Přejít na obsah

Těžká váha - 1000M


Návštěvník admira

  

61 hlasů

  1. 1. Které se vám líbí?

    • CITIZEN NH6930-09FE
    • SEIKO SBDX011

  • Prosím přihlaste se nebo zaregistrujte, abyste mohl hlasovat v této anketě .

Doporučené příspěvky

Návštěvník admira

Posted Image

CITIZEN PROMASTER AutoZilla NH6930-09FE

Cal. 8203
ISO 6425 Approved
Suitable for mixed-gas diving
Duratect coated Titanium case 800 Hv
6mm AR-coated sapphire crystal
Unidirectional rotating elapsed time bezel (Detachable bezel mechanism for easy cleaning)
Photo-luminiscent markers and hands (non-radioactive)
Screwdown crown at the 9 o'clock hour
Power reserve 42 hours
Helium escape valve
Width 55 mm
Length 48 mm
Weight 135 g
Thickness 19 mm
WR 100 Bar

SEIKO PROSPEX SBDX011

Cal. 8L35 (26 jewels)
DLC-coated titanium case
Titanium shroud w/pvd coating
4mm AR-coated sapphire crystal
Rotating bezel with anti-reverse spin function
Lumibrite index
Screw down crown
Diameter 52 mm (without the crown)
Weight 140 g
Thickness 17.4 mm
Power reserve 50 hours
Anti-magnetic
WR 100 Bar

Posted Image

Posted Image

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

luneta na citizenech vypada jak popelni,tak proto ne.seiko sou v tomhle smeru takove uhlazenejsi

 

citizeny su konstruovane paradne, ani proti vyzoru nemam nic, podla mna su to pekne originalne hodinky. Mam problem vylucne s kalibrom, v tak drahych hodinkach je taky isty /zakladny, obycajny, nazvime ho ako chceme/ kaliber ako v 80usd zakladnych potapkach.

 

kopa hustej technologie okolo zakladneho motora z fabie

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

asi tak. s košilí a svetříkem je to úsměvný. tyhle budíky skutečně jen na potápění, nikam jinam než pod vodu se nehoděj.

 

jinak jsem pro seiko, přestože mají ručky z atlasů :D

 

...atlasy maju rucky z tunakov.. ked uz :)

 

a ano, su tak myslene, je to tool ako vsetky tuny. nazor z fora "I used one for a few years as a work watch, so it was in saturation for 150 days a year, no problems ever, really good work watch."

ale zase si moze clovek kupit aj nadupany Tag Heuer s polovicnou vodotesnostou a pretesnovat podla navodu kazdy rok.. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Předmět: Inspekční intervaly hodinek pro potápěče

 

...

ale zase si moze clovek kupit aj nadupany Tag Heuer s polovicnou vodotesnostou a pretesnovat podla navodu kazdy rok.. :)

 

Já bych to tak černě neviděl - jak model TAG Heuer Aquagraph s WR 500 m, tak i zde diskutované modely Seiko a Citizen s WR 1000m jsou profi potápky pro saturační potápění. Jejich servisní intervaly budou zhruba srovnatelné.

 

Ano TAG Heuer v návodu k modelu Aquagraph 2000 skutečně říká následující: ? We advise you to have the water-resistance of your watch checked once a year by your TAG Heuer watchmaker. If necessary, he will replace the sealing gaskets.?

 

A na webových stránkách TAG Heuer je doporučení i ohledně kompletní generálky s rozebráním hodinek: ? As a general rule, a mechanical or electro-mechanical watt should be given a full service approximately every 3-6 years.?

 

Chlapci od SEIKA k řadě Marine Master Professional s kalibrem 8L35 píšou: ? Depending on the environment where a diver's watch is used, its inner parts or movement as well as its case or band may be affected. We recommend that you have your watch overhauled regularly once every 2 or 3 years.?

 

Je to vidět, že v detailech se TAG Heuer a SEIKO trochu liší ? TH chce častější kontroly vodotěsnosti (bez rozebrání) a trochu protáhne interval na generální opravu. SEIKO naopak vypouští doporučení na kontrolu vodotěsnosti a zkracuje interval komplexní generální opravy.

 

Shrnuto a podtrženo: je to ?téměř? shodné. Naopak z pohledu ČR (a SR) je problém v tom, kdo tady udělá výše popisované servisní práce. Pro znalce - tyto profesionální potápky vyžadují kontrolu těsnosti na 125% certifikované hloubky. V případě zde popisovaných japonských modelů to chce tester na 1250 m (125 bar/125 atm). To tady nikdo nemá, tedy hodinky je potřeba někam na relativně dlouho poslat. Zadarmo to taky nebude.

Upraveno uživatelem Petr_P
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník 12345

Předmět: Inspekční intervaly hodinek pro potápěče

 

...tedy hodinky je potřeba někam na relativně dlouho poslat. Zadarmo to taky nebude.

 

Proč na dlouho?Co je to na dlouho?a nebude zadarmo....

Bondovky byly tři měsíce ve švajcu,stálo to cca 7000.

To víš nebo střílíš od pasu?

