Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Odesláno

pokud to ma neco tahat nebo obcas nekde sjet ze silnice pak jsou jen 2 rozumny moznosti

toyota landcruiser

land rover discovery

...obe jsou fajn i na dlouhy cesty s rodinkou

(ameriku bych osobne nebral..divny motory/prevodovky, divna vybava, vetsinou divny brzdy)

 

mene civilni vzhled (a u druheho i mene pohodli) pak

MB G a land rover defender

 

pokud to zustane na silnici a nebude to nic tahat, tak je to jedno.

Veci typu X5 nejsou ani na horsi polnacku....prave proto jsem zadnou X5 na Islandu nikdy nevidel :) (bud japonsky veci, landcruiser, pajero atd) nebo velky ameriky pro turisty.

  • Odpovědi 148
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Uživatelé s nejvíce příspěvky v tomto témátu

Uživatelé s nejvíce příspěvky v tomto témátu

Návštěvník maxigabrielg
Odesláno (upraveno)

 V podstate nie je velmi na vyber, co by ta uspokojilo, ak chces naozaj byt vysmiaty:

 

a mne sa zda, ze uz nova generacia RR ma prepracovane ovladanie a tam uz to nekritizuju. 

je ma to uz vyrazne lepsie jazdne vlastnosti a dojazd,( znizena hmotnost - takze to uz aj zataca a brzdi a lepsi dojazd ), benzinove motory uz klasicky vyborne.

vpredu miesta v pohode, a neviem,ci dozadu mladez alebo? Ale da sa tam zit.

 

dalsia varianta je asi uz iba Mercedes GL ( ked uz chces naozaj priestor ;-} ) a tam nie je slabina ( pekne je GLE. ale to skor taka frajerinka, ale oproti X6 ovela priestrannejsie, vzadu normalne sedis, podvozok Airmatic,super pohodlie a kultivovanost)

 

 

a tie ostatne ako Volvo, ameriky a ine by som bral iba ak z ekonomickych dovodov ( co asi nehrozi, ked riesis V8) - sice nova Q7 ma prijemne prekvapila, ale celkove image a dalsia predajnost tychto aut ich robi zaujimavymi az pre kupcov z druhej ruky ( a taky nebudu hladat velky benzinak!)

 

edit:

 

v podstate ako hovori nadomnou Simon - len ja nepoznam novu Toyotu, staru som mal cca 2005 Cruiser a to bola vtedy pecka

Upraveno uživatelem maxigabrielg
Odesláno

znamej ma Cherokeee HEMI a spokojenost, podle me ale s vobyc 5,7 chybu neudelas. Kloubik ma 3,6 a rikal, ze supr, ale ze si mel vzit V8.. Jinak samo RR, Cayenne se taky hodne osvedcil v terenu - normalnim, nebavim se vo tankodromu, ale to myslim ty taky ne..

Odesláno

znamej ma Cherokeee HEMI a spokojenost, podle me ale s vobyc 5,7 chybu neudelas. Kloubik ma 3,6 a rikal, ze supr, ale ze si mel vzit V8.. Jinak samo RR, Cayenne se taky hodne osvedcil v terenu - normalnim, nebavim se vo tankodromu, ale to myslim ty taky ne..

RR je dost nizkej, ale v terenu jsem ho nezkouzel ... cayenne byl mimo silnici OK, ale jel jsem jen za sucha. Na obcasne tahani cehokoliv  bych nechtel ale ani jednoho z nich.

Odesláno

lod_600.jpg

tohle bylo do lodniho servisu a ne do HR :)

 

...u RR i Cayenna bych se bal o prevodovku pri rozjezech v kolone s necim tezsim.

3 tuny hnoje jsou citit i za landakem :D

Odesláno

Treti radu sedadel nechci..

 

Problem je, ze kazde auto je trosku specificke, tak hledam kompromis mezi tim vsim..

 

Na Japonce moc nejsem, i kdyz vim, ze Landak je hodne dobry stroj, ale vzhledove me to proste neoslovuje..:(

Odesláno

Jel jsem v novém RR Sport (SDV6), v nové X5 (30d) a v novém GL (63 AMG). Z těch dvou menších byl volil asi Range - subjektivně mi to auto připadá docela neokoukaný, fakt poctivě udělaný a jezdí krásně. Ale MB GL je jiná kategorie, podle mě bezchybné auto. Konkurence spíše pro velký Range, se kterým ale bohužel nemám zkušenost.

Odesláno

Tak to jsi mi trosku odpovedel, nepovedenej motor a vzhled asi X5 vyradi z dalsiho vyberu..

 

To jo - ale popřemejšlej o 4,8i starší generace za zlomek ceny nové. Případně lehce jeté X5M (408 kW). A ten milion navíc si nech na nový turbo a navíc hezkou trojku v kabriu.

Odesláno

To jo - ale popřemejšlej o 4,8i starší generace za zlomek ceny nové. Případně lehce jeté X5M (408 kW). A ten milion navíc si nech na nový turbo a navíc hezkou trojku v kabriu.

 

Kámoš má s tím 50i nalítáno v X6 asi 220 000km bez problému a to má nějakej rok 2010 nebo 11, kdy ten motor začínal. Zase tak černě bych to neviděl.

Odesláno

Kámoš má s tím 50i nalítáno v X6 asi 220 000km bez problému a to má nějakej rok 2010 nebo 11, kdy ten motor začínal. Zase tak černě bych to neviděl.

