Přejít na obsah

BIKE [2007-2020]


Návštěvník milosklikar

Doporučené příspěvky

K připomínkám, že 2 x 10 je pro závodníky se nebudu vyjadřovat, mám 3 x 9 a ten nejmenší talíř vpředu jsem použil snad jen jednou, stejně se na to už nedá jet, rychleji se plazím...

 

 

Nejmenší přední převodník u 3x9 slouží pro jízdu do kopce. Do kopce takového, že těžiště přesuneš více dopředu nad řidítka, aby se ti kolo při záběru nestavělo na zadní viz zde.

V těchto situacích je každý lehčí převod dobrý. Samozřejmě se dá i zde použít 2X10, ale v tomto případě do pedálů šlape týpek, co je momentálně v práci (závodník), a né každý má tolik času, aby tréningu věnoval tolik času jako profík, a tak vezme za vděk i 3x9.

 

Snow: Když jsem si přečetl, k čemu to kolo budeš používat, a přečetl tvoje představy a rady ostatních, vypadá to v mých očích takto:

Představ si, že si chce někdo koupit auto k tomu, že na něm bude 1x za 14dní jezdit do 20km vzdáleného obchodňáku a všichni mu radí,že si na to musí koupit minimálne Subaru Impeza WRC, jinak tam snad ani nedojede.

 

Takže, jestli máš dostat nějaký dar v takto vysoké ceně, radím : kup kolo za 15k ve výprodeji třeba plácnu tohle, na to hrkání to bóóóhatě stačí, a za zbytek si pořiď nějakou dovču, relax, nebo zážitek. Beztak to asi potřebuješ, když jste dodělali barák. Nechápu, proč tě všichni cpou do nějakého závoďáku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník Snow

Dal jsem výběru pár dní, ptal se všude možně, něco přečetl, něčemu málu porozuměl, ale je to příliš velká alchymie. Výběr se nakonec podle různých rad najednou nafoukl na pár strojů . Co si o nich myslíte ?

Přečetl jsem si příspěvek pavla67 a má pravdu, takové kolo mi je více méně na nic a stejně mě to pořád táhne na silnici. Ani pořádně nevím, jestli terén se svou chatrnou fyzičkou zvládnu, může mi hi-endové kolo pomoci ? Má smysl vyhazovat haldu peněz za trochu karbonu a pár ozubených koleček, nebude přece jen lepší riskovat a tu silnici kvůli mé "síle" zkusit ?

 

Tady jsou kandidáti, samé známé značky, bojím se jak dopadnou, viz třeba špatné ohodnocení Cannondale, kterého jsem měl původně v hledáčku. Když jsem měl před pár lety Scalpela, byl Cannondale na špičce, nyní je asi někde na chvostu.

 

Trek Elite 9.9SSL - Trek by byl fajn, mám na něj dobré vzpomínky. Několik let starého karbonového Treka s osazením Shimano XTR mám totiž doma. Byl můj, ale teď na něm jezdí manželka a nemůže si ho vynachválit. Je ještě vyrobený hand made USA což tenhle asi už nebude, že.

 

 

 

Scott Scale Premium - Scott je prý dost dobrý

 

 

 

LOOK 986 - na něm mohu oči nechat, ale nic o něm nevím. Poradil mi ho jeden kamarád, jeho bratr má ve Švýcarsku obchoďák se sportovními potřebami. Sám to je starý pardál, který na různých ultra přetechnizovaných a zřejmě také ultra drahých strojích, jak jinak nazvat tyhle bicykly, najezdil snad milion kilometrů.

 

 

 

 

Kamarádovi, který velmi dobře zná můj zdravotní stav, jsem se svěřil o své obavě z terénu a bavili jsme se o silnici. Navrhl mi i silniční kolo také od LOOKU.

 

LOOK 695 - s osazením SRAM Red

 

 

 

 

Kluci, chtěl bych vás opravdu naposledy poprosit o pomoc. Pokud seznáte, že je pro mě teréňák blbost, navrhněte mi také silniční kolo v cenové hladině hladině jako horské. Díky moc :) :).

