ava Odesláno 20. srpna 2017 Nahlásit Sdílet Odesláno 20. srpna 2017 No až budeš mít piloťák v kapce, za chvilku tě omrzí létání kolem komína. Když si spočítáš rychlost a cenu UUL, co se nabízí k pronájmu a letadel PPL, tak to zase takový rozdíl není. Ale to záleží na tvém výběru. Aeroklub mě připadá, že je to stále Svazarm, nebo se tam alespoň tak chovají. Zkus Aeroprague, mají velký výběr ULL letadal, dělají i PPL, Je důležité zjisti, jestli ti letovou hodinu počítají v TACH, nebo HOBS, což je dost velký rozdíl. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Cyril Odesláno 20. srpna 2017 Nahlásit Sdílet Odesláno 20. srpna 2017 Zkusím ten pohled popsat i z druhé strany.Papiry PPL pro privátní, neobchodní piloty. (PrivatPilotLicence) mají z mého pohledu obrovskou výhodu hlavně v tom, že tě donutí naučit se to, co při papírech na UL nemáš šanci. Takže v tom vidím obrovskej přínos hlavně pro bezpečnost. Ať už navigace, komunikace, meteorologie, fyzika, letový plány, IFR, disciplína, řízené prostory a td a td. A to je důvod, proč jsem tenhle další level ještě definitivně nezavrhl.Jinak je fakt, že pokud si budeš chtít půjčovat nějaký UL letadlo v Aeroklubu, je velká pravděpodobnost, že to bude buď pomalá a přetížená šunka, nebo načasovaná rakev. Ale to samý může platit v menších klubech i u PPL letadel. Cessnu 172 se slabším motorem je radost sledovat při startu. Už jsem s tím několikrát letěl a téměř pokaždé mám strach, že se ta bečka snad vůbec nevznese. A pokud ano, cestovka je potom kolem dvou kil. Pokud bys ale chtěl lítat dál a rychleji, stejně budeš mít pravděpodobně přetížený i PPL letadlo. Občas to někde kontrolují a pokuty za to nejsou zrovna levný. I ty nejvíc rozšířený půjčovací čtyřmístný mašiny PPL jsou stavěný spíš pro dva dospělý a dvě děti - plus rozumný množství paliva. Na lítání ve dvou PPL éro moc nepotřebuješ. My máme klubový Zlin 142 a ten skoro pořád stojí. Na tahání větroňů je to ve srovnání s ULL, který to umí taky, násobně drahý a na vyhlídkový lety je to jen pro dva, takže nesmysl. A občas se to sere. Za pár milionů (2-3) máš například ULL TL Stream, kterej má cestovní rychlost 300km/hod, (tak jako mnoho dalších podobných Shark, Fascination, Sting, Sport Cruiser a td.) na což parametry většina běžně a za rozumnou cenu dostupnejch půjčovacích PPL nedosáhne. O nákladech na provoz se nemá cenu bavit. Ty jsou u ULL řádově nižší. Zatím.... Za tyhle peníze bude i UL vybavenej srovnatelně s PPL. To znamená včetně odpovídače, antikolizního systému, nastavovací vrtule, topení, elektrickýho vyvážení ve všech osách, autopilota a já nevím čeho všeho ještě. Vysílačku, záblesky a podobné maličkosti už snad dnes montuje každej v základu. ULL letadla a vírníky jdou vývojově hodně dopředu. Zatím to drží na uzdě maximální povolená vzletová hmotnost 450kg (bez záchranného systému) nebo ELSA se 600kg. Kudy se ale bude ubírat legislativa, těžko říct. Výrobci tlačí....Příští víkend je v Jihlavě na letišti celorepublikový slet LAA (Letecká amatérská asociace ČR), kde se můžou případní zájemci o létání podívat na spoustu létajících zařízení. Vystavují tam občas i nějací výrobci. Od rogal, přes motorové padáky, vírníky až po všelijaká letadla. Jestli nebude úplně hnusně, zaletím tam také. Byl jsem i vloni.Papíry na UL vychází od 30 do 80k. Záleží na čem lítáš a jestli děláš školu u firmy, která se tím živí, nebo u instruktora, kterej to dělá jako koníčka při zaměstnání. Podle toho ale potom taky může vypadat kvalita výuky. Asi se nejdřív s někým povoz ať trochu víš, do čeho jdeš. Aby tě to třeba nepřestalo bavit...kdyby ses třeba vybál. Znám v klubu kluky, kteří mají PPL papíry a nelítají skoro vůbec, protože na to nemaj chuť, nebo peníze, Nebo oboje. PPL není rozhodně zábava pro socky. Osobně jsem svoje dilema jakým směrem se ubírat prozatím vyřešil tím, že jsem koupil letadlo nové a pomalejší. Letos mám nalétáno 80 hodin, padáky torchu flákám. Převážně létám kolem komína - tedy do 150 km od hangáru. Což je při cestovce kolem 120 km/h tak akorát. Ale baví mě to moc. Přeji štěstí při rozhodování. