Přejít na obsah

Seiko Ananta


instant

Doporučené příspěvky

to srovnání s Glashutte a Blancpain silně pokulhává, tady jsi šlápnul značně vedle ...

Já furt taky nevím, co s těmahle SD kdo bude dělat za padesát, dvacet, ale třeba taky za deset let, až se něco vysere. Přineseš to někam, k nějakýmu hodináři, a von: pááne, to je sprink drajf, na to nemám žádný dílce, vypadni vole než vypustím psy atd... Tak to odneseš ke stodvacetiletýmu Mechanovi, a ten tě s tím pošle do hajzlu zrovna tak nebo i hůř... No, a tak se vracíme ke kouzlu mechanickejch hodinek, vyprdnout se na celej pokrok. Samosebou jde taky o to, jestli vstanou Noví Mechanové.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Odpovědi 96
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Uživatelé s nejvíce příspěvky v tomto témátu

to srovnání s Glashutte a Blancpain silně pokulhává, tady jsi šlápnul značně vedle ...

 

V cem konkretne to pokulhava? Swatch prodava hodinky za par supu i za par stovek tisic, stejne jako Seiko. Jen to Seiko meni pouze typ, zatimco Swatch meni i znacku. Ke sve skode vsak Seiko tohle zatim nepochopilo/nechce chapat/ingoruje/neresi a tvrdosijne nuti znackomilovnym Evropanum japonsky pohled na svet, coz vcelku pochopitelne moc nefunguje. Coz je o to vice zarazejici, ze doma, kde tradicne skutecne staci zmenit typ, znacku menit nevaha (GS, Credor). Pritom by clovek cekal, ze se pouci kdyz ne u svycarske konkurence, pak alespon u svych domacich (napr. automobilovych) firem, ktere znackovou diferenciaci v zahranici dlouha leta s uspechem provadeji, prestoze doma (az na Lexus) nic takoveho neznaji a vystaci si s diferenciaci typovou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V cem konkretne to pokulhava? Swatch prodava hodinky za par supu i za par stovek tisic, stejne jako Seiko. Jen to Seiko meni pouze typ, zatimco Swatch meni i znacku. Ke sve skode vsak Seiko tohle zatim nepochopilo/nechce chapat/ingoruje/neresi a tvrdosijne nuti znackomilovnym Evropanum japonsky pohled na svet, coz vcelku pochopitelne moc nefunguje. Coz je o to vice zarazejici, ze doma, kde tradicne skutecne staci zmenit typ, znacku menit nevaha (GS, Credor). Pritom by clovek cekal, ze se pouci kdyz ne u svycarske konkurence, pak alespon u svych domacich (napr. automobilovych) firem, ktere znackovou diferenciaci v zahranici dlouha leta s uspechem provadeji, prestoze doma (az na Lexus) nic takoveho neznaji a vystaci si s diferenciaci typovou.

 

znacky ako omega, glashutte ci blancpain tu boli davno predtym ako vznikla swatch group. swatch group je investor, ktory cele to portfolio ziskal cez M&A a vytvoril imperium nevidanych rozmerov. mysliet si ze omega a swatch maju vela spolocneho pokial ide o samotnu produkciu asi nie je uplne namieste /aj ked samozrejme na bondovky s quartzom vnutri je mozne mat svoj nazor :)/ aj keď je zrejme pravda, že aj lacným "swatchkám" môžu tieto značky ďakovať za to, že sa kontinuálne dožili dnešných čias.

 

implementovat novu znacku moze byt celkom riskantne. Lexusu to v usa vyslo, ale povedzme v europe to velmi nefunguje. funguje to asi lepsie ako keby tam na kapote bol znak toyota, ale v zasade sa da povedat ze je to beh na dlhu trat. Myslim si, ze "ignoraciu" povedzme europskeho trhu treba brat zo strany japonskych znaciek pragmaticky. Stalo by to vela penazi /viac ako povedzme v USA/ a nefungovalo by to asi ani spolovice tak dobre. Japonske veci tu proste nie su "in".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

instant/gas: vidim to presne naopak - demagogie je tvrdit, ze firmy z jednoho konsorcia spolu nemaji nic spolecneho jen proto, ze tu byly driv. Asi jako kdyby nekdo tvrdil, ze Audi nema nic spolecneho s VW jen proto, ze tu bylo driv, nez ho VW ziskal. Samozrejme ta integrace v ramci SG neni takova, jako v ramci VW, nicmene zavirani oci pred fakty a zaklinani se tradici pusobi usmevne. Me osobne je to jedno, klidne si kupte za 30 nebo 50k Omegy, protoze nakonec nekdo tem hercum za reklamu zaplatit musi, ale nalhavat si, ze si kupujes neco uzasneho nema cenu. Dej na libovolny model Omegy se zakladni ETA logo Swatche a muzem se pobavit o tom, jakou to bude mit cenu. ;)