Upraveno uživatelem Snow
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Snow:

píšeš: "o své obavě z terénu" - co je to za obavy? tady ses s nimi nesvěřil, právě naopak s těmi ze silnice a ty byly podle mě víc než oprávněné.

z výběru kola se dělá občas velká věda, a to zcela zbytečně.

k tvýmu případu: neznám na kole větší pohodu než jízdu mimo silnici. není problém najít mimo silnice terén bez drsných sjezdů, kde se dá jet rychle a polykat km kvůli fyzičce stejně jako na silnici, nebo jet na pohodu a čumět okolo-protože je na co.

vybral sis kategorii speciálek - pro závodní použití v lehčím terénu - xc, takové kolo si vybere závodník, který počítá každý gram a ve snaze dosáhnout nejlepšího možného času překousne, protože musí, že mu zadní neodpružená stavba nakope p...l. na xc závod v těžším terénu si vybere xc-fulla.

 

dnes není jediný důvod, proč by si jezdec pro soukromé nezávodní použití neměl kupovat celoodpružené kolo. technologie není nová, je dotažená, váhy jsou vynikající. kdybys byl v kategorii do 25-ti tisíc, možná, možná, by se kompromis ve prospěch levné zadní neodpružené stavby měl udělat. takhle ani náhodou.

 

je jedno, jestli si vybereš karbon nebo hliník 100/100mm. ale výtka vůči karbonu nebo hi-endu ve chvíli, kdy ti do výběru sklouzne hardtail za 6800$ !!! je neoprávněná!

 

vybírat kolo v jakékoliv cenové relaci, natož ve vyšší, prostřednictvím PC a ne prostřednictvím svýho zadku, nohou a rukou je špatně. máš známé v oboru, vypůjč si od nich fulla 100/100. ne allmountain! - větší váha a houpání by tě mohlo odradit.

 

jestli v tom tak plaveš a ve hře je utrácení velkých peněz, stojí za to si kolo půjčit na týden (není to drahý) a přijdeš na to, jak se popereš s terénem a třeba se pak s vlastní zkušeností rozhodneš jít kličkovat mezi tiráky:

http://www.atombike.cz/index.php?page=5

do úvahy přicházej tyhle: Giant Anthem X, Trek Top Fuel, Trek Fuel EX. to 29-ti palcový stojí za vyzkoušení, nikdy jsem na tom neseděl. prý je to velká změna, může to být velký marketingový humbuk.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jenom zběžně na dvou e-shopech. koukám, co se dá reálně na krámu i s vyzkoušním koupit... jen si vybrat cenovou hladinu a podle ní alu nebo karbon. z tohohle časem omezeného výběru bych byl nejvíc zvědavý na první dva, pro váhové srovnání/14tisíc rozdílu:

http://www.krabcyclesshop.cz/Kompletni-kola/Horska-kola/Specialized-Epic-Expert-Carbon-2010-white-carbon

http://www.krabcyclesshop.cz/Kompletni-kola/Trek-Top-Fuel-9

http://www.sterba-kola.cz/zbozi/gt-marathon-carbon-pro-2010

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník Snow

Bojuju dál. Dopoledne jsem hovořil s kamarádem, o kterém jsem psal výše. On vyřadil Treka a já zase LOOKA. Zůstal tedy Scott, na který jste upozornili. To bych nebyl já, abych nekombinoval a nepřidal ještě jedno kolo. Ridley IGNITE TEAM / 1109A tak už to zůstane, přestanu šachovat a z nich vyberu. Teď jen, aby dobře dopadla příští kontrola v nemocnici a nemusel bych jít na další operaci mozku. Pak by byl konec a to nejen s kolem, ani nechci domýšlet :worried_anim: .

 

 

 

to maama - kolo si půjčovat nemusím, takové jaké chci asi stejně nemají. Full suspension nechci a obyčejné mám doma. Přemýšlel jsem o Tvých slovech a zřejmě máš pravdu, vyjížďky do přírody musí být krásné, bohužel však bydlím v hornatém terénu takže si užiju :D . Proto se také tak paličatě držím hi-end kol. Zastávám teorii, že mi musí pomoci víc než ta levná s těžším, kovovým rámem a méně převody. Třeba se mýlím a vyhazuju zbytečně prachy, ale to život. Konec konců tady na fóru to děláme všichni, také by nám stačily G-Shocky za 1500, že ;) .

 

P.S. hodně si myslím na Ridleye :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo, jo Jarku, Ty máš vždy super kola jen co je pravda. To je krása !!!

 

Edit - jak se jezdí na 29" kolech ?

