Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Odesláno

Dneska jsem usednul na kolo a automaty na ruce. Ujel jsem asi 10 km a nemám z toho moc dobrý pocit. Je to neodpružené kolo, převážně jsem jel po cyklostezkách, ale tu tam přejížděj po kočičích hlavách, dlažbě tak. To už jsem se docela klepal.

Tak by mě zajímalo, kolik toho mechaniky vydrží. Mám se bát, že je odpálím?

Samozřejmě by asi bylo nejlepší si pořídit nějaké otloukánky, ale vzhledem k tomu, že mám v plánu jezdit každý den do práce na kole, tak se mi nechce tahat pořád digitálky. Jestli mi rozumíte. :)

Máte nějaké zkušenosti s automatem, co se během jízdy na kolem porouchal?

Odesláno (upraveno)

 No, ono jezdit na kole s mechanikama se zrovna nemá. I když, dělám na chlup stejný aktivity jako Jay Doll s chronografama od Fortisu a jsou v poho. Holt když jsou to hodinky pro rusáky, musí vydržet všechno.

 

Edit překlep 

 

 

Upraveno uživatelem Harlequin
Odesláno

Když už se něčeho bát, tak spíš, jak hodinky zrasuješ, když se smotáš... Posted Image

 

Co se týče vibrací, sleduj někdy, co dělají hodinky, když máš ruku volně položenou na volantu, a nemusí to být při jízdě právě po D1.

Odesláno
  V 2. 5. 2012 v 5:45, 'Harlequin' napsal:

Holt když jsou to hodinky pro rusáky, musí vydržet všechno.

 

 

:)

 

Právě spíš hodinky od Rusáků - Vostoky. :)

 

Docela jste mě, pánové, uklidnili. Koneckonců nemůže být nic jednoduššího, než to zkrátka vyzkušet a doufat, že to bude v pohodě.

Odesláno

pokud chceš jezdit v městě, tak má cenu pořídit na to kolo s co nejvzpříměnějším posezem, kvuli rozhledu a bezpečnosti v provozu, typicky holandský vzor kola. Pak nespočívá hmotnost těla na rukách a pak je i odpružení přední vidlice zbytečný. Hodinkám se nemůže nic stát. Navíc sedět se má na zadku a né na stydké sponě :smile_anim: ... nevím proč je v česku taková vlna obliby co nejsportovnějších kol...

Odesláno

Já bych si mechaniky na bajka nevzal už nikdy, ale to samozřejmě záleží taky na stylu jízdy, smotal jsem se už tolikrát, že by to nepřežily snad ani Géčka :D

Jo a ještě k těm Fortisům, používal jsem je při běhání(trochu těžší, ale na kaučuku to šlo) 5x na kole(to už je dávno) a pak jsem je nosil pár let dost spořádaně, no a jednoho dne jsem si chtěl otočit lunetou a hopla, byla v prdeli, stala se z ní obousměrná :D

Jinak mám ty hodinky opravdu rád!

Odesláno
  V 2. 5. 2012 v 7:48, 'josuk' napsal:

pokud chceš jezdit v městě, tak má cenu pořídit na to kolo s co nejvzpříměnějším posezem, kvuli rozhledu a bezpečnosti v provozu, typicky holandský vzor kola. Pak nespočívá hmotnost těla na rukách a pak je i odpružení přední vidlice zbytečný. Hodinkám se nemůže nic stát. Navíc sedět se má na zadku a né na stydké sponě :smile_anim: ... nevím proč je v česku taková vlna obliby co nejsportovnějších kol...

 

proč? Protože u nás není bicykl dopravním prostředkem ale nukleární sebevražednou zbraní svaté války. Přece bys nechtěl aby dnes jezdili na něčem co vypadá skoro stejně jako kolo na kterým jezdil děda před padesáti rokama do Kolbenky. A jak bys chtěl sedět na sedle který je velký asi jako jeden a půl rohlíku? Ale k věci, já bych si na takovou činnost, zhruba srovnatelnou se štípáním dříví vzal něco čeho nebude škoda a co takové zacházení snese bez větší újmy. Nejde jen o otřesy, taky propocení hodinkám na náladě nepřidá. Čili nějaké ty sportovní plasťáky.
Odesláno
  V 2. 5. 2012 v 18:01, 'PepaSFI' napsal:

..aby dnes jezdili na něčem co vypadá skoro stejně jako kolo na kterým jezdil děda před padesáti rokama do Kolbenky.

 

bohužel úcta k tradicím se v česku moc nenosí, bohužel.. Tazatel psal, že chce jezdit každý den do práce, nepsal, že chce trénovat, tak jsem mu poradil ze svých zkušeností kolo do města .. mám většinou automaty na kůži a žádný problém v tom není, člověk, pokud nesportuje, se nezpotí a pokud sedí na zadku ani hodinky nenamáhá víc jak při chůzi..
Odesláno

Zrovna jsem se pídil po stejné informaci jako zakladatel tohoto vlákna "emef".

Také by mě moc zajímal vliv otřesů na mechanické (automaty) hodinky.