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marash Odesláno 20. srpna 2017 Nahlásit Sdílet Odesláno 20. srpna 2017 ava: jak se projevuje "Svazarm"? Na mě stránky AK Letňany působí sympaticky (a oproti webovkám mnoha jiných AK i celkem profesionálně), ceny OK, mj. uvádí, že jsou včetně všech poplatků a letové hodiny účtujou od startu do přistání. Ale třeba se mýlím.. Škola aero prague je cenama celkem jinde (navíc vše uvádí bez DPH), ale chápu, že za to ten přístup ke klientovi může být individuální. Úplně neřeším, jestli by potenciální výcvik (ULL) stál 50 nebo 100k CZK (a řádově víc v případě PPL), ale pokud bych si pak s průkazem už půjčoval letadlo za 2,5 nebo 3,5-4k, to už rozdíl dost vnímám. Cyril: díky, já jsem úplný laik, ale vidím to dost podobně, alespoň co jsem si poslední dny pročítal a studoval. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ava Odesláno 21. srpna 2017 Nahlásit Sdílet Odesláno 21. srpna 2017 Asi tak, pokud se rozhodneš pro ULL, tak v podstatě nemají žádné letadlo. Sambu ti nikdo nepůjčí, protože je to vlečná a je pořád vytížená a do Ransu bych nevlezl ani s padákem. Navíc je momentálně out. Pokud v letectví vnímáš rozdíl 1000,- mezi letadlem, tak snad ani nezačínej. Jak někdo psal, létání, pokud se tomu nechceš věnovat dál alespoň v rámci CPL, je dost drahej koníček. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
enslow Odesláno 21. srpna 2017 Nahlásit Sdílet Odesláno 21. srpna 2017 S Avom sme toho dost jasnym prikladom..:-D Moj teoreticky vypocet do dnesneho dna.. PPL 6500 ?VFR night 1000 ?Nalet asi 20000 ? ( mam asi 400 hodin ale vacsinu som nalietal za peniaze druhych ludi )ATPL teoria 2200 ? + naklady na ubytovanie.Typovky na rozne typy lietadiel asi 5000 ? Potrebne veci okolo ( sluchatka, mapy, medical ) Asi 1000e ?Ostatne naklady neratam ani Zarobok z lietania asi 0 Dobry pocit a zazitky. Neda sa ohodnotit Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ava Odesláno 21. srpna 2017 Nahlásit Sdílet Odesláno 21. srpna 2017 Tak on píše, že to nechce na vydělávání, ale jako koníček. Takže typovky , ATPL, atd je mu šuma. Ale i tak bych šel raději do PPL, protože , co znám několik kamarádu, každý si pak dodělával PPL, neb mu přestaly stačit limity pro ULL. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Cyril Odesláno 21. srpna 2017 Nahlásit Sdílet Odesláno 21. srpna 2017 (upraveno) Tak on píše, že to nechce na vydělávání, ale jako koníček. Takže typovky , ATPL, atd je mu šuma. Ale i tak bych šel raději do PPL, protože , co znám několik kamarádu, každý si pak dodělával PPL, neb mu přestaly stačit limity pro ULL.Na výdělek asi není ani jedno. Proto PPL. Kdyby chtěl vydělávat, tak legálně pouze s CPL a ATPL. Nebo se mýlím? A jaký máš prosím konkrétně na mysli limity? To jsem nepochopil...Edit...teda kromě IFR. To u nás nejde. A škoda, že je u nás nepovoleno (co vím) na ULL - Over top VFR (pro laiky let nad mraky bez přístrojů) . Na motorovým padáku jsem to občas létal, s letadlem si to už nedovolím. Upraveno 21. srpna 2017 uživatelem Cyril Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Cyril Odesláno 25. srpna 2017 Nahlásit Sdílet Odesláno 25. srpna 2017 Tak kdyby se někdo nudil a nevěděl kam v sobotu vytáhnout rodinu, tak tady má inspiraci. