Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Návštěvník Kamil
Odesláno

Ty červené nebo oranžové vteřinovky opravdu nejsou originální, originální byly jen bílé. Pepik má pravdu. Probíral jsem to s jedním hodinářem, starším pánem kolem 70-ti let, který je pro armádu dlouhá léta opravoval. Jednou za čas jim přivezli vícero leteckých Primek a oni z nich opravili co šlo a dávali do nich náhradní díly, které byly zrovna na skladě. Když byla oranžová, dali oranžovou, když byla červená, dali červenou. Ale podle jeho vyjádření, byly původně všechny vteřinovky bílé.

  • Odpovědi 129
  • Vytvořeno
  • Poslední odpověď

Uživatelé s nejvíce příspěvky v tomto témátu

Uživatelé s nejvíce příspěvky v tomto témátu

Odesláno

to je jako s tím svítícím ciferníkem.. když to někdo má, myslí si, že je to origo, ale když neznáte od začátku přesnou historii, nepoznáte, jestli tam je druhé, nebo první sklíčko, druhý ciferník, nebo jiné ručičky.. Jen nechápu, proč na prim.cz je napsané, že se dělali s červenou.. o bílé ani zmínka

Odesláno
to je jako s tím svítícím ciferníkem.. když to někdo má, myslí si, že je to origo, ale když neznáte od začátku přesnou historii, nepoznáte, jestli tam je druhé, nebo první sklíčko, druhý ciferník, nebo jiné ručičky.. Jen nechápu, proč na prim.cz je napsané, že se dělali s červenou.. o bílé ani zmínka

Nemyslím si, že je to originál, VÍM TO. :D :D :D

Jedná se o armádní individualizaci pro určité účely.

Jinak pokud jde o běžné ciferníky leteckých Primek, tak mají indexy minimálně ve dvou odstínech , světlejší a tmavší zelené.

Všechny sloužily v armádním letovém provozu i ty s oranžovou vteřinovkou, takže jsou to letecké armádní originály.

Podotýkám, že nemají označení ,,letecké" z komerčních důvodů, které používají některé hodinářské firmy ke zvýšení prodejnosti svých rádoby leteckých hodinek, ale proto,že šlo o armádní zakázku pro letectvo ČSLA a armádní piloti je používali a někteří je používají dosud.

Odesláno

Jsem rád, že jste se nakonec dobrali výsledku této diskuze. Viz Bubákův poslední příspěvek. Ty hodinky na fotce jsou totiž prokazatelně hodinky penzionovaného armádního důstojníka, který je v době, kdy byl u letectva používal. Stejně tak jsem viděl hodinky stejného provedení u dvou lidí, kteří figurovali v nejvyšších funkcích letectva, takže asi minimálně část těch hodinek byla vyexpedována s oranžovou vteřinovkou.

 

Připouštím však, že informace o nápisu "Majetek Vojenské správy" byla lichá. Tu odmažu. Upřímně pochybuji, že se kdy ještě dozvíme, jak to skutečně bylo s počty hodinek v tom kterém provedení, ale jak psal Bubák, je to podle mého docela jedno.

 

Bylo by určitě fajn, kdybychom mohli říci, že existovalo pouze jediné autorizované provedení těchto hodinek, abychom mohli snadněji vyloučit neoficiální stavby z náhradních dílů, ale dle mých informací to tak doopravdy nebylo.

Odesláno

Chtěl bych se zeptat, zda někdo z vlastníků leteckých Prim má uvnitř třeba jen sebemenší částeček prachu.. já tam mám asi dva částečky a jestli byly prachotěsné, tak nevím, jak se tam dostali.. jak poznám, že se v hodinkách někdo vrtal?

Odesláno
Má zde někdo Letecké Prim, které mají třeba i jeden vlásek prachu pod sklíčkem? díky

Nevšiml jsem si,že bych tam měl nějaký prach, mě spíš zajímala vodotěsnost, tak jsem je nechal otestovat a drží v pohodě 5 atmosfér a zvládly by i o něco víc. :)

Odesláno

Na letišti jsem strávil přes dvacet let. Primky pro piloty měly hlavně tu přednost, že byly zadarmo, prostě je fasovali. Na oficiálním trhu v podstatě v té době nebylo nic lepšího. Je fakt, že primek byly statisíce a nebylo to nic vyjimečného, já si myslím, že pro některé piloty měly cenu v tom, že je mohl vyfasovat jen pilot a tím dát najevo svou profesi, málokdo z pilotů měl zálibu v hodinkách, kdyby mohl volit třeba Aviatory nikdo by nenosil nic jiného. Kdyby někdo tehdy tušil jakou budou mít cenu, dal by je do sekretáře a vytáhl až dnes. Ze skušenosti vím, že piloti nosili kde co, Primky byly v převaze, dál hlavně Poljoty a pak digitálky, což byl módní hit. Co se týká značení, bylo tam jen číslo. Majetek voj.správy měli jen hodinky mnohem starší, asi kořistní. Spousta jich byla ve skladech NZ (nedotknutelné zásoby). Zde bylo hodně Lemanií, Omegy atd. Vyprodávaly se ve velkém někdy kolem 87 roku. Koupil jsem si tehdy Lemanie asi za stovku, zdály se mě velké a tak jsem je poslal dál, dnes bych si dal facku, co dá dělat. Já si myslím, že je to dnes spíš sběratelská záležitost s omezenou výrobní serií.

Odesláno

Letecke s červenou sekundovkov mám už tiež.Vymenil som ju za bielu.Presný original zo športiek.Bielu som odložil,čo ked budu hladané letecké z bielov.Je pravda že sčervenov vyzerajú lepšie.

Odesláno

Nechci zbytečně zakládat nové téma tak to dám sem.

Jen na ukázku můj poslední úlovek a musím říci že stav je opravdu více než výborný bez jediného škrábance i když sklíčko jsem vyleštil sám.

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlaste.

Přihlásit se

×
×
  • Vytvořit...