Přejít na obsah

BIKE [2007-2020]


Návštěvník milosklikar

Doporučené příspěvky

Duši si kup takovou, aby se ti vešla do šířky pláště, který máš (tj. pokud máš plášť 2.1, tak duše 1.7-2.1 je ok). Ventil zase takový, jakou máš pumpičku :)

 

Ve vidlici by měl být tlak kolem 5-6 bar, ale záleží to na tom, jak ji chceš mít citlivou.

Něco k tomu třeba tu http://www.bike-forum.cz/forum/foukani-vidlice-nastaveni.html?styl=dark

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

- na jaký jmenovitý tlak se hustí duše?, na tlak napsaný na plášti, Ralphy bych hustil Od 3.0 barů nahoru, prakticky mezi 3.0 a 4.0 bary, dál ne.

- jaká je v kole duše, abych si koupil náhradní? kdekoliv, máš nejspíš galuskový ventilek, duše je (559) 26x1,9, obvykle je u ní nějaký rozsah 1,7- 2,1 například, značka je egál, doporučuju Schwalbe, Michelin, Kenda, Maxis

- jaký má být tlak ve vidlici? dle vidlice, na to by měl být u kola manuál, nedoporučuju se řídít radami, ale spíš rozsahem výrobce (hlavně maximálním tlakem), obecně, pokud má vidlice zdvih 100mm, tak bys ji měl po nasednutí na kolo prosednout aspoň o 10-15%, vidlici prostě nějak na místě nastav (abys ji třeba silou promáčkl na místě o 50%), vyraž na projížďku a po návratu se podívej kolik chodila a buď přidej nebo uber, podle vlastního pocitu.

 

O plášti vím jen, že to je Schwalbe Racing Ralph 26", ale jaká do něj pasuje duše se nedá nikde najít, našel jsem v jednom e-shopu duši Schwalbe Light MTB 26x1,70-2,10, galuskový ventil, ale jestli je to ona, to si nejsem jistý.

 

Poradíte mi někdo? Díky a omlouvám se za blbé laické dotazy.

 

edit: a má pro mě vůbec význam kupovat si hustilku na vidlici? Pokud ji máš někde k dosažení tak nemá, pokud ji nikdo nemá, je lepší ji mít doma.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Author jsem nikdy nemusel, vždycky se mi líbily jiný kola a nakonec jsem nejvíc srandy zažil na něm... Odříkanýho chleba největší krajíc. Ale Sector je dobrý kolo. A ta prehistorická Judina mi zatím vyhovuje. Koneckonců Nicolas Vuilloz je důkaz, že i na pevnym kole se dá zažít spousta legrace :)

Jinak já se nenaštval, to jsem jenom asi vypadal :) :cheers:

 

A věřim, že s norníkem v roce 2004 jsi musel bejt za velikýho exota. :) Jinak toho rooxe jsem viděl prdnout někdy kolem roku 2000-2001. Dělaly se tehdy v čechách a vozily se do švédka na lejzrovej popis. Pak se to tady prodávalo za cenu ojetýho kola... Tak proto roox moc nemusim :)

 

Akorát z toho koukání sem jsem zouplna zmagořel a místo hodinek teď nutně potřebuju nový kolo. B.F.G, asi ti přijde osobně poděkovat můj právník a manželka v jedné osobě :)

 

 

haha no s tym kukanim sme na tom rovnako, ja premyslam nad nejakym enduro ramom, ktory by som zas nejak osadil, mozno spesl alebo kona a mozno banshee chaparral..uvidime

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

haha no s tym kukanim sme na tom rovnako, ja premyslam nad nejakym enduro ramom, ktory by som zas nejak osadil, mozno spesl alebo kona a mozno banshee chaparral..uvidime

 

No já mam na víkend půjčenej FS Monster od RB, zřejmě mě někdo potřebuje přesvědčit, že celobrko je správná volba... Tak jsem na to zvědavej.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pavco, jen doplnim jeste jednu radu - duse kupuj s galuskovym ventilkem.

Foukat rucne galuskovej ventilek je mnohem jednodussi nez foukat autoventilek, tohle ocenis predevsim pokud budes potrebovat v terenu menit dusi.

 

Jen dej bacha, jestli máš na kole náhodou autoventilek a prdneš tam bez redukce (má ji například Mavic) galuskovej ventilek, tak se ti dříve, nebo později ustřihne o hranu ráfku (rozdílné průměry ventilků) Ještě bych dodal, aby ses vyprdnul na duše light a ultralihgt, jsou s nima akorát trable, pro normální lidi nemaj použití :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jen dej bacha, jestli máš na kole náhodou autoventilek a prdneš tam bez redukce (má ji například Mavic) galuskovej ventilek, tak se ti dříve, nebo později ustřihne o hranu ráfku (rozdílné průměry ventilků) Ještě bych dodal, aby ses vyprdnul na duše light a ultralihgt, jsou s nima akorát trable, pro normální lidi nemaj použití :)

 

Díky, už je pozdě, dnes dopoledne jsem si koupil náhradní duši a poradili mi super light, takže už ji mám. No ale jako náhradní na dojetí v případě nouze snad bude dobrá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky, už je pozdě, dnes dopoledne jsem si koupil náhradní duši a poradili mi super light, takže už ji mám. No ale jako náhradní na dojetí v případě nouze snad bude dobrá.

 

Ale to jó jako náhradní je ok, zabere málo místa. Ale pak vyhodit a dát klasickou, ona obvykle hůř drží tlak a ráda se cvakne :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě bych dodal, aby ses vyprdnul na duše light a ultralihgt, jsou s nima akorát trable, pro normální lidi nemaj použití :)

 

To mi pripomenulo ako som šiel kúpiť Maxxis freeridovú dušu a predavač ma začal presviedčať, že potrebujem ultralight. Odmietal mi predať inú. Nakoniec som remizoval a kúpil nejakú author dušu :)
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • po 2 týdnech...

Oukej, abychom nebyli pouze prehnane kriticti, tak jezdit na staflich neni esteticke a pro bikera nad 200 cm muze byt 29 dobrou volbou ;)

 

mozno skusobna jazdy by zmenila moj nazor ale z estetickeho hladiska si stojim za svojim :smile_anim:

 

:) soudím, že jste ani jeden pořádnou 29" nevyzkoušel, ale to přijde o tom nepochybuji. A estetika je věc názoru, který je dost subjektivní. Každopádně na posledním svěťáku i včera na prvním čs. poháru 29" sedlala část předních závodníků a všichni bez výjimky byli nadšeni. Všichni dostali na výběr mezi 26 a 29 a po testech nebylo o čem přemýšlet :) Jsem přesvědčen, že do 5 let na 26" nebude závodit nikdo (vzpomeňte jaké to bylo s jinými novinkami - kotouče, zadní odpružení ...) a jaké je to dnes. Vývoj nezastavíš .... jen Rolex zůstává. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník
Toto téma je nyní uzavřeno, a proto není možné odpovídat.
×
×
  • Vytvořit...