Přejít na obsah

Hodinky vojenských pilotů


Mike.

Doporučené příspěvky

Oni měli Němci v případě sestřelených letců RAF-Čechů ještě jednu velkou a skoro neomylnou zbraň.Prostřednictvím několika agentů-zrádců z řad Čs.letců(zvlášť Augustina Přeučila)se Němci dostali k seznamu osobních čísel RAF přidělených čs.letcům.Naprostá většina našich letců vstoupila do svazku RAF na základně Cosfordu a bylo jim přiděleno osobní číslo které začínalo u všech stejně "787".Díky A.Přeučilovi se tato informace dostala do rukou Němcům a oni už potom měli lehkou práci s identifikací národnosti našich letců.Je doložený jenom jeden případ kdy se Němcům nepodařilo sestřelenému českému letci prokázat českou národnost.Jednalo se o S/Ldr Jiřího Maňáka.Ale on se do RAF dostal jinou cestou a jeho osobní číslo neobsahovalo ono usvědčující trojčíslí.Navíc byl v době zajetí velitelem čistě britské perutě a nenosil domovenky.Uvedl své jméno jako "George Manak"a vzhledem k výborné znalosti angličtiny dokázal svoji pravou národnost utajit.A to podle jeho vzpomínek na něj při výsleších zkoušeli řvát i česky,protože měli podezření.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Oni měli Němci v případě sestřelených letců RAF-Čechů ještě jednu velkou a skoro neomylnou zbraň.Prostřednictvím několika agentů-zrádců z řad Čs.letců(zvlášť Augustina Přeučila)se Němci dostali k seznamu osobních čísel RAF přidělených čs.letcům.Naprostá většina našich letců vstoupila do svazku RAF na základně Cosfordu a bylo jim přiděleno osobní číslo které začínalo u všech stejně "787".Díky A.Přeučilovi se tato informace dostala do rukou Němcům a oni už potom měli lehkou práci s identifikací národnosti našich letců.Je doložený jenom jeden případ kdy se Němcům nepodařilo sestřelenému českému letci prokázat českou národnost.Jednalo se o S/Ldr Jiřího Maňáka.Ale on se do RAF dostal jinou cestou a jeho osobní číslo neobsahovalo ono usvědčující trojčíslí.Navíc byl v době zajetí velitelem čistě britské perutě a nenosil domovenky.Uvedl své jméno jako "George Manak"a vzhledem k výborné znalosti angličtiny dokázal svoji pravou národnost utajit.A to podle jeho vzpomínek na něj při výsleších zkoušeli řvát i česky,protože měli podezření.

:notworthy: wow, díky Ti...skvelé informácie!

 

F.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • po 3 týdnech...
Návštěvník swanieck

A zase něco z dnešních časů....

 

Chlapci piloti výzvědných/výzkumných Lockheed U-2 nosí zcela náhodou hodinky BREMONT U-2 a ty jim krásně tikají i v té šílené kose, ve  výškách přes 70.000 ft, tedy ve 22 km.

 

Ale stratosférické létání na hranici vesmíru je fakt parádní. Člověk by hned uvěřil, že je Země kulatá :clap:

post-27804-0-95845700-1371850418_thumb.jpg

post-27804-0-46075400-1371850456_thumb.jpg

post-27804-0-41507200-1371850474_thumb.jpg

post-27804-0-79985700-1371850494_thumb.jpg

post-27804-0-80545100-1371850521_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

... Chlapci piloti výzvědných/výzkumných Lockheed U-2 nosí zcela náhodou hodinky BREMONT U-2 a ty jim krásně tikají i v té šílené kose, ve  výškách přes 70.000 ft, tedy ve 22 km....

 

Moc pěkné fotky. :speak_cool:

 

Kdo by chtěl vědět něco více o hodinkách Bremont MB a Bremnot U-2, tak na mém blogu je o nich menší seriál. Dva díly tohoto seriálu jsou pak věnovány vlastnímu letounu U-2 a jeho pilotům. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Výrobce vystřelovacích sedadel, britská firma Martin-Baker tento týden na mezinárodní letecké výstavě Paris Air Show 2013 vystavovala na svém stánku i hodinky značky Bremont.

