Jump to content

malda

Member_50
  • Posts

    2,005
  • Joined

  • Last visited

7 Followers

Profile Information

  • Pohlaví
    Muž
  • Bydlí
    Uherský Brod
  • Fanoušek značky
    vintage Omega, Heuer, Longines, Breitling, Fortis...

Recent Profile Visitors

4,346 profile views

malda's Achievements

Megazávislák

Megazávislák (7/8)

  1. Asi ne:) Pár svých hodinek jsem tu prezentoval v samostatných vláknech, většinu dalších tu má každý druhý, co přispívá do tohoto vlákna, a pár, co jsem ještě nepředstavil, zkusím uvést taky nějakým článkem. Jen se k tomu neumím dokopat. Každopádně, až na jednu plonkovní krabičku Fortis, mají všechny krabičky svého obyvatele.
  2. Pěkný nápad! Bych mohl zase začít otvírat krabičky, ale to by nebylo ono:
  3. K tomu Jandákovi, už jsem to hledal dřív a i teď jsem našel jen jednu v úvahu přicházející možnost - hodinky, které se pod více značkami, s Landeronem 248 a označením "SUB 200" prodávaly ve více variantách pouzder, s různými ciferníky a ručkami. Co takhle, kdyby se daly dohromady hodinky a ciferník na fotkách?: Takže než na nějaké prototypy od Heueru bych to viděl na nějaké hodinky méně známé značky a s obyčejnějším strojkem, jakých byla v té době fůra. Přesnou shodu jsem ale nenašel. Třeba bude někdo úspěšnější.
  4. Super úlovek, Libore. Díky za rozšíření obzorů!
  5. Tak tohle je paráda! Máš v kompletu i ty 145.022-69?
  6. Tady vypadá všechno původně. Krásné hodinky!
  7. Tak tohle vidím poprvé. V těch speedech by mohl být cal. 911 jako ve flightmasterech 145.026/36. To by ale musely mít ještě jednu korunku na otáčení GMT ručkou po levé straně pouzdra.
  8. Ještě divnější je, že sesterský model - Speedmaster Mark III - na cifru od stejného výrobce a vyráběného ve stejném čase "T" na cifru má. Na internetu píšou, že v omega bibli "A Journey Through Time" je informace, že to tritium je. Tak asi skutečně původní cifry tritium měly a zmatek je v tom proto, že většina ciferníků se v pozdějším období měnila za vizuálně identické, jen s jinou lumi.
  9. No jo no - Seamaster 1000. Podle mě to nejlepší z omega potápěčských hodinek z té doby. Nemyslím jen pouze podle vodotěsnosti. Ty bych si nechal líbit. Ale kde dnes vzít alespoň trochu původní kousek? Na CH24 je jich aktuálně šest, jen jedny mají původní pouzdro a lunetu (cifr a ručky spíš původní, vložka lunety nová). Ostatních 5 má servisní pouzdro, takže s největší pravděpodobností novodobé skládačky z původního strojku a servisních dílů. U jedněch to prodejce i přiznává. Má smysl něco takového kupovat? Seamasterů 600 je aktuálně na CH24 30 kusů a jen tak na první pohled odhaduju, že nejméně polovina má původní ciferník. Takže pár se jich tam v původním stavu najde. A jsou levnější než skládačky Seamasterů 1000.
  10. Pavle, když se dívám na ty fotky, tak tam ten brus vidím. To, co jsem psal v druhém vlákně, jsou moudra z internetu. Podle mě je to trochu složitější. Já mám cifr s brusem a plochou lumi a skoro nesvítí. Přesto s ohledem na stav toho cifru o původnosti pochybuju. Ty máš brus, plastičtější lumi a píšeš, že svítí. A taky tvůj cifr přesně nesplňuje definici servisního dílu, jak se píše na internetu. Kdo ví, jak se díly měnily třeba před dvaceti léty. Takhle nějak to svítilo původně: A nabídku náhradní vložky lunety jsem našel. Prodejce nepokrytě píše, že se nejedná o origo výrobek Omega, ale přesto za ten kousek plastu chce 400 EUR:
  11. Tak jenom doplňuji předchozí příspěvek, původní ciferníky pro Big Blue jsou skutečně výrobky Singer:
  12. Tak to má být, tah je taky správně Mně osobně se víc líbí na meshi a úplně nejvíc jim podle mě sedne pětiřadý tah vyráběný pro omegu v Mexiku (Joskes/Holzer). Ten se mi ale nedaří sehnat. U těch vložek lunety jsem se opakovaně dočetl, že se jako servisní díly nedělají. Přesto se ale celkem často objevují (nebo aspoň objevovaly) na ebayi. Jestli to ale byla/je nová výroba nebo staré zásoby, netuším. Každopádně nosit je na ruce je o průser. Ta luneta je tam fakt asi hlavně na to, aby chránila pouzdro před futrama.
