v e-shopech od cca 10.400,- Kč, místní prodejce nasadil 13.000,-, chtěl jsem ho ještě trochu lámat ohledně snížení ceny.

Zítra se pokusím zavolat panu Bradskému a dohodnout se na tom, že bych do Liberce (který mám moc rád) zajel s manželkou na výlet a odběr kola a doufám, že mi ho bude schopen za internetovou cenu dodat včetně nastavení dle mých tělesných proporcí.

Tak díky za rady a péči a přeji příjemný víkend. Pavča.

Upraveno uživatelem pavča
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pavčo, až pojedeš na ten výlet, doporučuju tomu nákupu věnovat dost času a nezaměřovat se na jeden konkrétní model jednoho výrobce. Jsem přesvědčený, že důležitější než vybavení konkrétními komponenty je geometrie rámu - poměry délek jednotlivých trubek rámu, jejich sklon - to všechno ovlivňuje celkový posez na kole a právě ten musí být bez kompromisů.

Když už tam jedeš, stojí to za to kromě Amuletu si vyzkoušet (svézt se) srovnatelně vybavené kolo při stejné ceně, prozkoumat posez na kole různých výrobců - při stejné velikosti rámů! Proto připomínám mikymikův odkaz, který by neměl zapadnout:

http://www.bradsky.cz/nano-m3m-xtr-08-vybava-author-modus-2008-p-1639.html

 

Určitě vyzkoušej i tohle celoodpružené, bederní páteř za to poděkuje. Tuhle radu považuju z celého mého příspěvku za nejdůležitější. Ono je pro jízdu bezpředmětné, jestli máš přehazovačku Deore, Deore LX nebo XT anebo jim kvalitativně podobný SRAM. Ale odpružený zadek zásadně ovlivní pohodu jízdy. Pár tisícovek navíc proti Amuletu absolutně převálcuje nesrovnatelně větší komfort i v lehkém terénu nebo na kočičích hlavách, který jízda na celopéru nabízí, a vyšší váha kola není tak rozhodující:

http://www.bradsky.cz/pells-ridelight-pro-08-p-1274.html

 

a ještě bude dobré vyzkoušet kvůli jinému typu posezu i toto trekové kolo:

http://www.bradsky.cz/nano-ctype-320-vybava-author-airline-2010-p-2558.html

 

A hlavně. Je třeba si uvědomit styl jízdy, uvažované povrchy, na kterých se bude jezdit. Pokud půjde o výlety a buď fit jízdy po asfaltu a polních a pevných lesních cestách (v Praze a okolí) a ne o jízdu zaměřenou na rychlost v těžkém terénu po kamenech, kluzkých kořenech a v bahně, tak jsou úvahy o trekovém kole na místě. Na trekovém kole se v lehkém terénu a po asfaltu díky větším kolům a užším plášťům jezdí mnohem lépe a kolo nabízí pohodovější vzpřímenější pozici. Samozřejmě menší množství vzduchu v plášti trekového kola míň odpruží nerovnosti terénu - takže úvažované využití kola určuje, kterou kategorii kola zvolit - jestli trekové nebo horské. Když padne volba na horské, určitě otestuj celoodpružené.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aamo, promin, ale radis trochu nesmysly.

O vyzkouseni geometrie jsem I psal, ale zase z toho nebudeme delat modlu. Geometrie v prvni rade ovlivni rychlost x ovladatelnost, na coz si clovek zvykne. Posaz na kole poresis nastavenim sedla, predstavce, ... Muze se samozrejme stat, ze cloveku neco na tom kole zasadne nesedne, napr. kamarad ma docela dlouhy nohy a kratky telo a proste nemuze jezdit superiory s dlouhym ramem, ale pokud se bavime o kole do dvaceti, mozna i padesati tisic, tak je nutny v pripade hardtailu podle me geometrii brat jako jedno z kriterii, ne jediny.

