Přejít na obsah

BIKE [2007-2020]


Doporučené příspěvky

Odesláno
  V 21. 6. 2011 v 16:20, 'Snow' napsal:

Áha, to mění situaci. LOOKA mohu mít od kamarádova bratra. Jarku díky, je rozhodnuto. Teď ještě v konfiguraci SRAM XO X9 2x10 V nebo SRAM XX 2X10 V ?

 

Já jezdím na silnici RED a je perfektní, ale na biku jsem XX sundal a dal jsem XTR, které je podle mě lepší. Zejména brzdy XX jsou peklo, měkké, špatně se vracejí a několikrát za rok jsem měnil pístky já i většina závodníků, které znám. XTR je stejně drahé a podle mě mnohem odolnější než XX. Verzi bych doporučil 2x10 a kazetu 11-36, což je úplně dostačující. A vydrží déle řetěz, protože se méně kříží.

 

Takže asi tak ...

Návštěvník Snow
Odesláno

Tak to si mě moc nepotěšil. LOOK se se Shimano nedělá a na novou sadu už nebudu mít peníze. Pevně věřím, že mi bude SRAM, vzhledem k mému stylu ježdění, stačit. Díky za rady :).

Odesláno
  V 21. 6. 2011 v 16:14, 'nAscA' napsal:

ale vzdyt stejne tak by se dalo najit hodne plus pro 26.... a kdyby byly 29 o tolik lepsi, urcite by spousta zavodniku na ne davno presedlela. Ano v teto sezone jich je vice, ale stejne ti nejlepsi (alespon letos co jsem videl), tak vitezove meli temer vzdy 26 ;)

Osobne se nechci zastavat ani jedne varianty, jsem rad, ze 26 a 29 spolu mohou soutezit ve stejnych kategoriich :D

 

Ahoj, taky se trochu přidám. Shruba 14 let jezdím MTB, teď již spíše rekreačně. Několik desítek závodů mám za sebou, vše XC. Letos jsem poprvé zkusil 29 od Spešla. Pocity ? Z kopce jsem začal předjíždět mladší :), po šotolinové rovince jsem nějak nemusel tolik šlapat abych dojel ty předemnou. Jen když přišla pasáž v celkem prudkém sjezdu s kličkováním mezi stromky mi přišlo kolo trochu neobratné. Stejně tak jsem měl pocit ze sedla. Celkově, když jsem se potkal s klukama jsem prohlásil, to kolo si koupím. Byl jsem fakt hodně překvapen a to pozitivně. Tolik tedy k rozměru kola.

Odesláno (upraveno)
  V 21. 6. 2011 v 15:56, 'Jarett' napsal:

To si nemyslím, protože jízdní projev daný fyzikou je ve prospěch 29.

1. mnohem větší setrvačnost, smazávající lehce vyšší valivý odpor

2. nižší těžiště jezdce zajišťující lepší stabilitu

3. o 6stupňů větší nájezdový úhel znamená výrazně lepší přejezd překážek

4. větší pohodlí dané větším objemem vzduchu v pneumatikách

atd ...

 

a původní 26 vznikly prostě proto, že za vzor sloužily kola s průměrem 26, která vyráběla jako cestovní firma Schwinn, no a konečně i sám Gary Fischer už dávno jezdí jen na 29 :D

 

Jarette:

všechny ty body chápu až na bod 2) kde se bere nižší těžiště jezdce? mně to nějak nejde do hlavy, přijde mi, že by to mělo být naopak, protože kvůli většímu kolu musí alespoň předek být vyšší než na 26ce. nejnižší těžiště mám na rozpláclým BMXu, ne? asi mi něco uniká, můžeš mi to vysvětlit?

