Přejít na obsah

PETROLHEAD - benzinovi sialenci


Návštěvník maxigabrielg

Doporučené příspěvky

Před hodinou, Irwinek napsal:

To jsi vykutal a vymyslel sám, nebo je to nějaký kit? každopádně to vypadá zajímavě 😄

Ne to je 40 let staré britské auto, původně vytažené z kopřiv vypadalo takhle 🙂

IMG-226226fcb8e9a1baf97ed11872c3a7a8-V.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, varjag napsal:

Dost dobry👌🏻👍🏻. Ale kapotáž je jinak ne? Nebo co to tedy je? Takovej Lotus, ani Caterham neznam 😉

Ne vše je origo. Je to Dutton. Motor Ford 1600gt ( dával se do Lotusů i potom do Caterhamu), přední zavěšení Lotus, zadní Ford Capri gt. Oproti Caterhamu to nemá ani topení, zase to má malou pohotovostní hmotnost. S 10 L paliva 525kg.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 6 hodinami, Vítek75 napsal:

Ne to je 40 let staré britské auto, původně vytažené z kopřiv vypadalo takhle 🙂

IMG-226226fcb8e9a1baf97ed11872c3a7a8-V.jpg

 

před 58 minutami, Vítek75 napsal:

Ne vše je origo. Je to Dutton. Motor Ford 1600gt ( dával se do Lotusů i potom do Caterhamu), přední zavěšení Lotus, zadní Ford Capri gt. Oproti Caterhamu to nemá ani topení, zase to má malou pohotovostní hmotnost. S 10 L paliva 525kg.

Tak tenhle název slyším poprvé, musel jsem si to vygooglit a myslím, že nebudu sám 😄

považoval jsem to za nějakou kit úpravu lotusu seven.

Dej pak vědět, jak to jede - bude to asi zatraceně silný zážitek, půltuny, snad nikdy jsem nejel ničím ani se jen vzdáleně přibližujícímu tomuto číslu.

Pro ty línější : www.foltyn.cz/car/dutton.htm

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Už jsem s tím kousek jel. Je třeba do 3 rychlosti rozumně dávkovat plyn, při razantní jízdě se do 3 rychlosti “protočí/ kviknou”pneumatiky. Jen ten posez je hodně nízko a přitom hodně nad karoserii vozu. V Caterhamu se sedí víc v karoserii.

0A3BEA5B-0BC8-4090-BE5D-0ACC6C989D28.jpeg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Moc pekny, jsi borec, tohle dat dohromady👌🏻. A tvl, ten volant...předpokládám ze to nema posilovac, to musi byt dost makacka, nekde na parkovisti, ne? 😁🤘🏻🤘🏻🤘🏻. Je velkej jak máslová sušenka🙃

Taky jsem si to dohledal, dobry šílenci to byli... takovej Dutton Mariner, to je boží úlet😂🤙🏻

Upraveno uživatelem varjag
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 11 hodinami, varjag napsal:

Moc pekny, jsi borec, tohle dat dohromady👌🏻. A tvl, ten volant...předpokládám ze to nema posilovac, to musi byt dost makacka, nekde na parkovisti, ne? 😁🤘🏻🤘🏻🤘🏻. Je velkej jak máslová sušenka🙃

Taky jsem si to dohledal, dobry šílenci to byli... takovej Dutton Mariner, to je boží úlet😂🤙🏻

Kupodivu, to točení na místě i s tak malým volantem (má 10") není úplně katastrofa. Řekl bych, že ve Felicii je to horší, určitě na tom má velké pozitivum váha auta.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Do Duttonu davali seriovy Ford 1,6 GT OHV. Ale Lotus stavel vlastni motory na bazi Fordiho Kentu, hlavni zmena  hlinikova DOHC hlava a  2x horizontalni dvojitej Webber. To do toho sehnat by byla teprve jizda :)
Hodnotim ze jsi sel cestou puvodniho vozu a ne stavebnice 👍

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, Seamaster napsal:

Do Duttonu davali seriovy Ford 1,6 GT OHV. Ale Lotus stavel vlastni motory na bazi Fordiho Kentu, hlavni zmena  hlinikova DOHC hlava a  2x horizontalni dvojitej Webber. To do toho sehnat by byla teprve jizda :)
Hodnotim ze jsi sel cestou puvodniho vozu a ne stavebnice 👍

Diky. Původní motor Lotusu seven 1600 typu S4 a i S3 byl základ Ford 1600 gt crossflow, přesně tento motor. Dělal se ve 3 modifikacich. Oficiálně na Seven s hliníkovou hlavou DOHC nešel. Ale šel koupit kit a lidi si to predelávali. Jinak ten motor co popisuješ se v základu dával do Lotus Elán.

Upraveno uživatelem Vítek75
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 15. 7. 2021 v 20:59, Vítek75 napsal:

Už jsem s tím kousek jel. Je třeba do 3 rychlosti rozumně dávkovat plyn, při razantní jízdě se do 3 rychlosti “protočí/ kviknou”pneumatiky. Jen ten posez je hodně nízko a přitom hodně nad karoserii vozu. V Caterhamu se sedí víc v karoserii.

0A3BEA5B-0BC8-4090-BE5D-0ACC6C989D28.jpeg

Takže rychlosti hodně nakrátko 😄 - zábava na entou 😄

co tam máš vzadu za gumy?

