Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Odesláno

Trocha kontextu: Ruzne neterenni obytnaky pujcuju poslednich cca 5-6 let (letni prazdniny s detmi na ±3 tydny), mam vyzkousene male dodavky Marco Polo, vetsi dodavky ala Ducato s vestavbou a zvedaci strechou az po ruzne polointegry se slusne velkou lednickou, sprcha/wc, letiste vzadu a elektricka postel nad sedackami, ve kterych se da celkem komfortne fungovat i ve 4. Uz me asi opustily vlhke sny na neskutecne expedicni nakladaky v cenove relaci 10mKc+, u kterych mi prijde, ze clovek musi byt i velmi slusny mechanik, jinak s tim driv nebo pozdeji bude mit problem na cestach, ktery nebude snadne nekde jen tak vyresit, nicmene me uz tak 2-3 roky drzi aktualni a podstatne realnejsi sen v podobe terenniho Sprinteru, ktery dokaze prakticky vsechno, co muzu potrebovat, nevazi pres 10 tun, da se s nim normalne jezdit skoro vsude a nema spotrebu 30 na 100. Na druhou stranu jeste jsem nedozral k tomu, abych utratil za takove auto 3MKc+, poridil si ridicak C a platil myto. Ale mozna se to blizi. Nez se tak stane, tak ale premyslim nad lowcostovou variantou (vyrazne mene komfortni nez vyse popsane) a o te bych se rad nize poradil.

Co zvazuju: Libi se mi postarsi Land Rovery (kolem roku 2000), ve verzi Discovery se pohybuji kolem 200-300k, jsou casto v peknem udrzovanem stavu, nekdy maji i snorchl, stan na strese, ulozne boxy s supliky vzadu apod a podvozek nevypada obycejne taky marne (i kdyz nejaka drobna koroze se asi najde vzdy). Kdyz vedle toho koukam na podobne vybavene rocniky ve verzi Defender, tak jsou ale typicky za dvojnasobek. Proc tomu tak je? Ma Disco nejaky problem proti Defikovi o kterem nevim? Na co bych si mel davat bacha? Je tady nekdo, kdo ma podobne auto (klidne i Gecko od MB, nebo jakykoliv jiny terenni obytnak) a dokazal by nasdilet sve zkusenosti, rady a tipy? 

diky moc predem za nazory / zkusenosti

Odesláno
Před hodinou, tmoris napsal:

u kterych mi prijde, ze clovek musi byt i velmi slusny mechanik

Co zvazuju: Libi se mi postarsi Land Rovery (kolem roku 2000)

Sem prd mechanik, takze kdyz sem vybiral auto, nechtel sem riskovat a radsi nez ruzny Land Rovery sem koupil Toyotu LC76.. navedl me k tomu mistni clen TLD (mnohonasobne zcestovalejsi a vetrem oslehanejsi). Ja se za velkyho cestovatele vubec nepovazuju, nicmene klidne se na cokoliv ptej. Pripadne se asi muzem domluvit, at se nekdy stavis, at to vidis na zivo.

Odesláno

HZJ 78. Asi to nej co muzes koupit. Gecko je fajn,ale je to malinke auto. A ma male zadni dvere. To same defik. Na disco se vykasli. Je to nadherne auto. Schopne. Ale ja bych se ho bal. Chci si cesty uzivat a ne se bat co prijde. Samo, ze hodne lidi s tim jezdi kolem sveta, ale taky hodne z nich popisuje trable. Te Toy verim nejvic.

 

Odesláno
před 18 hodinami, busdriver napsal:

Sem prd mechanik, takze kdyz sem vybiral auto, nechtel sem riskovat a radsi nez ruzny Land Rovery sem koupil Toyotu LC76.. navedl me k tomu mistni clen TLD (mnohonasobne zcestovalejsi a vetrem oslehanejsi). Ja se za velkyho cestovatele vubec nepovazuju, nicmene klidne se na cokoliv ptej. Pripadne se asi muzem domluvit, at se nekdy stavis, at to vidis na zivo.

to by bylo super, napisu SZ, dik moc!

 

před 18 hodinami, TLD napsal:

HZJ 78. Asi to nej co muzes koupit. Gecko je fajn,ale je to malinke auto. A ma male zadni dvere. To same defik. Na disco se vykasli. Je to nadherne auto. Schopne. Ale ja bych se ho bal. Chci si cesty uzivat a ne se bat co prijde. Samo, ze hodne lidi s tim jezdi kolem sveta, ale taky hodne z nich popisuje trable. Te Toy verim nejvic.

 

s dovolenim bych napsal SZ pro konzultaci, jestli to je ok?

Odesláno

Neni problem. Muzem pokecat u auta a vse ukazat. 18/11 jedu do Prahy na pravidelny servis tak az si pak budu auto vyzvedavat muzu si udelat cas. 

Odesláno

J70 má pre expedičné úpravy jednu nezanedbateľnú výhodu - lem okolo strechy. Veľmi dobre sa potom k tomu dorába zvýšená strecha so spaním (len strecha alebo integrovaný strešný stan). To napríklad u kila nie je tak úplne ízy.

Najlepšie to rieši Wrangler - odnímateľnými strešnými panelmi. A jedna česká firma pre Wrangler vyrába (alebo aspoň vyrábala, neviem to teraz v rýchlosti vygoogliť) vymeniteľný integrovaný strešný stan. Skvelá vec. Ocenia najmä ľudia, ktorí chodia na expedície len príležitostne, a inak to auto používajú ako daily car - žiadne problémy v garážach a podobne.

