Přejít na obsah

Jaké Tissoty máte právě na ruce :-)


Georg_CS

Doporučené příspěvky

  • Odpovědi 600
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Uživatelé s nejvíce příspěvky v tomto témátu

Nejsem odborník ( hodinář), takže nevím jestli každý Powermatic bez plastových (nebo kompozitních) dílů má Si vlásek,... avšak mé Hamiltony Khaki Field mají Powermatic s 25 kameny i bez označení Silicium ( možná Si vlásek mají, nevím to) a jsou bez plastů.

image.thumb.png.c2ed345a18710fd6f5fdc81290768be7.png

Každopádně já bych si hodinky s Powermaticem s 23 kameny nekoupil (například dnes tolik módní PRXy), jsem asi stará konzerva🥴.

Upraveno uživatelem Kamil.K
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ogaři, bylo zde na chronomagu vlákno o záměně strojků/komponent powermatic x eta, no moc chytrý z toho nejsem.

Je prosím reálné vytáhnout z PRX powermatic s plast.díly a nahradit jej powermaticem bez plastových dílů, nebo etou?

Pro mě je ten plast ve strojku velká překážka, ale prx v automatu bych moc chtěl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

lukassob: Díky za připomenutí - toto vlákno jsem před časem sledoval...Zajímavé informace o strojcích Powermatic (a pro mě jasná podpora mého názoru, že 23k s plastovým krokovým kolem a kotvou NE - i když se mi hodinky líbí sebevíc). Zlatá klasická ETA 2824/2836 , ...nebo 25k Powermatic bez ošizených dílů.

Jen dodám, že toto moje stanovisko se týká Certin a Tissotů (v cenách 15 tis. a výš). Swatchky s nerozebiratelným Sistem 51 (což je ještě nákladově úspornější strojek (česky shit😉) jsem koupil ze zvědavosti dvoje. Ale ty stojí 1/3 až 1/5 výše zmíněných T+ a Certin s Powermaticem s plastovými díly, takže mi nebude líto je vyhodit až doslouží. Mimochodem Swatch zreguloval z výroby Sistem 51 tak, že je přesnější než třeba 4R3x ve vetšině Seiko hodinek které mám😉.

Upraveno uživatelem Kamil.K
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jo. Od minulého týdne jedu také Tissot a jsem nadmíru spokojen! Ta modrá je prostě parádní a celkově mi skvěle sedí, ač jsem si poslední dobou zvykl nosit spíše průměr 39 nebo menší lug-to-lug. Ale tyhle sedí skvěle. 

 

IMG_0085.thumb.jpg.aef41a7d9a43dde361fbe1dcd24c6cce.jpgimage.thumb.jpeg.f70f60178b6ee37688eadf7da99c4c40.jpeg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 6. 2. 2024 v 12:58, Cagman napsal:

Ogaři, bylo zde na chronomagu vlákno o záměně strojků/komponent powermatic x eta, no moc chytrý z toho nejsem.

Je prosím reálné vytáhnout z PRX powermatic s plast.díly a nahradit jej powermaticem bez plastových dílů, nebo etou?

Pro mě je ten plast ve strojku velká překážka, ale prx v automatu bych moc chtěl.

Slyšel jsem o možnosti, že by to mohlo jít, ale nejsem si tím jistý. Určitě bude nejlepší dotazovat se přímo nějakého hodináře. Mám dojem, že z Onyxu v Jihlavě se k tomuto již vyjadřovali, ale to chce raději ověřit, možná si to pletu s někým jiným.

Mě by ale zajímalo z jakého důvodu je to pro tebe taková překážka? Na reálném chodu strojku to nijak poznat nejde a potenciálně nižší životnost těch plastových součástek může kompenzovat to, že se ty díly dají za levno vyměnit. Já osobně PRX mám a vůbec si s tím hlavu nedělám, tak by mě zajímal i jiný pohled...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 16 hodinami, sam.svi napsal:

Slyšel jsem o možnosti, že by to mohlo jít, ale nejsem si tím jistý. Určitě bude nejlepší dotazovat se přímo nějakého hodináře. Mám dojem, že z Onyxu v Jihlavě se k tomuto již vyjadřovali, ale to chce raději ověřit, možná si to pletu s někým jiným.

Mě by ale zajímalo z jakého důvodu je to pro tebe taková překážka? Na reálném chodu strojku to nijak poznat nejde a potenciálně nižší životnost těch plastových součástek může kompenzovat to, že se ty díly dají za levno vyměnit. Já osobně PRX mám a vůbec si s tím hlavu nedělám, tak by mě zajímal i jiný pohled...

