Bobr Odesláno 11. prosince 2007 Nahlásit Odesláno 11. prosince 2007 Jsme už hodně off topic - ale nedá mi to: Strojky ETA jsou v současných co - axial kalibrech Omega opravdu hodně "upravené" - úplně jiná setrvačka, upravený rotor, upravený systém autonátahu, přidané páté kolo, fungl jiný krokový mechanismus, 6 kamenů navíc!
cali Odesláno 11. prosince 2007 Nahlásit Odesláno 11. prosince 2007 to all ...dobre tak omega nebol uplne najlepsi priklad aj ked nezaprete ze aj omega pouzije sem tam etu aj ked v lacnejsich kusoch..... ostatni ale ficia takmer vyhradne na ete.
xmenm05 Odesláno 11. prosince 2007 Nahlásit Odesláno 11. prosince 2007 to all ...dobre tak omega nebol uplne najlepsi priklad aj ked nezaprete ze aj omega pouzije sem tam etu aj ked v lacnejsich kusoch..... ostatni ale ficia takmer vyhradne na ete. Co je na eta kalibrech špatného?
cali Odesláno 12. prosince 2007 Nahlásit Odesláno 12. prosince 2007 Co je na eta kalibrech špatného? no prave ze nic,.... preto neviem preco sa do Primu kazdy navaza ze pouziva ETU ked ju pouzivaju aj vsetci ostatni (az na omegu) proste za tie prachy nic lepsie nez ETA nie je
cali Odesláno 12. prosince 2007 Nahlásit Odesláno 12. prosince 2007 Inak Sport 41 automatic som videl vcera na zivo a su super,... u mna nad seamastermi jednoznacne vyhravaju. Mozno by to chcelo nejaky stylovy kovovy tah a aspon nan vyfrezovat prim a bolo by to dokonale.
pan socka Odesláno 12. prosince 2007 Autor Nahlásit Odesláno 12. prosince 2007 Inak Sport 41 automatic som videl vcera na zivo a su super,... u mna nad seamastermi jednoznacne vyhravaju. Mozno by to chcelo nejaky stylovy kovovy tah a aspon nan vyfrezovat prim a bolo by to dokonale. Mám podobný názor, Eltonu citelně chybí kvalitní kovový tah.
cigi Odesláno 13. prosince 2007 Nahlásit Odesláno 13. prosince 2007 Sice kovové tahy nenosím, ale teď jste trefili hřebíček na hlavičku - jestliže se považuju za přeborníka v dizajnu a v obrábění kovu, je kovový tah přesně to, kde bych měl kruciš dominovat, ne? Ani ten dámskej nárameček originalitou nevyniká, pánský chybí úplně - ostuda - prostě tady je určitě veliká rezerva ke zlepšení i bez závratných investic. Druhá otázka je, že prim vlastně kromě IIgenu ani nemá pouzdro ke kovovému tahu. Pojďme zkusit prima přimět k prozření extra vláknem na limitku takového tahu, co pane?
boo-beek Odesláno 13. prosince 2007 Nahlásit Odesláno 13. prosince 2007 Druhá otázka je, že prim vlastně kromě IIgenu ani nemá pouzdro ke kovovému tahu. Tady bych si dovolil nesouhlasit, treba linea bybyla na nejakem VELMI decentnim kovovem tahu uplne super!
JJ Odesláno 13. prosince 2007 Nahlásit Odesláno 13. prosince 2007 no prave ze nic,.... preto neviem preco sa do Primu kazdy navaza ze pouziva ETU ked ju pouzivaju aj vsetci ostatni (az na omegu) proste za tie prachy nic lepsie nez ETA nie je Čistě technicky a racionálně viděno na ETA strojcích není špatného nic. Jenže když se na celou věc budu dívat jen racionálně, skončím u quartzových Swatchek nebo Timexů za pár korun. Mimochodem Omega jednak používá některé ne-ETA strojky (případně opravdu hooodně modifikované ETA) a druhak pro Omegu je ETA svým způsobem in-house záležitost ;-) Schopnost vyrobit slušný vlastní strojek je podle některých názorů to, co odlišuje skutečné hodináře od skládačů hodinek. Elton se snaží mířit do vyšších kategorií a schopnost vyrobit vlastní strojek by mu měla pomoci zejména po stránce image. Nemusí je pak ani dávat do všech modelů, ale budou schopni jasně demonstrovat, že patří do nepočetné skupiny těch, kteří si vlastní strojky vyrábí. Vždyť i v současné době se Elton použitím ETA strojů dvakrát nechlubí a schovává se za formulace "Kalibr Prim xx odvozen od kalibru ETA xxx" přičemž o rozsahu té modifikace se taktně mlčí. ETA v hodinkách za více než 100k je prostě faux pas - asi jako když se v Jaguaru řady XJ objevily laciné plastové páčky a vypínače z Fordu Mondeo.