No Wrangler má spoľahlivosťou k toyoťákym sedemdesiatkám ďaleko.

Na dlhé expedície potrebuje človek priestor, veľa priestoru, a vtedy je rozumnejšie urezať komplet kabínu za prednými sedadlami a rozšíriť+predĺžiť obytný priestor. To sa s J70 tiež robí celkom ľahko, u Jeepu je na takú prestavbu vhodnejší Gladiator, u LR dlhý starý Defík.

Všetko záleží o budgetu a času, ktorý tomu chce človek venovať. Prestavbe aj cestovaniu.

  • po měsících...
Odesláno

Tak jsem malicko na toto tema pokrocil, napriklad jsem zjistil, ze Sprinter je na to co chci maly i v te nejvetsi verzi (mel jsem moznost vyzkouset na veletrhu forcaravan letos), takze realne zbyva moznost Iveco Daily doublecabin 4x4 + custom nastavba napr od Vejnywood. Variantu nakladaku Iveco / Mercedes spis nechci, preferoval bych agilitu Iveco Daily. Nicmene to je sakumprdum ±6MKc, coz me trosku brzdi v rozletu..

Stale koukam i na klasicke terenaky, diky i mistnim clenum za mosnost neco shlednout, kde samozrejme uroven komfortu je naprosto jina, ale je tam o stupen vyssi prostupnost terenem, coz taky neni spatne a financne je to taky uplne jinde..Vim, ze jste mi uz vsichni rikali, at LandRover neresim, protoze to je vsechno poruchovy,ale i tak to jeste jednou zkusim. Jsou to vsechno neustale poruchovy veci a nejistota na cestach i u 2003 Land Rover Defender 110 TDI? Konkretne koukam na tento inzerat: https://expeditionmeister.com/suv-camper/land-rover/fully-equipped-overland-rig-defender-i1347  

diky predem za nazory.. 

Odesláno

Ak niečo z tejto kategórie, tak HZJ!

Snažím sa vyhýbať zovšeobecňovaniu, ale tu sa pýta zopakovať postreh jedného domáceho z prístavu na východe Islandu: Tie Defíky nepotrebujú ani terén, pokazené sem už chodia... :D Inak je to najčastejší model, ktorému som kedy vo Vysočine pomáhal (asi päťkrát).

20190725_083733_001.jpg

Odesláno
před 45 minutami, tmoris napsal:

Tak jsem malicko na toto tema pokrocil, napriklad jsem zjistil, ze Sprinter je na to co chci maly i v te nejvetsi verzi (mel jsem moznost vyzkouset na veletrhu forcaravan letos), takze realne zbyva moznost Iveco Daily doublecabin 4x4 + custom nastavba napr od Vejnywood. Variantu nakladaku Iveco / Mercedes spis nechci, preferoval bych agilitu Iveco Daily. Nicmene to je sakumprdum ±6MKc, coz me trosku brzdi v rozletu..

Stale koukam i na klasicke terenaky, diky i mistnim clenum za mosnost neco shlednout, kde samozrejme uroven komfortu je naprosto jina, ale je tam o stupen vyssi prostupnost terenem, coz taky neni spatne a financne je to taky uplne jinde..Vim, ze jste mi uz vsichni rikali, at LandRover neresim, protoze to je vsechno poruchovy,ale i tak to jeste jednou zkusim. Jsou to vsechno neustale poruchovy veci a nejistota na cestach i u 2003 Land Rover Defender 110 TDI? Konkretne koukam na tento inzerat: https://expeditionmeister.com/suv-camper/land-rover/fully-equipped-overland-rig-defender-i1347  

diky predem za nazory.. 

To auto je pěkně naložený a někdo se do něj slušně vysypal. Ale je to Land Rover. A tím je řečeno vše. Když jezdí, je to slušná kára. Ale on většinou nejezdí. Jedině Toyota. Dělají se různé nástavby na Hiluxe...

 

Toy.jpg

Odesláno
před 7 hodinami, elloco napsal:

To auto je pěkně naložený a někdo se do něj slušně vysypal. Ale je to Land Rover. A tím je řečeno vše. Když jezdí, je to slušná kára. Ale on většinou nejezdí. Jedině Toyota. Dělají se různé nástavby na Hiluxe...

 

Toy.jpg

To bude v EU zakázaný, nebo? 😆

Odesláno

Letmý pohľad na bazos ukáže pár zaujímavých J70, niektoré už zobytnené. Ja osobne by som asi prestavbu na dlhé roky expedícií urobil presne podľa seba na tejto, ale ako veľmi sa dá uveriť rozprávke o UNICEF uloženke neviem, posúdia skúsenejší.

Pravdou je, že táto špecifikácia pre nich dosť jazdila, a 4,2D je podľa mňa najlepší (resp. najspoľahlivejší) offroadový motor ever. V kile mám prepĺňanú verziu a zachvíľu pretočí pol milióna, nechá na sebe robiť psie kusy aj od takého tatrda ako som ja, a stále jazdí. A jazdí. A jazdí... Najnovšie pred dvoma mesiacmi mi synátor do toho omylom natankoval 10 l benzínu :D 

Len bacha na obmedzený vjazd do niektorých miest.

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...