  13. Vzhledem k tomu, že se na fóru objevil (pokud dobře počítám) třetí kousek Omega Big Blue, k čemuž Piplíkovi ještě jednou gratuluji, oživuji toto vlákno informacemi, které jsem nastřádal k ciferníkům pro Big Blue. U těch se servisní ciferníky od původních rozlišují trochu jinak, než u obdobných ciferníků od Omegy z té doby. Předně, origo ciferníky pro Big Blue nejsou výrobky společnosti Beyeler jako u soudobých Seamasterů 600 (ploprof) nebo 1000, takže ciferníky Big Blue netrpí korozí typickou pro ciferníky Beyeler. Původní ciferníky pro Big Blue by měly být výrobky společnosti Singer, stejně jako ostatní ciferníky pro sesterské modely cal. 1040 (tuto informaci nemám ověřenou, nikde jsem nedohledal detailní fotku zadní strany origo ciferníku, ale tak nějak se to dá předpokládat). Mají jen jednu odlišnost, a totiž, že svítící indexy nejsou z tritia, ale (snad) ze superluminovy, což je na období začátku 70tých let celkem rarita. Tím pádem na origo kouscích chybí dvě "T" před a za nápisem "SWISS MADE" dole na šesté hodině. Indexy tak časem nečernají, ale občas žloutnou, a při styku z vlhkostí rozežírají barvu ciferníku v jejich okolí. Otázka ale je, jestli je to barva, nebo nějaký druh úpravy povrchu kovu (elox? - nejsem odborník). Na internetu je hodně fotek, kde modrá barva původního cifru úplně chybí, ale přitom nápisy zůstaly nepoškozené. Podle informací na internetu tak první znak, podle kterého je možné rozlišit originál od servisního ciferníku, je, že originál má jemný svislý kartáč, zatím co servisní nic takového nemá. Druhý rozdíl je pak v tom, že svítící indexy servisního ciferníku jsou víc plastické, než u původního. Originál se slezlou modrou: Srovnání servisní/originální ciferník: Servisní ciferník:
  14. Gratuluji k novému přírůstku! Vypadají suprově. Můžu jen vědět referenci tahu? Je to klasika 1162/172? Vzhledem k tomu, že se zde rozvinula debata ohledně číselníků pro Big Blue, napíšu něco nového do už zmíněného vlákna. Pokud by tam chtěl kdokoliv cokoliv doplnit nebo opravit, do toho. Sám bych už dnes některé věci napsal jinak.
  15. Poslední dobou moc sem na fórum nepřispívám. Díky tomu ušetřím spoustu času a mám čas vymýšlet kokotiny. Poslední z nich je dokončený druhý "projekt 8229", který se rodil asi takhle: Před časem jsem pořídil druhou variantu hodinek Longines 8229 s oranžovou vložkou lunety. Nasadil jsem je na černou kůži s origo trnovkou a chvíli příležitostně spokojeně nosil. Netrvalo dlouho, a začal jsem vymýšlet, jestli by ty hodinky nešly zkombinovat s nějakým dobovým tahem Longines. Tyto hodinky se originálně dodávaly jen s jedním druhem "rýžového" tahu vyráběným v Japonsku pro japonský trh (je na fotce o pár postů výš). Ten se mi ale sehnat nepodařilo. Jako jediná schůdná možnost mi nakonec přišel pouze Gay Freres tah, který se v jedné variantě vyráběl pro chronografy Longines na přelomu 60. a 70. let, a který se mi vždycky líbil. Ten se mi shodou náhod podařilo ve slušném stavu sehnat. Tak nějak jsem doufal, že koncovky budou s případně menší úpravou sedět i na pouzdro 8229, jako v případě mého dřívějšího projektu popsaného v předchozích příspěvcích. Jak už jsem uvedl, Gay Freres vyráběl pro společnost Longines pouze jeden druh tahu. Tah Gay Freres měl dva druhy koncovek označovaných jako "LA" a "LB". Nezjistil jsem však žádný rozdíl mezi nimi. Tahy s oběma typy koncovek se objevují na stejných typech hodinek. "LA" i "LB" mají shodně šířku 22 mm. Samotný tah mě nadchl. Osobně se mi líbí víc, než slavnější varianta "díravých" Gay Freres tahů vyráběných pro Zenith. Propracovaností přezky je pak lepší, než u tahů Gay Freres vyráběných ve stejné době pro Heuer. Tahy pro Longines mají navíc "divers extension" a logo Longines vyražené i uvnitř přezky. Jinak je přezka rozměrově stejná jako u tahů pro Heuer. Bohužel se naplnily mé obavy, že koncovky nebudou na 8229 vůbec pasovat. Jsou prostě velké a z pouzdra sjíždějí. Je fakt, že stačilo vzít pilník, dát si tu práci a zejména vnější plochu koncovek upilovat, aby seděly. Vzít pilník na originál koncovku tahu Gay Freres mi ale přišla jako čistá prasečina. Když jsem zjistil, že se na Ebayi dají koupit no name čínské koncovky na jubilee tahy, vycítil jsem příležitost a pár v šířce 22 mm koupil. Vyšlo to i s poštovným na 200 Kč, za necelý měsíc byly doma. Pasovaly sice ještě hůř, než originály, ale tady už jsem se vzít flexu a pilník do ruky neštítil. Vnější stranu jsem srovnal a zvětšil otvory pro napojení tahu. Výsledek? Nebylo to úplně jednoduché, ale při troše dobré vůle a trpělivosti se povedlo. Podařilo se mi tah Gay Freres napasovat na Longines 8229 aniž bych cokoliv originálního poškodil.
×
×
  • Create New...