Přesně. Na chodu to nikdo nepozná, přesnost je hodně slušná, kvalita zpracováni za ty peníze asi bez diskuze a o to mi tak nějak u hodinek jde. O životnosti těžko mluvit, protože jsem zatím neviděl ani neslyšel, že by někomu plastové díly odešly, časem se opotřebí všechno, a proto máme servis, přičemž tady teda předpokládáme, že když už se opotřebí, tak výměna bude levnější.

S plastovými (polymerovými) díly v Powermaticu je to asi jako s paní Columbovou - mimo hodinářů je na vlastní oči nikdo neviděl (a to mají všechny Tissoty s Powermaticem prosklené dýnko), ale všichni o nich ví a mluví.

Spíš mi připadá, že Powermatic s plastem tak pěkně nahlas "netiká" jako třeba klasické stroječky ETA 28XX. Jestli mě na nich něco trochu trápí, tak méně plynulý chod vteřinovky způsobený nižší frekvencí u Powermaticů, ale je to daň za luxusní rezervu chodu, kterou ovšem přijmu. Navíc to není problém plastových částí ve strojku, nýbrž všech Powermaticů obecně. Kdo točí více hodinek na ruce a už ho omrzelo někdy až deviantní nastavování času podle atomových hodin, když si nevezme hodinky dva dny na roku, tak rezervu chodu 70 - 80 hodin při zachování rozumné přesnosti prostě chce. 

image.jpeg.87635e79fe33c01f02c8808e92d4ae98.jpeg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

OlinCiruvka: Každý to vnímáme jinak a je fajn, že Tobě (pokud hodinky s tímto strojkem máš) plastové díly nevadí. Tvé dojmy jsou jedna věc, avšak názor na (zkušenost s ) Powermatic (-em) s plastovým krokovým kolem a kotvou můžeš vyčíst od jednoho z nejrespektovanějších hodinářů u nás třeba v tomto vlákně:

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, Kamil.K napsal:

OlinCiruvka: Každý to vnímáme jinak a je fajn, že Tobě (pokud hodinky s tímto strojkem máš) plastové díly nevadí. Tvé dojmy jsou jedna věc, avšak názor na (zkušenost s ) Powermatic (-em) s plastovým krokovým kolem a kotvou můžeš vyčíst od jednoho z nejrespektovanějších hodinářů u nás třeba v tomto vlákně:

 

Je to věc osobního přesvědčení a mně tam ten plast nevadí, když ho nikde nevidím😀. To je mi spíš proti srsti QUARTZ, ale naštěstí jsme svobodní a každý z nás si může koupit kde jakou blbost, hlavně že se nám líbí😋.

Hodinky s Powermatic stroječkem s plastovými částmi točím na ruce pravidelně dvoje, jedny od roku 2021 a druhé od loňského léta. Díky rezervě tahu se zas úplně často ani jedny nezastaví a zatím bez jediného problému, což od hodinek tak nějak očekávám.

P.S Díky za poslané vlákno s až dramatickým nádechem, kdy jednoho zachvátí panika, že svoje Sestary může hodit za dva roky do koše. Naštěstí to tak ale není, dobrý hodinář si s tím poradí za rozumný peníz, i když nepokrytě musím přiznat, že kdyby mi při servisu nabídli výměnu kotvy a krokového kola za ocelové, tak je to samozřejmě otázka peněz, ale uvažoval bych nad tím zcela regulérně.

Takhle "plastový" C07.111, kde ten plymer z toho úplně stříká😅

image.jpeg.68a85fc5f3c0a210b025c3ea0c8eaca1.jpeg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi by bylo zajímavé porovnat, kolik se servisuje těch "kvalitních a nešizených" Powermaticů a vůbec i všech těch ostatních "bezproblémových" modifikací ETA strojků. Asi bychom zjistili, že minimálně v prvních 5-10 letech používání hodinek by se ty statistiky nijak výrazně nelišily. A kdybychom k tomu vzali v potaz pořizovací cenu, asi by se nám ten pohled na "umělohmotné" strojky i trochu otočil. Pokud se nepletu, postované vlákno vzniklo záhy po představení Powermatic strojků. A pokud se nepletu, jakékoliv uvedení mechanicky založené novinky se v počátcích výroby musí vychytat. Minimálně vlastníci zbrusu nových modelů aut s novými motory by mohli vyprávět...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

×
×
  • Vytvořit...