 

Jsou nejlepší :), ale pozor na to, že mezi jednotlivými výrobci jsou obrovské rozdíly v geometriích, takže je i dost rozdílný jízdní projev :) Osobně po zkušenostech považuji 29 od Spešlu za nejlepší a ve verzi EPIC za nejlepší kolo ze současné světové produkce. Něco jsem se v životě nazávodil a cyklistice se věnuji i profesně a mezi závodníky panuje v této věci neobvyklá shoda. Mnou jmenovaný Kulhec je jasným důkazem toho, že 29 je cesta vpřed. Troufám si tvrdit, že do dvou let budou mezi závodníky 29 převažovat. Už letos je v prodejích vidět cca 20% nárůst. Já už bych zpět neměnil :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

29 jsou super. Ted jsem mel moznost prave od Specializedu vyzkouset toto http://www.specialized.com/cz/cs/bc/SBCProduct.jsp?spid=52823&scid=1000&scname=Horsk%C3%A1+kola a fakt dobry bike.

Ale nejak se nemuzu zbavit dojmu, ze pokud by do teto doby vsichni pouzivali 29 a kola 26 by prisli na trh, byli by z nich vsichni u vytrzeni uplne stejne a ted bychom psali, jak budou mezi zavodniky brzy prevazovat ony...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale nejak se nemuzu zbavit dojmu, ze pokud by do teto doby vsichni pouzivali 29 a kola 26 by prisli na trh, byli by z nich vsichni u vytrzeni uplne stejne a ted bychom psali, jak budou mezi zavodniky brzy prevazovat ony...

 

To si nemyslím, protože jízdní projev daný fyzikou je ve prospěch 29.

1. mnohem větší setrvačnost, smazávající lehce vyšší valivý odpor

2. nižší těžiště jezdce zajišťující lepší stabilitu

3. o 6stupňů větší nájezdový úhel znamená výrazně lepší přejezd překážek

4. větší pohodlí dané větším objemem vzduchu v pneumatikách

atd ...

 

a původní 26 vznikly prostě proto, že za vzor sloužily kola s průměrem 26, která vyráběla jako cestovní firma Schwinn, no a konečně i sám Gary Fischer už dávno jezdí jen na 29 :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník Snow

Jarette, nemohu zasahovat do debaty o 29", protože nemám žádné zkušenosti, ale chtěl bych Tě poprosit, jestli by ses nemohl mrknout na toho Ridleye a říct mi svůj názor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To si nemyslím, protože jízdní projev daný fyzikou je ve prospěch 29.

1. mnohem větší setrvačnost, smazávající lehce vyšší valivý odpor

2. nižší těžiště jezdce zajišťující lepší stabilitu

3. o 6stupňů větší nájezdový úhel znamená výrazně lepší přejezd překážek

4. větší pohodlí dané větším objemem vzduchu v pneumatikách

atd ...

 

a původní 26 vznikly prostě proto, že za vzor sloužily kola s průměrem 26, která vyráběla jako cestovní firma Schwinn, no a konečně i sám Gary Fischer už dávno jezdí jen na 29 :D

 

ale vzdyt stejne tak by se dalo najit hodne plus pro 26.... a kdyby byly 29 o tolik lepsi, urcite by spousta zavodniku na ne davno presedlela. Ano v teto sezone jich je vice, ale stejne ti nejlepsi (alespon letos co jsem videl), tak vitezove meli temer vzdy 26 ;)

Osobne se nechci zastavat ani jedne varianty, jsem rad, ze 26 a 29 spolu mohou soutezit ve stejnych kategoriich :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

a o další je pak EPIC, to je prostě kapitola sama pro sebe :)

 

Kdo nevyzkoušel neuvěří :D

 

Specialized si můžeš klidně vyzkoušt, každý lepší prodejce Specialized ti může domluvit testovací jízdu. Kolo si půjčíš na celý den a sám se rozhodneš. Jen vyber takového prodejce, který ti kolo i správně nastaví. U Specialized je nastavení jednotek pružení zásadní pro odpovídající funkci.

 

Takže za mě jednoznačně EPIC od Specialized ve verzi 29. Je to sice pořádně drahý špás, ale jak jsem již psal, ve verzi S-Works nejlepší v současné době vyráběné kolo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdo nevyzkoušel neuvěří :D

 

Takže za mě jednoznačně EPIC od Specialized ve verzi 29. Je to sice pořádně drahý špás, ale jak jsem již psal, ve verzi S-Works nejlepší v současné době vyráběné kolo.

 

Souhlasim, vubec vsechny S-works jsou paradni. I silnicky. A jejich helmy, taky skvele...
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník
Toto téma je nyní uzavřeno, a proto není možné odpovídat.
×
×
  • Vytvořit...