Ronin13 Posted November 8, 2016 Report Share Posted November 8, 2016 Sinn testaf Link to post Share on other sites
zhrado Posted March 3, 2019 Report Share Posted March 3, 2019 28. února 1908 se v Podivíně narodil český generál letectva František Weber. Po absolvování Vojenské akademie v Hranicích na Moravě byl odvelen k pěšímu pluku v Nitře, poté k leteckému pluku v Hradci Králové. Služba u letectva ho dovedla až k úspěšnému studiu pilotního výcviku v Prostějově. Po rozpuštění armády v roce 1939 odešel do exilu, nejprve do Bejrútu a poté přes severní Afriku do Francie. Již v červenci 1940 však odplouvá do Anglie, kde byl zařazen k slavné 310. československé stíhací peruti. Zde se vypracoval na velitele B letky a později byl jmenován velitelem celé perutě. Při vážné havárii utrpěl taková zranění, která mu již nedovolovala aktivní bojovou činnost ve stíhacím letadle, a tak po propuštění z nemocnice nastoupil na Inspektorát československého letectva, působil zároveň v kanceláři prezidenta Beneše. Po vzniku 134. československého stíhacího křídla byl povýšen na Wing Commandera a velel pozemní části křídla. V roce 1944 onemocněl vážným zánětem pohrudnice a do osvobozené vlasti se vrátil až v roce 1946. Do roku 1949 vystřídal několik významných vojenských funkcí, ale vzhledem k tomu, že bojoval za svou vlast na západní frontě, byl z armády vyhozen a rok bez soudu vězněn ve věznici Mírov společně se svými spolubojovníky z Anglie. Po propuštění byl degradován a mohl vykonávat pouze pomocné práce. K jeho částečné rehabilitaci došlo v roce 1965, po listopadu 1989 byl povýšen do hodnosti generálmajora. František Weber, nositel mnoha vysokých vojenských vyznamenání zemřel v září 1991....Prevzaté z FB, dúfam, že som tým neporušil dáke práva.. Link to post Share on other sites
Ivan Lelák Posted March 21, 2019 Report Share Posted March 21, 2019 (edited) Vývoj letecké techniky i hodinek jde kupředu. V r.2013 sem někdo dával info, že piloti amerických výzvědných letounů U2 používají hodinky Bremont U-2. No a vloni vyšla informace, podle které dodá společnost Garmin pilotům U-2 leteckou mutaci chytrých hodinek Garmin Fenix 5X, která se jmenuje pěkně letecky D2 Charlie (před nimi byly D2 Bravo a dnes už jsou D2 Delta).PS: Mimochodem, aniž bych se chtěl srovnávat s piloty U2, D2 Charlie mám a jsou skvělé. Edited March 21, 2019 by Ivan Lelák Link to post Share on other sites
martinw Posted January 28 Report Share Posted January 28 V 13. 5. 2008 v 10:39, Ivan Lelák napsal: Martinbor: Na VHÚ jsem napsal, tak uvidíme... Ahoj, prosím tě, jak jsi dopadl s tvým dotazem na VHÚ? Zkoušel jsem také od nich něco zjistit, ale moc sdílní nebyli... Link to post Share on other sites
Ivan Lelák Posted January 28 Report Share Posted January 28 před 3 hodinami, martinw napsal: Ahoj, prosím tě, jak jsi dopadl s tvým dotazem na VHÚ? Zkoušel jsem také od nich něco zjistit, ale moc sdílní nebyli... Hele, už nevím, bylo to v roce 2008, ale pokud jsem sem pak nedal nějaké jejich vyjádření, asi se na mne vykašlali. Link to post Share on other sites
martinw Posted January 28 Report Share Posted January 28 Před hodinou, Ivan Lelák napsal: Hele, už nevím, bylo to v roce 2008, ale pokud jsem sem pak nedal nějaké jejich vyjádření, asi se na mne vykašlali. Díky, tak je to stejné... Link to post Share on other sites
paro Posted yesterday at 06:22 AM Report Share Posted yesterday at 06:22 AM Kluci ja nevim... zkousel jsem litat podle “pilotnich” Garminu jednoho myho zaka a ne, ze by to neslo. Ale bud maji zrak jak ostrizi, ja delam neco blbe, nebo oboji. Je to hrozne titerny. Za ty penize se da poridit pouzitelna Garmin Aera. Ale fun factor to ma, o tom zadna Sent from my iPad using Tapatalk Link to post Share on other sites
Ivan Lelák Posted yesterday at 12:33 PM Report Share Posted yesterday at 12:33 PM před 6 hodinami, paro napsal: Kluci ja nevim... zkousel jsem litat podle “pilotnich” Garminu jednoho myho zaka a ne, ze by to neslo. Ale bud maji zrak jak ostrizi, ja delam neco blbe, nebo oboji. Je to hrozne titerny. Za ty penize se da poridit pouzitelna Garmin Aera. Ale fun factor to ma, o tom zadna Sent from my iPad using Tapatalk Já mám Garmin D2 Charlie čistě jako záložní "přístroj". Standardně s nimi létám v režimu záznamu aktivity, který si pak archivuji a čerpám z něj údaje pro zápis to deníku pilota. Asi 2x jsem zkusil Metar, tedy meteomapu kvůli aktuálnímu počasí, ale i to lze zjistit jinak, třeba radiokomunikací. No a kdyby náhodou vypadla GPS v letadle, hodinky mi snadno najdou nejbližší, popř. domovské letiště. Jinak s hodinkami v éru nemám větší ambice, vždy sebou vozím i databázi letišť, kterou mám i v elektronické podobě v aplikaci Fly is Fun, takže že by vypadla palubní navigace a současně i doplňková v tabletu je nepravděpodobné. Ale je příjemné mít takovou zálohu na ruce a jak jsem psal, při záznamu letu se nemusím o nic starat, hodinky samy rozpoznají že letadlo letí i když přistane a podle toho zapnou a ukončí záznam a výsledky odešlou do mobilu. Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now