Každopádně je teď superpočasí na projížďky, jen najít správnej kus asfaltu 😄

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 7. 7. 2021 v 10:18, varjag napsal:

Tohle uz ma taky vstřikování.  Pred High efficion verze prave zraly 25, pak prisla ropna krize a udelali od roku 81 novy hlavy valcu, ktery to srazili dolu. Teda pisou, ze se da i za 13-14, ale to vypada dost nereálně😁

Pre-H.E. motor poznáš tak že svíčky se dají vyměnit do dvou hodin 😀 výměna svíček na H.E. Je otázka čtyř a víc 😀

jinak s H.E. se s lehkou nohou dá jezdit i za 18, dnes vyzkoušeno

když se ale bavíš tak těch 25 není velký problém

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 16. 7. 2021 v 21:30, Irwinek napsal:

Takže rychlosti hodně nakrátko 😄 - zábava na entou 😄

co tam máš vzadu za gumy?

Každopádně je teď superpočasí na projížďky, jen najít správnej kus asfaltu 😄

Gumy jsou 175/70/13 na obou nápravách.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 30 minutami, Vítek75 napsal:

Gumy jsou 175/70/13 na obou nápravách.

jasně, auto z dob, kdy se ještě nenosily sudy, ale i tak bych na zadku hádal o maličko širší, tak 185/65 - 195, naopak vepředu 165.

hodláš to nechat ve stavu " od výrobce ", nebo se povozíš a pak něco " vylepšíš" ? Nemyslím nějaké dalekosáhlé tuningové úpravy, to by byla pitomost, spíš tlumiče, brzdiče,..... prostě takové ty drobnosti na pro lepší využití   

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 17. 7. 2021 v 22:29, Irwinek napsal:

jasně, auto z dob, kdy se ještě nenosily sudy, ale i tak bych na zadku hádal o maličko širší, tak 185/65 - 195, naopak vepředu 165.

hodláš to nechat ve stavu " od výrobce ", nebo se povozíš a pak něco " vylepšíš" ? Nemyslím nějaké dalekosáhlé tuningové úpravy, to by byla pitomost, spíš tlumiče, brzdiče,..... prostě takové ty drobnosti na pro lepší využití   

Tlumiče, brzdiče, desky jsou nové resp v případě třmenů zrepasované, všechna uložení náprav jsou nové, já jsem to auto stavil de fakto od znovu, protože anglán co to skládal byl technické prase (omlouvám se za ten výraz ale vhodnější jsem nenašel). Teď plánuju s tím jezdit a vychytat drobnosti na motoru (doladit karburátor, časování, asi vyměním vodní pumpu atd.). Ještě tento rok bych to rád odbrzdil. V zimě mám v plánu dát novou vačku s pružinami a zdvihátky, jiné sání motoru, karburaci 2x Dellorto DHLA (jedná se o dobovou úpravu), předpokládám nárust výkonu na cca 120 - 125 k. Pak se chci ještě trochu snížit pohotovostní hmotnost a neodpružené hmoty. Už jsem koupil dobové hliníkové třmeny Wilwood, pak zvažuji předělat litinovou frému a zbytek převodovky do elektronu (cca 13,5 kg dolů)........ 🙂

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 31 minutami, Vítek75 napsal:

Tlumiče, brzdiče, desky jsou nové resp v případě třmenů zrepasované, všechna uložení náprav jsou nové, já jsem to auto stavil de fakto od znovu, protože anglán co to skládal byl technické prase (omlouvám se za ten výraz ale vhodnější jsem nenašel). Teď plánuju s tím jezdit a vychytat drobnosti na motoru (doladit karburátor, časování, asi vyměním vodní pumpu atd.). Ještě tento rok bych to rád odbrzdil. V zimě mám v plánu dát novou vačku s pružinami a zdvihátky, jiné sání motoru, karburaci 2x Dellorto DHLA (jedná se o dobovou úpravu), předpokládám nárust výkonu na cca 120 - 125 k. Pak se chci ještě trochu snížit pohotovostní hmotnost a neodpružené hmoty. Už jsem koupil dobové hliníkové třmeny Wilwood, pak zvažuji předělat litinovou frému a zbytek převodovky do elektronu (cca 13,5 kg dolů)........ 🙂

Jsi nadšenec 😄

Myslíš, že by Ti proti tomu hrabání nepomohli vzadu trošku širší gumy? alespoň 185, jasně, je to jen cenťák, tedy dva na ose, ale získáš větší hmotnost i přilnavost.

Ještě snižovat hmotnost, no, já nevím, podle mne už tomu moc nepomůžeš, i když každé kilo je znát, 125k na 5 metráků + řidič - to je slušný poměr, mně by to asi stačilo 😄

hodláš s tím jezdit nějaké veterán relly, nebo okruhy?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Spíše jízdy pravidelnosti a srazy v rámci veterán klubu. Zadní gumy by určitě pomohly, bude to předmětem letního testování, stejně tak pomůže doplnit nádrž (má 45 L a je za zadní nápravou).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 35 minutami, Jerryl napsal:

Vítku obdivuji tvou práci.

Musí to být skvělý pocit řídit auto, které jsi si sám postavil a vymazlil. Asi nesrovnatelné s koupenou konfekcí. Pokud bys nám popsal i tuto psychologickou stránku, tak budu rád. Ahoj

Díky. Předpokládám, že natočím nějaké video, tak bych sem dal odkaz. Psychologickou stránku věci určitě popíšu až mi odejde spojka. Pro její vyměnění se musí vytáhnout motor i s převodovkou a to znamená rozebrat prakticky celé auto. Snad k tomu nedojde tak brzy 😕

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se
×
×
  • Vytvořit...