Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

 

Vetsina letadel na dlouhy trate ma satelitni telefon, v kazdy sedacce, protahnes kreditku a volas..

Hele to jako fakt? Muzes dat nejakej odkaz, tak neco? To jsem v zivote neslysel, ze by se z vetsiny letadel dalo uplne normalne volat z kazdy sedacky.. Upraveno uživatelem Micey
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kloubik:

Vetsina letadel na dlouhy trate ma satelitni telefon, v kazdy sedacce, protahnes kreditku a volas... Nektery aerolinky maj i wifi a pripojeni na net, nektery maj v letadle vlastni gsm sit a muzes volat svym mobilem...

Akorat kamkoli se dovolas, tak tam ti muzou rict akorat 'tak to ste v pici'... Neexistuje zpusob, jak by ti nekdo ze zeme dokazal v tyhle situaci pomoci.

 

A v souvislosti s tím se taky nabízí otázka, že když normálně jde řídit letadlo počítačem, tak proč to nejde na dálku? Jasně, kvůli riziku napadení a unesení na dálku.. Ale asi to stejně k tomu směřuje. Otázka je, zda je to dobře nebo špatně. 

 

Mimochodem, toto vlákno mi úplně uniklo, což je pro mě jako fanouška-začátečníka dost velká chyba!

Bydlím na dohled od Václava Havla a mám na zahradě pár technologií - přijímám ADS-B a ACARS data a občas poslouchám vysílačky na ŘLP nebo na LKPR. Je to docela zábava občas :) ADS-B data pak posílám na Flightradar24, PlaneFinder a FlightAware, takže doufám, že přispívám i ostatním nadšencům :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Panove mel bych jeden dotaz v souvislosti s nedavnou havarii (ale treba i v souvislosti se zmizenim malajskeho letadla): to se neda zadnym zpusobem navazat nouzova komunikace s ridici vezi mimo pilotni kabinu? Neco jako nouzove komunikacni zarizeni v prostoru pro letusky, nebo treba i normalni satelitni telefon? V pripade ze se nekdo zablokuje v kabine, tak aby mohl ostatni personal treba podat zpravu o situaci? Nebo treba aspon nejake tajne SOS tlacitko (jako napr. alarm v bance)? 

Jak píše Pirx. Těžko někdo z 239 lidí  letu MH370 věděl, navíc v noci, že letí jinam, než má, pokud to tedy alespoň někdo věděl, tak jedině piloti. Ale to se dozvíme, až se letadlo najde. Nebude to hned, ale najde se. Navíc, co by asi řekli, že padají, to se stejně dneska ví. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A v souvislosti s tím se taky nabízí otázka, že když normálně jde řídit letadlo počítačem, tak proč to nejde na dálku? Jasně, kvůli riziku napadení a unesení na dálku.. Ale asi to stejně k tomu směřuje. Otázka je, zda je to dobře nebo špatně. 

 

Mimochodem, toto vlákno mi úplně uniklo, což je pro mě jako fanouška-začátečníka dost velká chyba!

Bydlím na dohled od Václava Havla a mám na zahradě pár technologií - přijímám ADS-B a ACARS data a občas poslouchám vysílačky na ŘLP nebo na LKPR. Je to docela zábava občas :) ADS-B data pak posílám na Flightradar24, PlaneFinder a FlightAware, takže doufám, že přispívám i ostatním nadšencům :)

Letadlo řídí počítač, ale bez pilotů nepřistane, už to tu bylo řečeno o stránku zpět.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No je mi jasny ze zavolani o pomoc nepomuze v kazde situaci, a v nekterych treba palubni personal nechce informovat cestujici. Ale tak nejak bych proste cekal ze v dnesni dobe kdy se nikdo nemuze dostat pres pancerove dvere do pilotni kabiny, ze treba bude mimo pilotni kabinu nejake zarizeni, ktere by mohlo navazat nejake nouzove spojeni. Kdyby treba jen k vysvetleni situace (i prestoze neni jak pomoci) nebo prave treba tajny SOS vysilac, ktery privola pohotovostni stihacky (v pripade, ze se treba nekdo zavre v kabine a zacne navadet letadlo na centrum mesta). 

 

Jinak ja nejsem zadny velky cestovatel, vetsinou max 2x rocne trans atlantic a parkrat rocne nejake vnitrostatni lety, ale satelitni telefon nebo wifi jsem potkal v letadle za poslednich 6 let asi jen jednou. 

Upraveno uživatelem kloubik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zase si polož otázku, k čemu by tam ty stíhačky byly?  Sestup trval pár minut a to byl řízený sestup. Než by někdo rozhodl, letadlo je dole.

Prostě to co se stalo, stalo se, je to tragedie, ale nepředpokládá se, že by se najednou začalo vynořovat u aerolinek další kamikadze. Prostě po 11. září nikdo nepředpokládal, že by k něčemu podobnému došlo a cocpit se stal nedobytnou pevností. Teď se zavádí další člen posádky v cocpitu po opuštění jedno pilotů. Co zmůže letuška ??? Ta ani nebude vědět, že letadlo klesa a stále se bude přiblble usmívat. 

 Navíc, je to dosti nebezpečné. Vlastní zkušenost.  Nejdříve si hlavou drbne o overhead panel a rozladí ho, pak až v sukní poleze přes spodní panel, opět ho porachá. Protože v cocopitu menších letadel, se ani nedá stát. 