Ty vibrace na kole i s odpruženou vidlicí jsou fakt dost intenzivní.

Díky za vaše poznatky i od lidí co znají a rozumí vnitřní mechanice hodinek.

Návštěvník Zmizík
Odesláno (upraveno)
  V 3. 5. 2012 v 6:04, 'josuk' napsal:

bohužel úcta k tradicím se v česku moc nenosí, bohužel.. Tazatel psal, že chce jezdit každý den do práce, nepsal, že chce trénovat, tak jsem mu poradil ze svých zkušeností kolo do města .. mám většinou automaty na kůži a žádný problém v tom není, člověk, pokud nesportuje, se nezpotí a pokud sedí na zadku ani hodinky nenamáhá víc jak při chůzi..

 

Takže musíme jezdit na kostitřasu nebo na tom kole, co měl Večerníček - z úcty k tradici nebo co. Já mám na kolo už asi šest let Seika Monstra a dobrý, furt dou. Až přestanou jít, dám je Mechanovi a von tam dotáhne nějaký ty šroubky. Upraveno uživatelem Zmizík
Odesláno

Kolo je podle mě úplně v pohodě, to bychom museli brát ohledy i na snížený podvozek a runflaty u auta ;)

 

To, co psal Zmizík o "dotáhnutí šroubků" je trefné, taky to tak beru, ale stejně používám na kolo quartzky, nebo hodinky typu Monster, ale hlavně z důvodu držkopádu, kdy bych asi instinktivně padal s rukou vepředu a nestihl si uvědomit, že mám Etu nebo nějaký inhouse na ruce a musím tudíž padat na hubu..:D

Odesláno

Když mám na tyhle věci Trasery, nemám potřebu brát na kolo ani motorku mechaniky, i když by to možná vydržely. Ale proč to pokoušet...

Odesláno (upraveno)

jezdil jsem takhle na kole i na lyžích se SportTaucherama (včetně terénů a skoků) a držely dobře, ani přesnost se nezměnila...

vím, že se to obecně u mechanik nedoporučuje, ale myslím si, že kdo má třeba Damaska nebo Sinny atp., se bát vůbec nemusí...

údajně mechanikám více škodí prudké silné údery a rány (zatloukání, sekání, tenisové údery apod.), než drobné vibrace, ale nejsem odborník, tak jen "prodávám, jak jsem koupil"

Upraveno uživatelem Quido Morava
Odesláno

Intuitivně laicky si představuji, že netlumené rázy jsou pro mechaniky nejrizikovější (pokud se bavíme o poškození strojku, nikoli o poškození pouzdra nebo krystalu např. při pádu). A zatímco setrvačka je dnes už vždy nějakým systémem v ložiscích odpružená, rotor musí ráz absorbovat naplno. U něj se může poškodit všechno, uchycení v ložisku, ložisko, můstek. I když při nárazu nic nepraskne, hmota rotoru může při nárazu materiál někde deformovat a rotor se může vyosit z původní dráhy.

 

Asi jediný, kdo může do tohoto vlákna poskytnout opravdu relevantní odpověď, je někdo se zkušenostmi ze servisu...

 

Z reakcí zde na fóru patrně lze učinit závěr, že existují automatické hodinky, které na kole jezdí bez zjevné úhony způsobené vibracemi. (Na jakém kole, v jakém terénu, jak je přední vidlice odpružená, jaký má jezdec posed?) Přitom asi tuto statisticky nevýznamnou zkušenost lze těžko zobecnit, 99 lidí nereportuje problém, to ale není záruka, že právě Tvoje hodinky to odnesou. - Navíc zde vždy existuje zvýšené riziko poškození při pádu.

 

Pozn.: Sám si na kolo beru polar, ke kterému mám čidla rychlosti a kadence, upevňuju jej zásadně na řídítka, na zápěstí by mi jednak vadil pásek, druhak by zobrazované hodnoty nebyly na očích. Když jedu do práce, mám hodinky (oblekovky) v pouzdře v baťůžku. Automaty na zápěstí se mnou absolvovaly běžky, běh, plavání v bazénu, možná výjimečně i to kolo - zatím bez zjevných problémů. Na sekání dřeva a kopání krumpáčem je sundávám.

Odesláno

jezdím do práce na trekovém kole, celkem mi to dělá 64 km, a hodinky řeším tak, že je balím do ponožek a trička co budu nosit a dávám do brašny pod rámem. Už jsem s nima měl takhle dva držkopády a vydržely v pohodě.

Odesláno

Díky moc všem za názory.

Ta městská kola jsou sice fajn, ale na kočičí hlavy v Praze je to asi úplně jedno. I odpružená vidlice se klepe jako blázen. Jak to tak poslouchám, nejspíš si pořídím nějaký pěkný futrálek a digitálky-otloukánky. Zatím teda nějak jezdím a zkouším, co holky vydrží, ale ta kůže na kůži nedělá takhle na sluníčku moc dobrotu. Člověk si musí vybrat, jestli chce dobře vypadat, nebo se dobře projet. :)

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...