 

V horní řadě:

  • vlevo jsou Bremont U-2 "Squadron", private edition pilotů U-2 "Dragon Lady" amerického letectva USAF.
  • uprostřed jsou Bremont MB I, private edition firmy Martin-Baker. Je určena pro ty piloty, kteří úspěšně použijí vystřelovací sedadlo Martin Baker;
  • vpravo jsou Bremont MB II, private edition  pilotů letounu F/A-18E "Super Hornet" letky VFA-81 (Strike Fighter Squadron 81) ?Sunliners? amerického námořnictva US NAVY.

post-9612-0-14485600-1371903442_thumb.jpg

 

Mnohem lepší fotky a další privátní edice hodinek Bremnot pro různé letky a letectva jsou na těchto stránkách výrobce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Výrobce vystřelovacích sedadel, britská firma Martin-Baker tento týden na mezinárodní letecké výstavě Paris Air Show 2013 vystavovala na svém stánku i hodinky značky Bremont.

 

V horní řadě:

  • vlevo jsou Bremont U-2 "Squadron", private edition pilotů U-2 "Dragon Lady" amerického letectva USAF.
  • uprostřed jsou Bremont MB I, private edition firmy Martin-Baker. Je určena pro ty piloty, kteří úspěšně použijí vystřelovací sedadlo Martin Baker;
  • vpravo jsou Bremont MB II, private edition  pilotů letounu F/A-18E "Super Hornet" letky VFA-81 (Strike Fighter Squadron 81) ?Sunliners? amerického........

 

Mnohem lepší fotky a další privátní edice hodinek Bremnot pro různé letky a letectva jsou na těchto stránkách výrobce.

 

:clap:  To mi príde ako trošku minimálne čierno-humorné, ak nie i zvrátené...mať private edition hodiniek určenú pre tých pilotov, ktorý úspešne použijú naše vystreľovacie sedadlo  :clap:

Nuž ale, spomenul som si na tieto pozoruhodné zábery:

http://photoblog.nbcnews.com/_news/2010/07/23/4739027-pilot-ejects-an-instant-before-fighterjet-crashes?lite

Kebyže dačo také zažijem...neviem či by som ešte niekedy chcel nosiť "pilotky"  :photo:

 

F.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V každém případě to u Martin-Bakera jako černý humor neberou. V duchu ostrovních klubových tradic již v roce 1957 založili tzv. "Ejection Tie Club" (něco jako Klub nositelů Katapultážních kravat).

 

Každý pilot, který v nouzi úspěšně použije vystřelovací sedadlo značky Martin-Baker, může být doživotně přijat do tohoto klubu. Jedním z odznaků členství v tomto exkluzivním klubu je právě kravata (Ejection tie) s výstražnými symboly znázorňujícími vystřelovací sedadlo. Dnes je v něm registrováno cca 5800 členů. Více informací o klubu lze nalézt zde.

 

Hodinky Bremont MB I nejsou ale dar. Ty si může pouze člen klubu zakoupit u Bremontů, jen pokud chce. Jaká je klubová cena, nemám tušení, ale Martin-Baker výrazně pomáhal Bremontu se zkouškami odolnosti a certifikací těchto hodinek, takže to asi standardní prodejní cena nebude.

 

Osobně ale nepochybuji, že by Martin-Baker tyto hodinky objednal/pomáhal zkoušet jen pro nějaký příležitostný zájem členů klubu. Proto si myslím, že je používají také jako vynikající marketingový dar pro důležitá V.I.P.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak oni angláni si na takovéhle kluby potrpí,viz Caterpillar Club,společenství pilotů kteří se úspěšně zachránili padákem firmy Irvin Parachute Company.Členové tohohle klubu nosí odznak zlaté housenky s rudýma očima(asi nějaký rubín).Za druhé světové války jich bylo asi 35 000,mezi jinými i naši piloti v RAF.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • po měsících...

Nazdar páni, v tomhle vlákně jsem to ještě neobjevil, tak se zeptám: Nevíte někdo, jestli piloti RAF za druhé světové fasovali nějaký hodinky? Našel jsem na eBayi prodej pozůstalosti po nějakým pilotovi a krom pár nášivek a nějakejch drobností tam byli i hodinky značky Timex. Pokud jsou pravý, tak asi byly osobní, co?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • po měsících...

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...