 

a pak. můžete mi někdo potvrdit můj dohad, že celý rám 29ky je narozdíl od 26ky alespoň o ty 3palce delší? tam bych právě hledal nevýhodu v manévrovatelnosti, jak o tom píše Marhys. to je jako jezdit mezi stromkama na čopru:)

 

  V 21. 6. 2011 v 17:32, 'Marhys' napsal:

Ahoj, taky se trochu přidám. Shruba 14 let jezdím MTB, teď již spíše rekreačně. Několik desítek závodů mám za sebou, vše XC. Letos jsem poprvé zkusil 29 od Spešla. Pocity ? Z kopce jsem začal předjíždět mladší :), po šotolinové rovince jsem nějak nemusel tolik šlapat abych dojel ty předemnou. Jen když přišla pasáž v celkem prudkém sjezdu s kličkováním mezi stromky mi přišlo kolo trochu neobratné. Stejně tak jsem měl pocit ze sedla. Celkově, když jsem se potkal s klukama jsem prohlásil, to kolo si koupím. Byl jsem fakt hodně překvapen a to pozitivně. Tolik tedy k rozměru kola.

 

Upraveno uživatelem maama
Odesláno (upraveno)
  V 22. 6. 2011 v 1:17, 'maama' napsal:

Jarette:

všechny ty body chápu až na bod 2) kde se bere nižší těžiště jezdce?

 

a pak. můžete mi někdo potvrdit můj dohad, že celý rám 29ky je narozdíl od 26ky alespoň o ty 3palce delší? tam bych právě hledal nevýhodu v manévrovatelnosti, jak o tom píše Marhys. to je jako jezdit mezi stromkama na čopru:)

 

Šlapací střed je stejně vysoko u 29 i 26, ale 29 má větší kola a tím i výš položené středy kol. Což znamená, že jezdec sedí jakoby mezi koly a má tak vůči výpletům níž těžiště než je tomu u 26. V praxi se to projevuje tak, že se ti nezvedá do výjezdu předek a do sjezdu nemusíš posouvat zadek za sedlo.

 

S délkou kola je to trochu složitější, a tady je dost rozdíl mezi jednotlivými značkami. Například u Specialized není rozdíl v rámu, ale podle velikosti v rozvoru, a to do 2cm. Každopádně kolo je nutné brát jako celek a jeho jízdní projev je synergií všech faktorů. Proto je potřeba zkusit a hledat :) Já jsem nijak nepříjemný rozdíl v manévrovatelnosti nezaznamenal.

Upraveno uživatelem Jarett
Odesláno
  V 21. 6. 2011 v 15:56, 'Jarett' napsal:

To si nemyslím, protože jízdní projev daný fyzikou je ve prospěch 29.

1. mnohem větší setrvačnost, smazávající lehce vyšší valivý odpor

...

 

Doporucuji vam nandat ty nejtezsi plaste, co existuji, protoze kolo bude mit takovou setrvacnost, ze nebudete muset vubec slapat...

Odesláno (upraveno)
  V 22. 6. 2011 v 7:01, 'Jarett' napsal:

Šlapací střed je stejně vysoko u 29 i 26, ale 29 má větší kola a tím i výš položené středy kol. Což znamená, že jezdec sedí jakoby mezi koly a má tak vůči výpletům níž těžiště než je tomu u 26. V praxi se to projevuje tak, že se ti nezvedá do výjezdu předek a do sjezdu nemusíš posouvat zadek za sedlo.

 

S délkou kola je to trochu složitější, a tady je dost rozdíl mezi jednotlivými značkami. Například u Specialized není rozdíl v rámu, ale podle velikosti v rozvoru, a to do 2cm. Každopádně kolo je nutné brát jako celek a jeho jízdní projev je synergií všech faktorů. Proto je potřeba zkusit a hledat :) Já jsem nijak nepříjemný rozdíl v manévrovatelnosti nezaznamenal.

 

jo už chápu, co jsi chtěl říct, že se vzájemně přibližují těžiště jezdce a kola. těžiště jezdce zůstává, kde je i na 26ce a těžiště 29ky za ním jde nahoru.

