Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Návštěvník Mitak
Odesláno (upraveno)

http://www.orologeriabodoni.com/

https://www.chrono24.cz/dealer/orologeriabodoni/index.htm

 

Přidávám pozitivní zkušenost s jedním z nejlevnějších italských šedých prodejců. Hodně jsem o nich googlil a zdá se, že se jedná o seriózní firmu s kamenným obchodem v Turíně, jen je potřeba počítat s určitými specifiky při jednání, viz níže. Obchod včetně interiéru je možné si prohlídnout na Google Street View zde:

https://www.google.com/maps/@45.0637482,7.6833709,0a,82.2y,29h,90t/data=!3m4!1e1!3m2!1sLTSxAgsn4j0AAAQzTy8jfg!2e0?source=apiv3

nebo přímo odkaz ze stránek prodejce:

http://www.orologeriabodoni.com/chi-siamo.php

 

Měl jsem zájem o Tudor Black Bay (nové) s cenou o 25% nižší než v ČR u Bechyněho. Hodinky měly být skladem, podle jejich stránek i podle inzerce na Chrono24. Ve čtvrtek 10.3. jsem se v poledne zaregistroval na jejich stránkách a poslal přes jejich webovou aplikaci poptávku, jestli jsou hodinky skladem. Protože se půl dne nic nedělo a já jsem byl netrpělivý, tak jsem jim v pátek 11.3. dopoledne poslal mail, napsal přes Facebook a Skype a taky se pokoušel neúspěšně volat. Přineslo to své ovoce a po obědě poslali maila, že hodinky jsou skladem, nové, ve fóliích. Okamžitě jsem odpověděl objednávkou, od nich po chvíli přišla proforma faktura, kterou jsem hned zaplatil. Načež jsem jim poslal maila, že jsem zaplatil a nejbližší možný termín splatnosti u banky byl pochopitelně až v pondělí a že potvrzení o platbě od banky budu mít taky až v pondělí. Zhruba po dalších dvou hodinách mi poslali mail s klasickou fakturou a volali na mobil, že objednali přepravu u UPS a jestli mi nevadí, že hodinky budou odesílat až v úterý, protože v neděli a pondělí mají zavírací dny. V pondělí ráno jsem dostal z banky avízo o odeslané platbě a prodejci jsem poslal potvrzení. V pondělí večer mi došel mail od UPS s trackovacím číslem a datem vyzvednutí balíčku na úterní odpoledne. V úterý odpoledne jsem dostal maila od O.B., že balíček odeslali, což jsem samozřejmě viděl na trackovacím systému UPS a přes Bergamo, Kolín a Vídeň se dostal ve středu ráno do Brna, odkud byl rozvoz. Tady mě překvapil systém UPS, že nejsou schopní a ochotní mi dát telefon na řidiče auta, abych si s ním domluvil čas, kdy bude u mě doma, protože jsem potřeboval odpoledne odjet, ale naštěstí jsme se neminuli a hodinky jsem převzal. Na další den změnili dostupnost (skladem -> na objednávku) na Chrono24 i jejich stránkách.

 

Podle dohody byly nové, ve fóliích, s razítkem od italského AD na 31.3.2016, jen balení by mohlo být trochu víc vycpané bublinkovou fólií, ale na vnější krabici hodinek to nebylo nijak poznat.

 

Za mě tedy jen maximální spokojenost, ale má to drobné ale, které jsem zjistil googlením. Našel jsem samozřejměm ojedinělý případ, že někdo k nim jel osobně  a přes noc se i přes ústní dohodu zvedla cena, ale to se bohužel stává i u lepších společností. Hlavní riziko je asi v tom, že mají většinu hodinek na poptávku a uvádějí cca dva až šest týdnů čekací lhůty se složením menší zálohy (doplatek probíhá, až když jsou hodinky u nich na skladě). Po uplynutí této lhůty málo komunikují a méně trpěliví se začnou bát o své peníze. Četl jsem italské hodinkové fórum, kde to uživatelé komentovali tak, že nikdy nepřišly o své peníze, vždycky dostali obejdnané hodinky nebo nabídku jiných nebo zpět peníze, ale že to častokrát trvalo i několik měsíců, protože se šedému prodejci nepodařilo požadované od AD sehnat dostatečně rychle. Všichni Italové to shrnuli tak, že by stačilo, aby prodejce byl více otevřený a napsal, že to nebude trvat měsíc, ale tři a že by to prospělo oběma stranám. Na druhou stranu se to určitě liší u různých značek a modelů, protože jsem četl i spokojené recenze, kdy v pohodě dorželi uvedený termín dostupnosti. Člověk se prostě musí obrnit trpělivostí a případně k nim zavolat a snažit se je přimět jednat na rovinu. Případně nakupovat jen to, co mají skladem.

Upraveno uživatelem Mitak
Odesláno

Já od nich kupoval v 2014. Hodinky nebyly skladem (platil jsem zálohu), dost se to táhlo, komunikace mizerná, hodinky nakonec dorazily v pořádku, až na to, že na záruční kartičce chybělo razítko prodejce.

Neměl jsem sílu se dál dohadovat... záruku už snad potřebovat nebudu.