 

instant: implementace nove znacky urcite riskantni je, nakonec to vidi i Audi, ktere je v USA daleko za "velkou trojkou" BMW/Lexus/MB. V Evrope to Lexusu funguje stejne, jako tomu Audi v USA, tj. jak rikas, je to beh na dlouhou trat. A ver tomu, ze to funguje ne "asi lepsie", ale 100% lepsie. Nebo myslis, ze ma dlouhodobe VW sanci dosahnout v USA to, co Audi? A Toyota v Evrope? Pokusy tu byly a dopadly spatne - Xedos od Mazdy jako jeden za vsechny. Momentalne to zkousi Hyundai v USA, jsem zvedav, jak to bude vypadat za 5 let. A ze by to nefungovalo pro hodinky- ja si myslim, ze bezny evropskky snob nepotrebuje vic, nez to spravne odliseni se od "plebsu". A to se tady dela pres znacky, nikoliv pres modely. Osobne proste neverim, ze Seiko z dlouhodobeho pohledu zvolilo dobrou strategii. Nicmene pro me je to svym zpusobem dobre, aspon budou podobne stroje, jako tyhle Ananty, za prijatelnou cenu.

 

Edit: opraven preklep

Upraveno uživatelem skyline
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

..daj na plastove swatchky logo Omega a o cene sa s tebou nebude bavit NIKTO B)

 

tvoj prispevok mi pride rozporuplny, neviem odkial zacat.. v prvom rade ta castica "asi" tam bola kvoli tomu, ze to je hypoteticka uvaha.

 

myslim ze sa snazis poukazat na fakt, ze znacka je len éterický odrb pre dusu zakaznika, aby mal pocit ze si kupil nie len nieco drahe, ale aj hodnotne. /ak zvladame rozlisit vyznamovy rozdiel/. Bohuzial vo vela pripadoch to tak je, ale myslim ze s omegou vs. swatch dupes kanadami na tenkom lade. Su swiss made znacky, kde by si s takýmito argumentami hadam aj ciastocne uspel, ale v tomto konkretnom pripade - ANI NAHODOU.

 

k tym anglicakom. Mysliet si ze Lexus GS je Toyota Camry s prelepenym logom, alebo ze Bentley, Bugatti alebo Lamborgini maju nieco spolocne s /odpustte mi trufalost/ Skodou.. Ani VW Phaeton nebol len vytunovana Jetta. Ak by niekto toto tvrdil, to nie je ani tak demagogia, ako obycajna slepota a hlupost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

este k SEIKO: myslim ze takyto postup je pre nich najmenej riskantny. Dva showroomy svedcia o tom, ze skor ako na masivny predaj sa chystaju robit sondaz trhu. Modelovy rad Ananta znacke SEIKO neublizi, skor naopak. Kupia si to len taki zakaznici, ktorym tam to SEIKO nevadi. Vedia ze to je japonsky produkt, bud su zberatelia alebo SEIKO fans. Ak mam hovorit za mna, mne tam paradoxne viac vadi to Ananta.. A tiez by som si nebol isty, ze cena pojde vyrazne dole.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

instant:

Ad Swatch/Omega: docela jsi mi prihral na smec. Neni to sice Omega, ale kdyz jsem videl Tag Heuer F1 lady quartz v ruzove, myslel jsem, ze se divam na nejakou trendy moderni promohruzu od Chanelu a nedal bych za ne ani tolik, co za Swatche (ani Swatch jsem netipoval, jak mi to prislo hrozny). Takze tvoje razne ?NIKTO? je sice zasadove, lec realite nedpovidajici. Lidi, ochotnych dat za bizuterii hromadu penez jen kvuli slavnemu logu je dost. Jak napsal gas ? kdo nechce videt, nevidi.