V8 je jiná kapitola. Těm se dařilo po celou dobu velmi dobře. Oproti R6 nebyly nikdy tak točivé a ani nijak extrémně silné. Jejich vývoj probíhal v podobné línii, jak u R6. Zajímavé je, že některé technologie byly dříve, někdy později. Osmiválce M60 (M60B30 nebo M60B40) neměly VANOS žádný, v podstatě neměly skoro nic. Vanos se objevil až u M62TUB44 (čili 4.4 V8 M62 TU). Valvetronic ovšem přišel o něco dříve a to v motorech N62 (40i, 45i, 50i). Všechny tyto V8 bylo radost řídit. Zvuk je vysoce návykový a zvlášť u N62 se člověk mohl chlubit spotřebou kolem 10ti litrů (kdo dává čočku, tak samozřejmě nemůže takovou spotřebu čekat nikdy). A spolehlivost? Na špičkové úrovni.

U V8 motorů se to všechno posralo až s příchodem N63. Jedná se o 4.4 V8 biturbo. V modelech BMW označován jako 50i. Vytuněná verze se označovala jako S63 a vyskytovala se v Mkových modelech. Na papíře vypadají dobře. Spotřeba nižší než N62, výkony nominované na 300, 330 a 408 Kw. Jenže jak už to bývá. Zkušenosti jsou bohužel jiné. Dle mého mínění je docela k ničemu i koncept samotných motorů. Klasické V8 jak je známe mají sání mezi hlavami válců a z boků jdou výfukové svody. To dá rozum, že? U N63 je to přesně opačně. Z boků motoru jdou sání a výfukové svody se potkávají spolu s turby mezi hlavami válců. A jak dobře se tam připékají, to by jeden nevěřil. Mám už několik případů, kdy turbodmychadla toho moc nenafičely. Rekord je najetých 60 tisíc km a nějaké drobné, kdy se odporoučelo jedno z turb. Ale samotné turba tak velký problém není. Celý motor má problém se uchladit. Další věc, co jsem se málem vyvrátil bylo, když jsem na tomto motoru řešil zdánlivě neřešitelný problém. Zákazník po mně chtěl zjistit, co je špatně na jeho X6 50i právě s tímto krámem. Diagnostika mi vesele zahlásila, že nespaluje 5 a 6tý válec. Tato chyba se vyskytovala pouze při zahřátí motoru na provozní teplotu. Řekl jsem tedy, že začneme nenásilně. Vyměníme zapalovací cívky a svíčky. Po výměně se chyba nadále projevovala. Znovu jsem zkontroloval stav vstřikovačů na diagnostice (zapomněl jsem zmínit, že tento motor je přímovstřik) a usoudil, že vstřikovače to na 95 % nejsou. Zavelil jsem tedy, ať se změří tlaky. Ty ovšem byly na všech válcích v pořádku. Škrábájíc se na hlavě jsem tedy pravil, tak vyměníme vstřiky na afektované řadě válců. Po výměně se musí zapsat sériová čísla do řídící jednotky, pro správný management. Udělalo se a chyba nadále setrvávala. Přiznám se, že jsem byl naprosto zoufalý. Testoval jsem pak i odvětrání skrze olejový separátor, ale hned mi došlo, že kdyby byl problém tam, tak by střídavě vynechávaly všechny válce. Pořád dokola jsem analyzoval všechny live data a usoudil, že toto není možné. Vyváženost běhu motoru a všech válců ? tam diagnostika vykazovala ukázkové hodnoty, korekce vstřikovačů, rychlost vstřikování i voltáž ? vše stejně krásné. Při projevení chyby přitom stačilo smazat chybové hlášení a motor chvíli jel opět bez problémů na všechny válce. A tak jsem vytasil z rukávu poslední možnost, kterou jsem měl použít jako první (ale koho by to doprdele napadlo při projevování v podstatě čistě mechanické chyby). A tak jsem zavelil, že přehrajeme řídící jednotku motoru nejnovější aktualizací přímo od BMW, ke kterým mám přístup. Po tomto softwarovém zásahu závada nadobro zmizela. Na které planetě to žiju??? No dobře? vysvětlení jsou dvě. To první je, že opravdu byla závada v softwaru jednotku a aktualizace ji vyřešila. Možnost číslo dvě je ta, že to bylo v programu načasované. Motor měl najeto krásných 79 tisíc km v tu chvíli, takže tomu pomalu začínám i věřit. Člověk by tomuto motoru i něco odpustil, kdyby se aspoň projevoval důstojně, ale v porovnání se svým předchůdcem nemá skoro žádný zvuk. A to myslím smrtelně vážně. Motor spíš vrčí než bublá, a to ještě takovým nepříjemným způsobem. A že by jel nějak přesvědčivě? Ha.. ani to nemohu říci. Mnohem živější byla 6.0 V12 atmosféra se stejným výkonem. A spotřeba? Při foukání na plyn se možná na papírovou dostanete. Pokud pojedete s cihlou, tak jste schopni za jeden jediný den vypálit 4-5 80tilitrových nádrží. Při rychlém přesunu na dálnici tankujete 4x než projedete Německo! Naprostá hrůza!

Návštěvník maxigabrielg
Odesláno

maxi-o tý odezvě se bavím o poslední generaci,furt je to nic moc.

heh, no ano, ale ja som teraz pol roka jazdil v jaguari a tak sa mi nediv, ze pre mna to bolo uplne rychle a v pohode!  :lol2:

ale vazne - nie je to ziadna tragedia a dospelak RR je fakt vyborna volba

alebo uz spominane GL

 

 

sch7 - to som mu spominal, teraz ale uz sa to zmenilo, uz nebude nazov, ze ML

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

×
×
  • Vytvořit...