 

pokud ergonomie posedu zůstává stejná, měla by být zadní stavba delší o 1,5palce - a v tom bych hledal důvod proč se kolo ve výšlapu nestaví na zadní. druhý důvod k tomu bude kvůli většímu kolu těžší předek. na XC (maratony) to jiný rozložení váhy stojí za úvahu, ale na veselý kola 29ka nemá šanci se dostat:)

Upraveno uživatelem maama
Odesláno

V sobotu jsem se vrátil z přejezdu Lužických hor. Od Děčína až ke mně domů pod jizerskohorský Severák. Zkusili jsme cyklistickou trasu podél Labe do Bad Schandau a pak na východ. Pokořili jsme Nordkap - nejsevernější místo ČR a zdolali Luž, pár hradů, rozhleden a jeden nádherný větrný mlýn (zrovna teda nic nemleli). Takže jsme si ty Lužické natáhli trochu přes dvě stě kilometrů ;-)

Vozím se na hardtailu - Scott Scale 60 - je to takový můj dělník na kopečky.

Tenhle mlýn je asi kilometr na sever od Jiřetína pod Jedlovou:

 

 

Odesláno
  V 28. 6. 2011 v 17:36, 'Princ Milis' napsal:

To je vetrnej?

 

No jasan, větrnej. Paráda, ne? Člověk by takhle zachovalý kousek čekal někde v Holandsku a ne tady v Lužických...

Odesláno
  V 28. 6. 2011 v 17:08, 'www.aljancic.com' napsal:

To je on.

 

Díky za tip, přidávám si to do seznamu míst, kam se (snad) někdy podívám... :)

 

 

A abych nebyl úplně OT, tak co se týče biku, tak já jezdím na hardtailu GIANT...

Odesláno
  V 22. 6. 2011 v 7:01, 'Jarett' napsal:

Šlapací střed je stejně vysoko u 29 i 26, ale 29 má větší kola a tím i výš položené středy kol. Což znamená, že jezdec sedí jakoby mezi koly a má tak vůči výpletům níž těžiště než je tomu u 26. V praxi se to projevuje tak, že se ti nezvedá do výjezdu předek a do sjezdu nemusíš posouvat zadek za sedlo.

 

S délkou kola je to trochu složitější, a tady je dost rozdíl mezi jednotlivými značkami. Například u Specialized není rozdíl v rámu, ale podle velikosti v rozvoru, a to do 2cm. Každopádně kolo je nutné brát jako celek a jeho jízdní projev je synergií všech faktorů. Proto je potřeba zkusit a hledat :) Já jsem nijak nepříjemný rozdíl v manévrovatelnosti nezaznamenal.

 

To není tak úplně pravda, těžiště je v obou případech na stejném místě. Mění se ale poloha působiště síly a momentu pro jednotlivé soustavy, volně tedy, vyšší poloha středu vzhledem k celkovému těžišti (jezdec a kolo) brání překlopení jezdce (vpřed/vzad)více než u 26". TO je vše. Délka je egál (2cm delší kratší je pitomost, stejně tak může být delší i 26"), setrvačnost podle mě spíš na škodu (vyšší váha výpletu). Dovoluju si stejně tak nesouhlasit s dalšími tendenčními 29" nepravdivými tvrzeními :D Pro mě je 29" dobrý pro závodníky a turisty, jinak kolo vypadá hnusněj (obvykle), je méně tuhé a těžší, pořád to ještě není standart co do komponent a možnosti náhrady dílů, je to hodně marketingová vlna, kdo ví co bude nejlepší za 10 let...

 

Zimníku vyser se na vybírání Patek Phillipe v kolech (Look, Sworks...), jsou to vyhozené peníze. Kup nějakej dobrej karbonovej full s normální cenou a X0/X9 sadou. Rozdíl v ceně v poměru k užitnému výkonu XX, XTR stejně nevyužiješ a ani neoceníš a s tvým zdravotním stavem fakt nechápu, proč řešíš vůbec pevňáka. Snad proto aby ses dostal dřív do rakve. Je to totální kravina.