Dal, radsi nez celopero od pellse, tak budu jezdit na favoritu, ten ram je neskutecne hloupej a nefunkcni, do kopce nejede, z kopce hazi. U celopera ta geometrie, resp. konstrukce ramu, je mnohem dulezitejsi, navic tlumak je neco jako vidlice, to znamena, ze ty nejobycejnejsi proste nefungujou.

Pokud resime celou dobu podle zadani bajk, tak navrhovat trekovy kolo nedava moc smysl.

Nano je presne ta debilne osazena vec - xtr vzadu a kliky na osmihranu.. Dela to sice dneska kazdej, ale neni to dobre. A vidlice je oproti raidonu nebo tomu Slatu hodne tvrda. Jezdim jeji segru a mel jsem i ty dalsi. Radsi nez to, tak spis uz toho Authora. Kazdopadne bych se zameril na toho amuleta a neco jinyho resil, az pokud nebude sedet.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

boo-beek:

Myslím, že výše nikde neuvádím, že toho Amuleta nemá brát.

Při svých radách vycházím z toho, že Pavča tvrdil, že je z toho janek, a ze svých zkušeností bývalého prodavače MTB. I jako prodavač bych si nedovolil nevzít to zeširoka a neporadit všechny varianty. Já mu to netlačím, ale doporučuju vyzkoušet. Amulet je vybavenej výborně, o tom žádná. Ad geometrie -zvyknout se dá téměř na vše, ale nároky na perfektní posez a pohodlí bez kompromisů se s věkem zvyšují. Měl jsem mnoho zákazníků, kteří svoje biky odevzdali potomkům, protože při prodeji jinde došlo k mnoha chybám - od základních chyb jako špatná volba velikosti rámu až po takové věci, že je od gripů, respektive postavení rukou danou zakřivením a šířkou řídítek brněly paže. Takové kolo umí jezdce strašně sraat. Takže opravdu doporučuju kolem krámu přesedávat z kola na kolo, protože nepříjemnosti posezu se nejlíp ukážou přímým srovnáním. Pokud nic jiného, třeba Pavča prodejce ukecá k výměně sedla v ceně, pokud mu jiné na jiném kole bude víc vyhovovat. Radím kolegovi z fóra, který je z výběru janek, jak nejlíp umím. Zkoušet a nenechat se odbít. A stojím si za tím, že pohodlí, které celopéro přinese šedesátiletému muži, jednoznačně vyváží všechna proti, které zmiňuješ a taky za tím, že volba přehazovačky nehraje roli. Nejritičtější místa volby jsou vidla a tlumič-souhlas. Ale fakt to nenutím, doporučuju se na celopéru kolem krámu svézt. A nebo lépe - půjčit si v Praze celopéro za pět set na den. Třeba tady:

http://www.atombike.cz/index.php?page=5

Ten pells není dogma. Jen jsem levnější celopéro nenašel. A sleva z původních 30tisíc stojí za úvahu. Pokud bych vybíral kolo na jízdu na výkon drsným terénem a dával zabrat sobě i bajku, asi bych vybral v tomto rozpočtu pevnou zadní stavbu. Pokud jde o pohodovější přístup k jízdě -vybral bych bajka s dvěma komplikacemi:) - celopéro a koupil bych ho za humny. O pellsu tady:

http://www.bike-forum.cz/forum/pells-ridelight-elite.html

 

A pokud je volba horského kola opodstatněna jeho využitím, je úvaha o treku bezpředmětná. Ale to z mého předchozího příspěvku taky vyplývá.

Shrnu to - dát si načas a vyzkoušet varianty.

 

edit: přidávám:

Největší škoda je, že nemůžem navýšit rozpočet, protože kdybychom se mohli bavit o kole za 20tisíc místo 15-ti, pak by nám do výběru určitě vpadly kola ze slev z mnohem vyšších kategorií loňských a předloňských modelů a to by určitě kolegové našli zajímavá celopéra. Při zvýšení ceny o třetinu se pak bavíme o jiné cyklistice. Ale jestli je rozpočet killer, nedá se svítit.

Upraveno uživatelem aama
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník
Toto téma je nyní uzavřeno, a proto není možné odpovídat.
×
×
  • Vytvořit...