 

Ad ?anglicaky?: abych pouzil tvuj primer, tak ty tady primo zkousis chodit po vode. Lexus GS pochopitelne Toyota Camry neni, protoze ta se jmenuje Lexus ES. GS je Toyota Mark X. Bentley vs. Skoda je dotazene do extremu (Omega neni zadny Bentley), nicmene Audi vs. Skoda vs. VW toho maji spolecneho moc a moc. Stejne tak si Jaguar vyslechl hodne kritiky na svuj X-type, protoze ne kazdy byl nadseny z hromady veci z Mondea, ktere na nem bylo mozne najit. Priklad Phaetonu a Jetty jsem nepochopil, ja nikde netvrdil, ze Omegy za ctvrt mega jsou jen ?vytunovany? zakladni model.

 

Ad strategie: na tomto se proste neshodneme. Masivny predaj v teto cenove kategorii nedela nikdo a dva showroomy mohlo mit i Grand Seiko, v tomto by se nezmenilo nic. Ananta samozrejme Seiku neublizi, stejne jako Golfu neublizi Phaeton. Nicmene stejne, jako Phaeton neudelal z VW luxusni znacku neverim, ze Ananty udelaji luxusni znacku ze Seika. Coz je proste podle me chyba, protoze za 10 let bude Seiko tam, kde dnes ? sice bude mit vic drahych modelu a nabidka bude sirsi, mezi ?prvni ligu? se ale nedostanou, ani kdyby sem zacali vozit kompletni radu Credoru. Tobe tam mozna vadi to Ananta, beznemu snobovi ale bude prekazet predevsim to Seiko. Stejne jako snob kupuje A3 a ne Octavii nebo Golfa, stejne jako snob vyskolil VW a radsi sahl po A8, prestoze mohl mit Phaeton. Ja proste nevidim rozumny duvod predpokladat, ze v hodinarine je situace jina a ze zrovna Seiku se to podari. Nakonec proc maji doma na drahe veci Brightz, Credor a GS?

 

gas: presne tak.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

instant:

Ad Swatch/Omega: docela jsi mi prihral na smec. Neni to sice Omega, ale kdyz jsem videl Tag Heuer F1 lady quartz v ruzove, myslel jsem, ze se divam na nejakou trendy moderni promohruzu od Chanelu a nedal bych za ne ani tolik, co za Swatche (ani Swatch jsem netipoval, jak mi to prislo hrozny). Takze tvoje razne "NIKTO" je sice zasadove, lec realite nedpovidajici. Lidi, ochotnych dat za bizuterii hromadu penez jen kvuli slavnemu logu je dost. Jak napsal gas ? kdo nechce videt, nevidi.

Na aky smec. ja hovorim o Omege, ty o Tag Heuer. Tak si to prosim nemyl.. Potom je tato debata uplna strata casu.

 

Cele co sa snazim povedat je, ze sa na to netreba pozerat tak ciernobielo.

 

a k tym (ne)masivnym predajom: tusis kolko kusov rocne vyrobia Rolex, Bretling, Omega.. aby som ti usetril namahu: Rolex je najvacsi - vyrobi denne minimalne

.. pri "osemhodinovej prevadzke" :) to je krasna statisticka fikcia "jedny hodinky kazdych 14,4s.."

v reale je to ale viac nez 2000 denne: ak si dobre pamatam, len v r2008 im bolo vydanych 770.000 COSC certifikatov. Omege 377tis a Breitlingu 234tis. S vynimkou Breitlingu je mozne hovorit o takmer vylucne mechanickych hodinkach.. /celkovy pocet COSC cca 1.5mil, nejakych 62tis je quartz - 9x% z toho Breitlingy/

 

Umerne tomu by som dalej nerozvijal tuto debatu a radsej sa potesil peknym videom, co bol aj povodny zamer tohto vlakna.. a my, s odpustenim, o autach.. no hanba, na hodinkovom fore :suicide_anim:

 

Je více než pravděpodobné, že v průběhu ledna přineseme recenzi jednoho z modelů

 

Vyborne chalani, hlavne vela a dobre fotografujte :) fakt, som zvedavy na tu recenziu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

cestovanie skrz casove pasma je velka zabava.. insomnia vitazi :gun_bandana: tak vas este chvilu poobtazujem faktami o Seiko produkcii

 

V ramci japonskej casti konglomeratu Seiko ma vyrobu hodin na starosti Seiko Instruments Inc., respektive jej dedikovana dcerska firma Morioka Seiko Instruments Inc.. Vsetky hodinky Seiko a ostatnych znaciek koncernu /ak sa nemylim tak okrem znacky Orient/ vyrobene v Japonsku su vyrobene v mestecku Morioka v prefekture Iwate na ostrove Honšú. Aktualnu kapacitu sa mi nepodarilo zistit, ale metu 10mil za rok hitli pred viac ako 20 rokmi.. ufff :ph34r: Udajne ide o najvacsi komplex urceny na vyrobu naramkovych hodiniek na tejto planete /na googlemaps sa mi az taky velky nezdal, ale mozno tie zaparkovane auticka su navesy :) /. Tak alebo onak, su to riadne industrialne orgie :helpsmilie: a umenie zaroven..