Upraveno uživatelem 12345
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

heuer servisuje zadarmo a na pockanie? :) v japonsku su hodinky za dva dni a nestoji to majetok /to su urban legends lokalnych predajcov/. servis je pomerne rychly, pravidelna prehliadka napr. na spring drive prospex diver je na urovni do 300USD a do 10dni hodinky cestuju naspat,

 

bezne spotrebne diely ako tesnenia su v cene, ostatne ako luneta a sklicko nemusime ani riesit. interval 2-3 roky je odporucany pri intenzivnom pouzivani na saturacne potapanie. pri tom co vacsina majitelov s tymi hodinkami prevadzkuje, tak si vystaci s prehliadkou kazdych 5r, aj to hlavne kvoli premazaniu a vycisteniu kalibra. tiez si treba uvedomit, ze to servisuje priamo vyrobca, nie zmluvny servisny partner, potencialne by mala byt kvalita odvedenej prace vyssia.

 

pokial ide o porovnatelnost, kazdy rok v servise a raz za tri roky v servise - to sa predsa neda porovnavat. chodit kazdy rok na skusku vodotesnosti u hodiniek s WR500M je podla mna naozaj zly vtip - navyse predpokladam ze inak pada zaruka. To je predsa zakladna vlastnost preco niekto take hodinky kupuje - ze maju ukrutnu WR a teda by mali nieco vydrzat. Chodi niekto so sea dwellermi na test kazdy rok? Nech u hujerov radsej pekne struzlikaju mobily a okuliare.. pripadne este siltovky su fajn, daju sa prat v pracke a znesu saunu :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník admira

Souhlasim s tim, ze SEIKO pouzilo "vyspelejsi" kalibr oproti CITIZENU. Nicmene ve vsech ostatnich parametrech a pouzitych technologiich se CITIZEN SEIKU vyrovna, popr. jej i predci (kupr. 6mm vs. 4mm safirove sklo).

Je cenovy rozdil $2000,- opodstatneny?

Posted Image

Posted Image

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

keby tam citizen dal nieco poriadne, edit: a cena by zostala ako je, tak poviem ze racionalne - cena/vykon - vitazi na celej ciare. Mozno aj preto je model s EcoDrive - EcoZilla - omnoho popularnejsi. Ten je z pohladu vykon za peniaze bezkonkurencny, i ked ma "len" 300M WR. AutoZilly podla mna diskvalifikuje ten kaliber.

 

u Seika definuje cenu znacka, patentovany dizajn, historia modelu atd. Ak porovname s cenou SBDX001, tak ten priplatok za technologiu navyse je legitimny /titan, keramika, safir, WR1000M atd/, dokonca by som povedal ze je pomerne mierny.

ale moj osobny nazor je, ze tuny su vzhladom na svoje urcenie a specificky vyzor z pohladu bezneho konzumenta drahsie, nez by podla neho mali byt. I ked tieto konkretne maju "spravny" kaliber /napr. quartz model za 1200USD ma irituje omnoho viac :)/. Neviem ci to je z toho zrejme, ale sbdx011 maju tiez jednodielne telo ako marinemastre, a to je z titanu, co nie je uplna sranda vystruhat /z ocele to naopak ide jedna radost/. a mali ho uz v 70tych rokoch - su to prve titanove diver hodinky na svete.

Upraveno uživatelem instant
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

popr. jej i predci (kupr. 6mm vs. 4mm safirove sklo).

Tohle podle mě není moc důležitý. Pokud 4 mm sklo Seika zvládá požadavky na vodotěsnost, tak je zbytečné argumentovat 6 mm sklem u citizenu. To je jako řešit že jedno auto je lepší, protože má 20" kola a to druhý jenom 19". Těžiště přece leží jinde...

 

 

 

keby tam citizen dal nieco poriadne, edit: a cena by zostala ako je, tak poviem ze racionalne - cena/vykon - vitazi na celej ciare. Mozno aj preto je model s EcoDrive - EcoZilla - omnoho popularnejsi. Ten je z pohladu vykon za peniaze bezkonkurencny, i ked ma "len" 300M WR. AutoZilly podla mna diskvalifikuje ten kaliber.

 

u Seika definuje cenu znacka, patentovany dizajn, historia modelu atd. Ak porovname s cenou SBDX001, tak ten priplatok za technologiu navyse je legitimny /titan, keramika, safir, WR1000M atd/, dokonca by som povedal ze je pomerne mierny.

ale moj osobny nazor je, ze tuny su vzhladom na svoje urcenie a specificky vyzor z pohladu bezneho konzumenta drahsie, nez by podla neho mali byt. I ked tieto konkretne maju "spravny" kaliber /napr. quartz model za 1200USD ma irituje omnoho viac :)/. Neviem ci to je z toho zrejme, ale sbdx011 maju tiez jednodielne telo ako marinemastre, a to je z titanu, co nie je uplna sranda vystruhat /z ocele to naopak ide jedna radost/. a mali ho uz v 70tych rokoch - su to prve titanove diver hodinky na svete.

 

Tady je problém v tom, že když je nějaký swiss model ikonický, tak to může stát kolik chce a vždycky to bude v pořádku. Stejně tak když Švýcaři udělají nějakou technickou fičuru, ať je sebevíc malicherná, stádo vždycky ospravedlní cenový boost. Ale u Seika tomu tak často není, v případě tuňáků skoro nikdy. A je jedno, že to jsou přelomový hodinky, jak jsi naprosto správně uvedl.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Skoda ze tam nie je ukoncenie pribehu - zaujimala by ma cena dielu a ako sa k tomu vyjadril vyrobca. keramika je skor dan modnym trendom ako racionalna volba, s tymi pripomienkami sa neda nic ine nez suhlasit.

 

ponaucenie z tohto smutneho pribehu: hodinky s WR300M pred sprchovanim nedavat z ruky dole :)

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...