-
Posts
1,703 -
Joined
-
Last visited
xjr1's Achievements

Megazávislák (7/8)
-
Dlouho jsem sem nic nehodil, nějak nebyl čas, ale jsem rád, že vlákno celkem žije i příspěvky kolegů, takže pokračujte prosím:-). Dnes tu mám ubroušený/uchozený čep setrvačky z ETY 2824. Čepy se mohou zlomit třeba při pádu hodinek na zem nebo nárazu. Stává se to hlavně u starších kusů bez odpruženého uložení, ale ani moderním strojovnám se to nevyhne v případě silnějšího nárazu. Tento čep (na obr. nahoře) ale není uražený, je opravdu jen ochozený, je zřetelně kratší a nabroušený do špičky, zřejmě musel dlouho běhat v ložisku plném špíny a bez maziva. Pro srovnání - čep na obrázku dole je v pořádku, ten nahoře by měl vypadat stejně. Takováto setrvačka ve strojku sice ještě běží, ale chod je velmi špatný.
-
Jen pro pořádek, tohle je starý stroj Heuer cal. 11, s tím novým (eta nebo sellita s nástavbou) nemá vůbec nic společnýho.
-
No, na tom něco bude. Rozhodně nebyly stabilizační systémy, vyjma ABS teda..
-
No jo no, mládí často přeceňuje svoje schopnosti. Eště si pamatuju, jak jsem kdysi v pravěku po přesednutí z golfu 1,6TD šlápnul na plyn třílitrovýmu Scorpiu na mokrejch kostkách a najednou jsem jel zpátky, naštěstí tam nikde nebyla plynová přípojka ani strom
-
Je to hodně o úhlu pohledu. Někdo se přes ten dodávkovej charakter přenese a ocení praktičnost, jinej upřednostní pohodlí. Svýho času jsem míval Town and Country a kolega v ten samý čas jezdil Multivanem (T5). Pár nekonečnejch debat kdo to má jako lepší proběhlo, různě jsme si auta půjčovali, samozřejmě bez výsledku:-). Já bych neměnil s ním a on by neměnil se mnou;-)...
-
Škoda pěknýho auta, to už se asi nerozleští:-(
-
Já bych taky s Pacificou souhlasil. Je to fajn auto na klidnou jízdu v relativním tichu a pohodlí. Rozhodně nelze srovnávat s Tranporterem/Multivanem, je to pořád dodávka. Viano z praxe neznám. Ceny dílů nejsou v rámci kategorie neobvyký, nedávno jsem zjišťoval cenu světel na starší XC60 (natáčecí xenon) a bylo to dost podobný, tak jsem je radši nechal vyleštit:-). Town and Country/Voyager je o dost neohrabanější, ale taky se s tím dá příjemně cestovat. Nicméně v týhle větší kategorii bych se nebál kouknout na Toyotu Sienna.
-
No, tak nějak to vidím taky. Jen to nevnímám jako smutný, prostě mechanika, s opotřebením dílů se musí počítat:-). Dnes jsem se pokusil vyfotit krycí kámen ložiska setrvačky. Ta malá, sotva znatelná tečka uprostřed kamene není odlesk. Je to důlek, který čep setrvačky vykotlal v hladké ploše kamene za dlouhá léta provozu. Tento konkrétní kousek je z Prim 66, ale vídám to u starých hodinek bez ohledu na značku, případně i u novějších kousků, pokud setrvačka běhá na nenamazaném a špinavém kameni. Skoro bych řekl, že v ideálních podmínkách (čisté a správně namazané ložisko) toto nenastane ani za mnoho let provozu. Nicméně podmínky nejsou vždy ideální, takže se to stává;-). Třetí obrázek jsem ukradl z webu, aby bylo patrno, o který kámen se jedná.
-
nutnost servisování Bondovek
xjr1 replied to Petr Jehla's topic in Opravy, servis a pomoc s hodinkami
Přesně tak. -
nutnost servisování Bondovek
xjr1 replied to Petr Jehla's topic in Opravy, servis a pomoc s hodinkami
No a přesně v tom pokračuj a měj z hodinek radost, od toho jsou:-)! Jsme tě nechtěli rozhodit, když ti automechanik sem tam na autě něco vymění, taky to hned neznamená, že se s ním začneš bát jezdit, ne;-)? -
nutnost servisování Bondovek
xjr1 replied to Petr Jehla's topic in Opravy, servis a pomoc s hodinkami
Když nosíš jedny hodinky každý den, nijak jim přestávka/odpočinek nepomůže, šrámy nezarostou;-). Prostě je používáš k čemu jsou určené a až budou potřebovat servis, řeknou si, případně můžeš být pečlivý majitel a dělat servis pravidelně preventivně. To si musí rozhodnout každý sám. Na druhou stranu je podle mého názoru zbytečné udržovat v chodu hodinky, které nenosíš. Zjednodušeně řečeno, kolečka se točí vlastně pro nic za nic a zbytečně se opotřebovávají, takže si řeknou o servis stejně, jako bys hodinky nosil denně. Když budeš hodinky nosit jeden týden v měsíci a zbylé tři je necháš stát, řeknou si o servis později. Ne proto, že by si odpočinuly, jen toho nenaběhají tolik.