 

GS a Credor, to je iny pribeh. Zabezpecuje ho manufaktura Shizuku-Ishi Watch Studio, ktoru vlastni Morioka Seiko Instruments. Zamestnava 60 ludi, hodinarov je z toho cca 20 - celkom realny obraz sa da urobit zo zaberov na prijemnom promo videu alebo na web stranke materskej firmy. Rocna kapacita je 30tis kusov, tento udaj je uvedeny na webstranke manufaktury. Dla mojho usudku je nepomerne vysoka oproti velkosti teamu. Bud este nebola nikdy naplnena - aktualne udaje o produkcii sa mi rovnako nepodarilo zistit - alebo je vysoky podiel quartz modelov, ktore vyzaduju podstatne menej casu. Kto vie.

 

Pri porovnani s cislami swiss imperia /mainstreamove znacky spominam vyssie, z tych drahsich narychlo od pasu: IWC 44tis hodiniek pri 400 zamestnancoch, A-P cca 25tis ks rocne, Patek cca 40tis rocne - z toho 10tis quartz :guitar: , Vacheron menej ako 20tis/ je zrejme, ze produkcia Grand Seiko a Credor je naozaj cielena na specificky segment zakaznikov a predstavuje exoticku zalezitost urcenu pre priaznivcov znacky SEIKO.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

instant: ja si to nemylim, jasne jsem napsal, ze to neni Omega - moje pointa byla v predposledni vete citovaneho odstavce a myslim, ze byla jasna. Pro Omegu jsem konkretni priklad v hlave nemel a nevidel jsem duvod zacit projizdet jejich nabidku a hledat tam neco podobneho.

 

A cernobile se na to rozhodne nedivam, naopak, cela diskuse vznikla kvuli cernobilemu pohledu druhe strany (seiko - levnota - spatne vs. svycary - drahota - spravne). Chtel jsem tak trochu nahodit druhy pohled na vec, kdy je potreba se na veci divat realisticky a ne jen skrz marketingove reci o tradici. ;-)

 

ad video - to, co vytahne 6:08 jsou Galante, viz www.galante.jp, je to skutecne poradny kus zeleza, zvlast v japonske rucce :-)

 

ad vyrobni cisla - myslim, ze toto neni pravda: "predstavuje exoticku zalezitost urcenu pre priaznivcov znacky SEIKO". Credor ani GS nejsou exotika pro priznivce Seika, obe znacky (plus Brightz a Galante) jsou cilene na prachate Japonce. O exotice nemuze byt rec, protoze se bavime o japonskem trhu a tam to exotika neni. Navic to ani neni mirene na priznivce Seika, protoze Japonci funguji jinak (tady bych se mohl vratit opet k autum, kde jsou ty rozdily oproti evropskemu vnimani nazornejsi, ale nerad bych, abys zase pachal sebevrazdu ;-) ).

 

Pravdu bys mel v pripade, ze by se tyhle znacky prodavaly v Evrope - pak by skutecne slo o exotiku pro priznivce Seika. Jenze to prave (dle meho bohuzel) neni pravda a tak se zadna exotika nekona, kona se "jen" drahe Seiko (Ananta, SD).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no, ja si myslim ze som to nebol ja kto sa vyjadril o tom ze /seiko - levnota - spatne, vs. svycary - drahota - spravne/. ja som ten posledny kto by to obhajoval.

 

ale tiez som posledny, kto by tvrdil ze vsetky drahe swiss znacky a ich "marketingove reci o tradicii" su ********. Niekde ano /a zgruntu/, niekde nie /a je na to kvantum argumentov, ktorymi tu nemienim zanasat vlakno/. Je vylucne na zakaznikovi, ci je ochotny zaplatit - ludia maju na to pravo nalozit so svojimi peniazmi ako chcu.

 

Neviem ci si porozumel mojmu vecnemu argumentu /nie pocitovemu ani nazorovemu/, a tym su cisla vyrobenych/predanych hodiniek.

 

vdaka za ten link na galante, to som vobec nepoznal..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

×
×
  • Vytvořit...