ricous Odesláno 2. července 2008 Nahlásit Odesláno 2. července 2008 Zdravím, pečlivě jsem prostudoval všechny odkazy ohledně čištění ciferníků a nějak jsem nemohl "můj" problém najít. Pokud se už někde řešil, moc se omlouvám - jsem nováček a neviděl jsem. Vlastním Prim Incabloc strojek kal. 66 - ciferník velmi podobný Diplomatům. Všiml jsem si, že ciferník nemá stejný odstín a tak jsem se jal s "nářadíčkem" juknout, co se děje. Z jedné třetiny je jakoby lesklejší a zbytek (kupodivu ) matnější. Zkoušel jsem opatrně čistit na ploše, kde se tyto dva "odstíny" setkávají a výsledek je takový, že se zvětšuje ta lesklejší plocha - tj. jednodušeji (a laicky) jako bych sundaval z ciferníku matný lak nebo oxidaci. Naštěstí to nepoškozuje původní natištěné popisky. Chci se proto optat, zda: 1. Pokračovat dále a celý ciferník vyčistit? Jedná se "jen" o oxidaci (bo něco podobného...) a pokud to neničí potisky, je vše O.K.? 2. Všeho okamžitě zanechat, zavřít, utěsnit a holt se smířit s tím, že 1/3 ciferníku bude holt jiná a asi se to bude zhoršovat? 3. Taky všeho nechat a snažit se najít odborníka, který by odstranil zbytek "laku" a nanesl nový. Nejraději bych byl pro variantu č.3 s tím, že dám na vaše rady ohledně výběru hodináře (že by Elton?). Případně bych potřeboval poradit, kde sehnat nový a nepoškozený ciferník na uvedený typ... Díky moc za rady R.
Kyle Case Odesláno 3. července 2008 Nahlásit Odesláno 3. července 2008 (upraveno) Jám mám asi stejné hodinky a také jsem se o to pokusil a výseledek katastrofa, sundám z toho tu vrstvu a zaroven jdou dolu i napisy a ty dlouhé paprskovité čáry. Tak sjem to zase zavrel a přemýšlím co s tím. Asi koupit nový celý ciferník. Po víkendu můžu ten můj odstrašující pokus vyfotit. PS: Zkoušel jsem ješte další dvoje PRIMky a dopadl jsem stejně špatně. Nevím čím to je. Asi jestli PRIM nepoužíva nějakou metodu, co nevydrží????? Třeba nám odpoví odborníci. Upraveno 3. července 2008 uživatelem Kyle Case