 

PS: Všem lidem (tydýt) co tvrdí, jak je pevný kolo pohodlný bych vřele doporučil skouknout testy, které se dělají na srovnání zátěže jezdce při jízdě na pevném a odpruženém kole. ASi by se dost divili co to melou za kraviny :)

Odesláno

tak dnes som si dal po praci kratky vyjazd a ejhla,pri zaverecnom zjazdiku na korenoch som j....l ako kabela,z toho dovodu by to mohlo ist aj do vlakna "co ma dnes nastvalo",ale ked zoberiem do uvahy,ze okrem odreteho pol cloveka a aj drzky :crutch: som sa nezlomil,tak by to mohlo ist aj do "co ma dnes potesilo" :clap:

  • po 2 týdnech...
Návštěvník Snow
Odesláno (upraveno)

Zatím jsem se nikam nepohnul. LOOK se mi nakonec nezdál kvůli osazení SRAM, ke kterému nemám důvěru. Po krátké konzultaci s B.F.G. jsem se navíc dozvěděl, že co nevidět budou firmy představovat modelové řady pro rok 2012. Tímhle stylem se asi nikam nedostanu.

Hledám usilovně stále dál, narazil jsem na velmi zajímavou, rakouskou firmu, o které jsem mnoho neslyšel, snad jen ve spojitosti se silničním týmem NetApp členem skupiny UCI Professional Continental and Continental teams. Značka se jmenuje Simplon a vypadá velmi progresivně, vyrábí dokonce vlastní rámy což mi velmi imponuje, takových je dnes už jen velmi málo. Téměř vše je z Dálného Východu.

Měl bych několik technických dotazů, takže pokud si najdete chvilku, měl bych radost, kdyby jste mi odpověděli.

Zajímalo by mě, jaký je rozdíl a jestli vůbec nějaký mezi Shimano XT a Shimano Deore XT. Kolo, které jsem zvolil, model Razorblade se dá nakonfigurovat, cenové rozdíly jsou pak značné. Nabízí se osazení značky SRAM a Shimano. Jak jsem již na začátku naznačil, SRAM mě nezajímá. Nabízí se například Deore XT a XTR, poznám rozdíl mezi XT a XTR, je to vůbec možné ? Vidlice je na výběr podle konfigurace Magura, Fox a DT Swiss. O nich jsem zjistil, že se jedná o konstrukčně totožné výrobky. Pokusil jsem se něco o vidlicích nastudovat a zrovna tak jako mám subjektivně v oblibě Shimano ač je možná SRAM lepší (?) zrovna tak jsem přišel na chuť značce DT Swiss, je to dobrý nápad ? Přiznám se, že jsem až do předminulého týdne o DT Swiss vůbec neslyšel, B.F.G. mě poradil, ale nebavili jsme se příliš podrobně, byli jsme v časové tísni.

Už je mi trapné, že obtěžuji nicméně bych vás chtěl opravdu poprosit o shovívavost a pomoc. Děkuji mnohokrát.

 

Jen na okraj, kolo bych si představoval XTR a DT Swiss. Překvapilo mě, že Simplon má XTR všude včetně brzd. Mám totiž pocit, že jiné firmy kombinují Shimano s jinou značkou brzd. Je to možné jsem se zmýlil ? Nechci se samozřejmě zabývat tím, že bych cokoliv na kole měnil, už třeba jen z jednoho jediného prostého důvodu, nebudu mít ani korunu :worried_anim:. Přesto by mě to zajímalo třeba do budoucna až bych něco našetřil a pak eventuálně, pokud by byly brzdy nevyhovující je vyměnil. Kolo mi totiž bude sloužit až do smrti, buď mé nebo bicyklu :D.

Upraveno uživatelem Snow
Návštěvník
Toto téma je nyní uzavřeno, a proto není možné odpovídat.
×
×
  • Vytvořit...