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wanderer Odesláno 25. srpna 2017 Nahlásit Sdílet Odesláno 25. srpna 2017 Cyrile od kolika tam budeš? V sobotu odpoledne nemůžu, ale dopoledne bych si mohl udělat výlet na bavorákovi, snad bych to nějak časově zvládnul. To bych se tam nějak protáhnul jako civil, ne? Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ava Odesláno 25. srpna 2017 Nahlásit Sdílet Odesláno 25. srpna 2017 (upraveno) Na výdělek asi není ani jedno. Proto PPL. Kdyby chtěl vydělávat, tak legálně pouze s CPL a ATPL. Nebo se mýlím? A jaký máš prosím konkrétně na mysli limity? To jsem nepochopil...Edit...teda kromě IFR. To u nás nejde. A škoda, že je u nás nepovoleno (co vím) na ULL - Over top VFR (pro laiky let nad mraky bez přístrojů) . Na motorovým padáku jsem to občas létal, s letadlem si to už nedovolím.Na výdělek asi není ani jedno. Proto PPL. Kdyby chtěl vydělávat, tak legálně pouze s CPL a ATPL. Nebo se mýlím? A jaký máš prosím konkrétně na mysli limity? To jsem nepochopil...Edit...teda kromě IFR. To u nás nejde. A škoda, že je u nás nepovoleno (co vím) na ULL - Over top VFR (pro laiky let nad mraky bez přístrojů) . Na motorovým padáku jsem to občas létal, s letadlem si to už nedovolím.Právě , že on píše nechce vydělávat. Ano, pokud chceš legálně za úplatu musíš mít CPL minimum. Když nepočítám IFR, bez kterého se mimo hlavní sezónu nikam nedostaneš, nebo alespoň traťový IFR, tak hlavně limity váhové. Když např. já vezmu do ULL stejného ( váhově) pasážéra, tak bych musel pouze pojíždět, protože bych nemohl už natankovat žádné palivo. Váha je u ULL dosti limitujícím faktorem.Vzletová hmotnost je 450kg včetně váhy letadla, paliva a posádky u dvoumístného ULL. Upraveno 25. srpna 2017 uživatelem ava Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wanderer Odesláno 25. srpna 2017 Nahlásit Sdílet Odesláno 25. srpna 2017 Jojo. Vzpomínám si z dob svého leteckého působení, zákazník si do letadla navymýšlel přístrojové a další vybavení o váze cca 20kg, včetně např. zbatečného dvoukilového umělého horizontu prostě ta palubka musela být narvaná budíkama. Pak chtěl neobvyklou barevnou kombinaci, která také vážila nějaké to kilo navíc, sám měl 125 kg, podobně těžkého kamaráda, natankoval obě 32l nádrže a na palubní desce se pořád skvěla tabulka s trapnými 450 kg. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
enslow Odesláno 25. srpna 2017 Nahlásit Sdílet Odesláno 25. srpna 2017 Dovolim si svoj nazor. Na ULL je vela nazorov a diskusii vsade vo svete nie len u nas. Jedno je iste. ULL je papierovy odrb pretoze keby na letisko prisla kontrola a zacala vazit vsetkych ULL aj s posadkami tak kazde jedno bude pretazene. Ale imho nech si kazdy lieta ako chce a co chce. Neberiem to nikomu. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Cyril Odesláno 25. srpna 2017 Nahlásit Sdílet Odesláno 25. srpna 2017 (upraveno) AVA-Jasně. Nevěděl jsem, co máš přesně na mysli těmi limity. Máš pravdu. U klasického ULL je to fakt váhovej oser. Ale taková 600 kg ELSA ( zatím ji nelze legálně provozovat na území celé EU ) už je na tom hodně dobře. Podobně, jako třeba Cessna 150-152, která váží prázdná 490 kilo a smí vézt 260 kilo zátěže...lidi, bágly a palivo. A 150-152 má se 110 kobylami problém letět deklarovaných 200 km/h. Spíš lítá tak 150, což je pod parametry většiny dolnoplošných a i některých hornoplošných ULL. Ale teď už asi srovnávám nesrovnatelné, protože v tomhle přiípadě proti sobě stavím fakt jednu z nejstarších PPL mašin, s relativně