Přejít na obsah

bedan

Členové_50
  • Příspěvky

    548
  • Registrace

  • Přítomen

Profile Information

  • Pohlaví
    Muž

Návštěvy profilu

6 955 zobrazení profilu

bedan's Achievements

Závislák

Závislák (6/8)

3

Popularita

  1. Nevím, jestli je ambulantmí segment nenažraný, ale osobně si myslím, že naopak nemůže být v každé díře nemocnice, která bude mít všechny možné obory a v důsledku žádný dostatečně kvalitní. Opravdu bych nechtěl jít na endoprotézu tam, kde ji dělají 4x do měsíce, to budu raději cestovat do spádové nemocnice, kde tu samou operaci dělají 2x denně.
  2. Všechno podle domluvy a v naprostém pořádku, děkuji.
  3. Řešila si to dcera a to tak, že si ty koupelny sama navrhla a při návrhu pracovala s 3D modely z webu Megabadu. Profesionálně to nedělá, je lékařka a zabývá se estetickou medicínou, takže by Ti pomohla spíš, když budeš potřebovat opravit víčka nebo udělat liting obličeje.
  4. K těm cenám. Nedávná zkušenost 2 koupelny + 2 WC od Megabad včetně dopravy z Německa, keramika Villeroy a Boch, baterie Hans Grohe a roháčky schell o vice než třetinu levnější než nějaký Ideal Standard od Koupelny Ptáček v místě.
  5. Ahoj, já na podzim s blížícím se koncem koupání omezím chemii na nejnižší možné množství, pak odčerpám vodu pár centimetrů pod vratou trysku, do bazénu naházím petky se suchým pískem jako dilataci při zamrzutí, naliju litr sava a bazén zakryju plachtou. Do ní pak prší, padá tam listí. Samozřejmě odmontuji čerpadlo, vypustím vodu z fitrace, vysaju vysavačem vodu z hadic a solárního ohřevu a když jsem hodně aktivní, tak ještě všechny hadice profoukám vzduchem z kompresoru. Na jaře vyčerpám z plachty vodu kalovkou co pobere i to listí a pod plachtou v bazénu zůstane prakticky čistá voda. Jenže mamina je v tomhle ohledu nekompromisní, takže pak následuje vyčerpání zbylé vody, po kalovém čerpadlu zůstane asi 1 - 2cm vody, které vysaju vysavačem a k vysavači mi to pomáhá nahánět žena smetákem. Tím proběhne i hrubá očista a dál je to v režii ženy, která celý vnitřek bazénu umyje. Pak natáhnu od studny hadice a 2 hodiny mi vrčí čerpadlo. Já mezi tím propojím fitraci, čerpadlo, ohřev, nastavím spínací hodiny, nadávkuji chemii a den až dva čekám, kdy do toho půjde vlézt.
  6. Řekl bych, že naopak žere poněkud víc. Mamina má ten 1,5 tsi i s DSG, ale bez hybridu v Audi A3 a dovolenou včetně dálnic jsme s tím jeli se spotřebou o litr menší.
  7. Já bych se rozhodoval mezi dlažbou na terče a tropickým dřevem a havní faktor byl oslunění. pokud Ti na dlažbu bude svítit slunce, nešlápneš na ni holou nohou.
  8. Ano, tankuji, když mám v nádrži cca 1/4 benzínu, protože v zácpě na dálnici budu potřebovat topit nebo chladit a můžu tam uvíznou i na hodně hodin. Baterku není dobré vybíjet pod 20% a nabíjet nad 80% ani u telefonu nebo noťasu.
  9. To máš dobré, já kdybych jezdil takhle do práce, nebo k zákazníkům, tak by si zaměstnanci mysleli, že by měli vydělávat násobně víc a zákazníci zase, že bychom jim měli dodávat zařízení podstatně levněji.
  10. Tak nevím. Nebudu polemizovat jestli s motorem 2,5 jede nebo ne. Mě těch asi 190 koní na běžné ježdění stačí, mám CX5, takže horší aerodynamila, technika +- stejná, navíc 4x4 a spotřebu 9 litrů nemám ani s truhlou na střeše cestou na lyže do Rakouska nebo Itálie. Dlouhodobý průměr mám 7,6 litru. Kolega s šestkou jezdí za 6,9 dlohodobě a ani jeden z nás určitě není brzda provozu. Když vyjímečně nespěchám a nepředjíždím každé auto, které dojedu, není ani s CX5 problém jet dost pod 7 litrů. Extrémní případ je z prázdných silnic v době covidových omezení a probíhající "modernizace" D1. To jsem dal Prahu a zpět (z Luhačovic, přes Buchlováky) za 6,1 litru na 100 km, ale to bylo hlavně těmi 80 km a spoustou úsekových měření na D1. Pravda je, že mi ta absence 4x4 u benzínové šestky taky dost chybí a je hlavním důvodem toho, že mám CX5.
