Přejít na obsah

Vodnateni benzinu


Doporučené příspěvky

S tím jsem loni také bojoval, auto r.v. 1969, které vyjíždí jen na srazy v létě, možná ještě 1-2x, ale přes zimu spí v garáži atd. Dříve jezdilo na olovnatý Super, později na benzín95 bez olova a ten se nám v CZ stále "vylepšoval", tím svinstvem.

Poznal jsem to ve skutečnosti na vlastní kůži za volantem až loni, když mi to skoro zalepilo přes zimu karburátor. Bléééé, rozebrat, vyčisti, vyjezdit zbytek nádrže a na další akci bereme jen Shell E5. Auto se po loňské a letošní jízdě skoro probudilo, vyhnali jsme letité pavouky a usazeniny a jezdíme. To samé perspektivní veterán ve věku 34 let, ale na benzin Shell už motor komplet zase šel. Poznání bylo náročné předtím i na motorovou sekačku a pilu.

Nejlepší benzín do auta jsem kdysi dávno bral v Německu, Minol98 s olovem. S tím šlo jet poté v Dánsku na doraz tachometrové ručičky. Ovšem to je dáno už i pro mně - 1992. 🤠☕

Upraveno uživatelem eloga
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ani tam nejezdi, E5 jen Shellu, nemůžeš netrefit.

Jiná věc ale je , zda to ten vůz pro běžný provoz potřebuje, dnešním autům ta E10 stačí a vyhovuje. :cheers:

 

Upraveno uživatelem eloga
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teď mě štve, že mi umřel starý telefon, tam jsem měl všechny produkty ORLEN/Benzina, myslím i Shell a OMV 😞 Z hlavy tu tabulku s parametry fakt nedám, tak nemohu mluvit.

Asi by to chtělo poslat nějakého dobrovolníka na OMV, dalšího na Shell a dalšího na Benzinu atd... 

A pak uvidíme - tedy pokud nám dají nahlédnout do toho, co já jsem rozhodně nikde nezveřejnil 😇

Tak kdo se hlásí na výzvědy? 🤣

Upraveno uživatelem DarylVanHorne
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 hodinami, eloga napsal:

S tím jsem loni také bojoval, auto r.v. 1969, které vyjíždí jen na srazy v létě, možná ještě 1-2x, ale přes zimu spí v garáži atd. Dříve jezdilo na olovnatý Super, později na benzín95 bez olova a ten se nám v CZ stále "vylepšoval", tím svinstvem.

Poznal jsem to ve skutečnosti na vlastní kůži za volantem až loni, když mi to skoro zalepilo přes zimu karburátor. Bléééé, rozebrat, vyčisti, vyjezdit zbytek nádrže a na další akci bereme jen Shell E5. Auto se po loňské a letošní jízdě skoro probudilo, vyhnali jsme letité pavouky a usazeniny a jezdíme. To samé perspektivní veterán ve věku 34 let, ale na benzin Shell už motor komplet zase šel. Poznání bylo náročné předtím i na motorovou sekačku a pilu.

Nejlepší benzín do auta jsem kdysi dávno bral v Německu, Minol98 s olovem. S tím šlo jet poté v Dánsku na doraz tachometrové ručičky. Ovšem to je dáno už i pro mně - 1992. 🤠☕

Zajímavé,  začal jsem do T 603 rok 1973, minulý rok tankovat místo benzinu 95, Vervu 100. A hle co se stalo, motor, pravà část  ( 4 válce) přestaly viditelne kouřit, ale motor začal při volnoběhu scipat, musím tedy nechat seřídit předstih. Zkusím taky na Shellu sehnat tedy Vervu 100 s E5 (5 % lihu)..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 6 hodinami, DarylVanHorne napsal:

Kurva já snad pojedu na Benzinu, ať mi ukážou dodák z rafinerie, ta Verva mi teď nedá spát. 🤣

Co je Verva 100 ? E5 nebo E10 ?

Pokud je Verva 100 E10 tak tam může být (pravděpodobně asi i je), lihu na moje Gusto až moc 😉

Takže?

To je to o cem jsem psal neprimo ja. Verva je E10, ale ne protoze tam je vice lihu nez v E5.  Ve Svete motoru (20/2023) pisou, ze Verva je v kategorii E10, protoze pridali vice bioslozky, ale ve forme ETBE. E10 neznamena jen vyssi podil lihu, ale je tam vice kriterii. Viz napr. zde: https://www.auto.cz/velky-test-stooktanovych-benzinu-vadi-kdyz-je-verva-e10-148709 

 

“Právě proto je i obsah kyslíku limitován normou ČSN EN 228 pro jakost automobilových benzinů, která u kategorie E5 povoluje 2,7, u E10 pak 3,7 %. Tedy Verva 100 přestoupila do kategorie E10 právě kvůli vyššímu podílu kyslíku v látce na zvýšení oktanového čísla, zároveň však výrobce neměl žádný důvod vymýšlet něco jiného, protože dříve či později by jej ke stejnému kroku stejně donutily požadavky na snižování emisí CO2.”

Upraveno uživatelem McMac
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasne, me jde o to na co se zamerit a co v principu tankovat - za me v podstate cokoliv v kategorii N98 (i ONO ma snad ETBE v N98). 

Jinak pro konkretni tankovani je jedinym zdrojem nakladni list - o tom se vubec nepru a souhlasim. 😊

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 17 hodinami, DarylVanHorne napsal:

Kruci to tu mezi chronomagory není nikdo, kdo by dělal v Shellu, nebo Orlenu? 😉

@McMac Výše uvedené může být - ale pokud chci být hnidopich, tak chci vidět ten nákladní list a mít jistotu.

Ale je a známe ho . Možná se jen nechce do těchto debat, kde má každý pravdu pouštět. 🙂

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, long napsal:

Ale je a známe ho . Možná se jen nechce do těchto debat, kde má každý pravdu pouštět. 🙂

To je škoda, protože já nemusím mít pravdu a nemám problém s tím, když mi někdo fundovaný vysvětlí že se pletu.

Taky se vyjadřuji jen k tomu o čem si myslím, že trochu něco vím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...