mischa Odesláno 13. prosince 2007 Nahlásit Odesláno 13. prosince 2007 JJ: to přirovnání s Jaguárem jsi dost netrefil, ty páčky naserou, ale nejsou podstatné. Já to tedy s Tvým svolením upravím na následující verzi: Je to podobné, jako kdyby se v Jaguaru XJ objevil motor 1,2 z VW Pola.... Naštěstí to byly jen ty drobný páčky, což není tak katastrofické, jako ETA 2824 v hodinkách za poměrně dost penízků. Obráceně by mi to nevadilo, třeba do obyč pouzdra ze starých primek nabouchat kalibr od Piqueta, to je frajeřina, stejně jako do Trabanta narvat Northona V8 o obsahu 5800. Jinak bych samozřejmě bez ohledu na cenu preferoval kalibr vlastní, i v případě, že se nejedná o žádný high tech stroj. Ale určitě by se mu dalo pomoci mikroregulací, modrými šrouby, genferstreifen a pod... Ale to víme všichni. Na srazu v hospodě mě kolekce Prim velmi mile překvapila, co se týče designu. Pouzdra jsou opravdu hezká, umí je ale udělat kdekdo. Někde se mi zdála velikostně předimenzovaná korunka. Jediné výrazné negativum vidím ve velmi nekvalitním potažení ruček svítící barvou, bylo u těch sportů hodně šišaté a vachrlaté, totéž index na lunetě. V této kvalitě jsem to dělal já sám už ve třinácti letech. S ohledem na zamýšlenou prestiž a cenu mě to dost překvapilo. Parádní byly naopak renovované sporty s černým ciferníkem a bílou lunetou, fakt paráda. Jen ty indexy byly proti originálu příliš zelené, to by se také dalo vylepšit.
Prokop Odesláno 13. prosince 2007 Nahlásit Odesláno 13. prosince 2007 Nějak mi nefunuje využití té citace, ale rád bych se vyjádřil k otázce kovového tahu: 1) Vyrobit ho již umíme - viz. Lorelei, na které jsme si to poprvé vyzkoušeli 2) S designem problém nemáme a technologicky jo to také již vyřešené. To že design tahu k modelu Lorelei vypadá tak jak vypadá je dané tím, že byl navrhován před čtyřmi lety, a to na tehdy nám dostupné technologie. Designér se tedy nemohl moc rozmáchnout. 3) Zatím máme problém s tím, že jsou takto vyrobené tahy neefektivně drahé, takže se na technologickém postupu bude muset ještě popracovat. 4) Na většinu našich pouzder se skutečně kovový tah nehodí, v tom má cigi pravdu. Dokonce mám fotky Spartaku s nerezovým článkovým tahem, zakončeným přesně obrobenou koncovkou a nebylo to vůbec hezké. S Lineou to bude na jedno brdo. Tím neříkám, že se tomu nebudeme do budoucna věnovat, ale není to moc priorita. Konec konců typické Primky nikdy neměly kovový tah. Většina lidí si je bude vždy vybavovat jako kulaté hodinky s koženým páskem. Když uděláme kovový tah a ještě k tomu plastický číselník, najde se určitě skupina lidí, která řekne, že to už vypadá stejně jak ty Festiny za 8.000,-Kč. Takže z tohoto pohledu je to trochu dilema. Budou to muset rozhodnout zákazníci svou poptávkou.