  11. Tak ty tchánovy problémy mne mrzí. Doufám, že to nebude trend. Jinak jsem jenom popsal moje zkušenosti od roku 2002. Tedy abych byl objektivní, u těch dvou prvních dieselů se měnily nějaké těsnící podložky pod vstřiky a u jednoho dieselu nějaký ventil v palivové soustavě. Automat u dvoulitru je (nebo možná byl - měli jsme ho před cca 10 lety a nevím jak dnes) docela tragédie. Motor strašně podtáčel a ani kick down při akceleraci nepomohl. Ty auta prostě nejely a přitom s manuálem byl ten dvoulitr docela snesitelný. Naštěstí pak do CX5 a Mazdy 6 přišel motor 2,5 litru, ten už se dá provozovat i s automatem. Taky je škoda, že do menších aut (3, CX30) nedávají benzín 2,5 litru a u větších jde jenom s automatem. Na ten benzín pracující jako vznětový, jsem zatím neměl dost odvahy a tak máme firemní Mazdy 3 jenom se 120 koníky. Nevím, jak v současné době diesely. S příchodem filtrů pevných částic jsme u osobních aut naftu opustili, protože všichni zaměstnanci s těmi osobáky jezdí i domů a tak auto jede 3x nebo 4x za týden 5km do práce, pak 5km z práce a to přece jenom atmosférický benzín snáší líp, než nafta.
  12. Zcela určitě vypíná start-stop, lane asist, front asist a tuším ještě něco a zbytek má pro sebe nastavené podle klíče. Navíc říkala, že musí do servisu, protože nepřišla na to, jak zapnout tempomat bez toho, aby se současně aktivovaly ty asisty.
  13. Proč si nekoupíte Mazdu pánové. Měl jsem, nebo mi prošlo firmou za posledních cca 20 let asi 15 aut. Od nova, do 200 - 300 tisíc km (víc jsme nenajezdili a auto prodali) se dělal jenom běžný servis. Kromě dvou byly všechny ostatní benzínové, trochu jsem se bál posledních verzí 2,5 litru s vypínáním 2 válců, ale i ty už mají 150 a 100 tisíc bez ztráty kytičky. Zrovna tak automaty. Pravda infotainment je trochu staromódní, ale umí všechno, co při běžném provozu potřebuji. Otravné systémy kromě stop- start (ten lze vypnout pouze softwarovým zásahem) se nemusí vypínat při každém startování. (Žena když startuje Audi, tak je to sekvence jak u raketoplánu - vypnout strat - stop, vypnout hlídání v pruzích a nevím co ještě.) Matně si vzpomínám na jeden servomotor zrcátka, který nepřežil sklopení, resp. nastavení do provozní polohy po zamrznutí do více než centimetrové ledové krusty. Mají to kluci šikmoocí trochu blbě udělané, zrcátka se topoří hned po odemknnutí a škrabka i odmrazovací sprej byly samozřejmě ve dveřích uvnitř. Mimo to jenom běžný servis. Nejvyšší verze s koženými sedadly mají odvětrávání, interiér je taky docela dívatelný a s korozí je to mnohonásobně lepší než praví legendy. Z mého pohledu je jediné mínus omezená možnost výběru výbavy. Ale zase byste si neužili tolik legrace jako s posledními Škodovkami a VW.
  14. V tom případě budeš mít černou jenom nad tím horním výdechem horkého vzduchu. Vím o čem mluvím, krb již nikdy více (no jo, ale když člověk staví jednou, max dvakrát za život), to raději nějaká mastková nebo moderní kachlová kamna. Ale to jsi určitě slyšet nechtěl a ten Tvůj krb s tím uloženým dřevem vypadá skvěle.
×
×
  • Vytvořit...