špičkovými Ultralajty. Pokud si bude půjčovat něco za rozumný peníze, bude mít pravděpodbně u PPL na výběr starý vybydlený šunky a u ULL základní modely s negarantovaným servisem, kterej většinou u PPL ošulit moc nejde. Jinak co se týče tý váhy...Dnešní ULL firmy přes LAA u EK proto bojují o zvednutí váhového limitu. Ale problém je ten, že pokud se zvedne na 550 nebo 600 kilo, narvou tam zákazníci tisíc dalších pičičand, a na náklad zůstane zase stejně tak málo, jako u současnejch mašin. Mám kamaráda u TL, kterej tohle vídá velmi často. Když má zákazník prachy, tak vymejšlí kraviny včetně klimatizace a podobně. Zatím to nejde a asi ani nepůjde. Osobně jsem u novejch letadel s pokrokovými konstrukcemi pro to, aby povolili větší vzletovku, tím pádem zvýšili i pádovku, ale moc nezvedali nejvyšší povolenou váhu prázdnýho éra. Jinak to k ničemu nepřispěje. Teď je to 305 kilo (bez raktey) a to je už fakt tak tak. Jinak Honzo zbytek SZ. Edit - Enslow...Naprostá pravda. 95% by jich neprošlo. Upraveno 25. srpna 2017 uživatelem Cyril Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
enslow Odesláno 25. srpna 2017 Nahlásit Sdílet Odesláno 25. srpna 2017 Co ja viem. 152ka s dobrou vrtulou leti v pohode okolo 180 Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wanderer Odesláno 25. srpna 2017 Nahlásit Sdílet Odesláno 25. srpna 2017 Osobně si myslím, že mnohem větší konstrukční omezení je ta maximální minimální rychlost než vzletová hmotnost. Ta kdyby se zvedla, tak z toho budou vrtulové stíhačky... Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ava Odesláno 25. srpna 2017 Nahlásit Sdílet Odesláno 25. srpna 2017 Pořad je to ale o vzletové hmotnosti. Jak píše enslow, když někam přiletiš a zkontrolujou ti hmotnost, tak jsi v p,či a hned ti odeberou licenci. A že se těch kontrol v poslední době vyrojilo. Na letištích , kde bys to ani nečekal. Jde o ten prvotní dotaz, co si udělat za licenci. Jestli PPL , nebo ULL. Tak při ULL chce předem počítat s váhovým limitem, max 2 osoby a tím pak i menší dolet. Beru pro stávající podmínky platné v EU. C150 je vlastně to samé , nedovedu si mě a někoho stejného představit vedle sebe v C150. Leda bych byl teplej bratr :-))Ale pořad s C172 s G1000 je už pěkné polétani pro začátek. Pak už neni problém SR22T, COL300, COL 400, Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marash Odesláno 26. srpna 2017 Nahlásit Sdílet Odesláno 26. srpna 2017 (upraveno) Mě by i to PPL lákalo. Ale ty náklady na půjčování letadla jsou potom úplně někde jinde, co jsem koukal. U C170, i u šrotu C150, oproti modernim ultralightum... Edit: jinak díky za diskuzi, co se okolo toho rozeběhla, mám důvod přemýšlet.. Upraveno 26. srpna 2017 uživatelem marash Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Cyril Odesláno 28. srpna 2017 Nahlásit Sdílet Odesláno 28. srpna 2017 Pár fotek z Jihlavy. Dokonce jsme se tam potkali s Wandererem. Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wanderer Odesláno 28. srpna 2017 Nahlásit Sdílet Odesláno 28. srpna 2017 Jojo, bylo to zajímavý, i když jsem tam byl jen na otočku. Zase to na mě dýchlo... :-) Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Chronař Odesláno 28. srpna 2017 Nahlásit Sdílet Odesláno 28. srpna 2017 Pár fotek z Jihlavy. Dokonce jsme se tam potkali s Wandererem. Máš to pěkný, Cyile !Jaký máš výkony - cestovka, spotřeba, délka startu/přistání ?Díky Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.
Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat
Vytvořit účet
Vytvořte si nový účet. Je to snadné!
Vytvořit nový účetPřihlásit se
Máte již účet? Zde se přihlaste.
Přihlásit se