  • po měsících...
Odesláno

Přidám svojí aktuální zkušenost s tímto obchodem. 21.6. poptávány Zenith el primero 36'000 VPH. 22.6. objednáno a zaplacená záloha 500 euro přes paypal. Během telefonického rozhovoru při objednávce mi bylo sděleno, že s touto značkou není problém a dodání bude trvat 2-4 týdny. Po třech týdnech jsem byl už nedočkavý a napsal jsem e-mail, bylo mi sděleno, že je objednáno a hodinky by už měly brzy dorazit (kdy přesně nikdo nevěděl). Po pěti týdnech jsem to už nevydržel a zavolal, přímo majitelem mi bylo sděleno, že by to mělo přijít, tak na 70% tento týden, prípadně ten příští. Včera, šest týdnů a dva dny od objednávky jsem to zrušil, bylo mi totiž řečeno, že by to sice už mělo každou chvíli přijít, ale mají od 8. do 28. srpna dovolenou, takže by mi je mohli poslat až začátkem září. Takže místo slibovaných 2-4 týdnů z toho nakonec bylo týdnů deset a to ještě bůhví jestli by to tak nakonec bylo. Čekat na hodinky pomalu stejně dlouho jako na auto když jde do výroby se mi fakt nechce, takže objednám někde v Německu kde je to skladem a jednání snad bude korektnější. Jestli neseženu Zenith, tak vezmu asi Panerai chci je taky a Zenith může počkat na příště.

 

A ještě bych měl asi dodat, že zálohu mi vrátí také až po jejich zmíněné dovolené, protože majitel, který má jako jediný přístup k účtům už tam včera nebyl.

Dám pak vědět jestli mi byla vrácena, ale jelikož jsem to platil přes paypal, tak by to mělo být případně snadno vymahatelné.

  • po měsíci...
Odesláno

Tak peníze jsou zpět. Ještě se mi hodinky pokoušeli nacpat, protože jim o dva měsíce později, než slibovali, konečně přišly. Už jsem měl jiné, takže jsem to odmítl. Peníze vráceny v podstatě okamžitě po tom co jsem je kontaktoval, takže v tomhle ohledu žádný problém. Kdybych to měl shrnout, tak bych se asi v tomto obchodě nebál nic kupovat, ale bral bych pouze hodinky co mají skladem, tam by neměl být žádný problém. U hodinek které jsou na objednávku se může stát, že čekací doba bude znatelně delší než slibují a co jsem tak pročítal jiná fóra, tak se to stává celkem běžně. Jestli vám nevadí čekat, tak je to asi celkem solidní obchod a o peníze se bát nemusíte.

  • Po roku...
Odesláno

Tak se mohu se svou zkušeností s OB nyní podělit i já. 

 

22.9. jsem se zaregistroval na jejich webovkách, abych poptal Oris Divers 65 na tahu. Hodinky nebyly skladem a bylo mi sděleno, že čekačka je cca 25-30 pracovních dní. Složil jsem zálohu a pak jenom čekal. V pátek 3.11. mi je UPS doručilo domů (zabalení úplně OK). Takže v mém případě mohu říct, že termín dodání dodrželi jak slíbili.

 

Zároveň si nemohu stěžovat na špatnou komunikaci z jejich strany. Odpověď mi vždy přišla celkem brzy. Co mě však trochu znervózňovalo bylo, že moc neaktualizují stav vaší objednávky na vašem profilu... máte tam 4 políčka (pre-order, order confirmed, in the shop a shipped), která se vybarvují podle toho co se s vaší objednávkou děje. Tohle ale chce brát hodně s rezervou, asi na to celkem prdí. Já byl vlastně furt na prvním políčku i když už hodinky měli skoro na krámě.

 

Jako jedinej "fuck up" mojí objednávky považuju to, že mi hodinky (tak jako seremu.vlkovi) přišly s garanční kartičkou bez razítka prodejce. Hlavně, že jsem se specificky před objednávkou na to ptal, jestli bude kartička oražená od oficiálního Oris AD (což na jejich stránkách uvádí), na což mi bylo sděleno, že ano.

Takže jsem hned psal zpět, že tohle mi teda vadí a jestli mi jí můžou ještě orazit. Týpek se divil, že to je zvláštní a abych mu jí poslal vyfocenou, což jsem udělal. Slíbil ale, že není problém jí nechat orazit a ať jí pošlu zpátky, což plánuji tento týden udělat. To jak se k tomu postaví a jak to s tou kartou dopadne rozhodne, zda u nich ještě v budoucnu nějaké hodinky koupím. 

 

Takže za mě v podstatě spokojenost a abych shrnul co už tu zaznělo i předtím. Pokud vám nevadí čekání (u mě cca měsíc a půl), rozhodně bych se nebál u nich nakupovat. Teď jen čekám, jak to dopadne s tou kartou.

 

PS: Ještě doporučuju sledovat jejich Facebook, neboť se zákazníky komunikují hlavně zřejmě tam. Po doplacení zbytku peněz jsem začínal být nervózní, protože to bylo cca týden od transakce a furt nic. Pak mě napadlo mrknout na jejich Facebook, kde dávali lidem na vědomí, že kvůli nějakému italskému svátku budou mít pár dní zavřeno. 

 

 

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...