-
Posts
1,708 -
Joined
-
Last visited
xjr1's Achievements

Megazávislák (7/8)
-
Jestli to nemáš přes celý město, doporucim myčku v Unhošti, jezdím tam ze Smíchova. Funguje to tam skvěle, je tam i příjemná obsluha. Za hezkého slunečného počasí není třeba auto sušit, těch par kilaku na dálnici po cestě zpátky to udělá za tebe;).
-
Tak tak, tyhle naftové V8 rozhodně nemají pověst spolehlivých držáků, což by u "nejetého" auta třeba ještě nemuselo vadit. ALE....určitě bych byl VELMI obezřetný kvůli těm "potížím s papíry", konkrétně u tohoto bazaru. Samozřejmě netuším, jestli je něco špatného zrovna s tímto autem, ale pověst pana Boboka coby obchodníka s auty taky není úplně křišťálová.
-
Celkem úspěšně používám tenhle: https://www.provleky.cz/katalog/privesy/privesy-lider/privesy-lider-rada-p/produkt/prives-lider-p233-233x132x39cm-750kg-sklopny Za dva roky toho na chalupě odmakal celkem dost:)
-
Vintage (60. - 80. léta) Chrono Sraz 26.5. Praha 1.VintageLover 2. ponorka9 3. Anela 4. xbraj19 5. M3maniac 6. Kupa54 7. Piplík 8.Tikal 9. xjr1
-
Hodinář mi rozbil sklo u hodinek
xjr1 replied to lejda's topic in Opravy, servis a pomoc s hodinkami
To, že se sklo vysypalo při tlakovce, chyba hodináře není, tedy pokud bylo sklo pohledově čisté a bez škrábanců a ťukanců. Chyba hodináře by mohla být ta, že na tu možnost předem neupozornil. Ono se to totiž stává, ne moc často, ale stává. Pokud se to už stane, hodinky jsou zralé na celkovou opravu, ne jen na výměnu skla. Ručky a číselník bývají totálně zničené, tedy na výměnu a navíc bude spousta střípků ve strojku. U běžných levnějších hodinek se obvykle nevyplatí opravovat.- 17 replies
-
Dlouho jsem sem nic nehodil, nějak nebyl čas, ale jsem rád, že vlákno celkem žije i příspěvky kolegů, takže pokračujte prosím:-). Dnes tu mám ubroušený/uchozený čep setrvačky z ETY 2824. Čepy se mohou zlomit třeba při pádu hodinek na zem nebo nárazu. Stává se to hlavně u starších kusů bez odpruženého uložení, ale ani moderním strojovnám se to nevyhne v případě silnějšího nárazu. Tento čep (na obr. nahoře) ale není uražený, je opravdu jen ochozený, je zřetelně kratší a nabroušený do špičky, zřejmě musel dlouho běhat v ložisku plném špíny a bez maziva. Pro srovnání - čep na obrázku dole je v pořádku, ten nahoře by měl vypadat stejně. Takováto setrvačka ve strojku sice ještě běží, ale chod je velmi špatný.
-
Jen pro pořádek, tohle je starý stroj Heuer cal. 11, s tím novým (eta nebo sellita s nástavbou) nemá vůbec nic společnýho.
-
No, na tom něco bude. Rozhodně nebyly stabilizační systémy, vyjma ABS teda..
-
No jo no, mládí často přeceňuje svoje schopnosti. Eště si pamatuju, jak jsem kdysi v pravěku po přesednutí z golfu 1,6TD šlápnul na plyn třílitrovýmu Scorpiu na mokrejch kostkách a najednou jsem jel zpátky, naštěstí tam nikde nebyla plynová přípojka ani strom
-
Je to hodně o úhlu pohledu. Někdo se přes ten dodávkovej charakter přenese a ocení praktičnost, jinej upřednostní pohodlí. Svýho času jsem míval Town and Country a kolega v ten samý čas jezdil Multivanem (T5). Pár nekonečnejch debat kdo to má jako lepší proběhlo, různě jsme si auta půjčovali, samozřejmě bez výsledku:-). Já bych neměnil s ním a on by neměnil se mnou;-)...
-
Škoda pěknýho auta, to už se asi nerozleští:-(
-
Já bych taky s Pacificou souhlasil. Je to fajn auto na klidnou jízdu v relativním tichu a pohodlí. Rozhodně nelze srovnávat s Tranporterem/Multivanem, je to pořád dodávka. Viano z praxe neznám. Ceny dílů nejsou v rámci kategorie neobvyký, nedávno jsem zjišťoval cenu světel na starší XC60 (natáčecí xenon) a bylo to dost podobný, tak jsem je radši nechal vyleštit:-). Town and Country/Voyager je o dost neohrabanější, ale taky se s tím dá příjemně cestovat. Nicméně v týhle větší kategorii bych se nebál kouknout na Toyotu Sienna.
-
No, tak nějak to vidím taky. Jen to nevnímám jako smutný, prostě mechanika, s opotřebením dílů se musí počítat:-). Dnes jsem se pokusil vyfotit krycí kámen ložiska setrvačky. Ta malá, sotva znatelná tečka uprostřed kamene není odlesk. Je to důlek, který čep setrvačky vykotlal v hladké ploše kamene za dlouhá léta provozu. Tento konkrétní kousek je z Prim 66, ale vídám to u starých hodinek bez ohledu na značku, případně i u novějších kousků, pokud setrvačka běhá na nenamazaném a špinavém kameni. Skoro bych řekl, že v ideálních podmínkách (čisté a správně namazané ložisko) toto nenastane ani za mnoho let provozu. Nicméně podmínky nejsou vždy ideální, takže se to stává;-). Třetí obrázek jsem ukradl z webu, aby bylo patrno, o který kámen se jedná.