Přejít na obsah

Obytný automobil


Doporučené příspěvky

Sacibagr - taky se snažím příslušenství minimalizovat, ten černý vak mne napadl protože jsem někde četl, že to funguje. Mohu si sice pár litrů vody ohřát a smíchat se studenou, na sprchu to bude stačit, ale říkal jsem si proč plýtvat propanem z té 2 kg bombičky. Ale nejspíš to tak dopadne. Jinak nemáme nic, měnič sice ano, ale malinký, na baterky, které nemají 12V nabíječku (foťáky, dron), je v setu vzadu u baterky. Tablet, někdy i NB vozím, právě kvůli fotkám a taky trochu kvůli práci, i když jedu na dovolenou na motorce, musím občas pracovat:-). Televizi jsme zavrhli, druhé rádio vymontovali, místo sušáku kus šňůry atd. Ale auto je malé a když dám do kufru křesílka, stolek, spacáky, tašku se svým oblečením (všechny skříňky uvnitř zabrala Drákula), kabel + redukci, lékárničku, pilku, polní lopatku atd., tak toho je dost... Proto s Důrou pokračujeme. Uvnitř už jen pověsit závěs za přední sedadla aby nebylo vidět večer dovnitř, přidělal jsem kolejnici a čekám, až Drákula udělá závěs.

Zvenku nás čeká markýza, postupně jsme dospěli k lehké sáčkové. 3 metry dlouhá váží necelých 10 kilo a hlavní rozdíl oproti normální je klika, tahle se vyroluje ručně a ručně vyklopí a upevní rozpěrné trubky. Objevil jsem jednu levnou novou, kterou majitel koupil blbě, tak mi ji zítra doveze. Pokud to bude ta co čekám, mám na jiný inzerát zamluvené boční stěny. Takže budu muset koupit a přidělat kedrovou lištu + pár drobností a dodělat přední stěnu, to už nehoří.

Další věc je box dozadu na střechu pro kempingový nábytek atd. Potřebujeme krátký, široký, otvírací zezadu, kde máme žebřík. Už jsem byl rozhodnutý pro nejmenší Fiammu, ten by rozměrově seděl, o objemu 280 litrů. Ale objevil jsem inzerát na zánovní box jiné značky, 250 litrů, za krásnou cenu, včetně příčníků. Navíc je aerodynamický a nebude způsobovat takový aerodynamický hluk i odpor. Je trochu delší, takže nebude celá váha až vzadu, kde už toho je dost, přesto to vypadá, že se do něj ze žebříku dostanu. Aerodynamika sice ubírá na objemu, ale 250 litrů je jen trochu méně než 280 litrů Fiammy. Zatím se věci vejdou do kufru, ale už je toho dost a abychom mohli rozložit postel, musel bych část vyndat a pak vrátit pod postel nebo nechat na noc venku. Box to řeší, dnes změřím střechu a když tak ho koupím.  

 

Tady pár víkendovek - Drákula na to vyzrála, jela Důrou, já na motorce...:-). Mimochodem, prošmejdila po šotolinách Orlické hory a prohlásila, že Land Rover už nepotřebujeme...

post-3283-0-36137600-1461852717_thumb.jpg

post-3283-0-24174900-1461852731_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Markýza je doma, foto je ilustrační. Objednal jsem kedrovou lištu, ale zatím nemám úplně jasno ohledně uchycení... Boční stěny dorazí po neděli, opět jsme zvolili tenké, lehké, určené hlavně proti dešti, větru a slunci. 

post-3283-0-59798000-1461927558_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sacibagr ma recht, moje zkusenost je max 10m/s, pak uz je to o urvani a je jedno, jak to fixujes. Na pobrezi docela problem...

