Máte někdo zkušenosti s Direct pojišťovnou? Jedná se mi o pojištění auta (povinné, havarijní), a pojištění nemovitostí (vč. domácnosti a odpovědnosti za škodu). Jsem už xx let u Allianz, mám s nimi zkušenosti spíše dobré, ale ty ceny mi pořád zvedají - tak jen zvažuji to nějak optimalizovat. Nejedná se mi nutně o nejnižší cenu, ale o dobrý poměr cena/plnění/kvalita. Diky
V těch veřejných zakázkách jsou velké tlaky, lobbisté, a někdy bohužel i úplatky. Nedělám si velké iluze o nestranném a odborném rozhodování, takže ty experty bych nepřeceňoval.
Jsem si nedávno zrovna říkal, že hamas a spol. musí být z těch Izraelců hrozně frustrovaní. Snad ODS bude pořád Izrael podporovat; ta podpora politiků a veřejnosti mi přijde už taková slábnoucí. Jinak ten klip s Válkem mi přijde docela originální a vtipnej.
Ta míra regulace všeho je podle mě neskutečná, s tím souvisí i množství právních předpisů a úředníků, a celé je to nepřehledné a neefektivní (v poměru náklady / přínosy). Významně zrevidovat a omezit dotace, sociální dávky. Veřejné zakázky, to je taky hnus. Ve zdravotnictví zavést zase nějaké regulační poplatky. A částečně zpoplatnit VŠ. Je mi ale jasné, že to je utopie.
Podle me s tim ted nejde nakládat, ve smyslu zcizit /prokazatelny původ z trestné činnosti, a zřejmě i ta darovací smlouva bude neplatná/. Předpokládám, ze to začaly řešit očtř a skončí to u soudu, který by pak teoreticky ve vztahu k tem btc mohl uložit trest propadnutí věci - tak leda potom by se to “zlegalizovalo”. Ale otázka taky je, zda ho soud odsoudí.
Jenomže ty btc jsou bezcenné, jelikož jejich původ je z toho darknetového tržiště Nucleus Market, a nikdo je nekoupí za tržní cenu. Nebo se fakt tím převodem na stát vypraly / legalizovaly? To si teda mohli ti kupující nechat a prodat za tu tržní cenu.
Tak stát prý v té btc kauze uzavřel dohody s těmi kupujícími (co vydražili ty darované btc) - vrati jim peníze a pak ještě doplatí rozdíl v kurzu cca čtyřicet až padesát mil. By mě zajímalo, zda a po kom tu škodu budou vymáhat.
OV - Brno a zpět úplně v pohodě. Včera jsem byl OV - HK a zpět a taky jsem nemusel dobíjet, byť jsem přijel se třemi procenty domu. Spotřebu mám ted průměrně kolem čtrnácti (TMY LR DM) Ale jak jsem psal už kdysi - třeba na dovolené (nabalené auto, box na střeše, .) jezdím výlučně spalovakem. A kdybych měl dobíjet jen z veřejných nabíječek, tak si BEV nekoupím.
Pozorovatel: uz se to tu zmiňovalo několikrát, ze BEV není pro každého, a pro tvé účely se asi nehodí, ale to si musíš asi pořešit se svým zaměstnavatelem
Jinak já s BEV (Teslou) najedu cca 35tis km/rok, z 90% nabíjím doma z FVE (tarif D57d, a VB), takže náklady kolem 30-40hal/km (bez nákladů na pořízení FVE). S ICE mam náklady kolem 2,5-3kc/km, s ním jezdím delší trasy, např na dovolené. Kdybych měl BEV nabíjet jen na komerčních nabíječkách, tak bych do toho nešel.
Stáhni si tu jejich aplikaci, máš tam seznam čerpacích stanic, a když si klikneš na to příslušné palivo na vybrané čerpací stanici, tak uvidíš hodnoty, a mj. i obsah biosložky / biolihu. Někde je, někde není - záleží na závozech. Já mám štěstí, že v okolí mám bez biosložky.