cigi Odesláno 14. prosince 2007 Nahlásit Odesláno 14. prosince 2007 (upraveno) Ta finta je udělat vlastní kovový tah mnohem hezší, než mají festiny a sladit ho s pouzdrem - to platí i pro lunetu, korunku...... k čertu s tou unifikací !! Boo beeku - já ti rozumím, měl jsem na mysli takový ten všední mačo článkový kovový tah (rolex), ale k lineám by určitě nějaký šel, jen by musel být vykoumaný ! Pořád si vzpomínám pouze na tři příklady bezvadného souznění tahu a pouzdra - royal oak, prim humberto / kovotex trenčín a snad ta klasika od rolexu, jinak je to bída. Upraveno 14. prosince 2007 uživatelem cigi
Návštěvník tolja Odesláno 14. prosince 2007 Nahlásit Odesláno 14. prosince 2007 Nějak mi nefunuje využití té citace, ale rád bych se vyjádřil k otázce kovového tahu: 1) Vyrobit ho již umíme - viz. Lorelei, na které jsme si to poprvé vyzkoušeli 2) S designem problém nemáme a technologicky jo to také již vyřešené. To že design tahu k modelu Lorelei vypadá tak jak vypadá je dané tím, že byl navrhován před čtyřmi lety, a to na tehdy nám dostupné technologie. Designér se tedy nemohl moc rozmáchnout. 3) Zatím máme problém s tím, že jsou takto vyrobené tahy neefektivně drahé, takže se na technologickém postupu bude muset ještě popracovat. 4) Na většinu našich pouzder se skutečně kovový tah nehodí, v tom má cigi pravdu. Dokonce mám fotky Spartaku s nerezovým článkovým tahem, zakončeným přesně obrobenou koncovkou a nebylo to vůbec hezké. S Lineou to bude na jedno brdo. Tím neříkám, že se tomu nebudeme do budoucna věnovat, ale není to moc priorita. Konec konců typické Primky nikdy neměly kovový tah. Většina lidí si je bude vždy vybavovat jako kulaté hodinky s koženým páskem. Když uděláme kovový tah a ještě k tomu plastický číselník, najde se určitě skupina lidí, která řekne, že to už vypadá stejně jak ty Festiny za 8.000,-Kč. Takže z tohoto pohledu je to trochu dilema. Budou to muset rozhodnout zákazníci svou poptávkou. Ke sportovním hodinkám kovový tah patří, a je podle mne chyba, že ho s vlastním logem zatím nemáte v nabídce. Vždyť není nutné abyste ho vyráběli sami, řemeny přece také nešijete.
boo-beek Odesláno 14. prosince 2007 Nahlásit Odesláno 14. prosince 2007 Ta finta je udělat vlastní kovový tah mnohem hezší, než mají festiny a sladit ho s pouzdrem - to platí i pro lunetu, korunku...... k čertu s tou unifikací !! Boo beeku - já ti rozumím, měl jsem na mysli takový ten všední mačo článkový kovový tah (rolex), ale k lineám by určitě nějaký šel, jen by musel být vykoumaný ! Pořád si vzpomínám pouze na tři příklady bezvadného souznění tahu a pouzdra - royal oak, prim humberto / kovotex trenčín a snad ta klasika od rolexu, jinak je to bída. K lineam by se mi hodil takovy ten retro pleteny tah... Podle me by byl Pripadne jeste nejakej clankovej, ale hodnehodne jemnej... ?
New X-Bob Odesláno 14. prosince 2007 Nahlásit Odesláno 14. prosince 2007 K lineam by se mi hodil takovy ten retro pleteny tah... Podle me by byl Pripadne jeste nejakej clankovej, ale hodnehodne jemnej... ? Myslím, že by se hodil takový ten jemný (Milano či jak se jmenuje), někde zde byl vyfocený u Stowa. A Kamil jednou měl fotku Linea 40 l.e. na kovovém tahu (původem snad Vostok)
Návštěvník Kamil Odesláno 14. prosince 2007 Nahlásit Odesláno 14. prosince 2007 ...jemný (Milano či jak se jmenuje)
Návštěvník Kamil Odesláno 14. prosince 2007 Nahlásit Odesláno 14. prosince 2007 A Kamil jednou měl fotku Linea 40 l.e. na kovovém tahu (původem snad Vostok)
Návštěvník Kamil Odesláno 14. prosince 2007 Nahlásit Odesláno 14. prosince 2007 ...Parádní byly naopak renovované sporty s černým ciferníkem a bílou lunetou, fakt paráda. Jen ty indexy byly proti originálu příliš zelené, to by se také dalo vylepšit.
New X-Bob Odesláno 14. prosince 2007 Nahlásit Odesláno 14. prosince 2007 Herdek, Kamile, tys rychlík jak Pendolino. Když to vidím, mě osobně se velmi líbí Liney na tahu od Vostoku. Moc. Dík za foto.
Návštěvník Kamil Odesláno 14. prosince 2007 Nahlásit Odesláno 14. prosince 2007 (upraveno) Mně taky, ale už přes půl roku řeším, kdo mi na sponu vygravíruje logo Prim a pořád nemohu nikoho sehnat. Ty máš paměť jak slon, dokonce sis pamatoval, že to bylo z Vostoků. Není tě v té práci škoda? Upraveno 14. prosince 2007 uživatelem Kamil
Doporučené příspěvky
Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.
Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat
Vytvořit účet
Vytvořte si nový účet. Je to snadné!
Vytvořit nový účetPřihlásit se
Máte již účet? Zde se přihlaste.
Přihlásit se