Jinak ohledne plotu jsem nic svetoborneho nevymyslel. Koupil jsem bambus a nak to uchytim okolo pitche. Ale bude to hnus...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za upozornění, vím, že vítr markýzám nesvědčí. Nebudeme sedět pod markýzou ve vichru, navíc jsou ty boční stěny prezentovány především jako dešťové clony. Na rozdíl od klasického svislého zakrytí, určeného pro delší pobyt jako plnohodnotná místnost, kterou je možno lépe vytopit, stěny jsou tužší a ve větru se netřepotají, okna mají záclonky atd., jsou tyhle lehké, tenké a s většími průhlednými díly. My budeme zůstávat na jednom místě krátce, většinou přes noc a pokud to nevyjde jinak a budeme v kempu, tak si na odpoledne a večer uděláme přijatelné "soukromí" pod markýzou, ráno sbalíme a jedeme dál. Důra je malá a tyhle stěny zaberou zlomek místa těch těžkých, nehledě na problém s hmotností, doložností, větší namáhání podvozku, spotřeba atd., prostě chceme být co nejlehčí... Myslím, že s tím si spousta lidí nedělá starost, obytná auta chtějí vybavit lépe a komfortnějí než barák. My jsme zvyklí NEvozit zbytečnosti a kila navíc, na motorku se nevejdou a snažíme se tak přistoupit i k Důře. Na podzim jsme byli u známých, co mají obytné auto, kvůli inspiraci. Prolézali jsme ho, otevírali skříňky, viděl jsem sušák na prádlo, spoustu společenských her (nemají děti), nejrůznější pomůcky, televizi na rameni připomínajícím robotickou ruku atd. O něčem jsem myslel, že to jako začátečník neumím posoudit, o něčem jsem tušil, že potřebovat nebudeme, ale asi to používají oni. Aniž bych na to zavedl řeč, než jsme vystoupili, řekla paní "domu" kamarádovi - "Na jaře to musíme vytřídit, půlku věcí jsme neměli posledních 5 let v ruce."... A tomu se chceme vyhnout, i když se nám to ne vždy daří...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnešní montáž střešního boxu. Byl stříbrný (viz.foto výše), přelakováno do barvy kol, montáž byla trochu o vymýšlení, ale snad to bude fungovat...

post-3283-0-75250100-1462733242_thumb.jpg

post-3283-0-01936200-1462733299_thumb.jpg

post-3283-0-88966000-1462733334_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Murphy97 - díky! Od teď máme obytné auto s topcase (pro motorkáře), nebo pojízdnou garsonku s půdou (pro ostatní)...

 

uff - sezóna je asi v plném proudu, o víkendu jsem potkal desítky obytných aut a karavanů, vždycky jsem myslel, že karavany jsou v přesile, ale je to naopak, obytných aut vídám výrazně víc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

uff - mě nikdo z obytných aut nezdraví, asi se jim to nezdá dost obytné. Občas mne zdraví zdviženými palci kamioňáci a dodávkáři...:-)

 

Boudy - dokonalé to nikdy nebude, ďo příštího pátku musím zvládnout markýzu, bohužel do neděle na to není čas (dělám u nás malý motosrazík), tak snad pak a kdyby to vyšlo, ještě vyměním těsnění všech dveří. To by mohlo do podzimu stačit, snad s vyjímkou kompletního vyčištění a drobných oprav (elektrika jednoho sedadla, volnější loketní opěry, počínající koroze okapu vpředu...) a přes zimu se vrhneme na renovaci sedadel a postele, zbytku dřevěných dílů, otočné sedadlo spolujezdce, uvažuju o silnějších zadních listech nebo vzduchových měchách a tak. To jen tak neskončí.... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Předevčírem se vrtalo a lakovalo, včera lepilo a šroubovalo a kedrlišta je na autě. Přiznám, že se mi moc nelíbí, ale markýza je hodně praktická věc. Váhal jsem mezi přilepením a přišroubováním, nakonec je to kombinace obojího, přilepeno je silnou, gumovou oboustrankou, která funguje i jako těsnění + na 7 místech přišroubováno. K místům pro otvory jsem se dostal po demontáži reproduktorů a předního podhledu. Zůstávalo 120 cm, kam jsem potřeboval šroub, ale musel bych kvůli tomu sundávat čalounění z půlky auta, tak jsem zvolil kovovou uzlovou hmoždinku a asi to funguje:-).

post-3283-0-49640000-1463555318_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...