Upraveno uživatelem ava
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hele to jako fakt? Muzes dat nejakej odkaz, tak neco? To jsem v zivote neslysel, ze by se z vetsiny letadel dalo uplne normalne volat z kazdy sedacky..

 

 

....ktery privola pohotovostni stihacky (v pripade, ze se treba nekdo zavre v kabine a zacne navadet letadlo na centrum mesta). 

 

Jinak ja nejsem zadny velky cestovatel, vetsinou max 2x rocne trans atlantic a parkrat rocne nejake vnitrostatni lety, ale satelitni telefon nebo wifi jsem potkal v letadle za poslednich 6 let asi jen jednou. 

 

Pohotovostni stihacky muzou k tomu letadlu priletet a cumnet na nej, to je tak vsechno, znovu pisu, neexistuje zpusob, jak by mohli jakkoli tomu letadlu pomoci.

Je potreba si uvedomit, jak to ve skutecnosti vypada v tom letadle a jakou rychlosti se pohybuje v prostoru. Umysl navedeni na cetrum mesta je v Evrope naprosto neodhalitelny a ani v pripade nejake jakoze 'jistoty' neni co delat.

Muzou ho samozrejme preventivne sestrelit, ale protoze vim, jakej je chain-of-command jen pri startu tech stihacek (v 95% pripadu to tady v CZ trva tak dlouho, ze ho ty stihacky nejsou schopne dohonit driv, nez opusti hranice republiky a tak se pak potupne vraci zpet do Caslavi...), je moznost rozhodnuti o sestrelu a jeho provedeni naprosto zanedbatelna.

 

Co se tyka telefonu, cim dal vice spolecnosti umoznuje pouzivat cestujicim vlastni mobilni telefony, viz napr. http://www.virgin-atlantic.com/eu/en/the-virgin-experience/in-flight-connectivity/mobile-phones.html

 

Ale uz od konce 90tych let bylo celkem bezne, ze in-flight entertainment obsahoval moznost telefonovani skrz Inmarsat. Pochopitelne to nemaj letadla, ktery litaj dvouhodinovy lajny po Evrope, ale dalkovky to mely vsechny, se kterejma jsem kdy letel. Vypada to tak, ze v operce sedadla pred vami je displej, na kterym jsou pustit filmy, nebo hrat hry, ma to vetsinou vyndavaci ovladac, bud z toho operadla nebo z podrucky, kterej ma na sobe furu tlacitek, a ten funguje zaroven i jako telefon, z boku ma skviru na kartu a je to proste jako telefonni sluchatko... ono to neni na prvni pohled videt, ale v navodu to je vetsinou moc dobre popsany, protoze je to vejvar, minuta hovoru cca za milion....

 

 

post-5784-0-00798600-1427823536_thumb.jpg

post-5784-0-15365400-1427823559_thumb.jpg

Upraveno uživatelem Pirx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pirx, ava: me je jasny, ze ve vetsine situaci neni zadny zpusob jak pomoci, me jde spis o to, ze pri temer kazde situaci/havarii se slozite resi co se stalo a jako laikovi mi prijde divny, ze pokud nahodou nekdo z posadky zaznamena, ze se deje neco divneho, nema zadny zpusob jak o tom informovat. Navic proc napr. nejsou data co se ukladaji do cernych skrinek soucasne real-time prenaseny na externi servery? To snad dneska v 21. stoleti kdy dokazeme sledovat stovky milionu lidi a jejich pohyb kazdou sekundu nemuze byt tak nerealny, ne? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pirx, ava: me je jasny, ze ve vetsine situaci neni zadny zpusob jak pomoci, me jde spis o to, ze pri temer kazde situaci/havarii se slozite resi co se stalo a jako laikovi mi prijde divny, ze pokud nahodou nekdo z posadky zaznamena, ze se deje neco divneho, nema zadny zpusob jak o tom informovat. Navic proc napr. nejsou data co se ukladaji do cernych skrinek soucasne real-time prenaseny na externi servery? To snad dneska v 21. stoleti kdy dokazeme sledovat stovky milionu lidi a jejich pohyb kazdou sekundu nemuze byt tak nerealny, ne? 

Myslím,  že data z černých skříněk jsou více jasná a srozumitelná pro vyšetřovatele, než  letuška, které ani netuší, co se děje. V cocpitu je voice recorder, který zaznamenává hovory v cocpitu, takže mají vyšetřovatelé jasno, co se událo. Navíc v druhé skříňce se zaznamenávají letová data.

 Jaký by byl rozdíl ve složitosti řešení havarií, kdyby data měli online někde na serveru oproti datům z letadla. Ty data jsou přeci stejná. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslel jsem to tak, ze kdyz tu cernou skrinku nenajdou (nebo je hodne poskozena), tak nemaji co analyzovat. 

 

edit: viz. prave tebou zminovane MH370. To me pripadne jeste navadi na druhou otazku. Opravdu je mozne, ze se takove letadlo beze stopy ztrati takovym zpusobem, ze nikdo nema ani priblizne tuseni o trase ci poloze? Nebo je to jen divadlo a drzi se to pod poklickou? 

Upraveno uživatelem kloubik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kloubik: Prachy.

Je to jednoduchy, cetnost leteckych nehod, pri kterych nebylo mozne ziskat data z cernych skrinek neni zatim takova, aby vytvorila dostatecnou poptavku po nejakem jinem zarizeni a ospravedlnila tak naklady na jeho pripadny vyvoj a umisteni ve vsech letadlech.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...